Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SİİRT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. 2014-2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SİİRT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. 2014-2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ."— Sunum transkripti:

1 SİİRT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2 2014-2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ

3  2014-2015 eğitim-öğretim yılı istatistiki bilgi giriş işlemleri 01 Ekim 2014 Çarşamba günü başlayacak ve 31 Ekim 2014 Cuma günü tamamlanmış olacaktır. 01 Ekim 2014 Çarşamba günü başlayacak ve 31 Ekim 2014 Cuma günü tamamlanmış olacaktır. İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER

4  İlköğretim (İlkokul-Ortaokul) okulları, bağımsız anaokulları ve ilköğretim bünyesindeki anasınıfları ile ortaöğretim okullarının (resmi ve özel bütün okullar) öğrenci ve bina bilgileri bilgi girişi http://e-okul.meb.gov.tr adresindeki “ E-OKUL ” modülünden yapılacaktır.

5 Bilgiler girilmeden önce tablolardaki AÇIKLAMALAR MUTLAKA okunmalıdır. Kurum Genel Bilgileri kontrol edilerek hatalı ve eksik olan bilgiler tespit edilerek, Şubemize bildirilecek gerekli düzeltme işlemleri yaptırılacaktır.

6  Tüm kurumların (resmi-özel) “eğitim olanakları” ekranları bilgi girişleri http://mebbis.meb.gov.tr adresindeki MEBBİS bilgi sistemi içerisindeki “ MEİS ” modülünden yapılacaktır.

7  Halk Eğitim Merkezlerine ait bilgi girişleri http://e-yaygin.meb.gov.tr adresindeki “ E-YAYGIN ” modülünden girilecektir.  Halk Eğitim Merkezleri eksik olan bina bilgilerini E-YAYGIN modülünden tamamlayacaklardır.

8  Ayrıca Halk Eğitim Merkezleri “eğitim olanakları” ekranları bilgi girişlerini önceki yıllarda olduğu gibi MEBBİS içerisindeki “ MEİS ” modülünden yapacaklardır.

9  Özel özel eğitim okullarının rehabilitasyon birimleri ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde kayıtlı olan bireylerin kursiyer bilgileri ve kursiyerlerin öğrenim durumları http://mebbis.meb.gov.tr adresindeki “ ÖZÜRLÜ BİREY ” modülünden açılacak olan öğrenim bilgi giriş ekranı kullanılarak girilecektir.

10  Bu kurumlara ait bina bilgileri, eğitim olanakları ve personel durumu bilgileri http://mebbis.meb.gov.tr adresindeki “MEİS” modülünden girilecektir.

11  Halk Eğitim, Mesleki Eğitim ve Turizm Eğitim Merkezleri,Pratik Kız Sanat Okulu kursiyer, personel, bina bilgi girişlerini http://eyaygin.meb.gov.tr adresinden e-Yaygın modülüne, eğitim olanakları bilgi girişlerini MEİS Modülü üzerinden yapacaklardır. http://eyaygin.meb.gov.tr

12  Özel dershaneler, MTSK’lar, Özel Muhtelif Kurslar, Özel Etüd Eğitim Merkezleri, Bilim Sanat Merkezi, Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulları gibi kurumlara ait bilgi girişleri http://mebbis.meb.gov.tr adresindeki “ MEİS ” modülünden yapılacaktır.

13  Ayrıca İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine ait istatistiki bilgiler ve ilçe formları bilgi girişleri de “MEİS” modülünden yapılacaktır.

14  Bağımsız Anaokulları  İlköğretim Okulları  Ortaöğretim Okulları  E-OKUL  MEİS MODÜLÜ

15 Halk Eğitim Merkezleri  E-YAYGIN MODÜLÜ  MEİS MODÜLÜ

16 Öğretmenevi ve ASO Bilim Sanat Merkezi Rehberlik ve Araştırma Merkezleri  MEİS MODÜLÜ

17 İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri  MEİS MODÜLÜ

18 Halk Eğitim Merkezleri dışında kalan yaygın eğitim kurumları (Mesleki Eğitim Merkezleri, Meslek Kursları vb.)  MEİS MODÜLÜ  EYAYGIN MODÜLÜ

19 Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri  MEİS MODÜLÜ  ÖZÜRLÜ BİREY MODÜLÜ

20 Özel Kurumlar (Dershaneler, MTSK, Özel Muhtelif Kurslar, Özel Etüd Eğitim Merkezleri)  MEİS MODÜLÜ

21 Veri giriş işlemlerinin yapılacağı modüller MEİS SORGU Modülü http://mebbis.meb.gov.tr E-OKUL Modülü http://e-okul.meb.gov.tr

22 Veri giriş işlemlerinin yapılacağı modüller HEM Modülü (Halk Eğitim Merkezleri) http://hem.meb.gov.tr EYAYGIN MODÜLÜ http://eyaygin.meb.gov.tr

23  MEİS, E-OKUL, HEM, EYAYGIN ve özel öğretim modülleri bilgi girişlerinde birinci derecede sorumlu kişiler okul/kurum müdürleridir.

24  Bilgi girişleri yapılmadan önce ekranlardaki AÇIKLAMALAR MUTLAKA OKUNMALIDIR.

25  İstatistiki bilgilerin sağlıklı alınabilmesi için E-OKUL modülünde öğrencilerin; a) Taşımalı eğitime tabi öğrenci b) Birleştirilmiş sınıflarda okuyan öğrenci c) Kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci (özür grupları ile birlikte), Tanımlamalarının eksiksiz olarak yapılması gerekmektedir. Tanımlamalarının eksiksiz olarak yapılması gerekmektedir.

26  Kurum Genel Bilgileri kontrol edilerek kurum tipi ve yerleşim yeri bilgisi eksik olanlar işlenecektir.

27  Çeşitli sebeplerle eğitime ara veren kurumlarımız bir süre sonra tekrar eğitime başladığında hizmete giriş tarihi olarak ilk açıldığı tarih işlenecektir.

28  Hizmete giriş yılı girmemiş olan okul ve kurumların girmesi gerekmektedir.

29 “Bina Bilgileri” Ekranları Bina bilgileri ekranları 4 alt başlıktan oluşmaktadır. 1)Tahsis Durumu 2)Bina Durumu 3)Lojman Durumu 4)Bina Kullanımı

30 “Tahsis Durumu” Ekranı  Aynı binaların birden fazla kurum müdürlüğünce kullanılması durumunda; bina sahibi okul, bina kullanım ekranını dolduracak, Tahsis Durumu ekranına bilgi girişi yapmayacak; kiracı konumundaki okul yalnızca tahsisli bina durumunda okulda kullandığı derslik sayısı yazılacak (Misafir Okul Ev  Sahibi okulu seçecektir.)  NOT : Veri girişlerinde verisi olmayanlar (0-Sıfır Yazıp Bırakacak)

31 “Bina Durumu” Ekranı

32 Kuruma Ait Lojman Bilgileri Ekranı  NOT : Veri girişlerinde verisi olmayanlar  ( 0-Sıfır Yazıp Kayedilecektir)

33 Bina Bilgileri altındaki “Bina Kullanımı” ekranı Bu ekran girilirken özellikle derslik sayılarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derslik Sayısı (kullanılan, kullanılmayan, anasınıfı dahil) satırındaki kutuya okul binasının projesinde belirtilen derslik sayısı yazılmalıdır.

34 YUKARDAKİ SLAYTTA BELİRTİLEN Tahsis Durumunu Misafir Okul konumundakiler Okullar kullandıkları derslik sayısını girecekler ve Bina Kullanımı Ekranına dokunulmayacaktır. Önemle belirtilir.

35

36 “Eğitim Olanakları” Ekranları Eğitim Olanakları ekranları 3 alt başlıktan oluşmaktadır. 1)Kütüphane/Materyal 2)Kütüphane/Kullanım 3)Bilişim/İnternet ve Çevre Birimleri

37 “Kütüphane/Materyal” Olanakları ekranı  NOT : Veri girişlerinde verisi olmayanlar (0-Sıfır Yazıp Kayedilecek)

38 “Kütüphane Kullanım” Ekranı  NOT : Veri girişlerinde verisi olmayanlar (0-Sıfır Yazıp KAYEDİLECEK)

39  Bu iki ekranı; “kütüphane/materyal” ve “kütüphane kullanım” ekranlarını kütüphanesi bulunan okul ve kurumlar girecektir. Sınıf kitaplıklarına ait bilgiler buraya girilmeyecektir.

40 “Bilişim / İnternet ve Çevre Birimleri” Ekranı

41 İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİNİN DİKKATİNE  MEİS modülü içerisindeki “İlçe Formları” altındaki “bağımsız kurumlar (okulöncesi)” ekranına (APK07004 numaralı ekran) sadece 657 sayılı kanunun 191.maddesi gereğince açılan kurumlarda (sağlık müdürlüğü, PTT, belediye vb.) eğitim gören 36-72 ay arası çocuk sayıları ve diğer bilgiler, kurum adları ile birlikte girilecektir.

42 MEİS modülündeki “İlçe Formları” altındaki “Bağımsız Kurumlar (okulöncesi)” ekranı

43  Bu ekrana, Bakanlığımıza bağlı resmi ve özel anaokulları/anasınıfları ile Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna (SHÇEK) bağlı kurumların bilgileri kesinlikle dahil edilmeyecektir.

44  Bilgi girişi işlemlerinin doğruluğu kontrol edilip tamamlandıktan sonra MEİS modülünden okul/kurum müdürü tarafından, kurum onay ekranından onaylanarak bilgi giriş işlemleri tamamlanmış oluyor.

45  İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde, ilçelerindeki tüm okul ve kurumların onayları tamamlandıktan sonra İlçe Milli Eğitim Müdürü tarafından ilçe onayı yapılması gerekmektedir.

46  Tüm resmi-özel okul ve kurumlar onay işlemini “MEİS” modülünden yapacaktır.

47 SİİRT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

48

49 Adı Soyadı Telefon RECEP EVİN 223 10 28 (1501 Dahili) HÜSAMETTİN ÖREN Destek için Strateji Geliştirme Hizmetleri Şubesi Şubesi

50 SİİRT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TEŞEKKÜR EDERİM İl Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme İstatistik Şubesi


"SİİRT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. 2014-2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları