Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SAĞLIKLI BESLENME. Sağlıklı Beslenme Nedir? Dengeli beslenmek, Çeşitli gıdaları yemek, Gıdaları kararınca tüketmek, Sağlığa zararlı gıdalardan kaçınmak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SAĞLIKLI BESLENME. Sağlıklı Beslenme Nedir? Dengeli beslenmek, Çeşitli gıdaları yemek, Gıdaları kararınca tüketmek, Sağlığa zararlı gıdalardan kaçınmak."— Sunum transkripti:

1 SAĞLIKLI BESLENME

2 Sağlıklı Beslenme Nedir? Dengeli beslenmek, Çeşitli gıdaları yemek, Gıdaları kararınca tüketmek, Sağlığa zararlı gıdalardan kaçınmak.

3 Sağlıklı bir yaşamın sürdürülmesinde kalıtım, çevresel etmenler, gelir düzeyi, yaşam biçimi ve beslenme alışkanlıkları etkili olmaktadır.

4

5

6 Karbonhidratlar: Alt grupta yer alan ve sıklıkla tüketilmesi gereken gıdalardır. Karbonhidratlar pirinç, bulgur, makarna gibi tahıllardır.

7 Proteinler: Vücudun en etkili kalori yakıcı bölümü olan kas dokusunu güçlendirmek açısından çok önemlidir. Protein ette, süt ürünlerinde bulunur.

8

9 Mineraller : Sağlıklı yaşam için gereklidir. Mineraller (kalsiyum, bakır, iyot, demir, çinko vb.) sebze ve meyvelerde bulunur, hücre korunması ve sağlıklı diş, kemik, cilt yapısı için önemlidir.

10 Sağlıklı Beslenme Neden Önemlidir?

11 Yemek yeme alışkanlığımız zihinsel ve bedensel faaliyetlerimizi etkileyen unsurlardan biridir. Sağlıksız beslenme düşünme ve kavrama yeteneğinin azalmasına ve hafıza kayıplarına neden olur.

12 HER GÜN YEMEMİZ GEREKEN BESİNLER 1. GRUP : SÜT, YOĞURT, PEYNİR. 2. GRUP : ET, BALIK, TAVUK, YUMURTA, KURU BAKLAGİLLER VE FINDIK, FISTIK, CEVİZ VB. 3. GRUP : SEBZE VE MEYVELER. 4. GRUP : EKMEK VE TAHILLAR. 2

13 ET, TAVUK, YUMURTA, KURU BAKLAGİLLER VE FINDIK, FISTIK, CEVİZ VB.  BU GRUP BİZE PROTEİN, B GRUBU VİTAMİNLERİ, DEMİR VE ÇİNKO GİBİ MİNERALLERİ SAĞLAR.  ET, TAVUK, YUMURTA, KURU BAKLAGİLLER GRUBUNDA GÜNLÜK ALINMASI GEREKEN MİKTAR 2 PORSİYONDUR.  BİR ÖĞÜN TAVUK YENDİĞİNDE DİĞER ÖĞÜN KURU FASULYE YENİLEBİLİR. 5

14 ET, TAVUK, YUMURTA, KURU BAKLAGİLLER VE FINDIK, FISTIK, CEVİZ VB. ÖNEMİ B GRUBU VİTAMİNLERİ : SİNİR VE SİNDİRİM SİSTEMİMİZ İLE DERİ SAĞLIĞIMIZ İÇİN ÇOK ÖNEMLİDİR. DEMİR : KAN YAPICI BİR MİNERALDİR. ÇİNKO : VÜCUDUMUZU MİKROPLARA KARŞI KORUR. BÜYÜMEMİZ VE GELİŞMEMİZ İÇİN ÇOK GEREKLİDİR. 6

15 SEBZE VE MEYVELERİN ÖNEMİ C VİTAMİNİ : BİZİ HASTALIKLARDAN KORUR VE HASTALIKLARIN DAHA ÇABUK İYİLEŞMESİNE YARDIMCI OLUR. A VİTAMİNİ : VÜCUDUMUZDA KANSER YAPAN MADDELERE KARŞI KORUYUCU GÖREV YAPARLAR. 8

16 KAHVALTININ ÖNEMİ AKŞAM YEMEĞİ İLE SABAH ARASINDA 12 SAATLİK SÜRE GEÇER. SABAH KALKTIĞIMIZDA KAHVALTI YAPMAZSAK BEYNİMİZDE YETERİNCE ENERJİ OLUŞMAZ. 12

17

18 GÜNE SAĞLIKLI BAŞLAMAK, YORGUNLUK DUYMAMAK, DERSLERİMİZİ DİKKATLİ BİR ŞEKİLDE DİNLEMEK VE BAŞARILI OLMAK İSTİYORSAK MUTLAKA HER GÜN SABAH KAHVALTISI YAPMALIYIZ. 13

19 ARA SIRA YİYEBİLECEKLERİMİZ ŞEKERLİ BESİNLER DE DİŞ ÇÜRÜKLERİNE NEDEN OLURLAR. ŞEKERLİ VE YAĞLI BESİNLERDİR. PASTALAR, TATLILAR, KEKLER, CİPSLER VB. BESİNLER ÇOK FAZLA TÜKETİLİRSE ŞİŞMANLIK OLUŞUR. ŞİŞMAN KİŞİLERDE KALP, ŞEKER HASTALIĞI, YÜKSEK TANSİYON GİBİ HASTALIKLAR GÖRÜLÜR. 11

20

21 Çocuklukta şişmanlık ve daha sonraki yaşamda hastalıklar ! 20 veya daha fazla yıl önce çocuklar bu günden daha zayıftı. Artan şişmanlık kesinlikle genetik ile değil, beslenme ve azalan fiziksel aktivite ile açıklanmaktadır.

22 Eski Günlerdeki Hamburger 280 kcal Peynirli Double Burger 1120 kcal Büyüyen Burger Boyutları

23 ? İnsanoğlunun Gelişimi Açlığa Daha Uyumlu: Aşırı Beslenmeye Uyumsuz

24 . Şişmanlık için zemin oluşur. TELEVİZYON VE ÇOCUK BESLENMESİ ! Televizyon çocuğun beslenmesini olumsuz yönde etkiler !

25

26 Önümüzdeki 30 Yıl İçinde Obezite Oranlarının İkiye Katlanması Bekleniyor BMI >30 (%)

27 Sağlığınızı Kontrol Edebilirsiniz Genetik özellikleriniz nasıl yaşlandığınıza sadece % 30 oranında etki eder Geri kalan 70%’i Sizin elinizde Beslenme & Egzersiz Genler

28 KÖTÜ BESLENME VE ŞİŞMANLIK Aşırı Şişmanlık İnsan Ömrünü Azaltıyor Obezite Şeker Hastalığına da Yol Açıyor.

29 ÖNERİLER YEMEKLERDEN ÖNCE ELLERİNİZİ YIKAYINIZ. GÜNDE 2 BARDAK SÜT İÇİNİZ. HER GÜN KAHVALTI EDİNİZ. GÜNDE 3 ÖĞÜN YEMEK YEMELİSİNİZ. ÖĞÜN ATLAMAYINIZ. ÖĞÜN ARALARINDA ŞEKERLİ BESİNLERDEN SAKININIZ. SPOR YAPINIZ. 14

30 ÖNERİLER SEBZE VE MEYVELERİ YIKAMADAN YEMEYİNİZ. YEMEK YERKEN AYRI ÇATAL, KAŞIK, BIÇAK, TABAK VE BARDAK KULLANINIZ. TABAĞINIZA YİYEBİLECEĞİNİZ KADAR YEMEK ALINIZ. AÇIKTA SATILAN BESİNLERİ ALMAYINIZ. AĞIRLIĞINIZIN BOYUNUZA UYGUN OLMASINA DİKKAT EDİNİZ. DÜZENLİ GÜNEŞLENEREK YETERLİ D VİTAMİNİ ALMAYA ÖZEN GÖSTERİNİZ. 15


"SAĞLIKLI BESLENME. Sağlıklı Beslenme Nedir? Dengeli beslenmek, Çeşitli gıdaları yemek, Gıdaları kararınca tüketmek, Sağlığa zararlı gıdalardan kaçınmak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları