Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

UZAKTAN EĞİTİM Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU İlteriş KOCAEFE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "UZAKTAN EĞİTİM Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU İlteriş KOCAEFE."— Sunum transkripti:

1 UZAKTAN EĞİTİM Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU İlteriş KOCAEFE

2 Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır? Uzaktan Eğitimde Öğrenci Rolleri Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri UZAKTAN EĞİTİM

3 Öğretmenlik Mesleği Genel Kültür Konu Alanı Bilgisi Öğretmenlik Meslek Bilgisi Öğretmenlik mesleğinin iki temel özelliği vardır; Kişisel özellikler Mesleki özellikler Öğretmen Rolleri Temsilcilik Liderlik/başkanlık Öğreticilik Ara buluculuk Hakemlik Rehberlik

4 Berge ’ ye göre görsel dünyada öğretmen rolleri şöyledir; UZAKTAN EĞİTİM

5 Mektupla Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı psikolog danışmanlık eğitim uzmanı UZAKTAN EĞİTİM

6 Radyo ile Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik danışmanlık eğitim uzmanı site eğitmeni UZAKTAN EĞİTİM

7 Karma Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik danışmalık eğitim uzmanı site eğitmeni UZAKTAN EĞİTİM

8 Televizyon ile Eğitimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik danışmalık eğitim uzmanı site eğitmeni UZAKTAN EĞİTİM

9 Bilgisayarlı Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik editör danışmalık eğitim uzmanı site eğitmeni

10 Sonuç: Uzaktan eğitim ortamında öğretmen, öğrenci olmaktan çok öğrencinin kendi kendine öğrenmesini sağlayacak ortamın profesyonel düzenleyicisi, öğrencinin gerektiğinde başvuracağı bir danışmandır

11 UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitimde 4 tür etkileşim vardır; Öğrenci-Öğrenci Etkileşimi Öğrenci Öğretmen Etkileşimi Öğrenci-İçerik Etkileşimi Öğrenci-Ortam Etkileşimi

12 Schrum ve Hong (2002) uzaktan eğitimde öğrenci rollerini aşağıdaki gibi tanımlamışlardır; Öğrenim araçlarına erişen Teknolojiyi kullanabilen Çalışma şekil ve alışkanlıkları Öğrencinin amaç ve hedefleri Yaşam tarzı Kişisel özellik ve karakter temaları UZAKTAN EĞİTİM

13 Mektupla Öğretimde Öğrenci Rolleri UZAKTAN EĞİTİM İletişim uzmanı Sosyalleşme uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı

14 UZAKTAN EĞİTİM Radyo ile Öğretimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Sosyalleşme uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı Teknoloji uzmanı

15 Televizyon ile Eğitimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Sosyalleşme uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı UZAKTAN EĞİTİM

16 Tek Yönlü Bilgisayarlı Uygulama Modeli İletişim uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı Teknoloji uzmanı

17 Karma Öğretimde Öğrenci Rolleri UZAKTAN EĞİTİM İletişim uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı Teknoloji uzmanı

18 Eğitim Danışmanlığı nedir ? UZAKTAN EĞİTİM Eğitim danışmanlığı problem çözmek, hızla sonuca ulaşmak için danışan ve danışman arasında gizlilik ilkesine dayalı, aile ile öğrencinin ortak değerlerde buluşmasını sağlamayı amaçlayan, eğitim sürecinin problemlerini ortadan kaldırarak, sürece kalite kazandırmayı amaçlayan danışmanlık hizmetidir.

19 Eğitim Danışmanlığının Temel Amaçları UZAKTAN EĞİTİM Zaman kaybını önlemek, Çalışma yöntemine karar vermek, Öğrenme biçimlerini tespit etmek, Eğitim sürecini doğru programlamak, Süreci baltalayan durumları belirlemek, Eğitim sürecini daha verimli hale getirmek, Problemli durumla ilgili özel çalışma yapmak, Sınav hazırlığı sürecinde oluşan sorunları teşhis etmek,

20 Eğitim Danışmanlarının Sahip Olması Gereken Özellikler UZAKTAN EĞİTİM Eğitim Danışmanları İyi Giyinmeli, İyi Görünmeli Güzel Konuşma Becerisine Sahip Olmalı Güler Yüzlü Ve Sempatik Olmalı Özgüveni Yüksek olmalı Eğitim Danışmanları Sabırlı Olmalı Empati Kurmalı Pratik Olmalı Ve Hızlı Çözüm Üretmeli Kurum Ve Rakip Bilgisi

21 Eğitim Danışmanlarının Sahip Olması Gereken Özellikler UZAKTAN EĞİTİM Dakik Olmalı Dürüst Olmalı İşini Sevmeli Kendini Motive Edebilmeli Kendini Geliştirmeli Plan Yapmalı Ve Rapor Tutmalı Tarafsız Olmalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Alanında Yetkin olmalı Yaptığı İşin Karşısındaki İnsanın Hayatı İçin Önemine İnanmalı

22 Eğitim Danışmanlığına İhtiyaç Olduğu Durumlar UZAKTAN EĞİTİM Okul öncesi dönemdeki çatışma ve iletişim sorunlarını çözmek, Okula başlamada çekilebilecek güçlükleri ortadan kaldırmak, Okul fobisini oluşturan sebepleri tespit etmek ve çözmek, Okuma güçlüğü çekiyor olmak ve okumayı sevememek, Yazma güçlüğü çekiyor olmak ve yazmayı sevememek,

23 Eğitim Danışmanlığına İhtiyaç Olduğu Durumlar UZAKTAN EĞİTİM Ödev sorumluluğu edinememek ve düzenli ders çalışamamak, Kendine güvenememek; “ben bu dersi, sınavı vs. yapamam” inancına sahip olmak, Oyun, tv, bilgisayar gibi olumsuz durumlardan kurtulamamak, Ayrılmış aile çocuklarının yaşadığı güçlükleri eğitim ekseninde ortadan kaldırmak, Herhangi bir sınava hazırlanıyor olmak,

24 Eğitim Danışmanlığına İhtiyaç Olduğu Durumlar UZAKTAN EĞİTİM Sosyal ilişkilerinde çekingen davranmak, 9. sınıf sonrasında hangi dersleri seçmesi gerektiğini bilememek, Hangi okulu seçmesi gerektiğini bilememek, Hangi mesleği seçmesi gerektiğini bilememek, Çok basit soruları çözemiyor olmak,

25 Eğitim Danışmanlığına İhtiyaç Olduğu Durumlar UZAKTAN EĞİTİM Dikkatsizlikten dolayı sınavlarda çeşitli sorunlar yaşamak, Sınavlarda zaman sorunu yaşamak, Sınav ve derslerle ilgili kaygılar taşımak, Nasıl ders çalışması gerektiğini bilememek, SBS-YGS-LYS-KPSS-KPDS-DGS gibi sınavlarda daha başarılı olmak.

26 UZAKTAN EĞİTİM Sonuç: Uzaktan eğitimde kullanılan modeller öğrenciye klasik eğitim modellerinden daha fazla öğrenme ile ilgili sorumluluk yüklemektedir. Bu sebeple uzaktan eğitim öğrencisi kullanılan uzaktan eğitim modeline göre öğrenci rollerine uygun davranarak eğitimde hedeflere ulaşabilecektir.

27 DEĞERLENDİRME  Sunum ile uzaktan eğitimde öğretmen ve öğrenci rolleri hakkında sizde bir değişiklik oldu mu?  Uzaktan eğitim almak ister miydiniz?  Bölümünüze uzaktan eğitimle devam etme imkanı verilse uzaktan eğitimi mi örgün eğitimi mi tercih edersiniz? UZAKTAN EĞİTİM

28  ktan_E%C4%9Fitim    ent&task=view&id=58&Itemid=39 ent&task=view&id=58&Itemid=39  KAYNAKLAR KAYNAKÇA


"UZAKTAN EĞİTİM Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU İlteriş KOCAEFE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları