Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

10.01.20151 TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "10.01.20151 TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği."— Sunum transkripti:

1 TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği AB Dalı

2 Hastalar; bağımlı olmak ve bağımlı olmak ve kendine yetememezlik nedeni ile kısıtlanmayı kabullenmekte zorlanırlar. kendine yetememezlik nedeni ile kısıtlanmayı kabullenmekte zorlanırlar.  Servis kuralları  Çalışma planı  Hastanın pasif pozisyonda olması  Kararlara katılımının olmaması  Odasından, yatağından çıkmasına izin verilmemesi  Alışkanlıklarının değişmesi gibi nedenler  hastanın kendisini yetersiz, engellenmiş ve kısıtlanmış hissetmesine neden olur. Bu durumda daha kötü ve depresif hissetmesine neden olur.

3 Sonuçta;  Tedaviyi reddeder, yani kendine zarar verir.  Tedaviyi ret etmesi ile ilgili olası diğer nedenler:  Hastanın anlaşılmadığını düşünmesi,  Yardım isteyememesi,  Kendisinin önemsenmediğini düşünmesi,  Hastanın tedavi beklentisinin olmaması  Hastanın tedavi ekibine güvenmemesi.

4  Hemşire olarak ne yapabiliriz? (Müdahale)  ÖNCELİKLE: Hemşire hasta davranışını bireyselleştirmemelidir (kendine yönelik algılamamalıdır).  Hasta konuşmuyorsa hemşire hastanın sözel olmayan davranışlarını gözlemelidir.  Hastayı kendi haline bırakmamalıdır.  Hemşire kendi algısını hasta ile paylaşmalıdır.  Yapılmazsa aralarındaki iletişimin niteliği engellenir.

5  Hemşire olarak ne yapacağız? (Müdahale)(Devam)  Hastanın kendine yönelik yapılacakları kontrol etmesine izin verilmelidir.  İşbirliği sağlanmalıdır.  Duygularını ifade etmesine izin verilmelidir.  Keder yaşama, duygularını ortaya koyma, kaybı kabullenme fırsatı sunulmalıdır.

6  Egzersiz  Nöbet teslimi sırasında 3 gün önce hastaneye yatan E. Hanım’ın çok problemli bir hasta olduğu söylenir. Hemşire hastanın yaşam bulgularını ölçmek için odaya gittiğinde hasta tansiyonunu ölçtürmek istemediğini söyleyerek hemşireye bağırır. Hemşire odadan çıkar ve diğer arkadaşına “Bu hastayı hiç sevmiyorum” der. Hasta diğer hemşireye de aynı şekilde davranır. Hemşire: “bir sürü hastamız var şimdi sizinle uğraşamayacağım” diyerek odadan çıkar.

7  İlke: hemşirenin çözümleyemediği tepkiler kendisi ile hasta arasındaki etkileşimi engelleyici rol oynar

8 8  2. Bölüm: Servis sorumlu hemşiresi hastanın yanına gider.  -E. hanım sizi çok sinirli görüyorum (Hemşire kendi algısını hasta ile paylaşır).  -Ben sinirli olmayayım da kim olsun?  -Sinirlenme nedeninizi benimle paylaşmak ister misiniz? (Duygularını ifade etmesine izin verilir).  -Buraya yattığımdan beri bana kimse ne yapıldığını söylemedi ve kaloriferler yanmıyor? Buraya iyileşmeye mi geldim yoksa hasta olmaya mı?

9  İlkeler  Hastanın karşılanmamış gereksinimleri tedaviyi ret etme nedenlerindendir.  Tedaviyi ret eden hastayla iletişim kurmak için hastaya zaman ayırmak gerekir.  Tedaviyi red eden hastayla iletişimi başlatmak için “algıyı kontrol etme” ile gözlemlerinizi iletebilirsiniz.

10  Ancak hasta tedaviyi tümüyle reddediyorsa ilişkiyi bitirme seçeneğini kullanabilir  Böyle bir durumda ekiple işbirliği yapmak,hastaya tüm olasılıkları açıklamak gerekir.

11

12 Egzersiz 2  Oral beslenebilen A. hanım 3 gündür yemek yemeyi red ettiği için damar yolu açılmasına karar verildi. Gerekmedikçe kimse odasına gitmiyordu. Doktor ve hemşireler kendi aralarında hastanın ne kadar uyumsuz olduğunu konuşuyorlardı. Gece nöbetine gelen hemşire hastanın odasına girdiğinde hastanın fotoğraflara baktığını görür.

13  Hemşire: -A. hanım özlediğiniz birileri var galiba, der(algıyı kontrol etme)  Hasta hemşireye bakar ama bir şey söylemez.  Hemşire 1 saat sonra hastanın odasına gittiğinde ağladığını görür.  -A. hanım benimle konuşmak istediğiniz bir şey var mı? Sanırım sizi üzen bir şey var? Size nasıl yardımcı olabilirim?  İsterseniz sizi dinleyebilirim.  -Sadece ölmek istiyorum. Eşimi ve kızımı kaybettim. Artık yaşamam için bir neden yok. Benimle boşuna zaman harcıyorsunuz.  Hemşire: -Yaşamak için bir neden bulamıyorsunuz ama siz bizim için önemlisiniz.

14  İlkeler  -Hemşire tedaviyi red eden hastayı kendi haline bırakmamalıdır.  -Hasta konuşmuyorsa hemşire sözel olmayan davranışları gözlemelidir ve algıyı kontrol etmeli  -Sağlık ekibinin hasta hakkındaki düşünceleri hastaya tutumu etkiler  -Hasta tedaviyi reddediyorsa o anda hasta için öncelikli gereksinimin karşılanmamasına tepki gösteriyor olabilir.

15

16  GÜNÜN SÖZÜ  AYAKKABIM YOK DİYE ÜZÜLÜYORDUM TA Kİ AYAKSIZ BİR ADAM GÖRENE KADAR  ARAP ÖZDEYİŞİ


"10.01.20151 TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları