Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ). 10.06.20152 FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ). 10.06.20152 FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,"— Sunum transkripti:

1 OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )

2 FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok, bir savaşı andırabilir.

3 NEDİR FOCUS ? NİÇİN FOCUS ? NASIL FOCUS ?

4 NEDİR FOCUS ? Oyunu tasarlayan kişinin, oyunun temel özelliklerini kısaca anlattığı açıklama bölümüdür. Herhangi bir oyunda bulunabilecek özelliklerden çok tasarlanacak oyunun farklı yönlerini ortaya koymaktadır.

5 NEDİR FOCUS ? Oyunun hangi yönleriyle eğlendirici, zorlayıcı ve benzersiz olacağını söyler. Oyunun asıl amacını ortaya koyar. Oyundaki, en önemli ve oyuna kişilik kazandıran unsurları içerir.

6 NEDİR FOCUS ? Oyunun geliştirilme sürecinde yol göstericidir.

7 NİÇİN FOCUS ? Oyun geliştirme ; Uzun bir süreçtir. Kalabalık bir ekiple çalışmak gerektirir.

8 NİÇİN FOCUS ? Zaman içinde ortaya atılacak yeni fikirler bir karmaşaya yol açabilir. Asıl amaçtan sapmak olasıdır. Süreç sonunda birbirinden bağımsız bölümlerden oluşan bir oyunun ortaya çıkma riski vardır. Tasarlanan oyun yerine bambaşka bir oyun geliştirilebilir.

9 NİÇİN FOCUS ? Dolayısıyla ; Tasarımcı tüm bu olumsuz ihtimalleri göz önüne alarak, bu ihtimallerin olasılığını en aza indirmek amacıyla oyunun temel özelliklerini belirlemeli ve diğer takım elemanlarına sunmalıdır.

10 NİÇİN FOCUS ? Tasarımcının tasarlamış olduğu oyunun, tasarlandığı şekliyle ve istenilen sürede, varsayılan bütçe dahilinde yaratılabilmesi için, focus gereklidir.

11 NASIL FOCUS ? Tasarımcı önce yaratılacak oyun hakkındaki vizyonunu netleştirmelidir. Oyunun temel özelliklerini belirleyen sorulara yanıtlar bulmalıdır. Oluşturduğu vizyon ve vermiş olduğu cevaplar konusunda tatmin olmalıdır.

12 NASIL FOCUS ? Ardından belirlemiş olduğu temel özellikleri fazla ayrıntıya inmeden herkesin anlayacağı şekilde gereksiz uzatmalardan kaçınarak bir paragraf halinde yazıya dökmelidir.

13 FOCUS OLUŞTURULURKEN Çok fazla ayrıntıya inilmemeli Diğer oyunlarla benzer özelliklere çok fazla değinilmemeli Diğer oyunlarla birebir bağdaştırılmamalı

14 FOCUS OLUŞTURULURKEN Tasarımcıyı en çok heyecanlandıran özelliklerinden bahsedilmeli Oyunu, diğer oyunlardan farklı kılan unsurlar üzerinde durulmalı Oyunun hangi yönleriyle eğlendirici, zorlayıcı ve benzersiz olduğu açıklanmalı Oyunun ismi belirlenmeli Şimdiki zaman kullanılmalı

15 aman dikkat Focus oluşturulduktan sonra diğer takım elemanlarına sunulup onların da onayı alınmalıdır. Takım elemanlarından onay alınmaması durumunda hiçbir değişiklik yapılmadan yola devam edilemez.

16 Takım elemanları focusu onaylamıyorsa ; Oyun yeteri kadar iyi olmayabilir ya da focusda bu yansıtılamamıştır Oyunu gerçekleştirecek takım doğru seçilememiştir

17 oluşturulduktan sonrası Focus oluşturulduktan sonra oyun geliştirme süreci başlar. Oyun geliştirme sürecinde mümkün olduğunca focusa sadık kalınmalıdır. Çok iyi fikirler ortaya atılsa bile eğer ilk başta oluşturulan vizyona ters düşüyorsa o fikirler bu süreç içinde kullanılmamalıdır

18 oluşturulduktan sonrası Süreç içerisinde gerekli görüldüğü takdirde focus üzerinde değişiklikler yapılabilir.

19 focusu değiştirme Çok gerekli olmadığı durumlarda değişiklik yapmaktan kaçınılmalıdır. Sürecin ortasında yapılacak bir değişiklikte, öncesi ve sonrası göz önüne alınmalıdır. Zaman ve bütçe hesabı yapılmalıdır.

20 sonuç olarak Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok, bir savaşı andırabilir.

21 sonuç olarak Sürecin tasarım mı yoksa savaş mı olacağını focus belirler. İyi oluşturulmuş bir focus süreç içinde kaybolduğumuzda ya da çıkmaz bir yola girdiğimizde bize rehberlik edecektir. Eğer yolu tasarımcı gösteremiyorsa herkes kendi yoluna gidecek ve dolayısıyla süreç sonunda oyun tasarlanandan çok farklı bir noktaya gelecektir.

22 Bu sunum BTÖ517 dersi için Turgay Baş tarafından hazırlanmıştır.


"OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ). 10.06.20152 FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları