Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Problem insan zihnini karıştıran, ona meydan okuyan ve inancı belirsizleştiren her şey olarak tanımlanmaktadır.  Bir öğrencinin sorun çözme becerisini.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Problem insan zihnini karıştıran, ona meydan okuyan ve inancı belirsizleştiren her şey olarak tanımlanmaktadır.  Bir öğrencinin sorun çözme becerisini."— Sunum transkripti:

1

2  Problem insan zihnini karıştıran, ona meydan okuyan ve inancı belirsizleştiren her şey olarak tanımlanmaktadır.  Bir öğrencinin sorun çözme becerisini kazanması, karşılaştığı bir sorunu tanıması, sorunu çözmek için strateji geliştirebilmesi, stratejiyi uygulamaya koyabilmesi ve sonucu değerlendirebilmesi anlamına gelir.  Bunun için öğrencinin hem sorun çözme yöntemini bilmesi hem de sorunları çözmek için gerekli olan bilgilere sahip olması gereklidir.

3  Eğitim de kullanılmasının yanı sıra iş alanlarında da kullanımı yaygındır. Finansal hesaplamalarda, ince uydusal matematik hesaplamaları bunlarının başlıcalarıdır.  Problem çözme yazılımlarının alanı gayet geniş ve çalışma verimi gayet fazladır.

4 Problem Çözmede İzlenmesi Gereken Basamaklar  Bilgi ya da verileri kullanarak sorunu tanımlama  Çözüme yönelik denenceler oluşturma  Bu denenceleri sınama  Soruna yönelik çözüm oluşturma

5 Öğrencilerin bir dersin herhangi bir konusundaki problemlerin çözümünü öğretmeyi amaçlayan yazılımlar Öğrencilerin genel olarak sorun çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan yazılımlar

6  Öğrenciye gerçek yaşamda karşılaşabileceği sorunlar üzerinde çalışma olanağı verir  Öğrencilerin sorunla ilgili bilgiye kolay ve hızlı ulaşmasını sağlar  Öğrencinin sorun çözme sürecinin hangi aşamasında hangi yanlışı yaptığını görmesini sağlar  Öğrenciye çok sayıda sorun sunar böylece öğrenciye deneyim kazanmasında yardımcı olur

7  Beceriler yerine kavramların konulması  Etkili olup olmadığının bilinmemesi  Doğrudan öğretimin olumsuz etkisi  Transfer

8  Problem genellikle ilgi çekici ve meydan okuyucu formatta olmalıdır.  Yazılımın dokümanı, öğrencilerin hangi özel problem çözme becerilerini öğrenmek istediğini ve bunları nasıl geliştireceğini açıkça belirtmelidir.

9  Doğrudan öğretimin tercih edildiği süreçlerde:  Öğretmenler, problem çözme yazılımlarını doğrudan öğretime entegre ederken, şu adımlardan yararlanılır

10  Problem çözme becerisini tanımlama, kazanma, geliştirme  Problemin türünü çözme  Bilimsel yaklaşımı kullanma  Adımları izleme ya da olayları geri çağırma  Materyalleri belirlemek ve yazılımı gözden geçirme  Gereken adımları gösterme  Öğrencileri bilgilendirme

11  Öğrencilere yazılımı keşfedebilmeleri için zaman tanıma  Her öğrencinin gereksinimine uygun yönlendirme ve destek oranını belirleme  Doğru yanıt yerine düşünme sürecine vurgu yapma  Yazılım etkinlikleri ile diğer problem çözme türleri arasında ilişkileri gösterme  Öğrencileri gruplar halinde çalışmaya yönlendirme

12 -oda 3674


" Problem insan zihnini karıştıran, ona meydan okuyan ve inancı belirsizleştiren her şey olarak tanımlanmaktadır.  Bir öğrencinin sorun çözme becerisini." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları