Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI (2014-2015) SÜRECİ VE PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FAYDALARI TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ TÜBİTAK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI (2014-2015) SÜRECİ VE PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FAYDALARI TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ TÜBİTAK."— Sunum transkripti:

1 46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI ( ) SÜRECİ VE PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FAYDALARI TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ TÜBİTAK OPY Eskişehir Bölge Koordinatörü Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Bilim İnsanı Destekleme Dairesi Başkanlığı

2 BÖLGESEL HARİTA Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ve İlköğretim (Ortaokul) Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması

3 BAŞVURU SAYILARI 3

4 4

5

6

7

8 Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BURSA İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

9 Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması KÜTAHYA İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

10

11 Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ESKİŞEHİR İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

12 YALOVA NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI

13 Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması YALOVA İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

14 ÇANAKKALE NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI

15 Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ÇANAKKALE İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

16 BİLECİK NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI

17 Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BİLECİK İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

18 Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BALIKESİR İLİ İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

19 BALIKESİR NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI

20

21 İLLERPROJE SAYISI 1.LİK2.LİK3.LÜKTEŞVİKTOPLAM ÖDÜL ANKARA ERZURUM ESKİŞEHİR ISPARTA İSTANBUL İZMİR KAYSERİ MALATYA MERSİN SAMSUN VAN TOPLAM

22

23 TALEP?

24 GİRİŞİMCİ MİLLET OLMAK? Bazı ülkelere göre her 100 yetişkin içindeki GİRİŞİMCİ sayısı

25 İNSANLIĞIN HİZMETİNE SUNULMUŞ HER GÜZEL ŞEY YA DA ESER BİR PROJENİN SONUCUDUR… Mimar Sinan'in Selimiye Camii'nin kubbesini o genişliğe oturtmak için 13 bilinmeyenli bir denklemi matematiğin bilinen 4 ana işleminden farklı besinci bir işlemle çözdüğü söylenir.

26

27 Dünyada aşk için dikilmiş en büyük ve en güzel anıt olarak kabul edilen bu türbe, Şah Cihan'ın büyük bir aşkla sevdiği eşi Ercümend Banu Begüm'ün doğum sırasında ölümü üzerine, onun anısına yaptırılmıştır.Şah Cihan

28 Görmek istemeyen..?

29 NEDEN PROJE TABANLI ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!) Geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek, Bireyleri eleştirel düşünmeye teşvik ederek, araştırmacı kimseler yetiştirmek, Bireylerin özgün düşünceler ortaya koymasını teşvik etmek, Araştırma yapmayı alışkanlık haline getirmelerine yardım etmek, Bilim insanı olma potansiyeline sahip bireyleri keşfedip var olan becerilerini geliştirmek,

30 Öğrencinin ilgi, beceri ve yeteneğine göre çalışma imkanı verir… Yaparak, yaşayarak öğrenme fırsatı sunar… Disiplinler arası öğrenmeyi teşvik eder…. Yaşamla ilişkilendirilmiş öğrenme sunar… Araştırma yöntemlerini öğrenme fırsatı sunar.. «Öğrenme» olduğu için çok daha kalıcıdır… «Yaparak» gerçekleştirildiği için beceri geliştirir… NEDEN PROJE TABANLI ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!)

31 Öğrenci «aktif» olduğu için özgüven geliştirir… Ne zaman nerede ne yapacağını, araştıracağını ve öğreneceğini «kendisi» planlar… «Bireysel» ve «grup» la çalışma olanakları vardır.. Kollektif çalışmayı öğrenir (Danışman öğretmen-öğrenci arkadaşı- akademik destek-farklı kurumsal katkılar…) NEDEN PROJE TABANLI ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!)

32 PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FARKI Merak etmeye teşvik etmek, Gözlem yapmaya teşvik etmek, Sorun tespit etmek için «alıcı» gözlerle bakma, Düşünmeye teşvik, Düşünürken derslerde edindiği bilgilere «başvurma», onları belleğinden çağırma, Gözlemlediği bir sorunu kendi «özgün bakış açısı» ile tanımlamak,

33 PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FARKI Tanımladığı sorunun çözümü üzerine kafa yormak, Bu süreçte «bilimsel» standartları kullanmaya çalışmak (bulguları, yöntemi, sonuçları ve önerileri «bilimsel» bir dille ifade etmeye çalışmak, Bütün bunları yaparken derslerde edindiği bilgileri ve okuduklarını bu sorunu çözmek için transfer etmek…

34 PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FARKI Başka kaynaklara «bilinçli» olarak başvurmak, Başka kurumlar ile tespit ettiği sorun arasında «ilişki kurmak»… Çözüm arayışına girmek,,, Bildiklerini, bulduklarını ve okuduklarını bir sorunu çözmek ve bunu ifade etmek için kullanma becerisi kazanmak, «Problem üreten değil… Problem çözen nesiller yetiştirmek»

35 Daha fazla bilgi için; Veya arastirma-projeleri-yarismasi Doç. Dr. Eyüp Artvinli TÜBİTAK Eskişehir Bölge Koordinatörü


"46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI (2014-2015) SÜRECİ VE PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FAYDALARI TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ TÜBİTAK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları