Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklam’ın Tarihi  Bir üretim ve Pazar ağının büyüklüğü; iletişim ve ulaşım olanakları ile mümkündür. Bu nedenle.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklam’ın Tarihi  Bir üretim ve Pazar ağının büyüklüğü; iletişim ve ulaşım olanakları ile mümkündür. Bu nedenle."— Sunum transkripti:

1 REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

2 Reklam’ın Tarihi  Bir üretim ve Pazar ağının büyüklüğü; iletişim ve ulaşım olanakları ile mümkündür. Bu nedenle reklamda bu ağ üzerinde kuruludur.  Sanayi Öncesi Dönem  Yerel reklamlar, davulcular, duvar yazıları v.b.  Sözlü iletişim araçları  Sanayi dönemi  bölgesel, ulusal ve hatta küresel üretim  Arzın planlanması, tüketimin yönlendirilmesi, ürünün bildirilmesi  Sözlü ve aşama aşama yazılı iletişim araçları  kitlesel üretim ve tüketim  Geç kapitalizm dönemi  yerel, bölgesel, ulusal ve küresel üretim  Tüketimin yaratılması; hedef kitle olarak kadınlar ve çocukların ön plana geçmesi  Sözlü, yazılı ve elektronik iletişim araçları  talebe bağlı üretim ve segment müşteri profilleri  Küresel reklamlar ve reklam ajansları

3 Reklamın gelişimine yol açan unsurlar  Ulaşım Olanaklarının Gelişmesi  Nüfus artışı ve kentleşme (Popüler Kültür ve Moda)  Üretimin Artışı  İletişim Olanaklarındaki Dönüşüm (Kulaktan – Göze)  Sözlü  Yazılı (Gazete ve Dergiler) Fotoğrafın İcadı  Elektrikli (Radyo ve Televizyon)  İnternet  Kitlesel üretim ve tüketime geçiş

4 Reklamcılık ve Reklam Üçgeni Reklam Reklamveren Reklam Ajansı Medya

5 Üçlü Sac Ayağı  Reklamveren  Küçük veya büyük ölçekli şirketlere göre yapısı değişir.  Bütçe, reklamın amacı, beklentiler belirlenir.  Reklam Ajansı  Müşteri beklentilerini doğru konumlandırmalı  Amaca uygun doğru bir mesaj üretmeli  Doğru yayın stratejisini belirlemeli  Medya satın alma gerçekleştirmeleri başarılı olmalı  Medya  Genellikle tek gelirleri reklamlardır.  Bu nedenle kalite standartlarını oluşturmalı ve bir müşteri profiline erişmelidir.  Gazete, Tv, Radyo ya da billboard farketmez hedef kitle belli olmalıdır.

6 Reklam Ajansı Yapısı Reklam Ajansı Yaratıcı Birim Müşteri İlişkileri AraştırmaMedya Bazı büyük reklam ajansları kendi içinde departmanlar oluşturarak moda, endüstri v.b. Alanlarda uzmanlaşmış gruplarla çalışabilirler.


"REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklam’ın Tarihi  Bir üretim ve Pazar ağının büyüklüğü; iletişim ve ulaşım olanakları ile mümkündür. Bu nedenle." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları