Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER 20090901017 Açık Ders Malzemeleri, tüm dünyadaki öğretim elemanları, öğrenciler ve kendi kendine öğrenenler için.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER 20090901017 Açık Ders Malzemeleri, tüm dünyadaki öğretim elemanları, öğrenciler ve kendi kendine öğrenenler için."— Sunum transkripti:

1

2 AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER

3 Açık Ders Malzemeleri, tüm dünyadaki öğretim elemanları, öğrenciler ve kendi kendine öğrenenler için hazırlanmış ücretsiz ve açık eğitsel kaynaklara sahip olan derslerdir.

4 KISA BİR TARİH Ders malzemelerinin her düzeyden kullanıcılara açılması hareketi 2001 yılında Massachusetts Institute of Technology (MIT) tarafından başlatılmıştır. MIT'de bu proje kapsamında 2009 yılı itibariyle 1900 derse ait ders malzemesi (çeşitli formatlarda ders notları, sınav soruları, video gösterimleri gibi) kullanıma sunulmuş durumdadır.

5 Türkiye'de ders malzemelerinin herkesin erişimine açılması çalışmaları Türkiye Bilimler Akademisi tarafından Mayıs 2007’de başlatılmış ve kurumumuz dahil 45 üniversitenin temsil edildiği Ulusal Açık Ders Malzemeleri Konsorsiyumu oluşturulmuştur.

6 Ulusal Açık Ders Malzemeleri Konsorsiyumunun amacı ders malzemelerinin web sayfası üzerinden üniversite öğrencilerinin ve öğretim üyelerinin kullanımına sunulmasını sağlamak, ders malzemeleri projesinin hayata geçmesi için gerekli çalışmaları gerçekleştirmektir.

7 Konsorsiyuma üye olan her üniversite kendi Açık Ders Malzemeleri Portalini oluşturacak, içeriğini hazırlayacak ve bu ders içeriklerini web ortamında paylaşacaktır. Buradaki amaç, farklı üniversiteler tarafından hazırlanmış ders malzemelerini herkesin kullanımına sunmaktır.

8 Ülkemizde ADM projesinin hayata geçirilmesi hedefine yönelik olarak kritik faktörler aşağıda belirtilmektedir: Açık Ders Malzemeleri Girişimin Üniversitelerce Benimsenmesi Açık ders malzemelerinin üniversitelerde yaygınlaşması kurumsal bir strateji olarak benimsenmesi ve zorlayıcı değil destekleyici bir iklimin oluşturulması gereklidir.

9 acikders.org.tr portalında yer alan tüm dersler kullanıcı girişi yapılmadan görüntülenebilmektedir. Kullanıcı girişi sadece portal yönetimi ve ders sahiplerinin derslerini güncellemeleri için kullanılmaktadır. Derslerden faydalanmak isteyen kişilerin sisteme giriş yapması gerekmemektedir. SİSTEME GİRİŞ HAKKINDA

10 KULLANIM KOŞULLARI Açık ders malzemeleri Creative Commons "by-nc- sa" lisansı kapsamında kullanıma açıktır. Creative Commons by-nc-sa Lisansı Bu lisansa sahip eser kopyalanabilir, üzerinde değişiklik yapılıp yenisi üretebilir. Sağlanması gereken üç şart var. İlki, eserin tüm kopyalarında eserin ilk sahibinin belirtilmesi. İkincisi, eserin hiçbir kopyası ya da eserden üretilmiş yeni eserlerin hiçbirisinin ticari ortamda kullanılmaması. Üçüncüsü, eserin tüm kopyalarında ya da eserden üretilmiş yeni eserlerde de aynı lisansın kullanılmaya devam edilmesidir.

11 AÇIK DERS KAYNAKLARININ FAYDALARI Öğrencilerin derslerle ilgili Türkçe kaynaklarını zenginleştirmek, Öğretim üyelerine de verdikleri derslerin içeriklerini benzerleri ile karşılaştırma, bunlardan yararlanma ve geliştirme olanağı sağlamak, Her düzeyden öğrenciler bu portalden yararlanarak derslerine çalışabilir, Kendi bireysel gelişimlerine katkıda bulunabilirler.

12 Üniversitelerde eğitim alan öğrenciler alacakları dersleri daha önceden inceleyerek kendilerini nelerin beklediğini görebilir. Yaşam boyu eğitim desteklenebilir. E ‐ öğrenme için altyapı oluşturulmuş olur. Bağımsız öğrenebilen bireylerin yetişmesi sağlanır.

13 Eğitimin kalitesini attıracağı, Bilimin evrenselleşmesi yolunda katkı sağlayacağı, ÖÜ lerinin ’lerinin birbirlerini kıyaslayacağı, Mezun öğrencilerin dersle olan bağlantısı kopmuyor. Bir yarışma ortamı yaratacak, Üniversiteler arası işbirliğini artıracak, E ‐ öğrenmeye (emek,maliyet, ve zaman) katkı, Fırsat eşitliği sağlayacak (Doğu ‐ Batı),

14 BİR ÖĞRETMEN İÇİN HANGİ YÖNLERİ İLE KATKILAR SAĞLAYABİLİR? Dünyanın her yerindeki eğitimciler, verilen bu derslerin içeriklerine bakarak kendi derslerini güncelleyebilir. Sunulan bu dersleri kendi dersleri için model olarak kullanabilirler. Özellikle Türkiye’de açılmış ya da açılmakta olan yeni üniversitelerdeki kaynak yetersizliği için büyük olanaklar sağlayacaktır.

15 Öğrenciler sunulan materyalleri almış oldukları dersler ya da bireysel çalışmaları için yardımcı kaynak olarak kullanabilirler. Öğrencilerin dersle ilgili kaynaklarını zenginleştirir. Kendini geliştirmek isteyen herkesin yararlanabileceği açık ders malzemelerinin bu yönüyle yaşam boyu öğrenme için önemli bir kaynak oluşturma potansiyeli bulunmaktadır.

16 KARŞILAŞILABİLECEK PROBLEMLER Projenin hangi yöntemle yapılacağının net bir şekilde belirlenmemesi, Belirli bir standart olmaması, Sürdürülebilme (Kamusal destek),

17 Öğretim Üyelerinin gerekli teknolojik donanım bilgisine sahip olmaması, Altyapı ile ilgili, Zaman, Dil, Öğretim Üyelerinin getirileri olmaması (Kitap).

18 K AYNAKÇA : programlari/acik-ders-malzemeleri-projesi-ve-acik- ders-kaynaklari-odul-programi.html egitim-kaynaklari-aek-bildirgesi/


"AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER 20090901017 Açık Ders Malzemeleri, tüm dünyadaki öğretim elemanları, öğrenciler ve kendi kendine öğrenenler için." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları