Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ders seçimi veli, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenin bilgisi dâhilinde bilgisi dâhilinde “öğrenci” tarafından yapılır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ders seçimi veli, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenin bilgisi dâhilinde bilgisi dâhilinde “öğrenci” tarafından yapılır."— Sunum transkripti:

1

2 Ders seçimi veli, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenin bilgisi dâhilinde bilgisi dâhilinde “öğrenci” tarafından yapılır.

3 Ders Seçimi Zamanı  Mayıs ayının ikinci haftasından yılsonu karnesine kadar yapılır ve e-Okul sistemine işlenir.  Süresi içerisinde ders seçimi yapmayan öğrencilerin dersleri okul yönetimince belirlenir.

4 Ders Açılması  Seçmeli ders en az “10” öğrencinin talebi ile açılır.  Ortak derslerde sınıf bütünlüğü esastır.

5 DERSLER 1- ortak dersler 2- seçmeli dersler Ortak dersler = zorunlu alınması gereken dersler

6 Ortak Dersler Bu dersler bütün ögrencilere asgari olarak  Genel kültür vermek,  Toplum sorunlarına duyarlı,  Yurdun ekonomik - sosyal - kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincini ve gücünü kazandırma amacına yöneliktir.

7 Ortak dersler arasında yer alan “ Görsel Sanatlar / Müzik“ dersinde iki dersten birinin seçilmesi zorunludur. Görsel Sanatlar / Müzik

8 Seçmeli Dersler ilgi ve istekleri kisisel yetenekleri (basarısı) Hedefledigi yüksek ögretim programları (LYS)

9

10 Ögrenciler her sınıfta parantez içindeki ders saatlerinden sadece birini seçebilirler.

11  Dil ve Anlatım, Seçmeli Dil ve Anlatım; Tarih ve Seçmeli Tarih gibi derslerin de ğ erlendirmeleri ayrı ayrı yapılır. farklı öğretmen aynı öğretmen

12 Dersleri notla degerlendirilmez. = OBP düsebilir. BilgiKuramıSosyalEtkinlik

13 . Alt sınıfta okuduğunuz seçmeli dersi üst sınıfta değiştirebilirsiniz

14

15  İlgilerinin  Yeteneklerinin  Kişilik yapısının Meslek ile uygun olması 1- Gelecekteki Meslek ARAŞTIR Kendi ilgi ve yeteneklerini Meslekleri

16 2- LYS

17  OBP = DİPLOMA PUANI 3 - OBP

18 LYS PUANI (Y-LYS)  Y-LYS = LYS+OBP  LYS= YGS+LYS

19 YGS  40 Türkçe  40 Matematik  40 Sosyal Bilimler (Tarih, Coğ, Felsefe, Din)  40 Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji)

20 LYS’ler  LYS 1: Matematik sınavı (Matematik-Geometri)  LYS 2: Fen bilimleri sınavı (Fizik-Kimya-Biyoloji)  LYS 3: Edebiyat – Coğrafya sınavı  LYS 4: Sosyal Bilimler sınavı (psikoloji, sosyoloji, mantık ve Din Kültürü)  LYS 5: Yabancı Dil sınavı (İng. Alm. ya da Fransızca)

21 LYS TS: 1- Edebiyat – Coğrafya 2- Sosyal Bilimler (Tarih, Coğrafya, Felsefe, Din Kültürü, Psikoloji, Sosyoloji, Mantık)

22 LYS TM  1- Edebiyat – Coğrafya  2- Matematik - Geometri

23 LYS MF: 1- Matematik - Geometri 2- Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji)

24 LYS DİL: 1- DiL Sınavı

25 OBP  OBP = Diploma Puanı Diploma Puanı - OBP 55 ise ise 53

26  Gerçekçi davranmak

27 YANLIŞ ALAN SEÇİMİNİN NEDENLERİ

28  Alan seçimi konusunda bilgisizlik

29  “kendi yeterliliğini” gerçekçi bir şekilde değerlendirememek

30  Anne ve babanın beklentilerinin öğrenciyi yanlış alana yönlendirmesi

31  Arkadaş grubunun etkisi

32 Yanlış düşünce kalıplarının olumsuz etkisi Başarılı öğrenci “Fen Alanını” seçer, Başarısız öğrenci “Türkçe-Matematik” veya “Sosyal Bilimler” alanını seçer vb. Türkiye sıralamasında ilk 1000’e giren öğrencilerimiz: Galatasaray Üniversitesi’ne 3 öğrenci (2’si Türkçe sosyal, 1 Dil) Boğaziçi Üniversitesi 1 öğrenci (Türkçe- Matematik) Bilkent Üniversitesi tam burslu 1 öğrenci (Türkçe_Matematik) Tıp Fakültesi 1 öğrenci (Fen Alanı)

33 YANLIŞ DERS (BÖLÜM/ALAN) SEÇİMİNİN SONUÇLARI  Sınıf tekrarı  Düşük diploma puanı (= düşük OBP)  Alan değiştirme çabaları  Özgüven eksikliği  YGS - LYS sınav sisteminde alan derslerinin önemi (soru sayısının artması ve mesleğe göre belli derslerin önem kazanmasından dolayı)

34 Anne-babaların yapabilecekleri  Tecrübeleri ile mesleklerin avantaj/dezavantajları konusunda rehberlik etmek.  Ilgi ve yetenekleri dogrultusunda tercih yapmasına müsaade etmek (beden eg. 4 saat; matematik 2saat)  Meslekleri onunla birlikte arastırmak.  LYS’deki alana kaynaklık eden derslerdeki basarıya bakmak.  “ ş u alan iyi,bu kötü” “ ş u alana çalıskanlar,bu alana tembeller gider” vb konusmalar yapmamak.  Ona rehberlik etmek ama sonuçta verdigi karara saygı göstermek.

35 Ögrencinin Lisede en uygun alana yönelmesi onu basarılı bir lise dönemine; basarılı bir lise ise en uygun üniversiteye; bu da daha güvenli, basarılı ve mutlu bir gelecege tasıyacaktır.

36 TEŞEKKÜRLE R

37

38


"Ders seçimi veli, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenin bilgisi dâhilinde bilgisi dâhilinde “öğrenci” tarafından yapılır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları