Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK Bu sunu Buket AKKOYUNLU’ nun “Çoklu Ortam Tabanlı Öğretim Tasarımı”dersinde kullandığı sunulardan yardım alınarak yapılmıştır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK Bu sunu Buket AKKOYUNLU’ nun “Çoklu Ortam Tabanlı Öğretim Tasarımı”dersinde kullandığı sunulardan yardım alınarak yapılmıştır."— Sunum transkripti:

1 Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK Bu sunu Buket AKKOYUNLU’ nun “Çoklu Ortam Tabanlı Öğretim Tasarımı”dersinde kullandığı sunulardan yardım alınarak yapılmıştır.

2 Kuramlar İkili Kodlama-Çift Kanal (Paivio 1986, Baddeley 1992 ) Sınırlı Kapasite (Baddeley 1992, Chandler&Sweler 1991) Aktif İşlemci (Mayer 1999, Witrock 1989) Yaşantı Konisi (Dale 1946) Çoklu Ortam Teorisi (Mayer 1997)

3 İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL Bu teori; öğretimde çoklu gösterim sistemlerinin kullanılması için bir temel niteliğindedir. Teori, sözel ve şekilsel olarak gösterilen bilgilerin farklı olarak işleme alındığını belirtmektedir. Pavio’ya göre bir şekil gördüğümüzde belleğimize bu şekli alır ve ona bir etiket veririz.

4 İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL

5 Şekiller ve kelimeler dış dünyadan çoklu ortam sunusu gibi gelmekte, duyusal belleğe gözler ve kulaklar yoluyla girmektedir. Resimler ve Yazılı Metinler Konuşulan sözcükler ve diğer sesler Görsel Duyusal Hafıza İşitsel Duyusal Hafıza

6 İKİLİ KODLAMA- ÇİFT KANAL

7

8

9

10 SINIRLI KAPASİTE

11 D V G X T L F P A J Y Q N K U C

12 AKTİF İŞLEMCİ

13

14 İhtiyaç Dürtü Güdü BİREY Etkileşim ÇEVRE Bilgi Beceri Tutum ÖĞRENME ?

15 ÖĞRENİLENLERİN HATIRLANMASI

16 Öğrendiklerimizin... GÖRME İŞİTME DOKUNMA KOKLAMA TATMA % 83’ü % 11’i % 3.5’u % 1’i Yolu İle Öğrenilir Beş Duyunun Öğrenmedeki Yeri Ve Önemi

17 Doğrudan doğruya edinilen maksatlı yaşantılar Model ve numunelerle edinilen yaşantılar Dramatizasyonla edinilen yaşantılar Gösteriler yoluyla edinilen yaşantılar Geziler yoluyla edinilen yaşantılar Sergiler yardımıyla edinilen yaşantılar Televizyonla edinilen yaşantılar Hareketli resimler Radyo, plak, şerit, resimler Görsel semboller Sözel semboller Yasantı Konisi Basitten Karmaşığa Soyuttan Soyuta Göz ya da kulakla Gözle Göz ya da kulakla Göz ve kulakla Bütün duyu organlarıyla Kendi kendine edinilen Başkalarının yardımıyla edinilen Çok sayıda duyu organıyla edinilen Az sayıda duyu organıyla edinilen

18 Yaşantı Konisinin Dayandığı İlkeler  Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise, o kadar iyi öğrenir ve öğrenmelerimiz o kadar kalıcı olur.  En iyi öğrendiğimiz şeyler, kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir.  Öğrendiğimiz şeylerin çoğunu gözlerimizin yardımı ile öğrenebiliriz  En iyi öğretim somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru gidilendir.

19 Materyallerin somut/soyut özelliklerine göre sınıflandırılması Kelimeler Diyagramlar Haritalar Resimler Slaytlar İşitsel Araçlar Filmler Modeller Nesneler Yaşantı SOYUT SOMUT


"Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK Bu sunu Buket AKKOYUNLU’ nun “Çoklu Ortam Tabanlı Öğretim Tasarımı”dersinde kullandığı sunulardan yardım alınarak yapılmıştır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları