Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1- Öğrenme Yeteneği: Zeka,Yaş, İlgi ve Yetenek, Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı 2- Amaçların Belirlenmesi 3- Planlı Çalışmak: 4- Çalışma ortamı: 5-Çalışma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1- Öğrenme Yeteneği: Zeka,Yaş, İlgi ve Yetenek, Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı 2- Amaçların Belirlenmesi 3- Planlı Çalışmak: 4- Çalışma ortamı: 5-Çalışma."— Sunum transkripti:

1

2 1- Öğrenme Yeteneği: Zeka,Yaş, İlgi ve Yetenek, Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı 2- Amaçların Belirlenmesi 3- Planlı Çalışmak: 4- Çalışma ortamı: 5-Çalışma Zamanını Düzenlemek: 6- TEKRAR 7- ETKİN DİNLEME 8- ETKİN OKUMA

3  1-İleriye bak (Tahmine çalış): Öğretmenin anlattıklarından hareketle daha sonra söyleyeceğini önceden tahmin etmeye çalışın.  * Uyanık kalırsınız  * Dikkat kopmalarını önler, dikkatinizi sürdürürsünüz.  * Aktif katılımda bulunursunuz.  * Motivasyonunuz artar.

4 Önemli konulara kulak kabartmanız anlamına gelir. Ders konusu bir konunun temelini oluşturan belirli fikirleri içerir. Bu fikirlerin neler olduğuna dikkat edin. Genellikle anahtar fikirler örneklerle, açıklamalarla, kanıtlarla desteklenir ve sık - sık tekrarlanır.

5 Okul bir oyundur. Bu oyunun kuralını bilerek ve buna uyarak oynarsanız hem başarılı olur, hem de bu oyundan zevk alırsınız. Öğretmenlerin işaretlerine karşı uyanık olmak okul oyununun en zevkli yönlerinden biridir.Hiçbir öğretmen açık - açık bu sınav sorusudur demez. Ancak önemli konuların işaretini verir. Şöyle ki: Önemli, başlıca, can alıcı, Şunu unutmayın ki, burada esas fikir vs.

6  Aktif bir dinleyici olabilmek için eldeki imkanlardan en iyi biçimde yaralanmanız gerekiyor.  Bunun için:  * Derse zamanımda gelin  * Öğretmenin anlattıklarına jest ve mimiklerinizle tepki vererek dinleyin.  * Anlattığı konuyla ilgilendiğini görmek öğretmeni memnun eder.

7  * Öğretmene konu ile ilgili sorular sorun.  * Konu ile ilgili kendi fikirlerinizi öğretmeninizle veya arkadaşlarınızla tartışın.  * Sorularınıza verilen cevabı anlamadıysanız ve tatmin olmadıysanız, yeni sorular sorun ve ek açıklama isteyin.  * Aklınıza gelen soruları veya konuyla ilgili yorumlarınızı unutmamak için defterinize not edin!

8  Not tutmak, duyduklarınıza mantıklı bir çerçeve sağlayarak dersi etkin bir şekilde dinlemenize yardımcı olur. Not tutmanın faydaları.  * Not tutmak unutmayı önler.  * Not tuttuğunuz zaman önemli konuları araştırma gereği duyarsınız.  * Not tutulmadan dinlenilen bir ders büyük ölçüde ziyan edilmiş olur.

9 Öğrenilen bilgilerin %70’i 1 saat içinde % 80’i 24 saat içinde UNUTULMAKTADIR. Unutmamak için TEKRAR EDİN!

10 Ders çalışma programı yaparken Haftalık planlar yap. Çok uzun zamanlı planlar aksayabilir veya güncelliğini yitirebilir. Haftada bir günü boş bırak. O gün aksayan, daha çok çalışmak istediğin veya plan dışı konuları alabilirsin ya da planı başarıyla uygulamışsan ödül olarak istediğin gibi bir gün geçirebilirsin.

11 Sınavları, eksiklerini ve ertesi günkü dersleri göz önüne alarak çalışman gereken konuları belirle. Her güne mutlaka okulda öğrendiklerini geliştirmek için günlük tekrar saati koy. Tekrar yapmak az çalışıp çok verim elde etmenin yollarından biridir. Zira öğrenilenler en çok ilk sekiz saat içinde unutulur. Günde kaç saat çalışabileceğini belirle.

12  Günün hangi saatlerinde çalışacağını belirle. Bu her gün farklı da olabilir. Yeter ki yorgun olamayacağın saatler olsun.  Hangi konuyu, ne kadar, hangi kaynaktan çalışacağını belirleyerek her güne bir veya iki konu yerleştir.  Yapamayacağın kadar çok konuyu bir güne yükleme.

13  Çalışmakta zorlandığın konuyu bir günde çalışmak yerine parçalara bölerek bir haftaya yayabilirsin. Ders çalışmaya da bu konudan başla. Çünkü daha sonra yorulup erteleyebilirsin. Unutma ki, sevmediğin bir yemeği doyduktan sonra yiyemezsin. Ama aç karnına bir kaşık yedikten sonra sevdiğin yemek yenilebilir.

14  Çalışma masanda dikkatini dağıtacak şeyler, karşı duvarda posterler olmasın.  Çalışma masanda dersten başka bir şey yapma. Çağrıştırıcı etki yaratır. Hayal kurmak, bulmaca çözmek, TV seyretmek, yemek yemek vb. Etkinliklerin çalışma aralarında, başka bir yerde yap.  Hayal kurduğunu fark ettiğinde çalışmanın sonuna ertele. Başaramazsan masandan kalkıp başka bir yerde hayalini kur. Bitince tekrar dön.

15  Müzik dinleyerek, TV karşısında çalışma. Aynı anda iki şey yapamazsın. Konsantrasyonunu sık sık dağıtacağından verimin düşer.  Çalışmana isteğine göre 30, 40, 50 dakikada bir 10’ar dakikalık aralar ver.

16  Çalışmanın tamamını bir seferde bitirebileceğin gibi, akşam yemeğine kadar günlük tekrar ve çalışmanın bir bölümünü, yemekten sonra da diğer kısmını yapabilirsin.  Çalışman için minimum bir saat ver. Örneğin günde bir-buçuk saat gibi. (Bu hiç çalışmayan biri için 30 dk. bile olabilir.) Ancak zaman içinde bunu yavaş yavaş arttırmaya çalış.  Kesinlikle hedeflediğin programı erteleme. Keyif veren şeyleri çalışmaktan önce değil, sonra yap. Programının başarılı olmasındaki en önemli şeylerden bir de budur.

17  Unutma ki bunu senden başkası yapmayacaktır. Başarılı ve başarısız olmanın tek sorumlusu sensin.  Çalışmanı da eğlenmeni de belli bir denge içinde yap.  Hayat amaçlarını gözden geçir. Çalışmak istemediğinde sözgelimi sınıfta notlar okunurken sevincini, iyi bir üniversiteyi kazandığını öğrendiğin anı, başarılı bir çalışma hayatı vs. gözünün önüne getir. 

18

19  8.sınıfta beklentileri karşıladınız, şimdi yeni beklentiler oluşturmalısınız.  Öğretmenlere soru sormaktan çekinmeyin  Her dersten 100 alacaksınız diye bir kural yok.  Derslerinizin çeşidi fazla ve ayrıntılar önemli. Her dersten geçersiniz ancak kimisinden iyi kimisinden de kötü notlar alabilirsiniz.  Unutmayın siz ÖĞRENCİSİNİZ….


"1- Öğrenme Yeteneği: Zeka,Yaş, İlgi ve Yetenek, Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı 2- Amaçların Belirlenmesi 3- Planlı Çalışmak: 4- Çalışma ortamı: 5-Çalışma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları