Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ÇOK ÇALIŞMAK MI? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK MI?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ÇOK ÇALIŞMAK MI? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK MI?"— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

2

3

4 VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ÇOK ÇALIŞMAK MI? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK MI?

5

6

7 ÇOK ÇALIŞANIN SONU İNSANLAR PARA KAZANMAK İÇİN ÖNCE SAĞLIKLARINI SONRA SAĞLIKLARINI GERİ KAZANMAK İÇİN PARALARINI HARCARLAR.

8 İLKELER MOTİVASYON PLAN ve PROGRAM SAYGI ORTAM ZAMAN DERSİ DERSTE DİNLEMEK ÖĞRENME SİTİLİ İNANÇ ve AZİM

9

10 MOTİVASYON Motivasyon insanın bir hedefe kilitlenip o hedefe doğru azimle ilerlemesine denir. Yılmadan “Doğru yolda Doğru gitmenin” adıdır motivasyon. Başarının en önemli unsuru, ve ilk ilkesidir. “Neyi niçin nasıl” yapacağını bilmenin adıdır motivasyon.

11 MOTİVASYON Bir hedefe doğru yılmadan yol almak için duyduğunuz heyecana denir. İnsan diğer canlılardan farklı olarak kendi geleceğini planlar ve bu yolda gitmekten dolayı mutluluklar duyar. Amacınız net olursa daha verimli çalışırsınız. Niçin çalıştığınızı bilirseniz çalışmak daha zevkli olur.

12 MOTİVASYON Mesela gözlerinizi kapayın, 20 sene sonra çok mutlu bir gününüzü hayal edin, her şey netleşene kadar gözlerinizi açmayın. Gözlerinizi açtığınızda, 20 sene sonraki sizi kendinize tarif edin. Ne yapıyorsunuz, hayatınızda neler var, sizi en çok mutlu eden şeyler neler? Ve bu mutluluğa kavuşmak için neler yapmanız gerektiğini planlayın.

13 MOTİVASYON Hedefinizi belirleyin ve ona ulaşmak için yapmanız gerekenleri listeleyin. Kısa ve uzun zamandaki hedeflerinizi ayırın. Kendinizi iyi tanıyın. Sizin için gerçekten önemli şeyleri belirleyin. Sizi mutlu edecek ve içinizi rahatlatacak şeyleri unutmayın.

14

15

16 MOTİVASYON Bir insanı motive etmenin yolları; onu sevmek, ona inanmak, başaracağına güvenmek, yardıma ihtiyacı olduğunda destekleyeceğini hissettirmek, cesaretlendirmek, gidilecek yolu göstermek, o yolda nasıl gidileceğini anlatmak, kişiyi buluşma noktasında beklediğimize inandırmaktır. Birkaç hikayemiz var.

17

18 MOTİVASYON TAŞLAR Profesör sınıfa girer. Karşısındaki seçkin MBA öğrencilerine kısa bir süre baktıktan sonra, "Bugün Zaman Yönetimi konusunda deneyle karışık bir sınav yapacağız" der. Kürsüye yürür, kürsünün altından kocaman bir kavanoz çıkarır.

19 MOTİVASYON Ardından kürsünün altından bir düzine yumruk büyüklüğünde taş alır ve taşları büyük bir dikkatle kavanozun içine yerleştirmeye başlar. Kavanozun daha başka taş almayacağından emin olduktan sonra öğrencilerine "Bu kavanoz doldu mu?" diye sorar.

20 MOTİVASYON Öğrenciler hep bir ağızdan "Doldu" diye cevap verirler. Profesör "Öyle mi?" der ve kürsünün altına eğilerek bir kova mıcır çıkartır. Mıcırı kavanozun ağzından yavaş yavaş döker. Sonra kavanozu sallayarak mıcırın taşların arasına yerleşmesini sağlar. Ardından da öğrencilerine bir kez daha "Bu kavanoz doldu mu?" diye sorar. Bir öğrenci "Dolmadı herhalde" diye atılır.

21 MOTİVASYON "Doğru" der profesör ve gene kürsünün altına eğilerek bir kova kum alır ve yavaş yavaş tüm kum taneleri taşlarla mıcırların arasına nüfuz edene kadar döker. Gene öğrencilerine döner ve "Bu kavanoz doldu mu?" diye sorar. Tüm sınıftakiler hep bir ağızdan "Hayır" diye bağırırlar. "Güzel" der profesör ve kürsünün altına eğilerek bir sürahi alır ve kavanoz ağzına kadar doluncaya dek suyu boşaltır.

22 MOTİVASYON Sonra da öğrencilerine dönerek "Bu deneyin amacı neydi" diye sorar. Uyanık bir öğrenci hemen "Zamanımız ne kadar dolu görünse de, daha ayırabileceğimiz zamanımız mutlaka vardır" diye atlar. "Hayır" der profesör, "Bu deneyin esas anlatmak istediği, eğer büyük taşları baştan yerleştirmezseniz, küçükler girdikten sonra büyükleri hiçbir zaman kavanozun içine koyamayacağınız gerçeğidir".

23 MOTİVASYON Öğrenciler şaşkınlık içinde birbirlerine bakarken profesör devam eder: "Nedir hayatınızdaki büyük taşlar? Varoluş maksadınız, Çocuklarınız, Eşiniz, Sevdikleriniz, Arkadaşlarınız, Eğitiminiz, Hayalleriniz, Sağlığınız, Bir eser üretmek, Başkalarına faydalı olmak, Onlara bir şey öğretmek vb.

24 MOTİVASYON Büyük taşlarınız belki bunlardan biri, belki birkaçı, belki hepsi. Bu akşam yatmadan önce iyi düşünün ve sizin büyük taşlarınızın hangileri olduğuna iyi karar verin. Bilin ki büyük taşlarınızı ilk olarak kavanoza yerleştirmezseniz, bir daha hiçbir zaman koyamazsınız. O zaman da kendinize, ne çalıştığınız kuruma, ne de ülkenize faydalı olursunuz. Bu da sadece iyi bir işadamı değil, aynı zamanda iyi bir adam olamayacağınızı da gösterir”.

25

26 MOTİVASYON BENİM AFRİKAM Her sabah bir ceylan uyanır Afrika’da Kafasında bir tek düşünce vardır. En hızlı koşan aslandan daha hızlı koşabilmek, Yoksa aslana yem olur.

27 MOTİVASYON Her sabah bir aslan uyanır Afrika’da. Kafasında bir tek düşünce vardır. En yavaş koşan ceylandan daha hızlı koşabilmek, Yoksa açlıktan ölecektir. İster aslan olun, İster ceylan olun hiç önemli yok. Yeter ki güneş doğduğunda koşuyor olmanız gerektiğini, hem de bir önceki günden daha hızlı koşuyor olmanız gerektiğini bilin.

28 MOTİVASYON Yaşam adlı koşuyu ne kadar güzel anlatmış Afrika atasözü, Bir önceki günden daha hızlı koşmak gerekmektedir. Çünkü eğer aslansanız, ve en yavaş koşan ceylanı bir önceki gün yakalamışsanız Ve bugün bir ceylan yakalamak niyetindeyseniz, Artık bilmelisiniz ki en yavaş ceylan sizden daha hızlıdır, O halde düne göre hızınızı artırmanız gerekmektedir.

29 MOTİVASYON Yok eğer ceylansanız Ve henüz aslana yem olmamışsanız hızınızı düne göre mutlaka artırmalısınız, Çünkü sıra size gelmiş olabilir. Yani... Hayat koşusunda, devam edebilmenin tek şartı var... Dünden daha hızlı olabilmek... Bakin bakalım simdi kendinize... Ondan, Şundan, Bundan değil “Dünden” hızlı misiniz?

30

31 MOTİVASYON Hedef belirleyin Kendinize bir çalışma ortamı hazırlayın Planlı ve programlı çalışın Zorlandığınız dersleri ve konuları bir kenara bırakmayın Sistemli,etkili ve verimli çalışma yöntemlerini öğrenin Düzenli not tutun Belli aralıklarla tekrarlar yapın Grup çalışmasını ihmal etmeyin

32

33 MOTİVASYON Başaracağınıza kendinizi inandırın Uykunuzu,dinlenmenizi ve beslenmenizi kontrol altına alın Çalışma disiplininizden taviz vermeyin Başarılı insanların hayat hikayelerini okuyun Başarılı olan tanıdıklarınızla görüşmeler yapın,onların uyarılarına kulak verin Sınav sistemi,sınavın mahiyeti,sınav kaygısı ve giderme yolları hakkında bilgilenin Motivasyon,iç disiplin ve benzeri konularda uzman yardımına başvurun.

34

35 PLAN ve PROGRAM Programsız çalışmak başarısızlığı planlamaktır. Çalışma programınız yoksa derhal hazırlamalısınız. Öğreneceğiniz konuya hazırlanmak ve öğrendiğiniz konuyu tekrar etmek öğrenmek için şarttır.

36 PLAN ve PROGRAM Kalkış, kahvaltı, yemek, TV programları, yatış saatinizi dikkate alın. Programınızda önce bunları doldurun. Diğer kalan yerlere ise 45 dakika ders+15 dakika teneffüs olarak saatleri doldurun. Hafta sonu ise genel bir tekrar yapın, hafta sonu sosyal faaliyetlerinize vakit ayarın. Programlı çalışmak hayatı size zehir etmek değildir. Zamanı iyi değerlendirmeniz için bir fırsattır. Hem ders çalışıp hem de diğer faaliyetlerinize ayırdığınız vakti planlamaktır.

37 PLAN ve PROGRAM Hangi derste daha başarısızsanız programınızda ona yoğunluk verin. Temel derslere de yoğunluk verin. Zamanınızı iyi planlayın. Programınıza uyacağınıza dair kendinize söz verin.

38 SAYGI Kanınız kaynıyor, yerinizde duramıyorsunuz, istemediğiniz bazı davranışları yapıyorsunuz. TV’deki okul dizilerinden çok etkileniyorsunuz, ve o dizideki öğrencilerin davranışlarını taklit ediyorsunuz. Öğretmene karşı bazı saygısız davranışları öğrenip uyguluyorsunuz. Böylece yavaş yavaş öğretmeninize karşı duyduğunuz saygı azalıyor ve hatta bitiyor.

39 SAYGI Saygı duymadığınız bir insandan ne öğrenebilirsiniz ki? Aranızda öğretmenlerine karşı iyi ve saygılı davranan öğrenciler de var. Saygılı olanları örnek alın. Unutmayın ki “Öğretmenine ve öğrenmeye saygı duymayan insanlar, milletler, ülkeler başarılı olamazlar”.

40

41 SAYGI Fatih Sultan Mehmet İstanbul’u fetih edince atı üstünde şehre girerken bir bakıyor ki Hocası Akşemsettin yürüyor. O zaman hemen attan inip atına öğretmenini bindiriyor “Siz yürürken ben nasıl ata binerim, siz daha layıksınız” diyor. Ne kadar ince ve saygılı bir davranış bu değil mi? Aynı şekilde bir şeyler öğrenmek sizin için önemsiz hale gelmişse kendinize sorun. “Eğer öğrenmeye saygı duyamazsanız, öğrenmeye önem vermezseniz nasıl öğrenirsiniz”.

42 SAYGI Saygı gösterebilmek için; Öğretmeninizin sizin en yakın büyüğünüz olduğunu unutmayın. Öğretmeninizle bir probleminiz varsa yanına gidip baş başa konuşun. Öğretmeninize saygınızı hissettirirseniz size daha sevgili davranır. Daha çok şey öğrenmenize daha çok yardım eder.

43

44 ORTAM Yatakta ders çalışmanın sonu uyumaktır. Yemek masasında çalışmanın sonu buzdolabından bir şeyler atıştırmaktır. Televizyonlu müzikli odada ders çalışmanın sonu dikkatinizin dağılıp ders çalışamamanızdır. Posterli resimli odada ders çalışmanın sonu hayal kurmaktır. Onun için ders çalıştığınız yer seçilmiş bir ders çalışma masası olmalı, gereksiz şeyler o odada bulunmamalı.

45 ORTAM Çok sıcak veya çok soğuk olmamalı, normal sıcaklık Çok aydınlık veya çok karanlık olmamalı, normal aydınlık Oda sık sık havalandırılmalı, Gürültülü olmamalı, sessiz olmalı Sık sık herkesin gelip geçtiği bir oda olmamalı, sakin olmalı Masanın yanında kitaplarınız, kalemleriniz, defterleriniz, saatiniz ve ders çalışma programınız bulunmalı.

46

47 ZAMAN İnsan vücudunun bir saati vardır. Bu saat sizin haberiniz bile olmadan işler. Zamanı gelince karnınız acıkır, susarsınız, tuvalete gidersiniz, uykunuz gelir. Eğer düzenli bir şekilde programınıza uygun ders çalışırsanız vücudunuz bir zaman sonra buna alışır ve artık o saatlerde sizin ders çalışmanız gerektiğini hatırlatır. Ve ders çalışmaktan artık sıkılmazsınız. Çalışma zamanını belirlerken şunlara dikkat edin:

48 ZAMAN Uykunuz gelince, hastayken, yorgunken, karnınız açken, sofradan yeni kalkmışken, susamışken, tuvaletiniz varken, aklınız başka yerlerdeyken ders çalışırsanız verimli olamazsınız. İhtiyaçlarınızı giderip dinlendikten sonra ders çalışmalısınız. Ve her gün aynı zamanlarda bu ihtiyaçlarınızı giderip dinlenin.

49

50 DERSİ DERSTE DİNLEMEK Biliyorsunuz ki öğretmenleriniz sizin huzur ve mutluluğunuz için çaba gösteriyorlar. Size çok değer veriyor ve sizi çok seviyorlar. Size daha faydalı öğretmenlik yapmak için anlatacakları konulara göre plan program yapıyorlar, hazırlanıyorlar ve size en güzel şekilde anlatmaya çalışıyorlar. Kısacası sizi çok önemsiyorlar. Peki siz kendinizi ne kadar önemsiyorsunuz?

51 DERSİ DERSTE DİNLEMEK Öğretmeninizi ne kadar önemsiyorsunuz? Veya öğretmeninizin anlattıklarını ne kadar önemsiyorsunuz? Öğretmenleriniz anlattıkları konunun uzmanı olduğu için o dersi size veriyorlar. Ve müthiş bir bilgi kaynağı var zihinlerinde. o an ondan anlattığı konuyu daha iyi bilen kimse yok. Konunun uzmanı o öğretmeniniz. O zaman neden can kulağıyla dinlemiyorsunuz.

52 DERSİ DERSTE DİNLEMEK Başkası o kadar güzel anlatamaz ki? En iyisi tüm dikkatinizi vererek dinleyin ve anlamadığınız bir şey olursa parmak kaldırıp sorun. Nadi der ki: “Bilmez ki sorsun, bilse sorardı. Sormaz ki bilsin, sorsa bilirdi”. Sormak bilmenin anahtarıdır. Şimdi size çok kıymetli bir yöntem öğreteceğim. Mutlaka uygulayın...

53 DERSİ DERSTE DİNLEMEK Ders çalışırken öğretmenlerden sonraki en büyük bilgi kaynağımız kitaplardır. Okumak nasıl daha verimli olur sorusunun cevabını veriyorum. Yöntemimizin adı: İSOAT. Nedir bu? Sihirli baş harfler…

54 DERSİ DERSTE DİNLEMEK İzle: Konuya göz atmak, başlıklar, grafikler, resimler vs… Sor: Konuyla ilgili sorular sormak, Ne, Nasıl, Nerede, Niçin? Oku: Dikkatlice okumak. Sorduğunuz soruların yanıtlamak. Anlat: Yüksek sesle okuduklarınızı anlatmak. Test Et: Kendi kendinize sorular sorup yanıtlar vermek.

55

56 DERSİ DERSTE DİNLEMEK Ve bildiğiniz ama kullanmadığınız bir yöntem daha: NOT TUTMAK Not tutmanın faydaları şunlardır: Gerçekten dinlemiş olursunuz, dikkatiniz dağılmaz, yazarken daha çok şey öğrenirsiniz, hem duyduğunuzu yazarak tekrar etmiş olursunuz. Unuttuğunuz zaman okuyup hatırlayabilirsiniz. Sizce not tutmaya değmez mi? Not tutarken veya ders dinlerken bazı sorunlarınızı şu şekilde çözün

57

58 DERSİ DERSTE DİNLEMEK "Zihnim dağılıyor ve sıkılıyorum" Sınıfın önüne otur. Konuyu önceden incele. Derste yanıtlanmasını beklediğin sorular hazırla

59 DERSİ DERSTE DİNLEMEK "Öğretmen çok hızlı konuşuyor" Kısaltma sistemi geliştir. Kısaltmalar kullan. Daha sonra doldurmak için boşluklar bırak.

60 DERSİ DERSTE DİNLEMEK "Öğretmen konuyu dağıtıyor" Konuyu önceden gözden geçirerek örgütlenme ilkelerini belirle. Dersten sonra notlarını tekrar düzenle

61 DERSİ DERSTE DİNLEMEK “Bazı düşünceler uygun görünmüyor" Bu düşünceleri notunda sayfanın yanına veya parantez içine al. Daha sonra notlarını gözden geçirirken kontrol et.

62 DERSİ DERSTE DİNLEMEK "Her şeyi önemli görünüyor” veya "Hiçbir şey önemli değil” Ya konu hakkında bilgi sahibi değilsin veya anahtar kavramları belirleyemiyorsun. Konuyu anlamamışsın. İlgili ders kitabından konuyu incele.

63 DERSİ DERSTE DİNLEMEK "Tüm yeni teknik terimleri telaffuz edemiyorum" Yeni teknik terimleri okunduğu gibi kaydet. Notlarını tekrar gözden geçirirken doğrusunu yaz.

64 DERSİ DERSTE DİNLEMEK "Öğretmen terimleri açıklamadan kullanıyor“ Anlamadığın terimleri kaydet. Kitabın sözlük kısmına veya sözlüğe bakarak notunda bıraktığın boş yere anlamını yaz.

65 DERSİ DERSTE DİNLEMEK "Öğretmen doğrudan kitaptan okuyor" Kitaptan pasajları işaretle. Öğretmenin yorumlarını not kağıdının yanına yaz. Notuna nerede bulunduğunu kaydet

66

67 ÖĞRENME YÖNTEMİ Sevgili öğrenciler. Her biriniz bizim için birer çiçeksiniz. Ve her biriniz farklı bir çiçek. Kiminizin rengi güzel kiminizin kokusu. Her biriniz birbirinizden farklısınız. Cinsiyetiniz, renginiz, boyunuz, gözlerinizin rengi, saçlarınız hep farklı yaratılmış.

68 ÖĞRENME YÖNTEMİ Aynı şekilde zihinsel süreçlerinizde hep birbirinden farklı. Kiminiz bir sefer dinlemekle öğrenirken diğeriniz iki sefer dinlemekle öğreniyor. Kiminiz de okuyarak daha iyi öğreniyor. Bir başkanız arkadaşınız da anlatarak veya özet çıkararak öğreniyor. Her biriniz farklısınız. Her birinizin öğrenme sitili de farklı.

69 ÖĞRENME YÖNTEMİ Hepinizin kolay öğrenebildiği yöntemler var zor öğrendiği yöntemler var. Önemli olan en kolay ve kalıcı öğrenme sitilinizi keşfetmek. Bunu deneyerek keşfedin. Ve sitilinizi belirleyin. Dinleyerek mi, okuyarak mı, özet çıkararak mı, başkalarına anlatarak mı, arkadaşlarınızla birlikte çalışarak mı daha iyi ve daha kalıcı öğreniyorsunuz? Bunu keşfedin.

70

71 İNANÇ AZİM “Azim ve inanç tekeden süt çıkarır”. Başarılı olacağınıza kesinlikle inanın. Çünkü başarıda etkili olan unsurlar şöyledir.

72 İNANÇ AZİM 1. Zeka ve özel yetenekler % (okuyabiliyorsanız en az %30 var) 2. Çalışma alışkanlıkları ve tutumları % (çalışmanıza bağlı) 3. Şans ve çevre faktörleri % (en şanssızınıza %5 te bu olsa) %60-70 derece başarılı olursunuz. Zeka başarı için gerekli ama yeterli değildir. Unutmayın “Başarının en kolay ve en kısa yolu çalışmaktır”.

73 İNANÇ AZİM Sevgili Öğrenciler. Sizler bizim umut ışığımızsınız. Güzel Türkiye’mizin parlayan yıldızlarısınız. Sizler ülkemizin geleceğine güvenle bakabilmek için bir fırsatsınız. Güzel yurdumuzu kalkındıracak geliştirecek kişilersiniz. Ülkemizin sizlere ihtiyacı var.

74 SONSÖZ Kendinizi çok iyi geliştirin. Bir başbakan, bir vali, bir savcı, bir asker, bir öğretmen, bir doktor, bir mühendis, bir fikir insanı, bir temizlikçi, bir çaycı, bir sporcu, bir sanatçı olun. Ve bizi gururlandırın. Unutmayın her öğrenci bir başbakan olamaz, ama her başbakan da bir öğrenciydi. Çalışırsanız hiçbir eksiğiniz yok

75


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ÇOK ÇALIŞMAK MI? VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK MI?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları