Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ. Spor Endüstrisi Müşterilere sunulan sporla ilişkili tüm ürünler (hizmet, tesis, ürün, fikir, insan) Spor Endüstrisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ. Spor Endüstrisi Müşterilere sunulan sporla ilişkili tüm ürünler (hizmet, tesis, ürün, fikir, insan) Spor Endüstrisi."— Sunum transkripti:

1 SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ

2 Spor Endüstrisi Müşterilere sunulan sporla ilişkili tüm ürünler (hizmet, tesis, ürün, fikir, insan) Spor Endüstrisi Müşterilere sunulan sporla ilişkili tüm ürünler (hizmet, tesis, ürün, fikir, insan) Spor Endüstrisi Bölümlemesi (Ürün ve tüketici türüne göre) Spor Endüstrisi Bölümlemesi (Ürün ve tüketici türüne göre) Spor performans Katılımcı ve taraftara sunulan ürünler Spor üretimi Bu ürünler ihtiyaç ve talep oluştuğunda ya da sportif performansın kalitesini arttırmak için üretilir. Spor ürünlerinin promosyonu Spor ürünlerinin satışının arttırılması için yapılanlar 1.Spor a.Amatör b.Profesyonel 2.Özel sektör 3.Vergi destekli 4.Üyelik destekli spor organizasyonları 5.Kar amacı gütmeyen spor organizasyonları 6.Spor eğitimi 7.Fitness ve spor şirketleri 1.Spor a.Amatör b.Profesyonel 2.Özel sektör 3.Vergi destekli 4.Üyelik destekli spor organizasyonları 5.Kar amacı gütmeyen spor organizasyonları 6.Spor eğitimi 7.Fitness ve spor şirketleri 1.Donanım ürünleri a.Ekipmanlar b.Giysiler 2. Performans oluşturan ürünler a.Fitness eğitmeni b.Sağlık&Bakım c.Spor tesisleri d.Yerel yönetimler, resmi kuruluşlar 1.Donanım ürünleri a.Ekipmanlar b.Giysiler 2. Performans oluşturan ürünler a.Fitness eğitmeni b.Sağlık&Bakım c.Spor tesisleri d.Yerel yönetimler, resmi kuruluşlar 1.Promosyonel ticari ürünler 2.Etkinlikler 3.Media 4.Sponsorluklar a.Tek aktiviteli organizasyonlar b.Çoklu aktiviteli organizasyonlar c.Kişisel d.Circuit - Lig organizasyonları 1.Promosyonel ticari ürünler 2.Etkinlikler 3.Media 4.Sponsorluklar a.Tek aktiviteli organizasyonlar b.Çoklu aktiviteli organizasyonlar c.Kişisel d.Circuit - Lig organizasyonları

3 EKONOMİK ETKİ MODELİ

4 EğlenceSpor ürünleriSpora destek sağlayan organizasyonlar (Kar amaçlı/kar amaçsız) Ticari Fuarlar S p o r T a k ı m l a rı Medya Etkinlikler Turizm Pro Amatör Sunum Pazarlama Yönetim Sporcular Oteller Restoranlar İnternet TV Radyo Kitap & Dergi Pazar Analizi ARGEc Tedarik Üretim Dağıtım Hizmet Parakende Profesyonel Amatör

5 İKİ SEKTÖR MODELİ

6 SPOR ÜRETİM SEKTÖRÜ Profesyonel ve amatör takımlar Üniversiteler ve okullararası spor departmanları Belediye rekreasyon birimleri Spor ve fitness kulüpleri Profesyonel sporcular, antrenörler, eğitmenler, sahipler (yarış arabaları, atlar) Diğer etkinlik ve hizmet üreticileri SPOR ÜRETİM SEKTÖRÜ Profesyonel ve amatör takımlar Üniversiteler ve okullararası spor departmanları Belediye rekreasyon birimleri Spor ve fitness kulüpleri Profesyonel sporcular, antrenörler, eğitmenler, sahipler (yarış arabaları, atlar) Diğer etkinlik ve hizmet üreticileri Spor ürünleri, üreticiler, toptancılar, perakendeciler Spor tesisleri ve binalar Spor medyası (TV, radyo, ağlar, dergiler, yayınlar) Spor yönetim firmaları (pazarlama, halkla ilişkiler, etkinlik yönetimi, finansal danışmanlık) Ulusal ve yerel spor birimleri, otoriteleri Yönetimler ve kural koyucu spor kuruluşları


"SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ. Spor Endüstrisi Müşterilere sunulan sporla ilişkili tüm ürünler (hizmet, tesis, ürün, fikir, insan) Spor Endüstrisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları