Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi."— Sunum transkripti:

1 Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi

2 GİRİŞ Her yıl trafik kazalarında çok sayıda çocuk yaralanmakta veya hayatını kaybetmektedir. Çocukları motorlu araç içi trafik kazalarından korumanın en etkin yolu çocuk oto koltuğu sistemi kullanmaktır. Doğru şekilde kullanıldığında, bu sistemler, trafik kazalarında çocuk ölümlerini %70 azaltmaktadır.

3 GENEL BİLGİLER VE EPİDEMİYOLOJİ
İlk emniyet kemerini 1800’lü yılların sonunda George Cayley tasarladı. Adolphe Pegoud tarafından ilk kez uçakta kullanıldı. Edward J. Claghorn 1885 yılında patentini aldı. 1955 yılında otomobillerde standart bir ekipman olarak üretildi. 1970 yılında Avustralya’nın Victoria eyaletinde yasal olarak takılması mecburi hale getirildi.

4 GENEL BİLGİLER VE EPİDEMİYOLOJİ
Ülkemizde 18 Haziran 1986’dan itibaren emniyet kemeri uygulaması başlatıldı. 1 Ocak 1992 tarihinden itibaren sürücüler ve ön koltukta oturan yolcular için yasal olarak zorunlu hale getirildi. 1995 yılı itibariyle M1 sınıfı araçların arka koltuklarında emniyet kemeri bulundurulması ve kullanılması mecburi olmuştur.

5 GENEL BİLGİLER VE EPİDEMİYOLOJİ
Ülkemizde Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 150. maddesinde; M1, M1G, N1, N1G, N2 ve N3 sınıfı araçlarda 150 cm’den kısa ve 36 kg’ın altındaki çocukların taşınması sırasında çocuk bağlama sistemlerinin kullanılması zorunludur. 135 cm’den uzun çocuklar ön koltukta oturmamak şartıyla diğer koltuklardaki emniyet kemerlerini kullanabilirler. Çocuk bağlama sistemi olmayan araçlarda 3 yaşın altındaki çocuklar taşınamazlar. M2 ve M3 sınıfı araçlarda seyahat eden 3 ve üzeri yaştaki çocukların emniyet kemeri yada çocuk bağlama sistemleri kullanması zorunludur.

6 ÇOCUK OTO GÜVENLİK KOLTUĞU
Emniyet Genel Müdürlüğü verilerine göre 2001 yılında tüm kazalar içinde ölümlü ve yaralanmalı kazalara karışan 0-15 yaş arası çocukların toplam sayısı 7413'tür. (toplam yolcuların % 16’sı) .Bu çocukların %32 si 0-5 yaş arasındadır. Bu ölüm ve yaralanmaların bir çoğunun çocuk koltuğu ve emniyet kemeri kullanarak önlenmesi mümkündür. Uzmanlar çocuk koltuklarının % 80-90'ının, araçlara yanlış monte edildiklerini veya yanlış kullanıldığını düşünmektedir. 

7 ÇOCUK OTO KOLTUĞU ÇEŞİTLERİ
İnfant Tipi Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu 1-Sadece İnfant Tipi Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu 2-Çevrilebilir Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu a. Beş Noktadan Bağlı Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu b. Baş Üstü Siperli Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu c. T-Siperli Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu

8 ÇOCUK OTO GÜVENLİK KOLTUĞU
Okul Öncesi Tip Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu 1-Çevrilebilir Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu 2-Öne Dönük Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu 3-Kombine Tip Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu 4-Otomobiin Kendi Çocuk Oto Güvenlik Koltuğu 5-Seyahat Yeleği Okul Çocuğu Tipi Çocuk Güvenlik Koltuğu

9

10 Öne Dönük Çocuk Güvenlik Koltuğu

11 Kollar ve bacaklar, yüz koltuğa dönük iken daha güvende
Yüz Öne Dönük 86% 57% Omurga – 7% 8% 7% 25%

12 Geriye Dönük İnfant Araba Koltukları
İnfantlar Niçin Arkaya Dönük Seyahat Etmeli? Başını,boynunu ve omurgasını daha iyi destekler. Geriye dönük koltuk, kazanın etkilerinin tüm sırta eşit dağılmasını sağlar Araba koltuğu çarpma gücünü absorbe eder (The picture demonstrates that a child has more support rear-facing verses forward facing) The rear-facing position is generally safest because infant have a disproportionally larger head and are not developed enough to support holding it up on their own. Children should ride rear-facing as long as possible to support the development of their head, neck and spine, but should never exceed the manufacturer’s weight or height limits for the seat. NOTE: Regarding comfort, practical experience has shown that active infants can tolerate riding with their legs folded. Parents with children whose feet touch the vehicle seat should be told about the possible trade-offs, ie. Head and spine injuries vs. possible injury to lower extremities.

13 Çevrilebilir Araba Koltuğu
İki yönlü kullanıma uygun koltuklardır. Ayrı bir tabanı ve taşıma sapı yoktur. Bebeklerin başının öne düşmesini engellemek için koltuğun sırtı 45 derce yüksekliğe ayarlanmalıdır.

14 Kurulum Asla aktif hava yastığının önüne koymayın
Doğru kemer pedi veya LATCH Öne dönük koltuk derce açıyla yerleştirilmeli

15 Okul Çocuğu Tipi Yükseltici Çocuk Koltuğu
Sırtı Yüksek Öne dönük koltuklarına sığmayan büyük çocuklar için kullanılır Oturma yüksekliği 74 cm, boyu 145 cm olan ve 8-12 yaş arasındaki çocuklar için Sırt Kısmı Olmayan Yükseltici Koltuk

16 Okul Çocuğu Tipi Yükseltici Çocuk Koltuğu
Yükselticimi seviyorum Hayır Hayır

17 Okul Çocuğu Tipi Yükseltici Çocuk Koltuğu

18 Seyahat Yeleği

19 Emniyet Kemerleri Yükseltici koltuklarına sığmayan büyük çocuklar omuz ve kalçadan geçen erişkin tipi emniyet kemeri kullanmalıdırlar. 13 yaşına kadar tüm çocuklar arka koltukta oturmalıdır. Children, although they meet the height requirements to sit in the vehicle seat belt, may still not be fully developed enough to withstand the impact of a front passenger air bag. This is why the back seat is safer for children.

20 Lower Anchors and Tethers for Children (LATCH)
2002 yılının Eylül ayından sonra üretilen araçlarda LATCH sistemi bulunması zorunludur. Bu sistem koltuğu takıp çıkarma kolaylığı sağlanması açısından ebeveynler için önemlidir.

21


"Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları