Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AHİ EVRAN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Adres: Ahi Evran Mahallesi 745. Sokak No 13 Kocasinan/Kayseri İl ve ilçe merkezine uzaklık: İl merkezi Ulaşım:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AHİ EVRAN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Adres: Ahi Evran Mahallesi 745. Sokak No 13 Kocasinan/Kayseri İl ve ilçe merkezine uzaklık: İl merkezi Ulaşım:"— Sunum transkripti:

1 AHİ EVRAN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Adres: Ahi Evran Mahallesi 745. Sokak No 13 Kocasinan/Kayseri İl ve ilçe merkezine uzaklık: İl merkezi Ulaşım: Belediye otobüsü(ATAŞEHİR) Kumalı Parkı Üstü

2 KURUM İLETİŞİM BİLGİLERİ Kurum Kodu : Kurum Adı : AHİ EVRAN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Telefon : 0 (352) Belgegeçer WEB Adresi : Adres : Ahi Evran Mahallesi 745. Sokak No 13 Kocasinan/Kayseri

3 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 24 Atölye-İşlik Sayısı : 3 Fen Laboratuvarı Sayısı : 2 BT(Bilgisayar) Sınıfı Sayısı : 2 Isınma Şekli : Doğal Gaz Öğretim Şekli : Normal Ders Başlama ve Bitiş Saati : 8: :40 Konferans Salonu :Var Spor Salonu :Var Yemekhane :yok Misafirhane :Yok Kütüphane :Var Bina Kodu : 0 İnternet Bağlantısı : ADSL(8Mbit)

4 OKULUN TARİHÇESİ Okulumuz Kocasinan ilçesi Ahi Evran Mahallesinde yılında Eğitim-Öğretime açılmıştır. Okulumuz TOKİ tarafından yapılmış olup bünyesinde 24 derslik,6 laboratuvar,1 müzik dersi odası,2 Bilişim teknolojileri sınıfı,2 Kimya laboratuvarı,2 Kuyumculuk Atölyesi,2 Sanat Tasarımı Atölyesi, 2 Anasınıfı bulunmaktadır. Okulumuz 3. yılını doldurmakta olduğu için henüz mezun vermemiştir. Okulumuzda 31 Öğretmen,2 hizmetli personel görev yapmaktadır. Şu an okulumuzda 302 Lise öğrencisi,41 anasınıfı öğrencisi eğitim görmektedir. OKULA GİRİŞ/KAYIT ŞARTLARI: SANAT VE TASARIM ALANI ; Okulumuza girmek için aynı yıl 8. sınıftan mezun olmak gerekir. MEB tarafından 8. sınıflara yönelik yapılan sınavlardan Okula giriş için gerekli olan yeterli puanı almak ve tercih döneminde okulumuzu tercih etmek gerekir. Tercih sonucu MEB tarafından yapılan değerlendirmede okulumuzu kazanan asil ve yedek öğrencilerin, okulumuz mülakat komisyonu tarafından yapılacak mülakata girmeleri ve sağlık raporu almak kaydı ile Okula alınacak kontenjan içine girmeleri gerekir. İTFAİYECİLİK BÖLÜMÜ : Aynı yıl 8. sınıftan mezun olmak gerekir. MEB’in 8. sınıflar için yaptığı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavından yeterli puanı alıp Okulumuz İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Alanını tercih etmesi gerekir. Tercihler sonucu yapılan puan üstünlüğü sıralamasında alınacak kontenjan içerisinde yer almak gerekir. KİMYA VE KUYUMCULUK ALANI :8.sınıf yıl sonu başarı puanına (Diploma puanı) göre sınavsız alan okul türlerinde okulumuzu tercih etmek ve alınacak kontenjan içine girmek gerekir.

5 Vizyon ve Misyonumuz VİZYON Kayseri´nin en iyi eğitim hizmeti veren endüstri meslek lisesi olmak ve Tüm gençlerimizin ilgi, istek ile yetenekleri doğrultusunda yetiştirilmelerini sağlayarak, toplumsal kalkınmanın itici gücü olan nitelikli insan gücünün yetiştirilmesine katkıda bulunmaktır. MİSYON Evrensel Eğitim ve Öğretim İlkeleri doğrultusunda toplumsal değişmeyi sağlayacak kuşaklar yetiştirerek bilgi ve becerinin toplumsal refaha dönüşmesine öncülük eden bir kurum olmaktır. OKULUN BÖLÜMLERİ VE ANA DERSLERİ Okulumuz üç türde eğitim-öğretim vermektedir. 1)Endüstri Meslek Lisesi Türünde:( Kimya Teknolojileri Alanı ve Kuyumculuk Teknolojisi Alanı) 2)Anadolu Meslek Lisesi Türünde:( İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Alanı) 3)Anadolu Teknik Meslek Lisesi Türünde:( Sanat ve Tasarım Alanı )

6 1)KİMYA TEKNOLOJİLERİ ALANI Kimya Teknoloji Alanında, ülke koşullarına uygun çağdaş düzeyde bilimsel düşünce ve araştırma yeteneğine sahip elemanlar yetiştirmeye yönelik 3 yıllık mesleki eğitim ve öğretimi sürdürülmektedir. Bölümümüz, bünyesinde çalışan 8 kimya öğretmeni ile, kimyanın temel kavramlarını öğretmek, bu kavramların oluşturulduğu laboratuvarlarda deneysel ve görsel bilgi aktarımı sağlamak, endüstrinin ve toplumumuzun ihtiyaç duyduğu ara eleman yetiştirilmesini hedeflemektedir. Bu amaçlar kapsamında, eğitimin kalitesini arttırma, daha nitelikli mezunlar yetiştirme ve bu sayede meslek lisesi-sanayi ilişkilerini olması gereken düzeye ulaştırmak için çalışmalar yapmaktadır. Bu çalışmalar doğrultusunda, Kimya Teknoloji Alanında Analitik Kimya (Nitel, Nicel), Anorganik Kimya eğitimi vermektedir. Alanımız, endüstrinin ihtiyaç duyduğu temel bilgi ve analiz becerisini kazandırmaktadır. MESLEKİ TANITIM Kimya, maddelerin yapısal özelliklerini ve birbirleri ile olan etkileşimleri, neden ve sonuçları ile birlikte inceleyen bir bilim dalıdır. Yediğimiz ve içtiğimiz tüm gıda maddelerinde, kullandığımız temizlik malzemelerinde, hastalıkların tedavisinde, toprağın veriminin arttırılmasında, taşıtların yakıtlarında, patlayıcılarda ve aklımıza gelen her alanda kimya vardır. KAPASİTE Kimya Teknolojisi Alanında aynı anda 60 öğrencinin ders görebileceği iki ayrı laboratuar bulunmaktadır. Her laboratuarda çeker ocak, hassas terazi, etüv, su banyosu, santrifüj cihazı gibi ekipmanlar yanında laboratuarın ihtiyaçları doğrultusunda yoğaltım malzemeleri bulunmaktadır. Derslerimiz teorik ve uygulamalı olarak laboratuarda gerçekleşmektedir. Eğitim-öğretimdeki yenilikler yazılı ve görsel basınla birlikte internet ortamında da takip edilmektedir. Alanda; Kimya Dalında Temel Kimya, Analitik Kimya (Nitel-Nicel), Anorganik Kimya, Organik Kimya dersleri okutulmaktadır.

7 İŞ OLANAKLARI Kimya Teknolojisi Alanından mezun olan öğrenciler; -Cam fabrikaları, -Lastik ve Kauçuk fabrikaları, -Çimento fabrikaları, -Kağıt fabrikaları, -Şeker fabrikaları, -Boya fabrikaları, -Gıda Sektörü, -İlaç Sektörü, -Gübre fabrikaları, - Toprak Sektörü, -Kozmetik ve Temizlik Sektörü, -Enerji Sektörü, -Otomotiv fabrikaları, -Metal Sektörü, -Deri Sektörü -Tersaneler, -Tekstil Sektörü, -Petrokimya, -Sağlık Sektörü, -Maden Sektörü, -İnşaat Sektörü, -Ahşap Sektörü vb. yerlerde çalışabilirler.

8 KİMYA BÖLÜMÜLABORATUVAR ÇALIŞMALARI

9 EĞİTİM VE KARİYER İMKANLARI Meslek yüksek okullarının, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği, Endüstriyel Seramik, Deri İşleme Teknolojisi, Dericilik, Deri Teknolojisi, Boya Teknolojisi, Endüstri Bitkileri Yetiştirme ve Değerlendirme, Fermantasyon, Hasat Sonrası Teknolojisi, Yalıtım Teknolojisi, Kağıt ve Kağıt İşleme Teknolojisi, Kozmetik Teknolojisi, Yağ Endüstrisi, Lastik-Plastik, Lastik ve Plastik Teknolojisi, Petrol Sondajı ve Üretimi, Plastik Teknolojisi, Rafineri ve Petrokimya, Selüloz ve Kâğıtçılık, Şarap Üretimi Teknolojisi ve Bağcılık, Şeker Teknolojisi, Tarımsal Laboratuvar, Tıbbi ve Aromatik Bitkiler bölümlerine sınavsız geçiş yapabilirler. Ön lisans programlarını başarıyla bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde, alanlarıyla ilişkili lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinin kimya ve işleme alanı adı altındaki bölümlerden mezun olanlar üniversitelerin, kimya öğretmenliği lisans programını tercih etmeleri hâlinde ek puan almaları nedeniyle, diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedir. İş yerlerinde teknisyen olarak belli bir süre çalışanlar, idari yönden bölüm sorumlusu olabilmektedirler

10 2)KUYUMCULUK TEKNOLOJİSİ TAKI İMALATÇILIĞI DALI Kıymetli metallerin işlenmesi ve taşlarla süslenmesi anlamına gelen kuyumculuk Türkiye’de bir sektör olmuştur. Çok iyi üretimini yapmış olduğumuz ve dünyada Türkiye’nin ismini duyurduğu bu sektörde bilgilerin ve becerilerin mesleki sır olarak gizli tutulması gelişmenin önünde bir engel olmuştur. Endüstride, bilim ve teknolojide ileri gitmiş ülkelerde ise Kuyumculuk konusu sistemli bir eğitim kapsamına alınmış, bilimsel temellere ve teknolojik kurallara oturtulmuştur. Teknolojide gelişme; iyi bir mesleki eğitim görmüş elemanların çalışmaları ve Türk ekonomisine yapacakları katkılar ile artacaktır. Bunu sağlayacak unsurlardan en önemlisi eğitimdir. Türkiye de iş hayatının ihtiyaçlarına ve çağın gereklerine uygun olarak öğretim programları geliştirilmiştir. Bu amaçla hazırlanan programlarda teknolojiye uygun dersler seçilmiş ve bu derslerin içerikleri belirlenmiştir. Program hazırlanması sırasında her konunun öğrenim hedefi belirlenmiş, dersler arasında paralellik sağlanmış ve konular basitten zora doğru sıralanmıştır. Kuyumculuk sektörüne bu şekildeki kalifiye ve eğitimli elamanları yetiştirmek amacıyla, Milli Eğitim Bakanlığı ve Kayseri Kuyumcular Odası işbirliğiyle okulumuz bünyesinde eğitim öğretim yılında kuyumculuk bölümü açılmıştır. O günden günümüze kuyumculuk bölümü eğitim seviyesini artırarak devam etmektedir.

11 KUYUMCULUK TEKNOLOJİSİ ALANI

12 KUYUMCULUK ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER TAKI İMALATÇISI Tanımı İmalatı yapılacak olan takıyı tasarlayan, ölçülerini belirleyerek kâğıda aktaran ve Üretimini yapan nitelikli kişidir. Görevleri İş organizasyonu yapmak. Yarı mamul hazırlamak. Desen aktararak iş parçasına şekil vermek. Döküm ve mum model yapmak. Üç boyutlu takı formları oluşturmak. Takı tasarımı yaparak tasarlanan takıyı üretmek. Ürünün yüzey kalitesini arttırmak. Ayrıca, dökümcü, mıhlamacı, telkârici, kalemkâr, kakmacı, hasır örücü, ocakçı, ramatçı, yaldızcı, rodajcı, cilacı, mineci meslekleri de alanın altında yer almaktadır. Bu mesleklerin sertifika programları vardır.

13 MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER Gözlerinde herhangi bir özrü (renk körlüğü, şaşılık v.b.) olmamalıdır. Renk, şekil ve desen algısı yüksek olmalıdır. Bir resmin ayrıntılarını akılda tutabilmelidir. Çizim yapabilme yeteneğine sahip olmalıdır. İş birliği yapabilme, grup çalışmasında bulunabilme özelliğine sahip olmalıdır. Dikkatli ve sabırlı olmalıdır. Yaratıcılık meslekte ilerlemeyi kolaylaştıran bir özelliktir. ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Takı imalatçısı genelde atölyelerde ve kuyumcu tezgâhlarında çalışır. Takı imalatçısı, işe başlamadan önce kullanacağı tüm araç ve gereçleri (testere, eğe, kaynak malzemeleri, temizleme malzemeleri, freze motoru ve uçları v.b) tezgâh üzerine hazırlar ve çalışmalarını bu ortamda yapar. İŞ BULMA İMKÂNLARI Kuyumculuk teknolojisi alanından mezun olan öğrenciler, kazandıkları yeterlikler doğrultusunda kuyumculuk sektörün de; küçük veya büyük ölçekli işletmelerde, sarraflarda vb. yerlerde iş imkânı bulabilirler.

14 EĞİTİM VE KARİYER İMKẬNLARI Mesleki eğitimini tamamlamış olanlar; Meslek yüksek okullarının (2 yıllık ön lisans) Kıymetli Taş ve Metal İşlemeciliği, Kuyumculuk ve Takı Tasarımı, Takı Tasarımı ve Süs Taşları İşlemeciliği, Taş ve Metal İşlemeciliği, Uygulamalı Takı Teknolojisi, Taş İşlemeciliği, Doğal Taş Dekorasyonu, bölümlerine sınavsız geçiş hakkına sahiptir. Fakültelerin (4 yıllık lisans); Resim Öğretmenliği (özel yetenek sınavı ile) Grafik Öğretmenliği (özel yetenek sınavı ile) bölümlerini okuyarak alan öğretmeni olabilirsiniz. Ayrıca; Güzel Sanatlar Fakültesi’nin Heykel Bölümlerinde Takı Tasarım ve Üretim eğitimi verilmektedir. Mesleki Eğitim Merkezleri çıraklık eğitimi uygulama kapsamına alınan illerde ve meslek dallarında aday çırak, çırak, kalfa ve ustalara eğitim vermek ve çeşitli meslek kursları açmak suretiyle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli ara insan gücünü yetiştirmek amacıyla açılan eğitim kurumlarıdır. Halk Eğitimi Merkezleri yaşam boyu öğrenme perspektifi içerisinde her zaman ve her yerde uygulanabilecek yaygın eğitim programları ile her yaş ve düzeyde bireylere eğitim sunmaktadır. Mesleki Eğitim Merkezlerinde, Kuyumculuk Teknolojisi alanında eğitim verilmektedir. Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından dolayı yatay ve dikey geçişler olabilecektir.

15 3)İTFAİYECİLİK VE YANGIN GÜVENLİĞİ ALANI

16 İTFAİYECİLİK VE YANGIN GÜVENLİĞİ ALANI İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Alanı Ülkemizde 6 okulda, İlimizde ise sadece Ahi Evran Teknik ve Endüstri Meslek lisesinde eğitim-öğretim vermektedir. ALANIN TANIMI: İtfaiyecilik ve yangın güvenliği alanı altında yer alan dalın yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. ALANIN AMACI: İtfaiyecilik ve yangın güvenliği alanı altında yer alan meslekte, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. İtfaiyecilik ve yangın güvenliği alanı altında yer alan meslekte, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI: İTFAİYECİLİK VE YANGIN GÜVENLİĞİ DALI Tanımı: İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Dalı: Kamu, özel kurum ve kuruluşları ile her türlü yapı, bina, tesis ve işletmelerin tasarımı, yapımı, işletimi, bakımı ve kullanımı aşamalarında, herhangi bir şekilde çıkan yangının can ve mal kaybını en aza indirerek söndürülmesini sağlayan, doğal afetlerde arama ve kurtarma yapan, yangın ve doğal afetler öncesinde ve sonrasında alınacak tedbirler ile organizasyon, eğitim ve denetimini üstlenebilme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: İtfaiyecilik ve yangın güvenliği alanında, “itfaiyecilik ve yangın güvenliği teknisyenliği” mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. GİRİŞ KOŞULLARI: Öğrencilerin sağlık durumu, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Alanı altında yer alan mesleğin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.

17 İSTİHDAM ALANLARI : İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Yerel yönetimlerin itfaiye birimlerinde, Sivil savunma birimlerinde, Havaalanları itfaiye birimlerinde, Orman Genel Müdürlüğü itfaiye birimlerinde, Rafineri ve kimyasal tesisler itfaiye birimlerinde, Organize sanayi bölgeleri itfaiye birimlerinde, Yangın güvenliği ekipmanları satışı yapan özel firmalarda, Özel sektöre ait itfaiye birimleri vb.nde çalışabilirler. YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER Program; geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlanır. 1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir. 2. Diploma almaya hak kazanan öğrenci, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı meslek yüksek okuluna gidebilir ya da sınav sonuçlarına göre diğer yüksek öğrenim kurumlarını tercih edebilir.

18 BELGELENDİRME 1. Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir. 2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 3. Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir. 4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir. EĞİTİM SÜRESİ 1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır. 2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır. 4)SANAT VE TASARIM ALANI Sanatınızı; mesleğe, mesleğinizi kazanca dönüştüreceksiniz. Okulumuzda öğretim yılında açılmış olan “Sanat ve Tasarım Alanı” ülkemizde sadece 7 Kız Meslek ve Teknik Lisesinde eğitimi yapılmaktadır. Ancak Kayseri de sanat ve tasarım alanında eğitim öğretim veren ilk meslek okulu durumundayız. Bu yönüyle ilimizde “iç mekân dekorasyon dalı” alanında eğitim yapan ilk Meslek ve Anadolu Teknik Lisesi bizim okulumuzdur. Sanat alanın Altında Yer Alan Meslekler/Dallar *İç Mekân Dekorasyon *Plastik Sanatlar *Dekoratif Sanatlar, dalları yer almaktadır. İŞ İMKÂNLARI Heykel atölyeleri, Seramik atölyeleri, Prodüksiyon şirketleri, Vitrin mankeni üretim atölyeleri, Mozaik atölyeleri, Resim tasarım atölyeleri, Vitray tasarım atölyeleri,...Bezeme restorasyon şirketleri, Sahne ve tiyatro dekoru atölyeleri,

19 SANAT VE TASARIM ALANI


"AHİ EVRAN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Adres: Ahi Evran Mahallesi 745. Sokak No 13 Kocasinan/Kayseri İl ve ilçe merkezine uzaklık: İl merkezi Ulaşım:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları