Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Fatih ÖZDİNÇ Hacettepe Üniversitesi Böte Eğitsel Oyun Tasarımı BTO-616.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Fatih ÖZDİNÇ Hacettepe Üniversitesi Böte Eğitsel Oyun Tasarımı BTO-616."— Sunum transkripti:

1 Fatih ÖZDİNÇ Hacettepe Üniversitesi Böte Eğitsel Oyun Tasarımı BTO-616

2 Arcade Game Arcade oyun nedir? Arcade game genellikle alışveriş merkezleri ve restoranlarda bulunan oyun makinelerinden türemiş bir kavramdır.(vikipedi) Arcade game genellikle klasik oyunları çağrıştırır. Ancak bu oyunların hepsi klasik değildir. Birçoğu tarihin çatlakları arasında kaybolmuştur Oyun Analizi: Centipede

3 Arcade Games Oyuncunun oyun mantığını anlaması çok kolaydır. Bir oyuncunun oyunu defalarca oynaması ve oyunda uzman olması çok zaman almaz. Oyuncuların oyunu içselleştirmeleri için defalarca oynamalar gerekmektedir. Gününün teknik sınırlılıklarına cevap verebilen oyunlardır Oyunun genel yapısını ticari ve teknik sınırlılıklar oluşturmaktadır Oyun Analizi: Centipede

4 Arcade Games Arcade oyunlar her ne kadar birbirine benzer gibi görünse de aslından her biri çok farklı kurguya sahiptir.  Centipede  Space Invaders  Galaga  Tempest Oyunları ateş etme ve karşıdakini bozguna uğratma temaları üzerine kurulmuştur Oyun Analizi: Centipede

5 Klasik Arcade Game Özellikleri Tek Pencereli Oyun – Oyuncu oyunun herhangi bir zamanında tüm oyun dünyasını görebilir ve oyun içinde vereceği kararı bu oyun dünyasına göre şekillendirebilir. Sonsuz Oyun – Kazanması güç bir oyuna sahip olmak aynı zamanda o oyununu aşama aşama daha zorlaşmasının gerektirir.Oyunun sonsuz olmasının ticari sebepleri de vardır Oyun Analizi: Centipede

6 Klasik Arcade Game Özellikleri Skor Elde Etme Centipede oyununda, oyuncu her ortadan kaldırdığı mantar için 1 puan, Kırkayak bölümü için 10 puan, kırkayağın kafası için 100 puan, ve her bir örümcek için 1000 puan kazanır. Yüksek skorlar arkadaşlar arasında rekabeti arttırır ve oyuncular birbirinden daha fazla puan yapabilmek için yarışırlar. Bu da oyunun oyuncuları tarafından daha fazla oynanmasını sağlar. Öğrenmesi Kolay, Basit Gameplay Oyun Analizi: Centipede

7 Klasik Arcade Game Özellikleri Çoklu Canlar Oyuncu başta oyunu keşfetmeye çalışacak diğer canları oyun için ona motivasyon sağlayacaktır. Hikayesizlik – Arcade oyunlarda hikaye yoktur ancak genellikle bir tema üzerine kurulurlar Oyun Analizi: Centipede

8 Centipede Oyun teorisine göre Centipede oyunu ilk 1981 yılında (arcade oyunların zirve yaptığı yıllar)Edd Logg ve Donna Bailey tarafından geliştirilmiştir. Centipede, arcade oyunlar içerisinde en yaygın olanlarıdan bir tanesidir Oyun Analizi: Centipede

9 Centipede Oyun ve sunu içerisindeki bazı kavramlar: Centipede: Kırkayak. Bu kırkayak oyun içerisinde parçalanabilmektedir. “Kırkayak” bu nedenle sıradan bir seçim değil 40’a bölünebildiğinin bir simgesidir. Flea: Pire Trackball:Arcade oyunlarda oyuncunun hareketlerini yönlendireceği navigasyon aygıtıdır Oyun Analizi: Centipede

10 input Trackball dışında oyuncunun kontrol etmesi gereken diğer şey nişancıların silahını ateşleyen düğmedir Oyun Analizi: Centipede

11 Bağımsızlık Oyunun farklı elemanları bir arada uyumludur. – Kırkayak yatay yönde hareket eder. – Örümcek çapraz olarak hareket edebilir ve ekranın alt tarafındaki örüntü de sıçrayabilir. – Pire oyuncunun karşısından gelecek şekilde akranın dikine eder. Elemanlar bir arada görevlerini yerine getirdikleri zaman, oyunla benzeri olmayan başa çıkma durumları oluştururlar Oyun Analizi: Centipede

12 Bağımsızlık Centipede- Mantar ilişkisi Mantarlar ekranın altındaki centipede in gelişimini hızlandırır Centipede  Mantar Örümcek -Mantar İlişkisi Örümcek mantarları yer. Örümceği ortadan kaldırmak ya da ona ateş etmek yerine ondan kaçılırsa; örümcek daha fazla mantarı yer Oyun Analizi: Centipede

13 Bağımsızlık(devam) Akrep-Mantar İlişkisi Akrep mantarları zehirler. Centipede zehirli bir mantara dokunduğu zaman oyuncuya doğru düşey olarak gider. Akrep yatay olarak ekranın üst yarı kısmında hareket eder dolayısı ile oyuncu ile çarpışmaz ve onu öldürmez Oyun Analizi: Centipede

14 Bağımsızlık (Devam) Pire – Mantar İlişkisi – Pire ekranın altına indiğinde arkasında yeni mantarlar bırakır. – Pire sadece az sayıda mantar varsa gelecektir. Oyundaki her bir yaratık/karakter mantarlarla farklı ve kendine özgü ilişkilere sahip Oyuncunun başarması ve başa çıkması gereken şey bu ilişkiler arasındaki etkileşimdir Oyun Analizi: Centipede

15 Tansiyon Yükseltme Oyun içerisinde tansiyonun doruk noktalara ulaştığı yerler vardır. Bunu sağlamak için şu yollara başvurulmuştur. Pireleri öldürmek için 2 kere ateş edilmelidir. Eğer oyuncu centipedi ortasından vurursa, centipede 2’ye bölünecektir ve 2 farklı centipede gibi davranacaktır. Eğer centipedenin bir parçası oyun alanın alt tarafına ulaşırsa başka bir centipede türeyecektir. Dolayısı ile oyuncu centipedeyi alt tarafa getirmemek için olan gayretini verecektir Oyun Analizi: Centipede

16 Tansiyon Yükseltme Mantarlar kaçınılmaz şekilde oyun alanını daraltacaktır. Oyuncunun puanı 5000 olduğu zaman akrebin hızı 2 katına çıkacaktır. Oyuncu git gide daha dar alanda mücadele etmek zorunda kalacaktır. Oyun tek düze kurallar içerisinde seyir etmeyeceğinden oyuncunun tansiyonunu yükseltecektir. Oyunda tansiyonun yükselmesi oyuncuyu bu hissi yaşamak üzere yeniden oyun başına itecektir Oyun Analizi: Centipede

17 One Person One Game Centipede “one person, one game” sisteminin hakim olduğu, oyun takımının tek bir insandan ibaret olduğu bir dönemde geliştirildi. Bu durum oyunun bütün ayrıntılarına hakim olan bir tasarımcı olmayı gerektiriyordu. Ancak şu an oyunların bir grup işi olduğu benimsenmiş ve tek bir insana göre daha etkili yapıtların ortaya çıkacağı gerçeği herkes tarafından benimsenmiştir Oyun Analizi: Centipede

18 Teşekkürler Oyun Analizi: Centipede18


"Fatih ÖZDİNÇ Hacettepe Üniversitesi Böte Eğitsel Oyun Tasarımı BTO-616." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları