Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ. Ortaöğretimde Öğretim programları, öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri yanında bireysel farklılıklarına ve yönelecekleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ. Ortaöğretimde Öğretim programları, öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri yanında bireysel farklılıklarına ve yönelecekleri."— Sunum transkripti:

1 ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ

2 Ortaöğretimde Öğretim programları, öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri yanında bireysel farklılıklarına ve yönelecekleri alanın özelliklerine uygun olarak ortak dersler, alan dersleri ile seçmeli derslerden oluşur. Ortak dersler; her öğrencinin okulu bitirinceye kadar aldığı, asgari ortak bir genel kültür veren, toplum sorunlarına duyarlı, yurdun ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincini ve gücünü kazandırmayı amaçlayan derslerdir. Alan dersler; öğrenciyi hedeflediği yükseköğretim programlarına veya mesleğe, iş alanlarına yönelten ve bu yönde gelişme imkânı sağlayan derslerdir. Seçmeli dersler; öğrencilerin hedefledikleri ve yöneldikleri alanda gelişmelerine veya ilgi ve istekleri doğrultusunda çeşitli programlarda ilerlemelerine, kişisel yeteneklerini geliştirmelerine imkân sağlayan derslerdir

3 ALAN SEÇİMİNDE NELERE DİKKAT EDİLMELİ?  Her öğrenci kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir alan seçimi yapmalıdır;çünkü Alan seçimi aynı zamanda hayat boyu yapacağınız mesleğinde seçimi anlamına gelmektedir.  Üniversite sınavı sonucunda seçeceğiniz bölümler,liseden gördüğünüz derslere yönelik bir program olmadığı taktirde,Başarı durumunuz azalacaktır.  Yanlış bir alan seçiminden dolayı Hayat boyu sevmediğiniz bir işte çalışmak zorunda kalabilirsiniz

4 ALAN BELİRLEME İŞLEMLERİ  10. sınıfa geçen öğrencilerin alan belirlemesi e-Okul sisteminde yapılmaktadır.  Alan seçimi 2 farklı türde yapılmaktadır. Bunlar Alan Belirleme ve Seçim (Lise) ile Alan Belirleme ve Seçim (Mes. ve Tek.) türleridir.  Her iki türde de Alan Belirleme ve Seçim İşlemleri e-Okul sistemi üzerinden yapılmaktadır.  Her iki türde de öğrenci kayıtlı bulunduğu okuldan başvurusunu yapmaktadır.

5  Tüm öğrenciler meslek lisesi alanlarına başvuru yapabilmektedir.  Meslek lisesi öğrencileri genel lise alanlarına başvuru yapmak için önce ilgili okula nakil olmalıdır.  10. sınıf öğrencilerinin alanları bu yöntemle belirleneceğinden 9.sınıf öğrencileri eğitim-öğretim yılının bitimine 3(üç) hafta kala bağlı bulunduğu okul idaresine başvurularını yapmaları gerekmektedir.  Yapılan başvurular okul idaresi tarafından e-okul sistemine girişi yapılmaktadır.

6 * İlköğretimden mezun olup Meslek Liselerinin 9.sınıfına kayıt olan öğrenciler 9.sınıfın sonucunda üniversitede girmek istedikleri bölümü destekleyen bir alanı seçerler. *Alanlara yerleştirme e-okul sistemi tarafından yapılmaktadır. *Yerleştirme işleminde Alana Yöneltme Tavsiye Formu ve Öğrenci Tercihlerini Değerlendirme ve Yerleştirme Formu kullanılarak belirlenen Alana Yerleştirme Puanı esas alınacaktır. Bu puanlara göre yapılacak sıralamada öğrenciler ilgili alanlara yerleştirileceklerdir. 10. sınıf öğrencilerinin alanları bu yöntemle belirleneceğinden eğitim-öğretim yılının bitimine 3(üç) hafta kala bağlı bulunduğu okul idaresine başvurularını yapmaları gerekmektedir. MESLEKİ LİSELER

7  Öğrencilerin yaptığı tercihler değerlendirilirken;  Mezun olduğu İ.Ö.O Diploma puanının % 40’ı  9.Sınıfın yıl sonu ortalamasının % 60’nın toplamları alınarak; kontenjan durumuna göre tercih ve başarı durumları esas alınarak alanlara yerleştirilmeleri sağlanır ALANA YÖNELTME TAVSİYE FORMU NASIL DEĞERLENDİRİLMEKTEDİR?

8 TEKNİK LİSELER  Öğrencilerin Teknik Lise Alanlarına başvurabilmesi için ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan, ortalama ile veya ortalama yükseltme sınavları sonunda geçmiş olması,  Dil ve Anlatım, Matematik, Fizik ve Kimya derslerinin; Her birinden doğrudan veya ortalama yükseltme sınavı sonunda başarılı olması, bu dört dersin yıl sonu başarı puanı ortalamasının en az olması gerekir.

9 TİCARET VE SANAYİ ODASI ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ELEKTRİK- ELEKTRONİK

10 Mesleki ve Teknik liselerin 9.sınıfının sonunda alan seçiminde bulunan bir öğrenci,okul bünyesinde bulunan ‘’Anadolu Meslek Lisesi kapsamında olup SBS sınav sonucuyla yerleşilen bir alanı’’Alan seçiminde tercihleri arasında gösteremez. ÖRNEK: TARSUS /Ticaret ve Sanayi Odası Endüstri Teknik ve Meslek Lisesinde 9.sınıfın sonunda bir öğrenci Anadolu Meslek Lisesi kapsamında bulunan’’Anadolu Teknik Bilgisayar alanını’’ tercihleri arasında gösteremez.

11

12 YGS ( Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı ) LYS ( Lisans Yerleştirme Sınavı ) ÜNİVERSİTE SINAVI İKİ AŞAMALI BİR SINAVDIR.

13 Birinci Aşama Yükseköğretime Giriş Sınavı (YGS)

14 BİRİNCİ AŞAMA:YÜKSEK ÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) Testler ve Soru Sayıları Türkçe Testi: 40 Soru Temel Matematik Testi: 40 Soru Sosyal Bilimler Testi: 40 Soru Fen Bilimleri Testi: 40 Soru TOPLAM:160 Soru Sınav Süresi:160 Dakika Testlerin Niteliği:Ortak müfredata dayalı konular Soru Kitapçığı:Tek soru kitapçığı Cevap Kağıdı: Tek cevap kağıdı

15 PUAN TÜRÜ TÜRKÇE TEMEL MATEMATİK SOSYAL BİLİMLER FEN BİLİMLERİ YGS YGS YGS YGS YGS YGS

16 İkinci Aşama Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)

17 SINAVSINAVIN KAPSAMI SORU SAYISI SÜRE Matematik Sınavı (LYS-1) (Toplam 80 Soru) Matematik Testi dakika Geometri testi Geometri Analitik Geometri 22 8 Fen Bilimleri Sınavı (LYS-2) (Toplam 90 Soru) Fizik Testi dakika Kimya Testi30 Biyoloji Testi30 Edebiyat- Coğrafya Sınavı (LYS-3) (Toplam 80 Soru) Türk Dili ve Edebiyatı Testi dakika Coğrafya-1 Testi24 Sosyal Bilimler Sınavı (LYS-4) (Toplam 90 Soru) Tarih Testi dakika Coğrafya-2 Testi16 Felsefe Grubu Testi Psikoloji Sosyoloji Mantık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Yabacı Dil Sınavı (LYS-5) (Toplam 80 Soru) Kelime Bilgisi ve Dil Bilgisi dakika Çeviri12 Okuduğunu Anlama48

18 Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının Bilişim Teknolojileri alanından mezun olanların yüksek öğretim lisans programlarına yerleştirilirken ek puan alabilecekleri lisans programları. Bölümün AdıSüre (Yıl)Puan türü Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri (YO)4YGS-1 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği4YGS-1 Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (YO)4YGS-1 İşletme Bilgi Yönetimi(YO)4YGS-6 Yönetim Bilişim Sistemleri(YO)4YGS-6

19 Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları mezunlarının ek puan almadan yalnızca meslek lisesi mezunlarının seçebileceği bölümler de vardır. Bölümün AdıSüre (Yıl)Puan türü Bilgisayar mühendisliği4MF-4 Biyomedikal Mühendisliği 4MF-4 Elektrik-Elektronik mühendisliği 4MF-4 Yazılım mühendisliği

20 Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları mezunlarının ek puan almadan yalnızca meslek lisesi mezunlarının seçebileceği bölümler de vardır. Bölümün AdıSüre (Yıl)Puan türü Bilgisayar mühendisliği4MF-4 Biyomedikal Mühendisliği 4MF-4 Elektrik-Elektronik mühendisliği 4MF-4 Yazılım mühendisliği

21 Ayrıca bu alan mezunlarının Sınavsız Geçişle yerleşebilecekleri önlisans programları mevcuttur. Bölümün AdıSüre (Yıl)Puan türü Basın ve yayın teknolojileri2Sınavsız Bilgi güvenliği Teknolojisi2Sınavsız Bilgi Yönetimi2Sınavsız Bilgisayar Operatörlüğü2Sınavsız Bilgisayar Programcılığı2Sınavsız Bilgisayar Teknolojisi2Sınavsız Coğrafi Bilgi Sistemleri2Sınavsız İnternet ve Ağ Teknolojileri2Sınavsız Mobil Teknolojileri2Sınavsız Pazarlama2Sınavsız

22 Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının ELEKTİRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ alanından mezun olanların yüksek öğretim lisans programlarına yerleştirilirken ek puan alabilecekleri lisans programları. Bölümün AdıSüre (Yıl)Puan türü Uçak elektrik-elektronik4YGS-1

23 Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları mezunlarının ek puan almadan yalnızca meslek lisesi mezunlarının seçebileceği bölümler de vardır. Bölümün AdıSüre (Yıl)Puan türü Bilgisayar mühendisliği4MF-4 Biyomedikal Mühendisliği 4MF-4 Elektrik-Elektronik mühendisliği 4MF-4 Mekatronik mühendisliği 4MF-4

24 Ayrıca bu alan mezunlarının Sınavsız Geçişle yerleşebilecekleri önlisans programları mevcuttur. Bölümün AdıSüre (Yıl)Puan türü Alternatif enerji kaynakları teknolojisi2Sınavsız Biyo medikal cihaz teknolojisi 2Sınavsız elektrik 2Sınavsız Elektrik enerjisi üretim iletim ve dağıtımı 2Sınavsız Elektrikli cihaz teknolojisi 2Sınavsız Elektro mekanik taşıyıcılar 2Sınavsız Elektronik haberleşme teknolojisi 2Sınavsız Elektronik teknolojisi 2Sınavsız Enerji tesisleri işletmeciliği 2Sınavsız Grafik tasarımı 2Sınavsız

25 Bölümün AdıSüre (Yıl)Puan türü Kontrol ve otamasyon teknolojisi2Sınavsız mekatraonik 2Sınavsız Mobil teknojileri 2Sınavsız Otomotiv teknolojisi 2Sınavsız Radyo ve televizyon teknolojisi 2Sınavsız Raylı sistemler elektrik ve elotronik tesknolojisi 2Sınavsız Sahne ve gösteri sanatları teknolojisi 2Sınavsız Uçak teknolojisi 2Sınavsız


"ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ. Ortaöğretimde Öğretim programları, öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri yanında bireysel farklılıklarına ve yönelecekleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları