Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER."— Sunum transkripti:

1

2 ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER

3 Öğr.Grv. Eyüp IRGAT Dumlupınar Üniversitesi Tavşanlı Meslek Yüksekokulu Tavşanlı / KÜTAHYA Yrd.Doç.Dr. Gülsün KURUBACAK Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Eskişehir

4 Üniversite Web Sayfaları Önemi 1) İletişim (aile-öğrenci-öğretmen-kurum-kaynak), 2) bilimsel, kültürel, spor ve sanat etkinlikleri ve bu etkinliklerin halka duyurulması, 3) araştırma ve geliştirmelerin daha etkin ve küresel olabilmesi.

5 Bir üniversite Web sayfası tasarlanırken dikkat edilmesi gereken iki önemli nokta vardır : Üniversite Web sayfası tasarlama konusunda uzman bir kişinin rehberliğine başvurulmalıdır. 1 2 Üniversite Web sayfasını tasarlama ilkeleri ve stratejileri, mutlaka bir araştırma sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olması gerekmektedir (Chisholm, 1999).

6 Üniversite Web Sayfalarının Hedef Kitlesi Kurumlar / Üniversiteler Öğretim elemanları Öğrenciler Veliler Vatandaşlar

7 b. aranan bilgiye ulaşmada, görsel açıdan, bir üniversite Web sayfa tasarımında yer alması gerekenler nelerdir? c. en çok beğenilen üniversite Web sayfalarının bilgi ve tasarım açısından içerdiği özellikler nelerdir? d. hiç beğenilmeyen üniversite Web sayfalarının bilgi ve tasarım açısından içerdiği özellikler nelerdir? a. Bir üniversite Web sayfasında yer alması gereken bilgiler nelerdir? Üniversite Web Sayfasının Temel Özellikleri

8 1- Üniversiteyi Tanıtıcı Bilgilerin Sunulması 2- Kayıtlı Öğrenciler İçin Gerekli Olan Bilgilerin Sunulması 3- Ziyaretçiler İçin Gerekli Olan Bilgilerin Sunulması

9 1- Üniversiteyi Tanıtıcı Bilgilerin Sunulması İletişim bilgileri, Üniversitenin bulunduğu yer hakkında bilgi, Üniversitenin birimleri hakkında bilgi, Duyurular, Kütüphane hizmetleri.

10 2- Kayıtlı Öğrenciler İçin Gerekli Olan Bilgilerin Sunulması Ders bilgileri, Çevrimiçi (online) kayıt, Öğrenci işleri bilgileri, İş olanakları, Yurt olanağı, Akademik takvim, Uyum(oryantasyon).

11 3- Ziyaretçiler İçin Gerekli Olan Bilgilerin Sunulması Bilimsel araştırmalar, İlgili diğer adreslere linkler, Kütüphane hizmetleri.

12 1- Estetik ve sade tasarım 2- Web Sayfasının Kullanım Kolaylığı 3- Görsel Öğelerle Desteklenen İletişim Dili

13 Gruplama, İlk sayfanın tek ekran olması, Kayan yazı, Sayfada hareket, Canlı fakat gözü yormayan renkler, Zıt renkler. 1- Estetik ve sade tasarım Birimler Akademik İdari Fakülteler Yüksekokullar Meslek Yüksekokulları Enstitüler.... Rektörlük Öğrenci İşleri.... Burada ne yazıyor

14 2- Web Sayfasının Kullanım Kolaylığı Hız, Bütün bilgilere doğrudan erişim, Site haritası, Site içi arama, Yönlendirme, Açılan menüler. © Bu site haritası örneği İstanbul Üniversitesi’nden alınmıştır.

15 3- Görsel Öğelerle Desteklenen İletişim Dili Hareketli resim, Üniversiteyi tanımlayan bir logo, resim ya da sembol, Öncelik Türkçe, Yazıların okunaklı olması, İngilizce linki, Kroki ve haritalar. © Bu kroki İstanbul Teknik Üniversitesi Web sayfasından alınmıştır.

16 1- İstenilen bilgilere ulaşılabilme kolaylığı 2- Kullanılan iletişim dilinin sadeliği ve anlaşılabilir olması 3- Kullanılan görsel öğelerin sade ve estetik olması

17 1- İstenilen bilgilere ulaşılabilme kolaylığı Adaylara bilgi, Diğer web sayfalarına bağlantı, Gruplama, Yeni bir haberin ekranda belli edilmesi, Kolay kullanım, Hız, Güncel duyurular, Açılan menüler.

18 2- Kullanılan iletişim dilinin sadeliği ve anlaşılabilir olması sadelik yazıların anlaşılır olması ingilizce linki

19 3- Kullanılan görsel öğelerin sade ve estetik olması Açılan menüler, Ekranda hareket, Çarpıcı renkler, Kayan yazı, Tek ekranda görünme, Resim.

20 1- Eksik ve güncellenmeyen bilgiler 2- Gereksiz olarak sunulan ayrıntılar ve kırık linkler 3- Çok sayıda ve düşük nitelikli olarak yer alan hareketli ve hareketsiz görüntüler

21 1- Eksik ve güncellenmeyen bilgiler Kütüphane bilgilerinin eksik olması, Duyuruların eksik olması, Güncellemenin eksik olması, İletişim bilgilerinin eksik olması.

22 2- Gereksiz olarak sunulan ayrıntılar ve kırık linkler Ayrıntının fazla olması, Gazete sayfasına benzemesi, Düz yazı olması, Aynı anda hem İngilizce hem de Türkçe ifadeler, Kırık linklerin bulunması, Firma sayfasına benzemesi, Tek ekrana sığmaması, Okumanın zor olması.

23 3- Çok sayıda ve düşük nitelikli olarak yer alan hareketli ve hareketsiz görüntüler Çok sade olması, Çok fazla renk kullanılması, Resimlerin çok karışık olması, Resimlerin altında açıklama yapılmaması, Yavaş olması Otomatik açılan duyuru penceresi kullanılması.

24 1- Uygunluk 2- Güvenilirlik ve doğruluk 3- Güncellik 4- Ulaşılabilirlik 5- Sörf yapılabilirlik

25 1- Uygunluk Hedef kitlenin gereksinimlerine uygunluk, Kullanılan iletişim dili/dilleri, Site haritasının bulunması, Site içi arama motorunun bulunması.

26 2- Güvenilirlik ve Doğruluk Doğru bilgi, Telif hakları (copyrights), Uzman kişilerle işbirliği. ©

27 3- Güncellik yenilenen bilgi gözden geçirilen bilgi

28 4- Ulaşılabilirlik Digital farklılıkları gözönünde bulundurularak sayfanın tasarımının yapılması Sade ama estetik tasarım En az iki dillde, Türkçe ve İngilizce olarak, iki ayrı web sayfasının tasarımı

29 5- Sörf yapılabilirlik Sayfalar arasında kolaylıkla dolaşabilme Kırık olmayan linkler ve bağlantılar

30 Bu çalışmanın bulguları ışığında bir üniversite Web sayfası tasarlama ve geliştirme konusu üzerine Türkiye’de farklı araştırmaların yapılması ve bu çalışmalardan elde edilecek ortak bulgulara göre bir üniversite Web sayfasının tasarlanması ve geliştirilmesi konusu üzerine evrensel ve dinamik bir üniversite Web sayfa tasarım modelinin oluşturulması umulmaktadır.

31


"ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları