Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ODEV NEDIR ? Ödev, bir konudaki ana düşünceyi anlamak amacı ile yapılan okuma, bir konuyu inceleme, özet çıkarma, sözlük kullanma ya da kaynak kitapların.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ODEV NEDIR ? Ödev, bir konudaki ana düşünceyi anlamak amacı ile yapılan okuma, bir konuyu inceleme, özet çıkarma, sözlük kullanma ya da kaynak kitapların."— Sunum transkripti:

1

2 ODEV NEDIR ? Ödev, bir konudaki ana düşünceyi anlamak amacı ile yapılan okuma, bir konuyu inceleme, özet çıkarma, sözlük kullanma ya da kaynak kitapların kullanılması yollarıyla sınıfta kuramsal olarak öğretilenin, evde uygulamaya geçirilmesidir.

3 ODEV NE OGRETIR ? Ödev, çocuklara iki şey öğretir: Birincisi, ödev, çocuklara becerilerini geliştirme ve pratik yapma imkânı verir. Çocuk, yepyeni birçok konu öğrenir ve bunları uyguladığı, alıştırmalarla pekiştirdiği zaman gerçekten bilgiyi edinmiş olur.

4 İkincisi ise sorumluluk, öz-disiplin, bağımsızlık, sebatkârlık ve zaman kontrolü gibi uzun vadede çocukların sadece sınıfta değil, işlerinde ve günlük yaşantılarında da onları başarıya götürecek becerilerin kazanılmasına aracılık etmesidir.

5 ODEV NE OGRETIR ? Disiplinli çalışmayı Problem çözmeyi Başarıyla tamamladığı ödev özgüvenini yükseltir. Zamanı iyi kullanmayı öğrenir. Derslere hazırlıklı gireceği için, bir sonraki derste motivasyonu daha yüksek olur.

6 NEDEN ODEV YAPMAK ISTEMEZLER?

7 Bunları zaten biliyorum ödeve ne gerek var ki! "Çocuğun ödev yapma alışkanlığını bilinçli bir şekilde kavrayıp, devamlılığının sağlanması için öncelikli olarak çocuğa ödev yapması gerektiğinin neden önemli olduğu, onun anlayabileceği bir dille açıklanmalıdır.

8 Bu bilince sahip olmadan ödev yapmaya yönlendirilirse ödev yapmanın gerekliliğini anlamadan, sadece zorunluluktan dolayı ve özenmeden ödevlerini aceleyle bitirmeye odaklanır.

9 Evde yapılacak ödevler için belirli bir zaman ayırmak önemlidir. Ödevlerin karşısına dikilen en önemli engellerden biri başlayamamaktır. Kimi çocuklar, ödevlerine doğrudan başlar, istekle çalışır ve bitirirler. Kimi çocuklar ise ödevlerine yönelmede giderek artan bir ilgi ve çaba gösterir. Eski alışkanlıkların da etkisiyle daha geç sonuca varırlar. Kimileri ise, bir türlü ödevine başlayamayan, eğlenen, ancak zorlama ve uyarmalarla harekete geçen çocuklardır.

10 Çalışmalarının engellenmesi için birçok nedenleri vardır; Tv. İzlemek, bilgisayar Cep telefonu kapıya gelen bir arkadaş, sokakta oynanacak bir oyun, evde yapılan bir uğraş ve daha pek çok şey…

11 ODEV ZAMANI

12 Çocuklar eve geldiğinde belli bir dinlenme süresine ihtiyaç duyarlar. Bu arada ikindi kahvaltısını yapabilir, anne- babası ile sohbet edebilir ya da biraz oyun oynayabilirler. Çocuğun hangi saatte, nerede ve ne kadar süre çalışacağına çocukla işbirliği içinde karar verilmelidir.

13 Çocuğun ödev yapması stres konusu olmamalıdır. Bazen anne-babalar arasında tartışmalara sebep olan çocuğun ödevi, onun sorumluluğudur ve bunu çocuğun anlaması gereklidir. Bu konudaki tartışmalar çocuğun önünde yapılmamalı, anne-baba aynı fikirde olmalıdır. Aksi halde çocuk kendi isteğine en yakın ebeveyne uyacak, belki ödevini yapmamayı ya da ertelemeyi seçebilecektir.

14 Çocuk arada bir ödevini yapmak istemeyebilir. Bu durumdaki öğrenci yaptığı davranışın sonucu ile karşılaşmalı, bu durumda çocuğu zorlamak yerine, öğretmeni ile işbirliğine girerek ödevini yapmaması sonucunu okulda yaşamalıdır. Bu konuda cezalar vermek yerine, davranışının sonucu ile çocuğu karşılaştırmak daha yerinde olur.

15 ÖDEVLER VE ANNE BABA YAKLASIMLARI

16 Çocuklar okula ilk başladıkları dönemlerde ödev yapmakta problem yaşayabilirler. çünkü bu onlar için yeni bir görevdir. Ödevlerini nasıl yapacaklarını, bilgiye nasıl ulaşacaklarını bilmeyebilirler. Anne babalar nasıl ders yapacaklarını öğrenmeleri konusunda yardımcı olmalıdırlar.

17 Ancak yardım etmek yorulduklarında onların yerine ödev yapmak değil, nasıl yapması gerektiği konusunda bilgilendirmek, bilgiye nasıl ulaşacağını öğrenmesini sağlamak, bunları kendi yapabilecek hale gelene kadar yönlendirici olmaktır.

18 Fazla Yardım Edilen Çocuklar Fazla yardım edilen çocuklar sorumluluk alma alışkanlığı kazanamaz. Sorumluluklarını başkalarının üzerine yıkma davranışını alışkanlık haline getirebilirler. Yardım eden kişi yanlarında olmadığında başaramayacakları hissine kapılırlar. Çabuk pes ederler. Vazgeçerler. Yapamadıklarında ağlarlar.

19 HİÇ YARDIM EDİLMEYEN ÇOCUKLAR Hiç yardım etmemek çocukta zorluklar karşısında desteksiz kalabileceği duygusunu uyandırır. Bu da hayatının başka alanlarında da güvensiz ve korkak tavırların temelini atabilir.

20 SÜREKLİ HATIRLATILARAK ÖDEV YAPAN ÇOCUKLAR Sürekli ödev yapıp yapmadığı sorgulanan çocukta ‘nasıl olsa ben hatırlamasam da annem babam hatırlatır’ düşüncesi oluşur ve söylenmeden ödev yapma davranışı gelişmez.

21 AŞIRI ELEŞTİRİLEN ÇOCUKLAR Anne babanın ödevlerini yaparken sıkı düzeltmeler yapması, sürekli eleştirilerde bulunup müdahale etmesi şeklinde mükemmellik beklentisi çocuğu ödev yapmaktan soğutur. Güvensizlik oluşturur. Yetersizlik duygusuna sebep olur.

22 ÖDEV YAPMAK ISTEMEME Inatlasma Dırenme

23 İster ev ödevi savaşları, ister her gece yaşanan gerilimler diyelim. Pek çok anne-baba bu sorunları yasamaktadır. Anne-babaların devamlı hatırlatmaları, tatlı sözlerle ikna etmeye çalışmaları, tehdit ve azarlama yöntemleri kullanmaları ve çocukların da devamlı olarak kaçınma, özürler bulma, direnme, oyalanma gibi davranışlarda bulunmaları şeklinde sürer.

24 Çocuk arada bir ödevini yapmak istemeyebilir. Bu durumdaki öğrenci yaptığı davranışın sonucu ile karşılaşmalı, bu durumda çocuğu zorlamak yerine, öğretmeni ile işbirliğine girerek ödevini yapmaması sonucunu okulda yaşamalıdır. Bu konuda cezalar vermek yerine, davranışının sonucu ile çocuğu karşılaştırmak daha yerinde olur.

25 . Birinci sınıftan itibaren anne-baba, tutumlarıyla ödev sorumluluğunun kendisiyle öğretmen arasında olduğunu anlatmalıdır. Bu konuda çocuğu sürekli uyarmak, cezalandırmak yersizdir. Çocuk istemedikçe ödevine karışılmamalı ve denetlenmemelidir. Anne-babalar, öğretmenin çocuğu kendi başına çalışmaya yöneltme konusunda gösterdiği çabalara yardımcı olmalı ve uygulamalıdırlar.

26 çocukların gelişimi anne-babaları tarafından yüreklendirilmeli, daha iyisini yapmaları için olumlu bir dil kullanmaları gerekir. Eleştirilmeye alışmış olan çocuklar ilerleme kaydedemez. Aksine geriler veya ders yapmama konusunda diretirler. Anne-babalar, çocuklarını övmekten, geliştiklerini fark ettiklerini belirtmekten çekinmemeliler. Böylece çocukların motivasyonu daha da artacaktır.

27 ev ödevi çocuğa sorun çıkartınca ; Çocuğu sakin bir şekilde dinlemeli, duygularını açığa çıkarmasına fırsat vermelidir. Anne babalar çocuklarının duygularını paylaşmaya çalışmalıdır. Seni anlıyorum, bu sorunla baş etmenle ve kendi çözümünü bulmanda yardım etmek istiyorum.

28 ODEV YAPMA ALISKANLIGI NASIL KAZANDIRILIR?

29 Ödev yapma alışkanlığının kazandırılmasında uygun zaman ve uygun bir yerin bulunması da çocuk açısından çok önemlidir. Tutarlı ve sabit bir zaman seçilirse çocuğun iyi ödev alışkanlıkları geliştirmesi daha kolay olmaktadır. Ödev saati olarak gün içinde çok geç olmayan, daha erken bir saat seçilebilir. Daha sonra yapacakları güzel işler için zamanlarının kalmış olması onların ödevlerini tamamlamada yüreklendirir.

30 Yaşına ve ihtiyacına uygun çalışma programı hazırlanmalı Sürekli aynı yerde çalışması konsantrasyonunu arttırır. Ortamın sessiz ve düzenli olmasına özen gösterilmeli Televizyon asla açılmamalı

31 Ödevin tümünü yapmakta zorlanırsa küçük parçalara ayırıp, cesaretlendirerek överek bölüm bölüm yapmasının sağlanması Ne çabuk bitirdin Hadi çabuk odana geç,kontrol et uyarılarını azaltmak

32 Çocuklar en iyi oyunla öğrenir. Ödevlerin içine bir miktar oyun koymak eğlenceli olabilir. Çocuğunuzun ev ödevini değerlendirmek sizin göreviniz değildir. ödevlerini düzeltmeyin. Öğretmen çocuğun nerede sorun yaşadığını bilmek ister.

33 Ödev yapmadığında çocuğa hakaret, aşağılayıcı sözlerle ceza vermeyin.

34 Anne babanın çocuğa gülümsemesi, onun çabasını övmesi çocuk için en büyük ödüldür. Bu yüzden ödevlerini maddi bir ödüle bağlamayın. Zamanında tamamlanan ödevin ardından birlikte yapmaktan hoşlandığınız ortak bir faaliyeti gerçekleştirin.

35 Ödev yapma alışkanlığı kazandırmanın SABIR VE ZAMAN istediğini unutmayın.


"ODEV NEDIR ? Ödev, bir konudaki ana düşünceyi anlamak amacı ile yapılan okuma, bir konuyu inceleme, özet çıkarma, sözlük kullanma ya da kaynak kitapların." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları