Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ"— Sunum transkripti:

1 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
DEĞERLİ VELİLERİMİZ HOŞ GELDİNİZ GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

2 YAŞ DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUMLULUK
GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

3 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
1-SEMİNERİN AMACI 1. Anne – babalara, çocuklarına karşı sergiledikleri davranışlarda farkındalık kazandırmak ve çocuklarını tanımalarına yardımcı olmak. 2. Gelişim dönemleri, bu dönemlerde çocuklarda görülen davranış ve gelişmeleri sağlıklı ve başarılı bir şekilde yaşamaları için çocuklara yapılacak yardım becerileri hakkında aileleri bilgilendirmek. GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

4 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUK EĞİTİMİ TARİH BOYUNCA YETİŞKİNLERİ MEŞGUL ETMİŞTİR. ÇOCUK HER DÖNEMDE FARKLI ÖZELLİKLERE SAHİPTİR VE FARKLI ŞEYLERİ ÖĞRENEBİLİR. BİZİM ÖNCELİKLE YAŞ GRUPLARINI,BU GRUP ÇOCUKLARININ ÖZELLİKLERİNİ VE BİREYSEL FARKLILIKLARI BİLMEMİZ GEREKİR. GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

5 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
GELİŞİM DÖNEMLERİ DOĞUM ÖNCESİ DÖNEM 0-6 YAŞ DÖNEMİ 7-12 YAŞ DÖNEMİ 13-18 YAŞ DÖNEMİ GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

6 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
GELİŞİMİ; FİZİKSEL, SOSYAL, PSİKOLOJİK, ZİHİNSEL, AHLAKİ olarak beş ana başlık altında inceleyebiliriz. GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

7 FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİM
GELİŞİM YAVAŞLAMIŞTIR. KÜÇÜK KASLAR KULLANILMAYA BAŞLAMIŞTIR SPOR YAPABİLİRLER YETİŞKİNLERE BENZEMEYE BAŞLARLAR EL GÖZ KOORDİNASYONU SAĞLARLAR KIZ ÇOCUKLARI ERKEKLERE GÖRE DAHA OTURAKLI VE AĞIRBAŞLIDIRLAR OYUNLARDA MOTOR BECERİLER GELİŞİR. VÜCUDUNA KARŞI OLUMLU TUTUM SERGİLER. KENDİNİ AZ ÇOK TANIR BEDEN YAPISINDA YAVAŞ YAVAŞ DEĞİŞİKLİK MEYDANA GELİR BÜYÜK VE KÜÇÜK KASLAR GELİŞMEYE DEVAM EDER GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

8 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SOSYAL GELİŞİM GÜNLÜK YAŞAM İÇİN GEREKLİ KAVRAMLARI ÖĞRENMEYE BAŞLAMIŞTIR. ARKADAŞLARLA OLGUN İLİŞKİLER KURABİLİR. CİNSİYET ROLLERİNİ ÖĞRENMİŞTİR KURUM VE KURULUŞLARA KARŞI OLUMLU YA DA OLUMSUZ TUTUMLAR ORTAYA KOYABİLİR KENDİ CİNSİNE KARŞI YAKINLIK DUYARKEN, YAVAŞ YAVAŞ KARŞI CİNSİ MERAK ETME EĞİLİMLERİ DE BAŞLAMIŞTIR ÇABALARINA DESTEK BEKLERLER OYUNLAR AMAÇLIDIR VE ARTIK ÇEVRE İYİCE FARK EDİLMİŞTİR ÇABASI DESTEKLENMEZSE KÖRELİR VE SÜREKLİ ELEŞTİRİLİRSE İÇE KAPANIKLILIK BAŞLAR. GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

9 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
PSİKOLOJİK GELİŞİM HEM CİNSE KARŞI YAKINLIK DUYAR YAVAŞ YAVAŞ SAVUNMA MEKANİZMALARINI KULLANMAYA BAŞLAR. SUÇU BAŞKASINA ATABİLİR, MODEL SEÇEBİLİR, HAYAL DÜNYASINDA KURGULAMA YAPABİLİR. SOSYAL OLANA YÖNELİK YOĞUN İLGİ GÖSTERİLİRKEN CİNSİYET AÇISINDAN GİZİL, ÖRTÜK BİR DÖNEM GEÇİRİR GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

10 ZİHİNSEL VE BİLİŞSEL GELİŞİM DİL GELİŞİMİ
SOMUT DÜŞÜNME DÖNEMİNDEDİRLER DUYU ORGANLARI YOLUYLA GÖZLEM VE DENEYİME DAYALI OLARAK BİLGİ EDİNİRLER GELİŞİM HIZLARI FARKLIDIR ÇALIŞMALAR VE ÇEVRE DESTEĞİ BÜYÜK ÖNEM TAŞIR OLUMLU DİL VE GERÇEKÇİ HEDEFLER KONULMASI ÖNEMLİDİR ÜRETİM VE BAŞARILI OLMA ÇABASI DESTEKLENMELİDİR. YETİŞKİNLERİN KULLANDIKLARI ALETLERİ KULLANBA BECERİSİ GELİŞTİRİRLER. BİR ALETİ KULLANMAK İSTEDİĞİNDE TEHLİKELİ DEĞİLSE ENGELLENMEMELİDİR MANTIKSAL ÇIKARSAMALAR , SIRALAMA, SINIFLAMA, TERS VE DÜZ SIRALAMA YAPABİLİRLER BEN MERKEZLİ DÜŞÜNCE YERİNİ BİZ MERKEZLİ DÜŞÜNCEYE BIRAKABİLİR MANTIĞA DAYALI SORULAR YOĞUN OLARAK SORULUR GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

11 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
AHLAKİ GELİŞİM İÇİNDE BULUNAN ÇEVRENİN AHLAK GELİŞİMİNDE ETKİSİ BÜYÜKTÜR. KİŞİLER ARASI UYUM DÖNEMİDİR AFERİN İYİ ÇOCUK DÖNEMİ DENİLEN DÖNEMDİR KANUNLARA GÖRE HAREKET EDİLMELİDİR TOPLUMCU YAKLAŞIM SERGİLER TASVİP EDİLME, AİLE ÜYELERİNİ, ÖĞRETMENLERİNİ MEMNUN ETME DAVRANIŞLARI DA GÖSTERİR. BU DÖNEMDE KENDİNİ SORUMLU HİSSEDER DİNİ AÇIDAN DA TÜM SORUMLULUKLARININ BAŞLADIĞI BİR DÖNEME GİRMİŞTİR ARTIK DEĞERLER OLUŞUR VE AHLAKİ GELİŞİMİNİ BU DEĞERLERLE OLUŞTURUR VİCDAN DUYGUSU VE DOĞRU YANLIŞ ANLAYIŞI YENİ YENİ GELİŞMEYE BAŞLAMIŞTIR. GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

12 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Sorumluluk… Sorumluluk; Kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur. Bireyin uyum sağlaması, üzerine düşen görevleri yerine getirmesi ve kendine ait bir olayın başkaları üzerindeki etkilerinin sonuçlarını üstlenmesi, başkalarının haklarına saygı göstermesi ve kendi davranışının sonuçlarına sahip çıkabilmesidir. GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

13 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Sorumluluk Duygusu… Sorumluluk duygusu ya küçük yaşta doğal olarak var olan çevre dolayısıyla insanın içinde yer eder; veya daha sonra dışardan verilen eğitimle yaratılır. GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

14 Çocuğa Sorumluluk Bilinci Kazandırmak…
-Çocuklar kendi işini yaparken engellenmemeli, -Her ihtiyacı anne-baba tarafından karşılanmamalı, -Devamlı neyi nerede ve nasıl yapacağı kendisine hatırlatılmamalı, -Yanlış yaptığında azarlanmamalı. +Yavaş da olsa kendi işini sonuna kadar bitirmeli, +İhtiyaçlarını karşılaması için yol göstermeli, + Duygularını, tepkilerini rahatça ifade etmesine, gerektiğinde ‘hayır’ demesine izin verilmeli. GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

15 Çocuğa Sorumluluk Bilinci Kazandırmak…
+Koşulsuz sevgi ve onay +Koruyucu tutumu değiştirmek +Yaşına uygun sorumluluklar listesi +Kırıp döksün/ olumsuz deneyimlerden öğrenme +Yaptığı yanlış seçimlerin sonuçlarını yaşaması +İşin nasıl yapılabileceğini göster ve geri çekil +Model olmak +Ceza değil övgü HİÇBİR ZAMAN ÇOCUĞUNUZUN SİZİN KADAR SORUMLULUK SAHİBİ OLMASINI BEKLEMEYİN! GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

16 Sorumluluk Kazandırma Süreci…
Bilgilendirme: Neden Sorumluluk Almalı? Neden kurallar var? Takip: Ne Kadar süresi var? Geri bildirim: Olumlu/Olumsuz pekiştireçler Hatırlatma: Sil Baştan Başlamak Gerek Bazen! …KARAR/SABIR…ALTIN KURAL… GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

17 Ödev Konusunda Yapılabilecekler….
Çalışma ve oyun zamanı “Programlı Yaşama” “Günlük Çizelge” “Ödev Yapma Saati” -Ödevlerin her gün, günlük ödev saatinde bitirilmesi -Ödevlerin özenle ve tek başına yapılması. -“Mecburi Ödev Saati” “Öğretmenle İşbirliği” -Ödev saatinde TV kapat, anne-baba da çocuğa örnek olabilecek faaliyetler (örneğin: kitap okuma) yapmalıdır. - Bireysel Farkları unutmamalı. (ödev zamanı,süresi esnek…) 3. Ödev mekanı/Çalışma Köşesi -Çocukla asla oturmayın. Kontroller… 4. Ödevini vaktinde bitirdiğinde ödül 5. Ders dışı paylaşım Ödevlerini düzeltmeyin!!!! Yapmayın!! GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

18 GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

19 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER 
GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ


"GİRNE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları