Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ATATÜRK ANAOKULU AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ATATÜRK ANAOKULU AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ."— Sunum transkripti:

1 ATATÜRK ANAOKULU AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ

2 BELLİ BAŞLI AİLE TUTUMLARI BASKICI TUTUM TAVİZKAR TUTUM AŞIRI KORUMACI TUTUM DEMOKRATİK TUTUM VE YÖNTEMLERİ

3 BASKICI TUTUM BASKICI TUTUMDA ANNE BABA ÇOCUK ÜZERİNDE GÜCÜNÜ OLUMSUZ ŞEKİLDE KULLANARAK İSTEDİĞİNİ YAPTIRIR. DAYAK, TEHDİT, ŞANTAJ, BAZEN ÇOCUĞU BİLGİ GÜCÜ İLE KANDIRMAK BASKICI TUTUM DAVRANIŞLARIDIR.

4 ANNE BABA ÇOCUK

5 BASKICI TUTUMUN ÖZELLİKLERİ GÜCÜ ÇOCUĞUN ÜZERİNDE OLUMSUZ OLARAK KULLANMAKTIR FİZİKSEL GÜÇ/ŞİDDET: VURMAK, KULAK ÇEKMEK, BAĞIRMAK… MADDİ GÜÇ / ŞİDDET: OYUNCAK ALMAMAKLA VE PARA VERMEMEKLE TEHDİT…. DUYGUSAL GÜÇ / ŞİDDET: SENİ SEVMEM, AZARLAMAK, BEDDUA ETMEK, AŞAILAMAK, KANDIRMAK, ALAY ETMEK …

6 TAVİZKAR TUTUM BASKICI TUTUMUN TAM TERSİ DURUM SÖZKONUSUDUR. ÇOCUKLAR ANNE BABA ÜZERİNDE GÜÇLERİNİ KULLANIRLAR VE İSTEDİKLERİNİ YAPTIRIRLAR.

7 ANNE BABA ÇOCUK

8 TAVİZKAR TUTUMUN ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLARIN ANNE BABA ÜZERİNDE GÜÇLERİNİ OLUMSUZ OLARAK KULLANMALARINA İZİN VERMEKTİR, FİZİKSEL GÜÇ/ŞİDDET: ANNEYE BABAYA VURMAK, EŞYALARI FIRLATMAK, ATMAK, KIRMAK… DUYGUSAL GÜÇ / ŞİDDET : AĞLAMAK, TUTTURMAK, DUYGU SÖMÜRÜSÜ YAPMAK…….. SÖZEL GÜÇ / ŞİDDET: ÇOCUĞUN ANNE BABAYA BAĞIRMASI, KÖTÜ SÖZLER SÖYLEMESİ, KÜFRETMESİ…..

9 ETKİNLİKTE TUTUMLAR BASKICI TUTUMTAVİZKAR TUTUM YEMEĞE ZAMANINDA GELMEZSE, ÇAĞIRIRIM. BİRKAÇ DEFA GELMEZSE SERT BİR ŞEKİLDE BAĞIRIRIM. GELMEDİĞİNDE, BEN ONUN YANINA YEMEĞİ GÖTÜRÜRÜM. UZUN SÜRE GELMEZSE BEŞ KARDEŞİ GÖSTERİRİM. ÇAĞIRIRM GELMEZ. AĞLANIR, SIZLANIR, YEMEĞİ AYAĞINA GÖTÜRÜRÜM. ………….

10 SİZCE BASKICI TUTUMLA BÜYÜYEN, BASKI GÖREN, DAYAK YİYEN ÇOCUK NELER HİSSEDER VE HANGİ ÖZELLİKLERE SAHİP OLUR ???

11 KORKAR, ÜZÜLÜR, ÖFKELENİR DAVRANIŞININ NEDEN YANLIŞ OLDUĞU KENDİSİNE AÇIKLANMADIĞI İÇİN DAVRANIŞINI DÜZELTEMEZ. DAVRANIŞININ SORUMLULUĞUNU ALMAYI ÖĞRENEMEZ. YANLIŞ DÜZELTMEK İÇİN YARDIM İSTEMEYİ ÖĞRENEMEZ. DAYAĞIN VE BASKININ BİR SORUN ÇÖZME YÖNTEMİ OLDUĞUNU ÖĞRENİR VE UYGULAR. DAYAK VE BASKIDAN KURTULMAK İÇİN YALAN SÖYLEMEYİ SEÇEBİLİR. AİLEDE GÜVENE DAYALI BİR İLİŞKİ YERİNE KORKUYA DAYALI BİR İLİŞKİ OLUR. GELİŞİMİNDE ÇEŞİTLİ SORUNLAR YAŞAYABİLİR. İÇ DENETİM GELİŞTİRMEKTE ZORLANIR.

12 SİZCE TAVİZKAR TUTUMLA BÜYÜYEN; HER İSTEDİĞİ YAPILAN, SÜREKLİ TAVİZ VERİLEN ÇOCUK NELER HİSSEDER VE HANGİ ÖZELLİKLERE SAHİP OLUR ???

13 HER İSTEDİĞİNİN, İSTEDİĞİ ZAMAN YAPILMASI GEREKTİĞİNE İNANIR. SINIRLARI, KURALLARI ANLAMAKTA VE BUNLARA UYMAKTA ZORLANIR. İSTEKLERİ KARŞILANMADIĞINDA SEVİLMEDİĞİNİ DÜŞÜNÜR, ÖFKELENİR, KÜSER, ÜZÜLÜR. YANLIŞ BİR DAVRANIŞTA BULUNDUĞUNDA DAVRANIŞININ YANLIŞLIĞI ONA ANLATILMADIĞI İÇİN DAVRANIŞININ DİĞER İNSANLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİSİNİ FARK EDEMEZ. ANNE BABASININ HER ZAMAN ONUN İSTEDİĞİNİ YAPMAK ZORUNDA OLDUĞUNA İNANIR. ANNE BABASIYLA GERÇEK, İÇTEN BİR İLİŞKİ GELİŞTİRMEKTE ZORLANIR. SORUNLARI DUYGU SÖMÜRÜSÜ YAPARAK, TUTTURARAK, AĞLAYARAK ÇÖZEBİLECEĞİNE İNANIR. GELİŞİMİNDE ÇEŞİTLİ SORUNLAR YAŞAYABİLİR. İÇİNDE BULUNDUĞU DURUMLARDA DOĞRUYU YANLIŞI AYIRT ETMEKTE ZORLANIR. İÇ DENETİM GELİŞTİRMEKTE ZORLANIR.

14 AŞIRI KORUMACILIK ANNE BABALAR BASKICI VE TAVİZKAR TUTUM DIŞINDA, ÇOCUKLARI YETİŞTİRİRKEN BAZEN AŞIRI KORUMACI OLABİLMEKTEDİRLER. AŞIRI KORUMACILIK ÇOCUĞUN KENDİ BAŞINA YAPABİLECEKLERİNİ ONUN YERİNE YAPARAK VEYA YAPMASINI ENGELLEYEREK, ÇOCUĞUN GELİŞİMİNİ OLUMSUZ ETKİLEYEN BİR YAKLAŞIMDIR.

15 AŞIRI KORUMACI ANNE BABA DAVRANIŞLARININ ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BAĞIMLI BİREYLER OLABİLİRLER KİŞİSEL SORUMLULUKLARINI ALMAYI BİLEMEZLER. ÖZGÜVEN GELİŞTİRMEKTE ZORLANABİLİRLER. OKUL BAŞARISINDA SORUM YAŞAYABİLİRLER. …..

16 DEMOKRATİK TUTUM VE YÖNTEMLERİ ANNE BABA ÇOCUK

17 DEMOKRATİK TUTUM VE YÖNTEMLERİ ÇOCUKLARI BİREY OLARAK KABUL ETMEK ÇOCUKLA UYGUN ŞEKİLDE KONUŞMAK SINIRLARI BELİRLEMEK ( SEÇENEK SUNMAK) TUTARLI OLMAK DEMOKRATİK TUTUM = ÇOCUĞU ADAM YERİNE KOYMAK.

18 DEMOKRATİK TUTUM’DA ÇOCUGA KENDİNİZİ ACIK VE DÜRÜST ŞEKİLDE İFADE ETMENİZ ONUNLA TUTTARLI VE KARŞILIKLI BİR İLİŞKİ GELİŞTİRMENİZE YARDIMCI OLACAKTIR. BÖYLECE ÇOCUKLA TEK TARAFLI DEĞİL, ÇİFT TARAFLI, KARŞILIKLI BİR İLİŞKİ KURABİLİRSİNİZ. DEMOKRATİK TUTUM’DA HEM ANNE BABA HEMDE ÇOCUK ETKİNDİR.

19 ÇOCUKLAR AİLELERİ TARAFINDAN ADAM YERİNE KONULUP DİNLENDİKLERİNDE DEĞERLİ VE ÖNEMLİ OLDUKLARINI HİSSEDERLER. ANNE BABALARI ONUNLA KONUŞTUKLARINDA DUYGULARINI, DÜŞÜNCELERİNİ SÖYLEDİKLERİNDEDE KENDİLERİNİN ÖNEMSENDİĞİNİ İFADE EDERLER VE İFADE ETME BECERİLERİ GELİŞİR.

20 DEMOKRATİK TUTUMUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: SAĞLIKLI İLETİŞİM KURMA BECERİLERİNE SAHİP OLUR. SINIRLARI VE KURALLARI ANLAR VE ANLAMADIĞINDA SORABİLİR. KENDİNE VE ÇEVRESİNE KARŞI GÜVEN DUYAR. HEM KENDİSİNİN HEMDE DİĞER İNSAN HAKLARININ VE SORUMLULUKLARININ FARKINDADIR. İSTEKLERİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN ÇABA SARFETMESİ GEREKTİĞİNİN FARKINDADIR.

21 DEMOKRATİK TUTUMUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: YANLIŞ DAVRANIŞINDA, DAVRANIŞININ NEDEN YANLIŞ OLDUĞU ACIKLANDIĞI İÇİN DAVRANIŞIN DİĞER İNSANLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİSİNİ FARK EDER. SORUNLARINI BİRÇOK FARKLI YÖNTEMLE ÇÖZEBİLECEĞİNİ BİLİR. ANNE BABASIYLA GERÇEK, İÇTEN BİR İLİŞKİ GELİŞTİREBİLİR. İÇ DENETİM GELİŞTİRİRLER. YANLARINDA YETİŞKİNLER OLMADAN DA DOĞRU DAVRANIŞI GÖSTERME BECERİSİNİ KAZANIRLAR.

22 EYLEM PLANI DİNLEME ŞEKLİNİZ HANGİ TUTUMA GİRMEKTE???


"ATATÜRK ANAOKULU AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları