Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ahmet Emin BAYSAL İstanbul - 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ahmet Emin BAYSAL İstanbul - 2015."— Sunum transkripti:

1 Ahmet Emin BAYSAL İstanbul

2 SYGM’nin TarihçesiSYGM’nin Görevleri ve İşleyişiSoru CevapSYGM’nin ÇalışmalarıSYGM’nin Teşkilat Yapısı

3 SYGM’nin Tarihçesi 1982 Anayasası’nın başlangıç bölümünde ise, “Her Türk vatandaşının ……. onurlu bir hayat sürdürme ve maddi ve manevi varlığını bu yönde geliştirme hak ve yetkisine doğuştan sahip olduğu” hüküm altına alınmıştır.

4 SYGM’nin Tarihçesi Bu temel ilke çerçevesinde, Anayasanın “Devletin Temel Amaç ve Görevleri” başlıklı 5.maddesinde “kişilerin ve toplumun refah, huzur ve mutluluğunu sağlamak ile insanın maddi ve manevi varlığının gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmak” devletin temel amaç ve görevleri arasında sayılmış; “Sosyal Güvenlik Hakkı” başlıklı 60.madde hükmü ile de “herkesin, sosyal güvenlik hakkına sahip olduğu ve devletin bu güvenliği sağlayacak gerekli tedbirleri alacağı ve teşkilatı kuracağı” hükme bağlanmıştır.

5 SYGM’nin Tarihçesi Anayasasının "… sosyal bir hukuk devletidir." hükmü gereği tarihinde yürürlüğe giren 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu ile Merkez Bankası nezdinde Başbakanlığa bağlı olarak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu kurulmuştur.

6 SYGM’nin Tarihçesi Bu tarihe kadar ülkemizdeki sosyal yardım hizmetlerinin büyük bölümü, Türkiye Kızılay Derneği, Darülaceze Kurumu, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu tarafından yürütülmüş olup; Fon’un kuruluşu ile birlikte sosyal yardım alanına önemli bir kaynak ayrılarak yoksullukla mücadele alanında kalıcı çözümler getirmek amaçlanmıştır.

7 SYGM’nin Tarihçesi Kurulduğu tarihten tarihine kadar Fonun idari işleri Başbakanlığa bağlı bir birim olarak faaliyet gösteren Fon Genel Sekreterliği eliyle yürütülmüştür ’te Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 5263 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunla Fon Genel Sekreterliği, Başbakanlığa bağlı bir Genel Müdürlük olarak teşkilatlandırılmış, böylece Fon idaresi bu tarihte kurumsal bir yapıya kavuşmuştur.

8 SYGM’nin Tarihçesi Fon idaresinin, Genel Müdürlük olarak yapılandırılması ile mevcut sosyal yardım programlarının ekonomik ve sosyal yoksunluk içerisinde bulunan vatandaşlara daha etkin ve daha hızlı bir şekilde ulaştırılması amaçlanmıştır.

9 SYGM’nin Tarihçesi tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 633 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.

10 SYGM’nin Tarihçesi Devletin en önemli sosyal yardım kuruluşu olan Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü; gerek yurt çapında sürdürdüğü yardım faaliyetleri ile sosyal güvencesi olmayan yoksul, kimsesiz, muhtaç vatandaşlara gerekse istihdam odaklı mesleki eğitim ve proje destekleri ile işsiz, eğitimsiz vatandaşlara ilişkin devletin sosyal sorumluluklarını yerine getirmektedir.

11 Kurum, tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 633 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Devletin en önemli sosyal yardım kuruluşu olan Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü; gerek yurt çapında sürdürdüğü yardım faaliyetleri ile sosyal güvencesi olmayan yoksul, kimsesiz, muhtaç vatandaşlara gerekse istihdam odaklı mesleki eğitim ve proje destekleri ile işsiz, eğitimsiz vatandaşlara ilişkin devletin sosyal sorumluluklarını yerine getirmektedir. SYGM’nin Teşkilat Yapısı

12 SYGM’nin Teşkilat Yapısı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı (ASPB) SYDT Fonu ve Fon Kurulu Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü (SYGM) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları (SYDV)

13 Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunu yöneten Fon Kuruludur. Fon Kurulu; SYDTF Kurulu Teşkilat Yapısı

14 Fonda toplanan kaynakların, Vakıflar ve Genel Müdürlükçe yürütülecek sosyal yardım proje ve programları ile yatırım programları çerçevesinde dağıtım önceliklerini belirlemek ve dağıtımına karar vermek, Gerekli görülen hallerde, hizmetin aksamadan yürütülmesi için usül ve esaslarını açıkça belirlemek kaydıyla Genel Müdüre yetki devrinde bulunmak, Vakıflarda çalıştırılacak personelin nitelikleri ile özlük hakları ve diğer hususlarla ilgili belirlenecek kıstasları görüşmek ve karara bağlamak, SYDTF Kurulu’nun Görevleri ve İşleyişi

15 Vakıflardan ve diğer kurum ve kuruluşlardan gelen sosyal yardım amaçlı talep ve teklifleri değerlendirmek, Genel Müdürlüğe önerilerde bulunmak, Toplumda dayanışma ve paylaşma bilincini geliştirmek ve desteklemek üzere bilimsel, sosyal ve kültürel programlar ve projeler önermek, hazırlanan projelere destek sağlamakla görevlidir. SYDTF Kurulu’nun Görevleri ve İşleyişi

16 Fon Kurulu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı başkanlığında ayda bir kez olağan toplanmaktadır. Bunun dışında, Fon Kurulu, Başkanın talebi üzerine her zaman olağanüstü toplanabilir. Salt çoğunlukla toplanan Fon Kurulunda kararlar oy çokluğu ile alınarak, Başbakanın onayı ile yürürlüğe girmektedir. Fon Kurulunun sekretarya hizmetleri Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğünce yerine getirilmektedir. SYDTF Kurulu’nun Görevleri ve İşleyişi

17 Alınan kararlar, Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü tarafından ülke genelindeki tüm il ve ilçelerde yer alan toplam 1000 Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV) aracılığıyla uygulanmaktadır. SYDTF Kurulu’nun Görevleri ve İşleyişi

18 Kanun ve Kararnamelerle kurulu bulunan veya kurulacak olan fonlardan Bakanlar Kurulu kararıyla %10'a kadar aktarılacak miktarlar. Gelir ve kurumlar vergisi tahsilat toplamının%2,8'i. Trafik para cezalarının %50'si. RTÜK gelirlerinin %15'i. Bütçeye konulacak ödenekler. Her nevi bağış ve yardımlar ve diğer gelirler. SYDTF Kurulu’nun Gelirleri

19 Fonda toplanan kaynak, Fon kurulunda alınan kararlar doğrultusunda, Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü eliyle Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına aktarılmakta ve yardımlar Vakıflar tarafından vatandaşlara ulaştırılmaktadır. SYDTF Kurulu’nun Gelirleri

20 SYDTF ÇALIŞMALARI YILLARGELİRLER (TL)GİDERLER (TL) (*) ,22(**) ,02 (*) 2008 yılı gelirlerinden TL 2009 yılına devretmiş olup, 2009 Ocak-Aralık dönemi gelirleri olan TL ile birlikte dönem sonu toplam gelir miktarı TL’dir. (**)2010 yılı Aralık ayı sonuna ilişkin ,22 TL’lik bu tutar brüt tutardır. Bu tutardan ,42 TL’lik iade olmuştur. Dolayısıyla gönderilen net kaynak ,80 TL’dir.

21 SYGM'nin yoksullukla mücadeledeki en önemli hedefi, beşeri sermayenin korunması ve gelişimi ile vatandaşların aktif ve üretken hale getirilmesidir. Bu nedenle insan odaklı bir anlayış ile sosyal yardım hizmetleri içinde eğitim yardımlarına ciddi bir kaynak ayrılmakta ve vatandaşların sürdürülebilir gelire kavuşturulması için gelir getirici proje desteklerine ağırlık verilmektedir. SYGM’nin Görevleri ve İşleyişi

22 Vizyon Katılımcı, şeffaf, etkin bir biçimde hizmet sunan ve ülkemizin sosyal yardım politikalarını belirlemede öncü, uzmanlığa dayalı bir kurum olmak. SYGM’nin Görevleri ve İşleyişi

23 Misyon Adil bir gelir dağılımının sağlanmasına katkıda bulunmak, yoksullukla mücadele kapsamında kaynakların etkin bir biçimde kullanılmasını sağlamak, temel ihtiyaçlarını karşılamaktan yoksun nüfusun en yoksul diliminde yer alan vatandaşlarımızı sosyal yardımlarla desteklemek; üretim ve istihdama yönelik projeleri sürekli kılarak vatandaşların toplumsal hayata entegre olmalarını sağlamak, kamu kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, vatandaşlar ve diğer paydaşlar ile eşgüdüm içerisinde çalışarak sosyal yardımların etkin bir biçimde dağıtılmasını sağlamak ve bu doğrultuda sosyal yardım politikaları geliştirmek. SYGM’nin Görevleri ve İşleyişi

24 3/6/2011 tarihli ve 633 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 11 inci maddesine göre Genel Müdürlüğün görevleri şunlardır: a) Yoksullukla mücadele ve sosyal yardımlar alanında ulusal düzeyde uygulanacak politika ve stratejilerin oluşturulması çalışmalarını koordine etmek, belirlenen politika ve stratejileri uygulamak, uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek. SYGM’nin Görevleri ve İşleyişi

25 b) 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanununun amaçlarını gerçekleştirmek ve uygulanmasını sağlamak için gerekli idarî ve malî tedbirleri almak. c) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunun gelirlerini zamanında toplamak, toplanan gelirlerin yerinde, zamanında ve ihtiyaçlara göre kullanılmasını sağlamak. SYGM’nin Görevleri ve İşleyişi

26 ç) 3294 sayılı Kanun hükümlerine göre kurulan vakıfların harcamalarını, iş ve işlemlerini araştırmak, incelemek, izlemek ve denetlemek, görülen aksaklıklarla ilgili gerekli tedbirleri almak, vakıfların çalışma usul ve esasları ile sosyal yardım programlarının ölçütlerini belirlemek. SYGM’nin Görevleri ve İşleyişi

27 d) Mevzuatta kamu kaynaklarıyla yardım yapılması öngörülen kişilere aylık, tazminat, ücret, yardım veya başka bir ad altında yapılacak her türlü sosyal yardımın ödenmesi ve anılan yardım ve ödemelerin veri tabanına işlenerek izlenmesi ile ilgili işleri diğer birimler ve ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği içinde yerine getirmek; diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından yapılmakta olan her türlü sosyal yardım ve ödemelerin veri tabanında izlenmesine ilişkin işlemleri yürütmek. SYGM’nin Görevleri ve İşleyişi

28 e) Yoksullukla mücadeleye ve Genel Müdürlüğün görev alanına giren diğer konulara ilişkin olarak araştırma ve incelemeler yapmak, proje hazırlamak ve uygulamak. f) Yoksullukla mücadele alanında uluslararası gelişme ve uygulamaları izlemek, değerlendirmek, ülkemiz açısından yararlı görülen modelleri uygulamaya koymak. SYGM’nin Görevleri ve İşleyişi

29 g) Sosyal Yardımlar Bilgi Sistemi ile ilgili işleri yürütmek (SOYBİS). ğ) Sosyal yardımlaşma ve dayanışma kültürünü kökleştirici çalışmalar yapmak, geniş kitleleri kapsayan yardım kampanyalarını koordine etmek ve desteklemek. h) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak. SYGM’nin Görevleri ve İşleyişi

30 SYDTF’un yardım faaliyetleri il ve ilçelerde bulunan 1000 Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları (SYDV) kanalıyla yürütülmektedir. SYDV’nin Görevleri ve İşleyişi

31 SYDV'lerin Gelirleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonundan aktarılan miktardan, Her nevi fitre-zekat-kurban derileri ve bağırsak yardımlarından, İşletme ve iştiraklerden elde edilecek gelirler, Diğer gelirlerden, oluşmaktadır. Fonda toplanan kaynak, vakıflara aktarılmakta, bu kaynakların yanı sıra vakıfların kendi gelirleri de kullanılarak, ihtiyaç sahibi yoksul vatandaşlara ayni ve nakdi yardımlar ulaştırılmaktadır. SYDV’nin Görevleri ve İşleyişi

32 Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, 3294 sayılı kanunun amacına uygun çalışmalar yapmak ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdi ve ayni yardımda bulunmak üzere her il ve ilçede kurulmuştur. Vakıflar, devlet ile yoksul vatandaşlar arasında sosyal yardımların doğrudan ve en kısa sürede vatandaşa ulaştırılması açısından bir köprü görevi görmektedirler. SYDV’nin Görevleri ve İşleyişi

33 Vakıfların karar organları, "Vakıf Mütevelli Heyeti"dir. İl ve ilçelerdeki tüm yardım programları, bu mütevelli heyetlerin kararları ile yürürlüğe girmektedir. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları ile Genel Müdürlük arasında hiyerarşi olmayıp, Vakıflar Özel Hukuk Tüzel Kişiliği şeklinde örgütlenmişlerdir. SYDV’nin Görevleri ve İşleyişi

34 Vakıf Örgütlenmesinin Avantajları: Hızlı ve esnek yapı Yönetişim ilkesine uygunluk Yerellik (Subsidiarite) ilkesine uygunluk Ülke genelinde yaygın yapı (tüm il ve ilçelerde) Yerelde en üst düzey amirin desteği Diğer kamu hizmetleri ile iletişim ve bağ Vakıf çalışma usullerine ilişkin düzenlemelerin Fon Kurulu tarafından hızla belirlenebilmesi ve sosyo ekonomik değişikliklere hızlı tepki verilebilmesi SYDV’nin Görevleri ve İşleyişi

35 SYDV’nin Görevleri ve İşleyişi VAKIF MÜTEVELLİ HEYETİ DOĞAL ÜYELER İL MERKEZLERİNDEİLÇELERDE Vali (Vakıf Başkanı)Kaymakam (Vakıf Başkanı) Belediye Başkanı DefterdarMal Müdürü İl Millî Eğitim Müdürüİlçe Millî Eğitim Müdürü İl Sağlık MüdürüSağlık Grup Başkanı İl Tarım Müdürüİlçe Tarım Müdürü ASPB İl Müdürüİlçe Müftüsü İl Müftüsü VAKIF MÜTEVELLİ HEYETİ SEÇİLMİŞ ÜYELER İL MERKEZLERİNDEİLÇELERDE Köy Muhtarı (Kendi aralarından seçecekleri bir kişi) Köy Muhtarı (Kendi aralarından seçecekleri bir kişi) Mahalle Muhtarı (Kendi aralarından seçecekleri bir kişi) Mahalle Muhtarı (Kendi aralarından seçecekleri bir kişi) STK Temsilcileri (Kendi aralarından seçecekleri iki kişi) STK Temsilcileri (Kendi aralarından seçecekleri bir kişi) Hayırsever Vatandaşlar (İl genel meclisinin seçeceği iki kişi) Hayırsever Vatandaşlar (İl genel meclisinin seçeceği iki kişi)

36 SYGM’nin Çalışmaları Özel Amaçlı Toplum Kalkınması Geçici İstihdam SosyalYardımFaaliyetleri Sosyal Hizmet İstihdam KASDEP Gelir Getirici Engelli Eğitim Sağlık Yakacak Yardımlar ProjeDestekleri Proje Destekleri Gıda Barınma Aile Yardımları

37 Sosyal yardımlar içinde ailelere yönelik olarak ayni veya nakdi yöntemle yapılan barınma, gıda ve yakacak yardımlarının geneli aile yardımlarını oluşturmaktadır SYGM’nin Çalışmaları Aile Yardımları

38 SYGM’nin Çalışmaları Aile Yardımları

39 Oturulmayacak derecede eski, virane, bakımsız ve sağlıksız evlerde yaşayan muhtaç vatandaşlara evlerinin bakım ve onarımı için tuğla, kiremit, çimento ve demir gibi ayni ve bunun yanı sıra nakdi olarak yapılan yardımlardır. Son yıllarda giderek artan miktarda yeni ev yapımı, prefabrik ev yapımı veya Toplu Konut İdaresi (TOKİ) tarafından yapılan konutların teslim edilmesi yöntemiyle de barınma yardımı yapılmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları Barınma

40 SYGM’nin Çalışmaları Barınma

41 Ekonomik ve sosyal yoksunluk içinde bulunan vatandaşlarımızın temel ihtiyaçlarının karşılanması için yapılan yardımlardır. Gıda yardımları için, dini bayramlarda Fon’dan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına bir periyodik pay tutarında kaynak gönderilmektedir. Dağıtım yapılacak gıda maddelerinin toptan alınması, kişilerin kendi alımlarına göre daha ucuz olacağından dolayı genellikle ayni yapılan gıda yardımı, bazen nakdi olarak da yapılmaktadır. Bunun yanı sıra, ailelere ayni olarak gıda paketi verilmesinin yanı sıra ihtiyaç ve tercihlere göre temizlik malzemesi ve alışveriş çeki verilmesi gibi alternatif uygulama biçimleri de bulunmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları Gıda

42 SYGM’nin Çalışmaları Gıda

43 Vakıflar aracılığı ile ihtiyaç sahibi ailelere bedelsiz kömür yardımını içeren yakacak yardımları, 2003 yılından itibaren Türkiye Kömür İşletmeleri’nden sağlanan kömürün Türkiye genelindeki ihtiyaç sahibi ailelere, aile başına en az 500 kg. olarak dağıtılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Uygulamada Vakıf Mütevelli Heyeti kararı ile kömür miktarı, iklim şartları da göz önüne alınarak artırılabilmektedir. Kömürün illere kadar ulaştırılması Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından sağlanmaktadır. İlçelere ve köylere dağıtımı ise Valiliklerin sorumluluğunda Vakıflar tarafından gerçekleştirilmektedir. SYGM’nin Çalışmaları Yakacak

44 SYGM’nin Çalışmaları Yakacak

45 Sosyal güvencesi olmayan vatandaşların ödeme güçlerini aşan sağlık harcamalarının/tedavi giderlerinin karşılanması için yapılan yardımlardır. Tedavi destekleri yanında sağlık yardımları kapsamında yürütülen bir diğer önemli yardım programı da nüfusun en muhtaç kesiminde olan ailelerin, çocuklarının temel sağlık hizmetlerine tam olarak erişimini hedef alan Şartlı Sağlık Yardımı Programıdır. SYGM’nin Çalışmaları Sağlık

46 SYGM’nin Çalışmaları Sağlık

47 Şartlı Sağlık Yardımının amacı, sağlık muayenelerinin yaptırılması şartıyla yoksul ailelere düzenli nakdi para transferi yapılmasıdır. Çocuk ölümlerini ve çocukların hastalanma oranlarını azaltmak amacıyla, erken çocuklukta bakım, temel sağlık ve beslenme hizmetlerinden yeterince yararlanamayan 0-6 yaş grubu çocukların sunulan hizmetlerden faydalanmaları bu program ile sağlanmaktadır. Şartlı Sağlık Yardımı kapsamında ayrıca, hamilelerin doğumlarını hastanede gerçekleştirmeleri ve düzenli olarak doktor kontrolüne gitmeleri şartıyla gebelik yardımları da yapılmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları Şartlı Sağlık

48 SYGM’nin Çalışmaları Şartlı Sağlık

49 Eğitim Yardımları kapsamında; ilköğretim ve ortaöğretimde okuyan çocuklarının okul ihtiyaçlarını karşılamaktan yoksun ailelere ayni ve nakdi yardım yapılmakta olup, eğitim materyali yardımı, öğrenci barınma, taşıma, iaşe vb. yardımlar, yüksek öğrenim bursları, şartlı nakit transferi eğitim yardımı, taşımalı sistem öğle yemeği yardımı, ücretsiz kitap dağıtımı, özürlü öğrencilerin ücretsiz taşınması olmak üzere 7 farklı grup yardım programından oluşmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları Eğitim

50 SYGM’nin Çalışmaları Eğitim

51 Şartlı Eğitim Yardımı, ekonomik güçlükler sebebiyle temel eğitim hizmetlerinden yararlanamayan; herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumu’na tabi olmayan ve düzenli bir geliri olmayan nüfusun en yoksul kesimine yönelik şartlı bir yardım programıdır. Bu kapsamda maddi imkansızlıklar nedeniyle çocuklarını okula gönderemeyen ve nüfusun en yoksul % 6’lık kesiminde yer alan ailelere, ilk ve orta öğretime giden çocuklarının okula düzenli olarak devam etmeleri şartıyla her ay nakdi olarak ödemeler yapılmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları Şartlı Eğitim

52 SYGM’nin Çalışmaları Şartlı Eğitim

53 Sosyal güvenceden yoksun engelli vatandaşların topluma uyumunu kolaylaştıracak her türlü araç gereç ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik yürütülen bir sosyal yardım programıdır. SYGM’nin Çalışmaları Engelli

54 SYGM’nin Çalışmaları Engelli

55 Özel amaçlı yardımlar kapsamında ise sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları aşevi faaliyetleri başta olmak üzere, afetlerden ve terörden zarar gören vatandaşlara yönelik yardımlar yürütülmektedir. İşsizliğin ve yoksulluğun belirgin olarak yaşandığı yerlerde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarınca işletilen aşevleri aracılığıyla ihtiyaç sahibi vatandaşlara günlük sıcak yemek verilmektedir. SYGM’nin Çalışmaları Özel Amaçlı

56 SYGM’nin Çalışmaları Özel Amaçlı

57 sayılı Kanun kapsamında yer alan yoksul birey ya da hanelerin kendi geçimlerini sağlayacak işleri kurmaları, gelir elde etmeleri ve başlattıkları çalışmaları uzun süre devam ettirebilmeleri amacıyla yürütülen gelir getirici projelerde, uygulanacak projelerin teknik ve ekonomik olarak yerel koşulara uygunluğu ile birlikte üretilecek ürün veya hizmetin yöresel satış ve pazarlama olanaklarının bulunması dikkate alınarak özellikle bitkisel, hayvansal üretim, tarımsal ürün işleme, kuaförlük, terzilik, lokantacılık, tornacılık, doğalgaz, sıhhi tesisatçılık vb. konularda destek sağlanmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları Gelir Getirici Proje Destekleri

58 SYGM’nin Çalışmaları Gelir Getirici

59 Tarımsal üretim yapabilmek için yeterli kaynağa sahip olmayan, bir kooperatif bünyesinde birleşip süt sığırcılığı ve koyunculuk yaparak gelir elde etmek isteyen kırsal alanda yaşayan 3294 sayılı yasa kapsamındaki vatandaşlara Kırsal Alanda Sosyal Destek Projesi ile destek sağlanmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları KASDEP Proje Destekleri Kırsal Alanda Sosyal Destek Projesi

60 SYGM’nin Çalışmaları KASDEP

61 Yoksullukla mücadeledeki en önemli araçlardan birisi de istidama yönelik eğitim uygulamalarıdır. Yoksul kadınlara, işsiz gençlere, düzenlenecek kısa süreli kurslarla çeşitli teknik ve sosyal beceriler kazandırılması ve bu kişilerin daha nitelikli iş bulmalarının sağlanması amacıyla Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları aracılığıyla “İstihdam Eğitimi Projeleri” düzenlenmektedir. SYGM’nin Çalışmaları İstihdam Eğitimi Proje Destekleri

62 Eğitimlerde benzer konularda çalışma yapan kamu ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapılarak istihdam güvencesi sağlanmaya çalışılmaktadır. Bu kapsamda, ahşap, taş, toprak, metal işleme, dokumacılık, terzilik, elektronik eşya tamiri, forklift operatörlüğü, gemi kaynakçılığı, sekreterlik, ön muhasebe, tesisatçılık, yaşlı bakıcılığı vb. konulardaki projelere destek verilmektedir. SYGM’nin Çalışmaları İstihdam Eğitimi Proje Destekleri

63 SYGM’nin Çalışmaları İstihdam Eğitimi

64 Yoksulluk ve sosyal dışlanmaya maruz veya bu risk altında olan birey ve grupların ekonomik ve sosyal hayata aktif katılımlarının artırılması ve yaşam kalitelerinin yükseltilerek toplumsal dayanışma ve bütünleşmenin sağlanmasına yönelik sosyal hizmet/yardım içerikli proje destekleri verilmektedir. SYGM’nin Çalışmaları Sosyal Hizmet Proje Destekleri

65 Toplumun ortak yararı için uygulanacak çeşitli projelerde ihtiyaç duyulan işgücünün kısa süreli istihdamla karşılanması, yoksul işsizlerin çalıştırılması ve bu kişilerin geçici de olsa para kazanıp aile geçimine katkı sağlaması amacıyla “geçici istihdam projeleri” ile 3294 sayılı Kanun kapsamında yer alan vatandaşlara destek sağlanmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları Geçici İstihdam Proje Destekleri

66 SYGM’nin Çalışmaları Geçici İstihdam Proje Destekleri

67 Toplum kalkınması projeleri ise, entegre bir yaklaşımla geniş alanlarda birbirini tamamlayıcı birden fazla projenin birlikte uygulanması ve bu kapsamda toplum kalkınmasına yönelik çalışmalar ile gelir getirici, eğitim içerikli ve sosyal hizmet projelerinin birlikte uygulanabilmesine olanak tanınması amacıyla yürütülen projelerdir. SYGM’nin Çalışmaları Toplum Kalkınması Proje Destekleri

68 SYGM’nin Çalışmaları 2022 Yaşlı ve Engelli AylıklarıEşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik YardımMuhtaç Asker Ailelerine Yapılan YardımlarŞartlı Sağlık YardımlarıŞartlı Eğitim Yardımları

69 Asgari ücretin 2/3 ünden az kişi başı gelir var ise (572,64 TL) Evde bakım maaşı 793,08 TL İstanbul’da 2015 Mart kişiye ödeniyor. SYGM’nin Çalışmaları 2022 Yaşlı ve Engelli Aylıkları

70 sayılı Kanun kapsamındaki eşi vefat etmiş kadınlara, 2012 yılında başlatılan uygulama iki ayda bir 500 TL yardım yapılmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Yardım

71 Çocuğu veya eşi askere giden 3294 sayılı Kanun kapsamında olan ailelerin temel ihtiyaçlarını karşılaması için asker ailelerine askerlik süresi bitene kadar düzenli olarak yapılan yardımdır. Asker Ailelerine iki ayda bir 500TL yardım yapılmaktadır. SYGM’nin Çalışmaları Muhtaç Asker Ailelerine Yapılan Yardımlar

72 SYGM’nin Çalışmaları Şartlı Eğitim ve Sağlık Yardımları İlkokulOrta OkulLise Kız Öğrenci35TL 55TL Erkek Öğrenci30TL 45TL Uygulama ile okulların açık olduğu 9 aylık süre boyunca 2 ayda bir ödenmektedir. Miktar Okul Öncesi Çocuklar İçin30TL Gebelik Yardımı30TL Lohusalık Yardımı60TL Uygulama ile okul öncesi çocuklar için 2 ayda bir ödeme yapılmaktadır. Gebelik ve Lohusalık yardımları aylık olarak hesaplara aktarılmaktadır.

73 Vizyonu Sosyal harcamaların GSYİH’ye oranı %3’e çıkarılacaktır. Yoksulluk (gıda ve gıda dışı) yüzde 10’ların altına kalıcı bir biçimde düşürülecektir. Sosyal destek ve sosyal hizmetlerin «hak temelli» olarak bütünleşik bir şekilde sunulduğu bir sosyal destek sistemi kurulacaktır. Sosyal desteklerde ailenin durumu esas alınacaktır.

74 Vizyonu Sosyal destek miktarı yoksul aileyi yoksulluktan kurtaracak kadar olacaktır. Kayıtlı çalışan kesim de yoksulluk durumuna düşerse bu kişiler de sosyal yardımlarla desteklenecektir. Yoksullara yönelik 100 bin Sosyal Konut yapılacaktır. 4.3 dolarlık bir gelirle yaşamak zorunda olan toplum kesimi kalmayacaktır.

75 Sonuç ve Öneriler

76 Sonuç ve Öneriler

77 Sonuç ve Öneriler

78 Sonuç ve Öneriler

79 Sonuç ve Öneriler

80 TEŞEKKÜRLER


"Ahmet Emin BAYSAL İstanbul - 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları