Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE POLİTİKASI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE POLİTİKASI."— Sunum transkripti:

1

2 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE POLİTİKASI

3 MİSYONUMUZ Misyonumuz “Üniversitemiz birimlerinin, hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülebilmesi için; mevcut ödenekler dahilinde, hizmetlerin en kısa zamanda, kaliteli ve en uygun fiyatla satın alınması, depolanması ve dağıtılmasıdır.” Misyonumuz “Üniversitemiz birimlerinin, hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülebilmesi için; mevcut ödenekler dahilinde, hizmetlerin en kısa zamanda, kaliteli ve en uygun fiyatla satın alınması, depolanması ve dağıtılmasıdır.” Misyonumuz birimimizin varlık sebebidir. Başkanlığımızın misyon bildirimi tanımlanırken ne yaptığını, nasıl yaptığını ve kimler için yaptığını açık ve öz olarak ifade etmesine özen gösterilmiştir. Üniversitemizin; üstün nitelikli bireyler yetiştirmeyi, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunma görevini yerine getirmede Başkanlığımız yasal olarak üzerine düşen görevi en iyi şekilde vermeyi amaç edinmiş olup bu çerçevede misyonunu belirlemiştir.

4 VİZYONUMUZ VizyonumuzTeknolojik imkanlarla donanmış, çağdaş ve bilimsel tüm gelişmeleri çalışmalarına yansıtan, Üniversite içerisinde; işinde uzman, yaratıcı ve yenilikçi elemanlarıyla temin ettiği kaynakları en iyi şekilde kullanarak vereceği hizmet ile Üniversitemizde örnek bir Başkanlık olmaktır.” Vizyonumuz “Teknolojik imkanlarla donanmış, çağdaş ve bilimsel tüm gelişmeleri çalışmalarına yansıtan, Üniversite içerisinde; işinde uzman, yaratıcı ve yenilikçi elemanlarıyla temin ettiği kaynakları en iyi şekilde kullanarak vereceği hizmet ile Üniversitemizde örnek bir Başkanlık olmaktır.” Üniversitemizin vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi, teknoloji ve sanatla ülkemizin çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkmasına katkıda bulunmasındaki vizyonunu yerine getirebilmesinde Başkanlığımız yasal olarak üzerine düşen görevi en iyi şekilde sağlamayı amaç edinmiş olup bu çerçevede vizyonunu belirlemiştir. Üniversitemizin vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi, teknoloji ve sanatla ülkemizin çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkmasına katkıda bulunmasındaki vizyonunu yerine getirebilmesinde Başkanlığımız yasal olarak üzerine düşen görevi en iyi şekilde sağlamayı amaç edinmiş olup bu çerçevede vizyonunu belirlemiştir.

5 İLKELER VE DEĞERLER Uzman Personele Sahip Uzman Personele Sahip Sorumluluk Bilinci Taşıyan Sorumluluk Bilinci Taşıyan İşbirliğine Açık İşbirliğine Açık İş Ahlakına Sahip İş Ahlakına Sahip Katılımcı Katılımcı Hesap Verilebilirlik Hesap Verilebilirlik Lider Lider İş Disiplinine Sahip İş Disiplinine Sahip Etik Değerler Bağlı Etik Değerler Bağlı Kararlı Kararlı Değişime Açık Değişime Açık Çevre Bilincine Sahip Çevre Bilincine Sahip Estetik ve Duyarlı Estetik ve Duyarlı Esnek Esnek Uzlaşmacı Uzlaşmacı Özverili Özverili

6 KALİTE HEDEFİMİZ !

7 DAHA İLERİYE !... EN İYİYE!... EN İYİYE!...

8 Sloganımızdan hareketle… sürekli gelişerek ve ilerleyerek; Başkanlığımızı örnek ve gözde bir Başkanlık haline getirmek, Başkanlığımızı örnek ve gözde bir Başkanlık haline getirmek, Personel eğitimini sürekli kılmak, Personel eğitimini sürekli kılmak, Teknolojiyi yakından takip etmek, Teknolojiyi yakından takip etmek, Fiziki ortam iyileştirilmesi, Fiziki ortam iyileştirilmesi, Personel İletişimini kaliteli kılmak, Personel İletişimini kaliteli kılmak, Başkanlığımızı çağdaş seviyeye ulaştırmak, Başkanlığımızı çağdaş seviyeye ulaştırmak, İş ahlakına sahip olmak, İş ahlakına sahip olmak,

9 KALİTE SAĞLAMANIN TEMELLERİ Üst yönetim önderlik etmelidir. Üst yönetim önderlik etmelidir. Periyodik olarak yapılan faaliyetler gözden geçirilmeli ve denetlenmelidir. Periyodik olarak yapılan faaliyetler gözden geçirilmeli ve denetlenmelidir. Kaliteye yönelik iletişim çabaları yazılı olmalıdır. Kaliteye yönelik iletişim çabaları yazılı olmalıdır.

10 Üst Yönetim Önderlik Etmelidir Sayın Daire Başkanımızın, Sayın Daire Başkanımızın, İdari ve Mali İşler Dairesi İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığının her yönden Başkanlığının her yönden geliştirilebilmesi için sunduğu geliştirilebilmesi için sunduğu komisyon oluşturma teklifi bu komisyon oluşturma teklifi bu maddenin doğruluğunu açıklamaktadır. maddenin doğruluğunu açıklamaktadır.

11 Periyodik olarak yapılan faaliyetler gözden geçirilmeli ve denetlenmelidir Personelimizin yapılan faaliyetleri ne ölçüde benimsediğini, anket yoluyla çözüme kavuşturduk. Personelimizin yapılan faaliyetleri ne ölçüde benimsediğini, anket yoluyla çözüme kavuşturduk.

12 1-Teknik yardım alarak Web sayfamızın sürekli güncel durumda olması, 1-Teknik yardım alarak Web sayfamızın sürekli güncel durumda olması, Anket yoluyla personelimizin bu konuyla ilgili nabzının tutulması, Anket yoluyla personelimizin bu konuyla ilgili nabzının tutulması, Kaliteye Yönelik İletişim Çabaları Yazılı Olmalıdır.

13 KALİTEDE HEDEFİMİZİ BELİRLEYİP GERÇEKLEŞTİRMEK İSTERKEN, KARŞILAŞACAĞIMIZ ENGELLER OLACAKTIR

14 Bunlar; Denenmemiş olana duyulan güvensizlik, Denenmemiş olana duyulan güvensizlik, “Daha hazır değiliz” kaçamağı, “Daha hazır değiliz” kaçamağı, “Onsuz da olur” umursamazlığı, “Onsuz da olur” umursamazlığı, “Denedik olmuyor” kaytarması, “Denedik olmuyor” kaytarması, “Bize pahalı gelir” özrü, “Bize pahalı gelir” özrü, “Bize ne” sorumsuzluğu, “Bize ne” sorumsuzluğu, “Nasıl olsa işe yaramayacak” karamsarlığı, “Nasıl olsa işe yaramayacak” karamsarlığı,

15 BU ENGELLERİ AŞMANIN TEK BİR YOLU VAR ! BU ENGELLERİ AŞMANIN TEK BİR YOLU VAR !

16 S O R U M L U L U K

17 KİMİN SORUMLULUĞU Herkes,Birisi, Herhangi biri. Hiç kimse adlarına 4 kişiye ait bir hikaye vardır.Önemli bir iş yapılacaktır ve herkesin yapması istenmiştir.Herkes, birisinin yapacağından emindir.Herhangi biri yapabilecektir ama hiç kimse yapmaz.Birisi bu duruma kızar; çünkü iş herkesin işidir !! Herkes herhangi birinin yapabileceğini düşündü, fakat hiç kimse, herkesin yapmayacağını hesaba katmadı.Sonuçta herhangi birinin yapabileceği bir işi hiç kimsenin yapmamasından herkes birisini sorumlu tuttu. Hiç kimse adlarına 4 kişiye ait bir hikaye vardır.Önemli bir iş yapılacaktır ve herkesin yapması istenmiştir.Herkes, birisinin yapacağından emindir.Herhangi biri yapabilecektir ama hiç kimse yapmaz.Birisi bu duruma kızar; çünkü iş herkesin işidir !! Herkes herhangi birinin yapabileceğini düşündü, fakat hiç kimse, herkesin yapmayacağını hesaba katmadı.Sonuçta herhangi birinin yapabileceği bir işi hiç kimsenin yapmamasından herkes birisini sorumlu tuttu.

18 Kalite ayrıntılara gösterilen özendir. Ayrıntılara inmeyen ve ayrıntıyla uğraşmayı sevmeyen kuruluşlar kalite çabalarında başarılı olamazlar. Bu ilkeden hareketle, Başkanlığımızda kaliteli bir çalışma ortamı yaratılmış olup, bu değişiklikler çalışan personelimiz üzerinde de olumlu bir etki yaratmıştır.

19 Değişiklikler; Çalışma masalarının ergonomik hale getirilmesi, Çalışma masalarının ergonomik hale getirilmesi, Rahatsızlık veren fotokopi makinesinin daha uygun bir yere taşınması, Rahatsızlık veren fotokopi makinesinin daha uygun bir yere taşınması, Taktırılan aynaların ortam atmosferini değiştirmesi, Taktırılan aynaların ortam atmosferini değiştirmesi, Aydınlatmanın arttırılarak ortamın ferah hale getirilmesi, Aydınlatmanın arttırılarak ortamın ferah hale getirilmesi, Perde onarımının yaptırılması, Perde onarımının yaptırılması, Koridorda müzik sisteminin ses ayarının düzenlenmesi, Koridorda müzik sisteminin ses ayarının düzenlenmesi, Teknolojiyi üst seviyede yaşayabilmek için bilgisayar değişimlerinin yapılması, Teknolojiyi üst seviyede yaşayabilmek için bilgisayar değişimlerinin yapılması, Başkanlığımız koridorlarına astırılan Atatürk Resimleri. Başkanlığımız koridorlarına astırılan Atatürk Resimleri.

20 Sorun Çözme Komisyonunun çalışmaları sonucunda gerçekleşen bu değişimler birimimizin kalite politikasına yön vermiş ve çalışan personelimizi olumlu yönde motive etmiştir. Sorun Çözme Komisyonunun çalışmaları sonucunda gerçekleşen bu değişimler birimimizin kalite politikasına yön vermiş ve çalışan personelimizi olumlu yönde motive etmiştir.

21 BU DEĞİŞİMLERİN HIZLI BİR ŞEKİLDE YAŞANMASI DİKKAT ÇEKİCİDİR. BU DEĞİŞİMLERİN HIZLI BİR ŞEKİLDE YAŞANMASI DİKKAT ÇEKİCİDİR.

22 Kalite Komisyonu olarak, Sorun Çözme ve Eğitim grubundaki arkadaşlarımızın yapmış olduğu çalışmaların, personel üzerindeki etkilerini anket yoluyla araştırdık. VARDIĞIMIZ SONUÇ;

23 BAŞKANLIĞIMIZIN MİNİ ANKETİBAŞKANLIĞIMIZIN MİNİ ANKETİ 1 - Çalışma masalarının değişmesi sizi nasıl etkiledi? 2-Fotokopi makinesinin yerinin değişikliği sizi nasıl etkiledi? 3-Koridora taktırılan aynalar sizi nasıl etkiledi? 4-Aydınlatmanın arttırılması sizi nasıl etkiledi? 5-Çalışma odalarındaki perde onarımı sizi nasıl etkiledi? 6-Koridordaki müzik sesi ayarları sizi nasıl etkiledi? 7-Bilgisayarların değişikliği sizi nasıl etkiledi? 8-İletişimde kalite deyince ne anlıyorsunuz ?

24 21 personel arkadaşımıza uyguladığımız anket sonucu genel ifadeyle gösteriyor ki; hemen hemen herkes kalite adına yapılan değişikliklerden mutlu. 21 personel arkadaşımıza uyguladığımız anket sonucu genel ifadeyle gösteriyor ki; hemen hemen herkes kalite adına yapılan değişikliklerden mutlu. İletişimde kalite nedir diye sorduk; gelen cevaplarda altı çizilen nokta, doğru anlamak, anlatılmak isteneni doğru anlamak. Yani; iletişim bağının güçlü olması. İletişimde kalite nedir diye sorduk; gelen cevaplarda altı çizilen nokta, doğru anlamak, anlatılmak isteneni doğru anlamak. Yani; iletişim bağının güçlü olması.

25 Bundan sonra yapmak istediklerimiz Koridorda personelimize ait panoların oluşturulması ve özel günlerin, önemli olayların bu pano üzerinden duyurulması (evlilik,doğum,ölüm v.s.) Koridorda personelimize ait panoların oluşturulması ve özel günlerin, önemli olayların bu pano üzerinden duyurulması (evlilik,doğum,ölüm v.s.) Personel yıllığının hazırlanması, Personel yıllığının hazırlanması,

26 HEP MEŞGUL OLDUĞUNU SÖYLERSEN HİÇ MÜSAİT OLAMAZSIN. HEP ZAMANIN OLMADIĞINI SÖYLERSEN, YARIN HİÇ GELMEYECEKTİR.SABAH UYANDIĞIMIZDA İKİ SEÇENEĞİMİZ VAR; YA TEKRAR UYUYUP RÜYA GÖRMEK YA DA UYANIP RÜYANIN PEŞİNDEN KOŞMAK.BİZLER UYANIP RÜYANIN PEŞİNDEN KOŞMAYI SEÇTİK YA SİZ?….

27 KALİTE GELİŞTİRME GRUBU HÜLYA ALDEMİR ŞENOL TUNCEL SEVİNÇ TURSUN MEHMET İPEK EMEL NAR


"İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE POLİTİKASI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları