Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Güvenli Trafik Projesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Güvenli Trafik Projesi"— Sunum transkripti:

1 Güvenli Trafik Projesi
Ankara Kent Merkezi Güvenli Trafik Projesi Ankara Emniyet Müdürlüğü

2 Trafik Sorunu Özellikle büyük kentlerimizde duran ve akan trafiğin düzensizliği, insanımız üzerinde olumsuz etkiler yapmakta ve trafik güvenliğini tehlikeye düşürebilecek davranış bozukluklarına sebep olabilmektedir. Ankara Emniyet Müdürlüğü

3 Trafik Kazaları Ülkemizde meydana gelen trafik kazalarında;
her yıl binlerce insanımız hayatını kaybetmekte, on binlerce insanımız yaralanmakta veya sakat kalmakta, milyarlarca Türk Lirası milli servetimiz heba olup gitmekte, telafisi mümkün olmayan manevi kayıplar meydana gelmektedir. Ankara Emniyet Müdürlüğü

4 Trafik Güvenliğinin Sağlanması
Trafik güvenliğinin sağlanması açısından; Trafik ortamının sürücüler için güvenli hale getirilmesi, Sürücülerin kural ihlali yapma eğilimlerinin en aza indirilmesi, Trafik denetlemelerinde insan unsurunun yanı sıra teknik alt yapının güçlendirilmesi, Güvenli trafik kavramını oluşturulmasında toplumsal katılımın sağlanmasının teşvik edilmesi, Sürücü eğitim sisteminin verimlilik ve etkililiğinin artırılması, Sürücü eğitim sisteminin denetlenmesinde polisin rolünün artırılması gereklidir. Ankara Emniyet Müdürlüğü

5 Trafik Güvenliğinin Sağlanması
Ayrıca alt yapının ve yaşam alanlarının, trafik güvenliğini sağlayacak şekilde düzenlenmesi gereklidir. geniş yollar (cadde ve sokaklar dahil) güvenli ve amaca uygun kavşak ve geçitler, otoparklar, yol şerit çizgileri ve uyarıcı levhalar Ankara Emniyet Müdürlüğü

6 Ankara Kent Merkezi Polis Sorumluluk Bölgesinde Bulunan Cadde Sokaklar
Sayısı Uzunluğu(m) Çevre Yolu 10 Devlet Yolu 17 97.517 Bulvar 81 Cadde 1.849 Sokak 19.456

7 Ankara’daki Araç Yoğunluğu
2009 yılı Eylül ayı sonu itibariyle Başkent Ankara’da araç kayıtlıdır ve ortalamada her dört (4) kişiye bir (1) araç düşmektedir. Bu da ildeki araç yoğunluğunu açıkça ortaya çıkarmaktadır. Ankara Emniyet Müdürlüğü

8 2008 ve 2009 yıllarının ilk dokuz ayında Ankara kent merkezinde meydana gelen trafik kazaları:
YÜZDE Ölümlü kaza sayısı 42 34 -19,05 Ölü sayısı 52 48 -7,69 Yaralanmalı kaza sayısı 4144 4440 7,14 Yaralı sayısı 5988 6580 9,89 Maddi hasarlı kaza sayısı 31.856 16.012* -49,74 Toplam kaza sayısı 36.042 20.486 -43,16 Maddi hasar tutarı -28,05 *1 Nisan 2008 tarihinden itibaren maddi hasarla sonuçlanan trafik kazalarında tarafların anlaşarak kaza tespit tutanağı düzenlemeleri etken olmuştur. Ankara Emniyet Müdürlüğü

9 2008 yılında meydana gelen 42 ölümlü kazada; 36 erkek, 15 bayan,
2008 ve 2009 yıllarının ilk dokuz ayında Ankara kent merkezinde meydana gelen trafik kazaları: 2008 yılında meydana gelen 42 ölümlü kazada; 36 erkek, 15 bayan, 1 çocuk olmak üzere 52 vatandaşımız hayatını kaybetmiştir. Bunların da: 11’i sürücü, 14’ü yolcu ve 27’si yayadır. Ankara Emniyet Müdürlüğü

10 2009 yılında meydana gelen 34 ölümlü kazada; 36 erkek, 10 bayan,
2008 ve 2009 yıllarının ilk dokuz ayında Ankara kent merkezinde meydana gelen trafik kazaları: 2009 yılında meydana gelen 34 ölümlü kazada; 36 erkek, 10 bayan, 2 çocuk olmak üzere 48 vatandaşımız hayatını kaybetmiştir. Bunların da: 19’u sürücü, 14’ü yolcu ve 15’i yayadır. Ankara Emniyet Müdürlüğü

11 1 Nisan 2008 tarihli uygulama
Ankara kent merkezinde polis ekiplerince müdahale edilen maddi hasarlı trafik kazası sayısında yaklaşık %50 oranında azalma olması, 1 Nisan 2008 tarihinden itibaren maddi hasarla sonuçlanan trafik kazalarında tarafların anlaşarak polis beklemeden kaza tespit tutanağı düzenleyerek kaza yerinden ayrılmalarını öngören uygulamanın etkililiğini ortaya koymaktadır. Ankara Emniyet Müdürlüğü

12 En önemli karayolu yapısı: Otopark
Yılda ortalama km. yol yapan bir aracın 40 km/s hızla gittiği düşünülürse bahse konu araç 500 saat trafikte kalmakta ve geri kalan saat ise park halinde durmaktadır. Bu veriler ışığında otoparkların en önemli karayolu yapısı olduğu söylenebilir. Ankara Emniyet Müdürlüğü

13 Otopark Sorunu Günümüzde kentlerin en önemli sorunlarından biri de motorlu taşıt trafiği ve özellikle artan araç sayısı nedeniyle ortaya çıkan otopark sorunudur. İşyeri ve bina ruhsat işlemlerinde otopark alanlarının yeterli olup olmadığının dikkate alınmaması, Otopark sayısının yetersiz oluşu, Merkezi yerlerde mevcut otoparkların ücretlerinin yüksek olması ve/veya standart ücretlendirme olmaması, Park yasağına riayetsizlik, Yaya kaldırımının işgali, Gelişi güzel park etmek Trafik nizamını bozduğu gibi kazalara da neden olmaktadır. Ayrıca akan trafiği büyük ölçüde engellemektedir. Ankara Emniyet Müdürlüğü

14 İlimizdeki Otopark Durumu
İlimizde 2009 yılı Eylül ayı sonu itibariyle tescilli araç olmasına ve her gün tescili yapılan yaklaşık 200 yeni aracın trafiğe katılmasına rağmen, ilimizin muhtelif yerlerinde sadece araç kapasiteli otopark bulunmaktadır. Ankara Emniyet Müdürlüğü

15 İlimizdeki Otopark Durumu
Tescilli araç sayısına göre otopark sayısı yok denecek kadar azdır. İş yerlerinin, kamu kurum ve kuruluşlarının, ikametgâhların kendilerine ait park yerleri olmadığından, araçların park yerlerinin cadde ve sokaklardan karşılanması trafik akımını ve mahiyetini tehlikeye düşürmektedir. Ankara Emniyet Müdürlüğü

16 İlimizdeki Otopark Durumu
Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile yapılan yazışmalarda; Özellikle Bahçelievler, Emek, Kızılay gibi kamu kurum ve kuruluşları, iş yerleri ile 2. el oto galerilerinin yoğun olarak bulunduğu yerlerde yaşanan trafik yoğunluğunun ve otopark sorunun ortadan kaldırılması amacıyla altı (6) merkezi noktada alternatif otopark alanı tespit edilerek, katlı mekanik otopark yapılmasına ilişkin plan değişikliklerinin Büyükşehir Belediye Meclisinin gün ve 1953 sayılı kararı ile onaylandığı bildirilmiştir. Ankara Emniyet Müdürlüğü

17 Süreli Park Uygulaması
Ankara Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezinin (UKOME) tarih ve 2007/20 nolu Genel Kurul Kararında şehrimizin muhtelif cadde ve sokaklarında saatli park uygulamasına geçilmesi yer almıştır. Altındağ, Çankaya, Keçiören ve Yenimahalle bölgesinde yaklaşık olarak 161 cadde ve sokak üzerinde araçlık süreli/saatli otopark yapılmasını öngörmektedir. Ancak şu ana kadar bu konuyla ilgili saatli ve süreli otopark çalışması yapılmamıştır. İlimizde belirli bölgelerde bulunan cadde ve sokaklar üzerinde açılması planlanan otoparklara Parkmatikler konularak, her bir cadde ve sokakta en az 1 kişi istihdam edilmesi durumunda toplam 161 kişiye istihdam sağlanabilir. Ankara Emniyet Müdürlüğü


"Güvenli Trafik Projesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları