Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ Öğr.Gör. Abdulkadir YÜKSEL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ Öğr.Gör. Abdulkadir YÜKSEL."— Sunum transkripti:

1

2 İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ Öğr.Gör. Abdulkadir YÜKSEL

3

4 İletişim Nedir? Kişiler arasında BİLGİ, DUYGU ve DÜŞÜNCE alışverişidir KAYNAK MESAJ KANAL ALICI Aşamalar: 1) Mesaj göndermek 2) Mesajı almak 3) Mesajı anlamak 4) Alıcıda etki yapmak 5) Geri bildirimi sağlamak

5 İletişim Nedir? Bir gönderici tarafından alıcıya iletilen ve alıcının Davranışını bilinçli bir niyetle etkileyen mesaj iletişimdir. İletişim döngüsel bir süreçtir.  Herkes aynı anda mesaj alır, yorumlar, gönderir, sonuç çıkarır; ne başlangıcı gönderir, sonuç çıkarır; ne başlangıcı ne de sonu vardır. ne de sonu vardır.

6 Mesajlar Nasıl Gönderilir ve Alınır? 55% Beden Dili (Sözsüz İletişim) 7% Sözcükler 38% Ses

7 İletişim kurmamak imkansızdır. Herkes iletişim içindedir ve ilk iletişim beden dili ile gerçekleşir(% 55) İki insan birbirinin farkına vardığı anda iletişim başlar.

8

9 Etkili İletişim Becerileri;  Kendini tanımak  Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek  Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek  Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek)  Hoşgörülü ve önyargısız olmak,  Eleştirilere karşı açık olmak,  Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek…

10

11

12

13 İyi Bir Dinleyicinin Özellikleri  Dikkatini karşısındaki kişiye verir.  Konuşmacıyı sözünü kesmeden dinler.  Göz teması kurar.  Son sözü söylemek için çabalamaz.  Dinlerken vereceği cevabı düşünmez.  Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir).

14  Duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır.  Dinlerken başka bir işle meşgul olmaz.  Konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder.  Konuşmacının duygu ve düşüncelerine anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur.

15 YÜZGÖZJESTLER BAŞ HAREKETLERİ DURUŞTEMASKONUŞMA

16

17

18

19 Özgüven Nedir Nasıl Arttırırsınız?  Kendiniz hakkında olumlu düşünün  Etrafınızdakileri üstün görmeyin  Zayıf taraflarınız yerine, güçlü taraflarınıza ağırlık verin  Deneyimlerinizden ders çıkartın.  Gerçekçi hedefler belirleyin.  Cesaretli olun.  Öğrenmeye devam edin.  İşe yarar şeyler yapın.  Basitliğe önem verin.  Değişimi hoş karşılayın

20 İnsanları Etkilemenin Üç Temel Anahtarı 1.

21 İnsanları Etkilemenin Üç Temel Anahtarı 2.

22 İnsanları Etkilemenin Üç Temel Anahtarı 3.

23 İLETİŞİMİN 12 ENGELİ

24 İletişimde Yapılan Hatalar  Emir vermek  Tehdit etmek  Uyarmak  Konuyu saptırmak  İsim takmak  Sınamak  Öğüt vermek  Eleştirmek  Yargılamak  Nutuk çekmek  Suçlamak  Alay etmek

25 KARŞIDAKİ KİŞİNİN SORUNUNA ÇÖZÜM ÖNERMEK  EMİR  EMİR VERMEK,YÖNLENDİRMEK  UYARMAK,GÖZDAĞI  UYARMAK,GÖZDAĞI VERMEK  AHLAK  AHLAK DERSİ VERMEK  ÖĞÜT  ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM YADA ÖNERİ GETİRMEK  ÖĞRETMEK,NUTUK  ÖĞRETMEK,NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÜRETMEK

26 KARŞIDAKİ KİŞİYİ YARGILAMAK,DEĞERLENDİRMEK, BASTIRMAK  YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK  AD  AD TAKMAK, ALAY ETMEK  YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK

27 KARŞIDAKİ KİŞİNİN, KENDİSİNİ İYİ HİSSETMESİNİ SAĞLAMA  ÖVMEK,AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRME YAPMA  GÜVEN  GÜVEN VERMEK, DESTEKLEMEK, AVUTMAK

28 KARŞIDAKİ KİŞİYİ SINAMAK VE SORGUYA ÇEKMEK İÇİN SORU SORMAK  SORU  SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK, ÇAPRAZ SORGULAMAK

29 KARŞIDAKİ KİŞİYLE İLGİLENMEMEK YADA ONUN DİKKATİNİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK  SÖZÜNDEN  SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK,  ALAY  ALAY ETMEK, ŞAKAYA BOĞMAK, KONUYU SAPTIRMAK

30 Anlayış Farkından Kopan İletişim  Menfaat düşüncesi; saç, papaz  Meslek farklılıkları; hakim-edebiyatçı  Kültür farklılığı; banyo  Yaşanmış olaylar; temel ayakkabı  Alışkanlıklarımız; sigara,temel

31 İlişkilerde Mutlu Olmanın 5 Adımı, İlişkilerde 5S Kuralı  Saygı  Sevgi  Sabır  Sadakat  Sorumluluk

32 İletişimde Soru Tipleri  Kapalı uçlu sorular Cevabı “evet” veya “hayır” olan sorular  Açık uçlu sorular Ne? Nasıl? Niçin? Neden?  Yönlendirme soruları 1. Değil mi soruları 2. Çift seçenekli sorular 3. Uzman görüşü

33 Sınıf Uygulaması

34 Değişimin 5i Kuralı İhtiyaç İstek İtimat İnanç İrade

35 NASIL BİRİ OLMAK İSTERDİNİZ? Kazanan mı? Kaybeden mi?

36 “kazanan insan” ya da “kaybeden insan” yapan nedir? Bir insanı

37 KAYBEDEN DER Kİ;  Yapabileceğim hiçbir şey yok!  Ben buyum, değişemem!  Sen beni anlamıyorsun!  Ama ben haklıyım !  Yönetim kabul etmez... KAZANAN DER Kİ;  Başka neler yapılabilir, bir bakalım.  Farklı bir yaklaşımı seçebilirim  Kendimi doğru ifade edemedim?  Bu konuda farklı düşünüyoruz.  Rapor üstünde çalışalım, farklı bir bakış açısı getirebiliriz.

38 KAYBEDEN  Her zaman çok meşguldür. Hiçbir şeye zaman bulamaz.  Sorunun etrafında döner,asla çözmez.  Çok kolay söz verir ve tutamaz.  Önemli durumlarda geri çekilir, içine kapanır.  Başkalarının zayıf yönlerini bulmaya çalışır.  Yeniliklere direnir.  Bahaneler bulur.  “Bu benim işim değil” der.  Eleştiriye tahammülü yoktur.  Hata yapmaktan korkar, sorumluluk almaktan kaçınır.  Başkalarının ne diyeceği çok önemlidir.  Gerçekçi hedefler koyamaz ya da koyduğu hedeflerden çok kolay vazgeçer

39 KAZANAN  Zamanını iyi planlar.  Soruna değil çözüme odaklanır.  Tutabileceği sözler verir, gerektiğinde hayır diyebilir.  İyi bir dinleyicidir.  Başkalarının güçlü yanlarına saygı duyar.  Öğrenmeye açıktır, bilmediğini kabul eder.  Açıklama yapar.  Sorumluluk duygusu gelişmiştir.  Bu benim işim değil demez, gelişimi için bir fırsat yakaladığını düşünür.  Hata yapmaktan korkmaz, gerektiğinde risk alır.  Kendisi ile barışıktır ve “insanlar ne der” düşüncesi ile hareket etmez

40 Özür Dilemenin Kolay Yolları 1. Adım: Kabul Etme “kabul ediyorum sana vurduğum için hatalıyım” 2. Adım: Özür “seni incittiğim için özür dilerim” 3.Adım: Telafi Etme “bunu telafi etmek için ne yapabilirim?” 4.Adım: Söz verme, samimiyet

41 Özür Dilemenin Kazançları  Saygı  Öğrenme  İtibar  Bağlanma

42 İkna Etmenin Yolu  Sizce bir insanı ikna etmenin yolu nedir?  Bir arkadaşınızı nasıl ikna edersiniz?

43 “İkna etmenin yolu ÖYKÜDEN geçer”  Öyküler mantığın duvarlarını kolayca aşar  Öykülerden çıkarılan “hisse”ler kendi hatalarımızdan ders almaktan daha kolaydır  Dinleyicinin gözünde bir tiyatro sahnesi yaratır  Öyküler ortak insanı yanlarımızı yakalar ve zihnimizin savunma mekanizmasını yavaşça aşar

44 Hafızanızı Güçlendirmek  Vücudunuzu yeni davranışlara alıştırın  Gözlerinizi kapatın ve odada yolunuzu bulmaya çalışın  Eleştirmek yerine övgü sözleri söyleyin  Buzdolabınızın içine dikkatlice bakın  Hergün 5 dk empati yapın  Karşılaşılan durumlarda olasılıkları arttırmak

45 PROGRAMI DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ Öğr.Gör. Abdulkadir YÜKSEL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları