Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜNDE M… GÜNDEM: 1. Açılış, 2. EYK’nın tanıtılması, 3. Kurula seçilen üyelerin tanıtılması, 4. Vizyon Belgesinin değerlendirmesi, i.Akademik Başarı, ii.Projeler,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜNDE M… GÜNDEM: 1. Açılış, 2. EYK’nın tanıtılması, 3. Kurula seçilen üyelerin tanıtılması, 4. Vizyon Belgesinin değerlendirmesi, i.Akademik Başarı, ii.Projeler,"— Sunum transkripti:

1

2 GÜNDE M… GÜNDEM: 1. Açılış, 2. EYK’nın tanıtılması, 3. Kurula seçilen üyelerin tanıtılması, 4. Vizyon Belgesinin değerlendirmesi, i.Akademik Başarı, ii.Projeler, iii.Kitap Okuma Çalışmaları, iv.Sportif, Kültür ve Sanat Başarısı, v.Değerler Eğitimi, vi.Rehberlik Hizmetleri 5. İlçe/Okul Performas Değerlendirme Sistemi 6. PISA 2012 raporunun değerlendirmesi. 7. Dilek ve Temenniler, 8. Kapanış.

3

4

5 İ limizin e ğ itim açısından genel durumunun tespit edilmesi, iller arasında ba ş arısını belirgin hale getirerek model bir il olmasını sa ğ lamaktır.

6

7

8

9

10

11

12 HEDEF İ M İ Z… 1. Amaç ve hedeflerimizi saptamakta yardımcı olmak, 2. Kurum kültürünü değiştirmek veya güçlendirmek, 3. Hedef ve amaçlara ulaşmak için en iyi uygulamaları saptamak, 4. Kurumların stratejik olarak yönetilmesini sağlamak, 5. Kurum içindeki iyi uygulamaları açığa çıkartmak, 6. İdareci, öğretmen, öğrenci, hizmetli ve memurların motivasyonunu sağlamak.

13 1. EYK: Kütahya Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Yürütme Kuruludur. 2. EYK: Kurul, Komisyon ve Uygulama alanından oluşur. 3. Kurul; İl Milli Eğitim Müdürlüğü Başkanlığında 21 kişiden oluşur. 4. Kurulun sekretaryasını İl Strateji Geliştirme Birimi yapar. 5. EYK Her ayın ilk Salı günü toplanır.

14 6. Her ay farklı bir sendikadan temsilci davet edilir. 7. Ayın gündemine bağlı olarak üniversiteden bir temsilci, resmi kurumlardan doktor, avukat, müftü vb. davet edilir. 8. İl EYK, her ay farklı bir ilçede toplanarak merkez ve ilçeler arasındaki iletişimi artırır. 9. İl Arge birimi görevli öğretmenleri her ayın son haftası farklı ilçelere ve ilçelerdeki okullara sistemin işleyişi ile ilgili ziyaretlerde bulunur.

15 10. İl EYK, 11 komisyondan oluşur ve her komisyonda 1 şube müdürü bulunur. 11. İlk Alt kurul toplantısında Komisyon üyeleri (Okul müdürleri) 1 temsilciyi Kurula seçer. 12. Komisyon; her ayın 3. haftası toplanır. 13. Uygulama Alanı; Okul müdürü başkanlığında,, öğretmenler, öğrenci temsilcisi ve veli temsilcisinden oluşur.

16 14.İlçe EYK; ilçe ismini baş harfi ve EYK ismi ile ifade edilir. Örneğin Tavşanlı ilçesi için T-EYK gibi. 15.Her Arge birimi görevli öğretmenlere İlçe EYK’lar eşit şekilde dağıtılır. 16.İlçe EYK’lar il EYK gibi yapılandırılır. Alt kurullar ilçenin büyüklüğüne göre yapılandırılır.

17 17.İlçe EYK sekreteri, aylık raporlarını, il Arge’deki sorumlu öğretmene gönderir. 18.Yapılan çalışmalar 3 ayda bir bültende yayınlanır. 19.Çelebi İl Milli Eğitim Müdürlüğü yayını, e-bülteni olarak yayınlanır. 17.Bülteni İl Strateji Geliştirme Birimi yayınlar.

18  Okul müdürü başkanlığında, öğretmenler, öğrenci temsilcisi ve veli temsilcisinden oluşur.  vizyon belgesiyle belirlenen faaliyetlerin gerçekleştirildiği yerdir.  karar ve önerilerini komisyona ve kurula sunabilir.  İl Milli Eğitim Müdürlüğü Başkanlığında 21 kişiden oluşur  11 Gruptan oluşur.

19 EYK & &

20  Okul müdürü başkanlığında, öğretmenlerden oluşur.  Vali beyin talimatlarının gerçekleştirildiği yerdir.  Karar ve önerilerini komisyona Sunamaz. Sadece uygulayıcı roldedir.  Vali Başkanlığında 13 kişiden oluşur  10 Gruptan oluşur.

21  Okul müdürü başkanlığında, öğretmenler, öğrenci temsilcisi ve veli temsilcisinden oluşur.  vizyon belgesiyle belirlenen faaliyetlerin gerçekleştirildiği yerdir.  karar ve önerilerini komisyona ve kurula sunabilir.  İl Milli Eğitim Müdürlüğü Başkanlığında 21 kişiden oluşur  11 Gruptan oluşur.

22

23 1- Benchmarking Uygulamalarında Ana Grup üyelerini Vali Bey veya Milli Eğitim Müdürü seçer. EYK’de Kurul üyesi, Komisyon üyeleri arasından oy çokluğu esasına göre seçilir. 2- Benchmarking Uygulamalarında Ana Grup tarafından alınan kararlar oylansa da Vali Beyin etkisinin olması nedeniyle tarafsız yapılamamaktadır. EYK’de Kurul tarafından karar alınabildiği gibi, Uygulama alanı ve komisyon üyeleri tarafından da kararlar alınıp, uygulanabilir.

24 3- Benchmarking Uygulamalarında yapılan faaliyetler kısa süreli, yorucu ve etkisiz olmaktadır. EYK’de yapılan faaliyetler uzun soluklu ve etkili olmaktadır. 4- Benchmarking Uygulamalarında yapılan faaliyetler okullar tarafından benimsenmemekte, göstermelik uygulamalar/projeler olarak gerçekleştirilmektedir. EYK’de yapılacak faaliyetleri okullarda, uygulama alanı belirlediği için uygulamalar/projeler okulların sorunlarını ortadan kaldıracak şekilde olmaktadır.

25 5- Benchmarking Uygulamalarında Ana Grup üyelerinde sadece grup başkanları bulunur. 13 kişiden oluşur. EYK’de Kurul 21 kişiden oluşur. Bechmarking uygulamalarından farklı olarak Eğitim Denetmenleri Başkanı, Şube Müdürleri ve ayın gündemine bağlı olarak üniversiteden bir temsilci, resmi kurumlardan doktor, avukat, müftü vb. davet edilebilir.

26 Vizyon Belgesinin Hazırlanması ve İ l/ İ lçe Müdürlüklerine sunulması Okul Kurum Müdürlüklerince hazırlanan Belgelerin incelenmesi ve imzalanması İlçe/Okul Performas Değerlendir me Sistemi

27 ABDURRAHMAN PA Ş A İ LKOKULU LALA HÜSEY İ N PA Ş A İ LKOKULU MEHMET AK İ F ERSOY İ LKOKULU MEHMET Ç İ N İ İ LKOKULU ORGENERAL ASIM GÜNDÜZ İ LKOKULU Ş A İ R Ş EYH İ İ LKOKULU Ş EKER İ LKOKULU YEN İ DO Ğ AN İ LKOKULU YILDIRIM BEYAZIT İ LKOKULU 100. YIL İ LKOKULU 50. YIL İ LKOKULU

28 ERGUN ÇELEBİ İMAM HATİP ORTAOKULU ADNAN MENDERES ORTAOKULU ATATÜRK ORTAOKULU DERVİŞ PAŞA KURTULUŞ ORTAOKULU FATİH ORTAOKULU FUAT PAŞA ORTAOKULU HÜSNÜ KİŞİOĞLU ORTAOKULU İSMET İNÖNÜ ORTAOKULU KÜTAHYA YATILI BÖLGE ORTAOKULU MİLLİ EGEMENLİK ORTAOKULU ŞULE METE TETİK İMAM HATİP ORTAOKULU ZAFER ORTAOKULU 30 AĞUSTOS ORTAOKULU

29 ADİLE ZEYYAT ŞORA İLKOKULU ADİLE ZEYYAT ŞORA ORTAOKUL AĞAÇKÖY İLKOKULU AĞAÇKÖY ORTAOKULU ALAYUNT İLKOKULU ALAYUNT ORTAOKULU ATAKENT İLKOKULU ATAKENT ORTAOKULU ATATÜRK İLKOKULU BAHATTİN ÇİNİ İLKOKULU BAHATTİN ÇİNİ ORTAOKULU BAHÇELİEVLER KADİR ADLIM İLKOKULU BAHÇELİEVLER KADİR ADLIM ORTAOKULU CUMHURİYET İLKOKULU CUMHURİYET ORTAOKULU ERTUĞRUL GAZİ İMAM HATİP ORTAOKULU ÜMRAN AYGEN İLKOKULU ÜMRAN AYGEN ORTAOKULU VAKIFBANK İLKOKULU VAKIFBANK ORTAOKULU 80. YIL ÖZEL İDARE İLKOKULU 80. YIL ÖZEL İDARE ORTAOKULU KÜTAHYA ÖZEL DOSTLAR İLKOKULU KÜTAHYA ÖZEL DOSTLAR ORTAOKULU ÖZEL GERMİYAN İLKOKULU ÖZEL GERMİYAN ORTAOKULU

30 ÇAMLICA İLKOKULU ÇAMLICA ORTAOKULU DUMLUPINAR İLKOKULU DUMLUPINAR ORTAOKULU EMİNE ARIOĞUL İLKOKULU EMİNE ARIOĞUL ORTAOKULU EVLİYA ÇELEBİ İLKOKULU EVLİYA ÇELEBİ ORTAOKULU FEVZİ ÇAKMAK İLKOKULU FEVZİ ÇAKMAK ORTAOKULU İHSANİYE İLKOKULU İHSANİYE ORTAOKULU İNKÖY İLKOKULU İNKÖY ORTAOKULU KIRANŞEYH İLKOKULU KIRANŞEYH ORTAOKULU TİCARET BORSASI BÖLCEK İLKOKULU TİCARET BORSASI BÖLCEK ORTAOKULU YUNUS EMRE İLKOKULU YUNUS EMRE ORTAOKULU 19 MAYIS İLKOKULU 19 MAYIS ORTAOKULU ÖZEL BAŞARAN YILDIZ İLKOKULU ÖZEL BAŞARAN YILDIZ ORTAOKULU ÖZEL KADİR ÖZKANAT İLKOKULU ÖZEL KADİR ÖZKANAT ORTAOKULU

31 KIZILCAÖREN İLKOKULU KIZILCAÖREN ORTAOKULU KÖPRÜÖREN TEK TERMİK İLKOKULU KÖPRÜÖREN TEK TERMİK ORTAOKULU LİNYİT İLKOKULU LİNYİT ORTAOKULU PARMAKÖREN İLKOKULU PARMAKÖREN ORTAOKULU SABUNCUPINAR İLKOKULU SABUNCUPINAR ORTAOKULU SAKA İLKOKULU SAKA ORTAOKULU SEYİTÖMER İLKOKULU SEYİTÖMER ORTAOKULU SIRÖREN İLKOKULU SIRÖREN ORTAOKULU ŞEHİT TEĞMEN AHMET TARIM İLKOKULU ŞEHİT TEĞMEN AHMET TARIM ORTAOKULU ŞEHİTLER İLKOKULU ŞEHİTLER ORTAOKULU ÖZEL DOSTLAR İLKOKULU ÖZEL DOSTLAR ORTAOKULU ÖZEL KONURALP İLKOKULU ÖZEL KONURALP ORTAOKULU

32 ALİ GÜRAL LİSESİ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ FATİH ANADOLU LİSESİ KILIÇARSLAN ANADOLU LİSESİ KÜTAHYA ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ KÜTAHYA LİSESİ KÜTAHYA NAFİ GÜRAL FEN LİSESİ KÜTAHYA SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖZEL KONURALP ANADOLU LİSESİ ÖZEL KONURALP ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ ÖZEL KONURALP FEN LİSESİ

33 AYSEL-SELAHATTİN ERKASAP GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSESİ HÜSNÜ KİŞİOĞLU KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ KÜTAHYA AHMET YAKUPOĞLU GÜZEL SANATLAR LİSESİ KÜTAHYA AHMET YAKUPOĞLU GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSESİ KÜTAHYA ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ KÜTAHYA AYSEL-SELAHATTİN ERKASAP SPOR LİSESİ MERKEZ TİCARET MESLEK LİSESİ SEYİTÖMER ÇOK PROGRAMLI LİSESİ

34 ATATÜRK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ EVLİYA ÇELEBİ İMAM HATİP LİSESİ HAYME ANA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ KIRKLAR KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ KÜTAHYA BEYLERBEYİ TİCARET MESLEK LİSESİ KÜTAHYA AKŞEMSETTİN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ KÜTAHYA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ KÜTAHYA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ KÜTAHYA TİCARET VE SANAYİ ODASI TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ

35 ÇİNİGAR ANAOKULU HEDİYE GÜRAL ANAOKULU NENE HATUN ANAOKULU TİCARET VE SANAYİ ODASI ANAOKULU TOPLU KONUT İDARESİ ANAOKULU YILDIZ ENTEGRE ANAOKULU ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU ÖZEL AMERİKAN KÜLTÜR ANAOKULU ÖZEL BAŞARAN YILDIZ ANAOKULU ÖZEL BİLGİÖREN ANAOKULU ÖZEL HASBİ ERDOĞMUŞ ANAOKULU ÖZEL PİRAMİT ANAOKULU

36 ÇİNİKENT ÖZEL EĞİTİM İLKOKULU ÇİNİKENT ÖZEL EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ (OKULU) ÇİNİKENT ÖZEL EĞİTİM ORTAOKULU HALK EĞİTİM MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU KÜTAHYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ KÜTAHYA İŞİTME ENGELLİLER İLKOKULU KÜTAHYA İŞİTME ENGELLİLER ORTAOKULU KÜTAHYA ÖZEL EĞİTİM İŞ UYGULAMA MERKEZİ (OKULU) KÜTAHYA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ KÜTAHYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRETMENEVİ VE AKŞAM SANAT OKULU YAVUZ SULTAN SELİM ÖZEL EĞİTİM İŞ UYGULAMA MERKEZİ (OKULU)

37

38 1. Aile, öğrenciye oda tahsis etmekte ve onun çalışma saatlerinde evde televizyonu kapatmak suretiyle verimli çalışmasını sağlamaktadır. 2. Her okul sınavlara yönelik plan oluşturmuş, uygulamaya koymuş ve çıkan sorunlara lokal çözümler geliştirmiştir. Okula devam oranı yüksek, disiplin olaylarını önleyici rehberlik faaliyetleri yapılmakta… 3. Okul müdürleri her ay bir araya gelerek fikir alışverişinde bulunmakta… 4. Online olarak, her yıl şubat ayında kişi üzerinde okul memnuniyet anketi yapılmakta sonuçlarına göre çözüm yolları üretilerek bir yol haritası çizilmekte…

39 5. Öğrenci başarısı sadece öğrencinin değil aynı zamanda Milli Eğitim Müdürlüğünün, öğretmenin, okul idaresinin ve velinin başarısı olarak kabul edilmekte böylece kurumsal birliktelik sağlanmakta… 6.Her okul stratejik eylem planı hazırlanmakta… 7. Her öğrenciye 100 temel eser okutulmakta… 8. Yapılan projelerde özel eğitime ve okul öncesine yoğun bir şekilde yer verilmekte…

40 9. Öğretmen, öğrenci ve velilere konularına göre seminerler düzenlenmekte… 10. Okul öncesi eğitimde başarılı projelerle okullaşma oranı artırılmakta… 11. Milli Eğitim Müdürlüğünde son 10 yılın okulların sayısal başarı verileri mevcuttur. Buna dayanılarak eğitim hafızası kullanılmakta… 12. Eğitimde başarının, doğru rehberlik ve denetimden geçtiği anlayışı hakim. Eğitim denetmenleri ve idareciler olumlu rehberlik anlayışı ile sorunları çözüyorlar. Sistem ceza ve ödül üzerine değil rehberlik üzerine kurulmakta…

41

42 1. Öne çıkan en önemli özellik veli deste ğ inin tam olması. 2.Okullar ba ş arı durumlarına göre kırmızı, sarı ve ye ş il olarak renklendirilerek de ğ erlendiriliyor. 3.Okulları di ğ er illerdeki aynı tür okullar ile kıyaslıyorlar. (Örne ğ in; Ankara Kız Meslek Lisesi ile Karabük Kız Meslek Lisesi) 4. Milli E ğ itim Müdürlü ğ ü İ statistik biriminde son 10 yıla ait e ğ itim istatistikleri mevcut. Okul ve ders bazında yıllık analizler yapılıyor. Eksiklikler tespit edilerek ilgili okul yöneticileri ile toplantılar yapılarak çözüm yolları aranıyor.

43 5. Ba ş arı seviyesi dü ş ük okul ve dersler için tedbirler alınıyor, cezalandırma kullanılmıyor. 6.Veli toplantılarına katılım %90’ın üzerinde. 7. İ l genelinde deneme sınavları yapılarak sonuçlar ayrıntılı ş ekilde analiz ediliyor ve eksiklikler konusunda önlem alınıyor. 8. Cumartesi, Pazar günleri Halk E ğ itim Merkezi aracılı ğ ıyla ö ğ rencilere kurs imkânı sa ğ lanıyor ve ö ğ retmenlere ücret ödeniyor.

44 9. Okul müdürleriyle sık sık de ğ erlendirme toplantıları düzenleniyor. 10. Öz ele ş tiriye açıklar, Milli E ğ itimde ve okullarda ekip ruhu ve anlayı ş ı yüksek düzeyde.

45

46 1.Okul Müdürleri ayda bir toplanıp de ğ erlendirme yapıyor. 2. İ lde Endüstri Meslek Lisesi ö ğ rencilerinin ba ş arısı yüksek. Ö ğ renciler sınava girecekler ve girmeyecekler olarak iki gruba ayrılmı ş. Sınava girecek olan ö ğ rencilere, sınav konuları ile ilgili ek takviyeler yapılmı ş tır. 3. Aylık de ğ erlendirmeler önemlidir diyerek bunun yürütülmesini önemsiyorlar.

47 4. De ğ erler e ğ itimi konusunda herhangi bir çalı ş ma yok. 5. Ö ğ rencilerin sosyal etkinliklerin içinde yer alması gerekti ğ i vurgulanıyor. İ l de sosyal, sportif ve kültürel faaliyetler çok az. 6. Tübitak proje çalı ş maları yeterince önemsenmiyor.

48 Kaliteli eğitim;  Her ülkenin temel konusunu oluşturmaktadır.  Okullarda yönetici ve öğretmenlerin temel görevi öğrencilere yaratıcı düşünme, problem çözme yeteneğine sahip, bilgiye erişme yollarını bilen, esnek düşünebilen, kişilikli sosyal bireyler yetiştirmektedir.  Bu hedeflerde başarılı olabilmek için okulların bütünlük içinde ekip çalışması ile eğitim ögelerini geliştirip düzenleyerek işbirliği içinde çalışmalara başlaması kaçınılmazdır.

49 EYK çalışmalarında hedef:  Diğer Komisyon üyelerinin uygulamalarına yaklaşmak, onun gibi uygulamalara sahip olmak ya da ondan daha iyi olmak şeklinde belirlenecektir.  Hedefler açık, ulaşılabilir, ölçülebilir, motive edici ve yönlendirici olmalıdır.  Uygulama aşamasından sonra alınan sonuçlar ile hedefler karşılaştırılarak, iyileşme hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığı tespit edilecektir.  Yapılan çalışmalardan elde edilecek bilgi, yöntem, uygulama ve tekniklerin diğer okullara tanıtılması yapılacaktır.  Bu sayede okul ve kurumlar arasında yeni işbirlikleri doğabilecektir.

50  İdareci ve öğretmenlerimiz öğrencilerin başarısını kendi çocuğunun başarısı gibi görmelidir.  Okul müdürleri her ay bir araya gelmeli ve fikir alışverişinde bulunmalıdır.  Öğrencinin başarısı sadece öğrencinin değil aynı zamanda Milli Eğitim Müdürlüğünün, okul idarecilerinin ve öğretmenlerin başarısı kabul edilmeli ve kurumsal birliktelik sağlanmalıdır.  Veli toplantılarına velilerin katılımı oranı artırılmalıdır.  Öğretmenlerin ev ziyaretleri yapmaları sağlanmalıdır.  Üniversite ile işbirliği yapılmalıdır.  Öğretmen, öğrenci ve velilere yönelik seminerler düzenlenmelidir

51  Okullar ilimizdeki aynı tür okullarla kıyaslanmalıdır.  Eğitim-Öğretim yılı başında İlçe Milli Eğitim Müdürlerine ve Okul Müdürlerine başarı konusunda net hedefler konulmalı ve bu hedefler her ay takip edilmelidir.  Yapılan/yapılacak deneme sınavları sonuçları ayrıntılı analiz edilmelidir. Sadece sınav yaptım oldu anlayışından vazgeçilmelidir.  Halk Eğitim Merkezi işbirliği ile öğrencilere kurs imkanı sağlanmalıdır.

52  Başarı okul öncesinden başlayarak planlanmalıdır.  Okullarda ekip ruhu anlayışı artırılmalıdır.  Değerler eğitimine gerekli önem verilmeli, akademik başarı kadar değerlerimizin de önemli olduğu unutulmamalıdır.  Öğrencilerin sosyal, sportif, kültürel faaliyetlerin içinde yer alması için gerekli önlemler alınmalıdır.  Milli Eğitim Bakanlığı tarafından tavsiye edilen kitaplar öğrencilere okutulmalıdır.

53

54 Türkiye OECD’nin PISA 2012 eğitim raporunda notunu yükseltse de, ortalamanın yine çok altında kalarak sınıfı geçemeyip 64 ülke arasında 42'nci sırada yer aldı. Türkiye, özellikle 10 yıl önce 423 olan matematik ortalamasını 448’e çıkarmasına rağmen Hırvatistan (471), Sırbistan (449), Yunanistan (453) ve İsrail (466) gibi ülkelere yaklaşmasına rağmen geçemedi.

55 2012 PISA raporunda OECD üyesi ve PISA’ya iştirakçi toplam 64 ülkede 15 yaş grubu öğrenciler üzerinde yapılan test sınavları sonuçlarına göre; öğrencilerimiz 2003 yılındaki 423 olan matematik puanını 448’e yükselterek 42’nci sırada yer aldı. Türkiye, ilk kez 2006’da yapılan okuma sınavında aldığı 424 puanını 454’e fende 424 olan puanını ise 464’e yükseltti.

56

57 PISA 2012 raporunda, Türkiye’nin geçen 10 yıl içinde özellikle matematikte ortalama 3,2, okuma 4,1, fen 6,4 puanlık artış sergilemesi takdirle karşılanırken bu gelişmenin çok gerideki ve büyük eğitim ihtiyaçları olan öğrencilere odaklanarak gerçekleştirildiği kaydedildi. Raporda, özellikle matematikte en düşük sonuçları kaydeden öğrenciler arasında yüzde 10’luk bir gelişme gözlendiği belirtildi.

58 OECD ülkeleri sıralamasında 2003 yılından bugüne tüm raporlarda Meksika’nın ardından en kötü performansı sergileyen Türkiye, OECD’ye yeni üye olan Şili’nin son sırada yer alması sayesinde sondan üçüncülüğe yükseldi.

59 İşte PISA 2012 raporunda öne çıkan başlıklar 2000 yılından bu yana okuma performansı karşılaştırılabilir verilere sahip 64 ülke ekonomilerinde 32 ülke, ortalama okuma- anlama performansında iyileşme gösterirken, 22 ülke sabit kaldı. 10 ülkenin performansında ise bozulma görüldü.

60 OECD ülkeleri arasında Türkiye ile birlikte Şili, Estonya, Almanya, Macaristan, İsrail, Japonya, Kore, Lüksemburg, Meksika, Polonya, Portekiz ve İsviçreli öğrenciler son PISA değerlendirmelerinde okuma performanslarını geliştirdiler.

61 2000 ve 2012 yılları arasında, Arnavutluk, İsrail ve Polonya’da en iyi performans gösteren öğrencilerin payı artarken, temel okuma yeterlilik düzeyde uymayan öğrencilerin payları azaltıldı.

62 -Okuma-anlama performansındaki cinsiyet farkı, yılları arasında kız öğrenciler lehine 11 ülkede genişledi. -Kız öğrenciler fen sınavları performansındaki cinsiyet farklılıklarında erkekleri Ürdün'de 43, Katar'da 35, Birleşik Arap Emirlikleri'nde 28 puan, Bulgaristan, Tayland, Karadağ, Finlandiya, Letonya, Litvanya, Yunanistan, Malezya ve Türkiye’de de 20 ila 10 puan arasında geride bıraktılar.

63  2006 ve 2012 arasında Türkiye’de OECD averajı altında yeterlilik performansı sergileyen öğrencilerin payında önemli bir azalma görüldü.  -Matematik derecelendirmesinde erkek öğrenciler 37 ülkede kızlara göre daha iyi performans sergilerken, kız öğrenciler beş ülkede erkekleri geride bıraktı.  -Türkiye, Finlandiya, Makao-Çin, Rusya, İsveç ve ABD’nin içinde bulunduğu grupta ise 2003 yılına göre erkekler lehine olan 8 puanlık fark 2012 yılında yok oldu.

64  Raporda yüksek milli gelire sahip ülkelerin sonuçlarda avantaj sağladığı belirtilirken, bu ilişkinin nedensel doğası hakkında hiçbir gösterge olmadığı halde göreceli bir avantajın bulunduğu kaydedildi. Vietnam, Endonezya ve OECD ülkelerinden Meksika ve Türkiye gibi milli gelirleri nispeten düşük seviyelerde olan ülkelerin performansını yorumlarken bunun özellikle dikkate alınması gerektiği belirtildi.

65  -PISA’nın matematik değerlendirmesinde Türkiye, komşu Yunanistan ile arasındaki 49 puanlık farkı 5’e, okuma ortalamasındaki 22 puanlık farkı 2, Fen bilimlerindeki 49 puanlık farkı ise 4 puana kadar indirdi.

66  Matematik: 1-Şangay-Çin Singapur Hong Kong-Çin: Çin Taipei: G. Kore: Macao-Çin: Japonya: Liechtenstein: İsviçre: Hollanda: Türkiye: 448

67  Okuma-Anlama: 1-Şangay-Çin: Hong Kong-Çin: Singapur: Japonya: Kore: Finlandiya: Çin-Taipei-İrlanda-Kanada: Polonya: Liechtenstein-Estonya: Avustralya-Yeni Zelanda: Türkiye: 475

68  Fen: 1-Şangay-Çin: Hong Kong-Çin: Singapur: Japonya: Finlandiya Estonya: G. Kore: Vietnam: Polonya: Kanada, Liechtenstein: Türkiye: 463

69

70  Gökhan Yücel ( İ stanbul İ l Milli E ğ itim Müdürlü ğ ü İ novasyon Merkezi): Finlandiya matematikte çok geri sıralara dü ş tü. Kutsal bir Finlandiya algısı vardı, o biraz sarsıldı. Bu da ş unu gösteriyor, e ğ itimde 3 sene 10 sene ba ş arılı olup, ilelebet ba ş arılı olunacak diye bir kaide yok. Bu da yeni dünya realitesini gösteriyor. Yeni dünya realitesi her an, her türlü geli ş ime açık, sürdürülebilir bir ö ğ renme modeli gerektiriyor. Finlandiya’nın çok iyi bir sistemi var. Ancak bu sınavda aynı sonucu vermedi.

71  Çin ilk 5’in içinde var. Demek ki yeni bir efsane do ğ uyor küresel e ğ itim konularında, o da Çin efsanesi. Bu dünden bugüne geli ş en bir olay de ğ il. Çin’in insan kayna ğ ına yaptı ğ ı onca yılın yatırımı söz konusu. Türkiye’de ise nispi puan bakımından bir iyile ş me var ama her ülkede var. Sıralamada bir de ğ i ş iklik yok. OECD’de sondan üçüncüyüz. OECD üyesi olmayıp bizi geçen ülkeler de var. Buradan ş unu çıkaraca ğ ız, PISA ve dengi sınavlar bize veri sa ğ layan performans de ğ erlendirmelerini artık dikkate almamız gerekiyor. İ kincisi PISA bize dünyadaki e ğ itim modellerini sıralamaya yarayan tek aygıt.

72  Bunun bir 21. yüzyıl ö ğ renme modeli sınavı oldu ğ unu unutmayalım. Bunu 20. yüzyılın aklıyla, araçlarıyla ve zihniyetiyle anlayamayız. Bazı geli ş meler var. 21. yüzyıl ö ğ renme modelini ve veri temelli ö ğ renme modelini ve veri temelli, becerilerin de ğ erlendirilmesi temelli ö ğ renme modeli Türkiye’de de geli ş iyor yava ş yava ş. Ama daha çok geli ş ime muhtaç oldu ğ umuz bu sınav sonucunda açıkça anla ş ılıyor. Yapılması gereken 2012 PISA sonuçlarının iyi de ğ erlendirilmesi, en ince ayrıntısına kadar özümsenmesi. 1-2 gün tartı ş ıp sonra 4 seneye yaymaktansa, her gün tartı ş mak, her bir boyutunu ele almak, veri temelli ve analitik dü ş ünmek, nicel ve nitel bütün yöntemleri kullanmak gerekiyor.

73

74 Milli Eğitim Bakanlığımız ile TÜBİTAK arasında imzalanan “Eğitimde İşbirliği Protokolü” neticesinde proje yapan okullarımızda bilim şenlikleri fuarı düzenlenecektir. Tübitak Bilim Fuarları Eğitim Öğretim yılı için 1 Şubat-20 Mayıs tarihleri arasında yapılacaktır. Bu amaçla Türkiye genelinde fuara katılacak 1000 proje desteklenecektir. Başvurular sınırlı olup her ile kontenjan uygulanmaktadır.

75 Başvurular 20 aralıkta sona erecektir. Proje başvuruları adresinden yapılacaktır.

76

77 Enes GÜLER Strateji Geli ş tirme Hizmetleri Bölümü Ar-Ge Birimi


"GÜNDE M… GÜNDEM: 1. Açılış, 2. EYK’nın tanıtılması, 3. Kurula seçilen üyelerin tanıtılması, 4. Vizyon Belgesinin değerlendirmesi, i.Akademik Başarı, ii.Projeler," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları