Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,"— Sunum transkripti:

1 1

2 2

3 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?

4  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması, insanları her alanda ekoloji ile barışık çözümler aramaya itiyor. Düşük enerji kullanan ampuller, organik besinler ve kıyafetler, petrol dışında enerji kullanabilen araçlar bunlara örnek olarak sıralanabilir. Elektronik ticaret de bu trendin bir parçasıdır. Perakende sektörün %10’luk bir dilimini kapsayan e-ticaret, hızla gelişen bir alandır. Ancak, tüketicilerin sürdürülebilir bir çevreye katkıda bulunma özlemi, e-ticaret yapan firmalar tarafından henüz bir pazarlama fırsatı olarak kullanılmamaktadır.

5  5 © Elif Dural E-ticaret d ü nyayı korumamıza nasıl yardım eder? Elektronik broşür ve ilanlar ve e-posta ile yapılan duyurular daha az kağıt ve enerji tüketimi demektir. Tüketiciye teslimat modeli, alışveriş yapacak kişilerin daha az araba ile seyahat etmesi anlamına gelir ki bu en azından CO2 emisyonun azalmasını sağlar.

6  6 E-ticaret; yazılım paketleri, içerikler, müzik gibi endüstrilerin dijitalleşmesine olanak sağlar ve bu daha az enerji ve hammadde tüketimi anlamına gelir. Bütün bunların dışında, bazı web siteleri, daha yeşil bir dünyada yaşamak için tercihlerini değiştirebilecek olan tüketicilere çevre-dostu ürünler sunabilmektedir.

7  7 © Elif Dural Çevre bilinci olan tüketiciler, eğer firmanın etik yaklaşımını samimi buluyorlarsa, daha fazla sadakat göstermekte ve tekrarlayan alışverişler yapmaktadırlar. Bazıları ise paketleme malzemeleri konusunda hassas davranmakta, örneğin geri dönüşüme uygun paketleme malzemeleri kullanmaktadırlar.

8  8 Copyrighyt © Elif Dural E-ticaret Siteleri İ ç in En Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri E-ticaret siteleri açıldıktan sonra ilk hedef siteye potansiyel müşteri trafiği sağlamaktır. İlk başlarda siteye eklenen yeni ürünler, görseller ve sayfalar sayesinde hedefe biraz da olsa ulaşılabilmektedir. Ancak zamanla eklenen ürün hızı ve sayısı azalacak hatta minimum seviyelere düşecektir. Bu durum direk olarak sitenize gelen trafik akışını da etkileyecektir.

9  9 © Elif Dural Her sitede olduğu gibi e-ticaret siteleri için dijital pazarlamanın ayrı bir yeri bulunmaktadır. İstenilen hedefe ulaşılabilmesi için bu konunun üzerine gidilmelidir. E-ticarette en önemli dijital pazarlama teknikleri sırası ile arama motoru optimizasyonu yani SEO, arama motoru reklamcılığı yani SEM ve sosyal medya optimizasyonu yani SMO’ dur.

10  10 © Elif Dural Kaliteli ve bilgi verici i ç eriklerin eklenmesi : Sitelerin bir süre sonra güncel tutulamadığından yani yeteri kadar ürün ve sayfa eklenemediğinden bu durum direk olarak sitelerinize gelen trafiği etkilemekte ve hatta üzerine gidilmez ise bir süre sonra terk edilmiş bir site haline gelmesine sebep olmaktadır. Google başta olmak üzere arama motorları sitenize eklediğiniz kaliteli ve tamamen size özgün olan içeriklere ayrı bir önem vermektedir.

11  11 © Elif Dural Arama motoru reklamcılığı : (SEM) Bir siteye sağlanan trafik ne kadar fazla ise o sitenin sıralaması bu durumdan etkilenerek paralel bir şekilde arama motoru sıralamalarında daha üst sıralarda yer alacaktır. Sitenize sağlayacağınız trafik doğal olarak satışlarınızı arttıracağı gibi dolaylı olarak da doğal bir şekilde sitenize gelen kullanıcı sayısını arttıracaktır Bu işlemi gerçekleştirmenin ve geri dönüşüm oranlarının en etkili olduğu kanal ise arama motoru reklamcılığıdır.

12  12 © Elif Dural Arama motoru optimizasyonu : (SEO) Hemen hemen her sitenin üzerine düştüğü ve diğer kanallara göre altın değerinde bir çalışmadır. Sitelerinizin arama motorları isteklerine göre inşa edilmesi ve iyileştirilerek daha fazla trafiğin sitenize gelmesini sağlar. Geri dönüşüm oranı en fazla olan kanaldır.

13  13 © Elif Dural Toplu mail g ö nderimi : Toplu mail gönderimi bir diğer adı ile marketing hizmetleri sitenize kısa süreli ve uzun vadeli olmak üzere ciddi trafik akışı sağlayan kanallardan bir tanesidir. Müşterilerinize atacağınız ürünleriniz ile ilgili bilgilendirmeler, kampanyalar, indirimler ve bültenler sayesinde sitenize olan ilgiyi arttırabilir ve trafik akışında hedeflerinize ulaşabilirsiniz

14  14 Sosyal medya optimizasyonu : (SMO) Sosyal medya kanalları arama motorlarının önem verdiği konular arasında olduğu gibi sosyal paylaşım sitelerinde yapılan düzenli paylaşımlar ve tanıtımlar sitenizin trafiklerini ciddi manada arttırıcı etkiye sahiptirler. E-ticaret paketleri ile birlikte yönetim paneli üzerinden toplu mail gönderimleri yapılabilmektedir. © Elif Dural

15  15 SEO, SEM ve SMO eğitimleri ile dijital pazarlama tekniklerinizi daha sağlıklı bir şekilde kullanmanız sağlanarak yeni açılmış olan siteleriniz üzerinden satışlarınıza katkı sağlayacak olan eğitimler e-ticaret uzmanları tarafından verilmektedir.

16  16 © Elif Dural eticaret.garanti.com.tr/E-Ticaret/E-Ticaret-Neden-Çevrecidir.aspx

17  17


"1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları