Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EYLÜL-EKİM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ EYLÜL-EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI MEYVESİ EKİM AYI SEBZESİ GEZİLERİMİZ 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EYLÜL-EKİM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ EYLÜL-EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI MEYVESİ EKİM AYI SEBZESİ GEZİLERİMİZ 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI."— Sunum transkripti:

1 EYLÜL-EKİM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ EYLÜL-EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI MEYVESİ EKİM AYI SEBZESİ GEZİLERİMİZ 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI BALOMUZ EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ KASIM AYINDA NELER YAPACAĞIZ? KASIM AYI MİNİ BÜLTENİ KASIM AYI AİLE KATILIMI

2 TÜRKÇE DİL: “OKULUMUZ” -Okulda ve sınıfta kimler var? -Okulda ve sınıfta hangi kurallara uymalıyız? -Okulda hangi bölümler var? Sınıfta hangi köşeler var? -Okulda çalışanların görevleri nelerdir? -Okula ulaşımımızı nasıl sağlıyoruz? “DUYGULARIMIZ” -Duygu nedir? -İnsanlar hangi duygular içinde olur? -Bizi en çok ne mutlu eder? Mutlu olunca neler yaparız? -Bizi en çok ne üzer? Üzgün olunca ne yaparız? -Bizi en çok ne kızdırır? Kızınca ne yaparız? -Bizi en çok ne şaşırtır? Şaşırınca ne yaparız?

3 “ATATÜRK VE ATATÜRKÇÜLÜK” -Atatürk’ün hayatımızdaki yeri ve önemi -Atatürk’ün kişisel özellikleri nelerdir? -Atatürk’ün Türk toplumuna ve insanlara verdiği önem nedir? “GEMS KONUMUZ:FİLLER VE FİLYAVRULARI” -Fil posterlerini inceleme -Filler hakkında neler biliyoruz? -Filler hakkında neler öğrenmek istiyoruz? -Fil aileleri neler yapar? -Fillerin kulakları ne işe yarar? -Fillerin hortumları ne işe yarar? -Filler ne yer? “29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI” -Cumhuriyet nedir? -Atatürk’ün ilke ve inkılapları nelerdir? -29 Ekim Cumhuriyet Bayramını nasıl kutluyoruz?

4 YAŞAYAN DEĞERLER KONULARIMIZ “SORUMLULUK SAHİBİ OLMAK” -Sorumluluk nedir? -Neden sorumluluk sahibi olmalıyız? -Kendimize karşı sorumluluklarımız nelerdir? -Ailemize karşı sorumluluklarımız nelerdir? -Çevremize karşı sorumluluklarımız nelerdir? -Okulumuza karşı sorumluluklarımız nelerdir? “BARIŞÇIL OLMAK” -Barış nedir? -Sınıfta barış nasıl olur? -Evimizde barış nasıl olur? -Dünyada barış nasıl olur? -Niçin barışçıl olmalıyız? -Kollarımız ne işe yarar?

5 AHMET EFE GÜNEYSULU: Oyuncakları kırmamak. MEHMET EFE ANAYURT: Erken yatmak, erken kalmak. EFE BERAT MERT: Oyuncakları kırmamamız gerekir. BORA SOYBAY: Yemekhane sorumlusu ekmek dağıtır. Sorumluluk bir şeyi kırmamaktır. OZAN ÇOKUĞURLUEL: Arkadaşımız bir şey yaparken onu rahatsız etmemek. BERKAY HACIÖMEROĞLU: Oyuncakları toplamak, elbiseleri toplamak, annemizin ve babamızın sözünü dinlemek. KAAN FİDAN: Her şeyi yerine getirmek. DEMİR DİNÇER: Görevimizi yerine getirmek. EMİR CENK ALACAOĞLU: Birisinin yaptığı şeyi bozmamak. Başkasının oyuncaklarını kırmamak. NAZ MADENLİ: Öğretmenimiz oyuncakları toplayın dediği zaman oyuncakları toplamalıyız. EZGİ İREM DÜZGÜN: Anne ve babaların sözünü dinlemek. Derslerimizi iyi tamamlamak. Akıllı olmak. SUDE MÜNİRE KAYA: Kağıtları yırtmamak. HAYAT DOĞA ŞAYIR: Kendi işlerimizi yapmak. Bebeklerimizi toplamak. Çiçekleri koparmamak. ECE HİTAYCA: Sorumluluk demek öğretmene yardım etmektir. ZEYNEP SUDE SOYTÜRK: İş yapmak demektir. YAREN DURU AKKUŞ: Oyuncakları toplamak ve oyuncakları kırmamak. GAMZE ÖZCAN: Diş fırçalarını yere düşürmemek.

6 AHMET EFE GÜNEYSULU: Birisine vurduğun zaman barışabilirsin. MEHMET EFE ANAYURT: Dövüşmemektir. EFE BERAT MERT: Öğretmenine saygı duymak. BORA SOYBAY: Hiçbir şeyi kırmamak. OZAN ÇOKUĞURLUEL: Bir çocuk arkadaşının en sevdiği oyuncağı kırarsa sonra o oyuncağı yapar ve barışırlar. BERKAY HACIÖMEROĞLU: Kendimizi korumak. Birbirimizi dövmemek. KAAN FİDAN: Arkadaşına vurunca özür dilemelisin. DEMİR DİNÇER: Çevremize zarar vermemek. Arkadaşlarımızı küçükleri sevmek. Paylaşmak. CENK ALACAOĞLU: Ülkeyi korumak. NAZ MADENLİ: Küsünce barışmak. EZGİ İREM DÜZGÜN: Öğretmenlerin sözlerini dinlemek. SUDE MÜNİRE KAYA: Arkadaşlarımızı zarar vermemek. HAYAT DOĞA ŞAYIR: Birisi arkadaşına vurduğu zaman arkadaşı üzülür. Sonra özür diler barışırlar. ECE HİTAYCA: Arkadaşlarımızı üzmemektir. Arkadaşlarımız oyun oynamak ve paylaşmak içindir. GAMZE ÖZCAN: Birbirimizi sevmek ve iyi davranmak. Birisi birisini cimcik leyince özür dilerim der ve barışırlar. ZEYNEP SUDE SOYTÜRK: Paylaşmak. Arkadaşlarımızla kavga etmemek. Bir misafir gelince onunla oyun oynamak, onu kırmamak. YAREN DURU AKKUŞ: Bir adam birisine zarar verince özür diler. Sonra da barışırlar.

7 HİKAYE: “Milly Molly ve Çomar” “Oyuncak Hikayesi” “Ormanın yeni komşuları” “Kitap Perisi” “Tako Yeryüzünde” “Sevgi Ormanı” “”Neşeli Orman” “Canı Sıkılan Aydede” “Kitaplar Neden Ağlar” “Kır Gezisi” “Küçük Fil” “Kızamık Olan Fil” “Atatürk ve Küçük Çoban” “Atatürk Olmak” MÜZİK: ”Okula Başladık” “Neşeli Ol Ki Genç Kalasın” “Palyaço” “Görevini Yapmışsan Mutlu Olmalısın” “Sevimli Hayvanlar” “Fil Ve Arı” “Resimdeki Atatürk” SANAT: “İlk gün resmim” “İlk gün karnesi” “Palyaço Kuklası” “Barış Yıldızları” “Kollarımız ne işe yarar?” “Artık materyallerle Fil Maskesi” ”Gezi sonrası gördüklerimizin resimleri çalışmaları” “Daire şekilleri ile obje oluşturma” “Serbest pastel boya çalışmaları” “Oyun hamuru” OYUN: “Bahçe oyunları” “Oyun odasında oyun” “Tanışma oyunu” “Kahkaha oyunu” “Bayrak Yarışı” “Topuk Burun” “Tavşan Kaç” OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK: “1-5 arası ritmik sayma” “Daire şeklini tanıma” “Eksik insan resmi tamamlama” “sayı nesne eşleştirme” Çizgi tamamlama çalışmaları” “1-2 rakamlarını tanıma ve yazma çalışması”

8

9

10 EYLÜL AYI Büyük-Küçük-Orta İnce-Kalın Az-Çok Nesne-Nesne eşleştirme Görsel algı çalışması Daire şekli 1-5 arası ritmik sayma EKİM AYI Genç-Yaşlı Aynı-Farklı Dağınık-Toplu Ağır-Hafif Duygular Boş-Dolu Uzun-Kısa Kahverengi-Gri Ana Renkler Kare şekli Ana renkler Kahverengi-Gri

11 MUZUN YARARLARINI ÖĞRENEREK, MUZLU SÜT YAPARAK İÇTİK.

12 HAVUCUN YARARLARINI ÖĞRENEREK, HAVUÇ SALATASI YAPTIK.

13

14

15

16 EFE BERAT MERT-CENK ALACAOĞLU-KAAN FİDAN

17

18 02 Ger ç ek boyutlarında fil fig ü r ü yapıyoruz. Yarın ki Postane gezimiz i ç in Bayram Tebrik Kartı hazırlıyoruz. “ Fil ve Arı ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 03 “ Avrupa Yakası Posta İşleme ” merkezine geziye gidiyoruz. Hazırladığımız Bayram Tebrik kartlarını postalıyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resimleri yapıyoruz. 04 Okulumuz konferans salonunda “Ç izgi ” tiyatroyu izliyoruz. Hayvan seslerini dinleyerek ince-kalın ses kavramını ö ğreniyoruz. “ Kimin Sesi ” isimli oyunu oynuyoruz. 05 Farklı malzemelerle fil kulakları oluşturarak “ Fil Kulakları ” draması yapıyoruz. Evden gelirken farklı dokularda kumaşlar, deri par ç aları ve nesneler getirebilirsiniz. 06 T ü yl ü -T ü ys ü z P ü r ü zl ü -P ü r ü zs ü z- Kaygan kavramını grup ç alışmalarıyla ö ğreniyoruz. “ Saklamba ç Oynayan Fil ” isimli oyunu oynuyoruz. 09 Yarım-B ü t ü n olarak geometrik şekilleri inceliyoruz. T ü m şekillerden oluşan fil fig ü r ü oluşturuyoruz. Yarın “ 10 Kasım Atat ü rk ’ü Anma G ü n ü” i ç in 1 adet karanfil getirmeyi unutma! 10 SAAT ’ TE ATAMIZI ANIYORUZ VE B Ü ST Ü NE Ç İ Ç EKLER BIRAKIYORUZ. Bah ç eye ç ıkarak ç amurda ayak izimizi inceliyoruz. Yarın evden gelirken bir adet sebze-meyve ya da kuruyemiş getirmeyi unutma! 11 Ç eşitli yiyecekleri fillerin yediği ve yemediği yiyecekler olarak grupluyoruz. Fillerin ve bizim sevdiğimiz yiyeceklerle farklı bir yemek yapıyoruz. 12 “ Avcılar Atat ü rk Evi ” ne geziye gidiyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resimleri yapıyoruz. Yarın evden gelirken bir adet ELMA getirmeyi unutma! 13 Okulumuz konferans salonunda “ Orman Ç etesi ” isimli ç izgi sinema filmini izliyoruz. Ayın meyvesi “ Elma ” tam-yarım- ç eyrek-dilim kavramlarını ö ğrenerek elma yiyoruz.

19 16 “ GEMS konumuz Ağa ç evlere başlıyoruz ” Bah ç eye ç ıkarak ağa ç ları inceliyoruz. Topladığımız malzemelerle sanat etkinliği yapıyoruz. 17 Renkleri birbirine karıştırarak kahverengini elde etmeye ç alışıyoruz. Elde ettiğimiz kahverengi boya ile ağacımızın g ö vdesini boyamaya başlıyoruz. 18 “ Sonbahar ” mevsiminin ö zellikleri hakkında sohbet ediyoruz. Boyadığımız ağacımıza dal ve yapraklar ekleyerek tamamlıyoruz. “ Ağaca Ö vg ü” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 19 Ağa ç ların g ö vdesindeki deliklerin nasıl oluştuğunu tartışıyoruz. Ağa ç ta yaşayan canlılar ile ilgili film izliyoruz. “ Ağa ç kakan ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 20 Bug ü n okulumuzda “ G ö kkuşağı ” partimiz var. Sınıfının renginde giyinmeyi unutma! Ç izgi ç alışmaları kitabımızdan ç alışmalar yapıyoruz. 23 Bug ü n gezici k ü t ü phane “ PAFİN ” okulumuzda! Kitap almak istersen TL. arası para getirebilirsin. Baykuş posterlerini inceleyerek “ Baykuş Ailesi ” dramasını yapıyoruz. Oval şeklini kullanarak baykuş modeli oluşturuyoruz. 24 Ö ğretmenlerimizin “Ö ğretmenler G ü n ü’ n ü“ kutluyoruz. Ağa ç ların yararlarını ö ğreniyoruz. Ahşap kuş yuvaları boyayarak bah ç emizdeki ağa ç lara asıyoruz. 25 Kasım Ayında doğan ö ğrencilerimizin doğum g ü n ü n ü kutluyoruz. “ Kağıdın Ö yk ü s ü” isimli belgeseli izliyoruz. Kağıt atıklarımızı sınıfımızdaki kağıt atık kutusunda biriktirmeye başlıyoruz. 26 Bayramda yapılanlar ile ilgili sohbet ederek diğer sınıflardaki arkadaşlarımızla bayramlaşıyoruz. Bug ü n okulumuz yarım g ü n saat 13:00 ’ ten itibaren okulumuz tatile girecektir. NOT: N ö bet ç i sınıf uygulamamız olmayacaktır. 27 BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN İYİ TATİLLER

20 02 Ç ocuğunuzla birlikte legoları ü st ü ste dizerek ç ocuğunuzun boyunu ö l çü n. Ç ocuğunuzun boyunu ö l ç erken ka ç lego kullandığınızı sayarak bulun. 03 Ç ocuğunuzla birlikte gezi yerindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin. 04 Ç ocuğunuzla birlikte evinizde bulunan farklı yapıdaki kumaş ve deri par ç alarını bir araya getirin. Bu nesneleri yarın okula getirmesi i ç in ç ocuğunuza yardımcı olun. 05 Ç ocuğunuzla birlikte renkli kartonlardan takabileceğiniz fil kulakları oluşturun. Ç ocuğunuzdan bu kulakları takarak fil gibi hareket etmesini isteyin. 06 Ç ocuğunuzdan oyuncaklarını t ü yl ü - t ü ys ü z, p ü r ü zl ü -p ü r ü zs ü z olarak gruplamasını isteyin. 09 Ç ocuğunuzla birlikte elma, muz, mandalina gibi meyveleri inceleyin. Daha sonra bu meyveleri birlikte bir bı ç ak yardımıyla ikiye ayırarak yarım ve b ü t ü n kavramı ü zerinde ç alışın. 10 Ç ocuğunuzla birlikte yarın okula getireceği sebze-meyve ya da kuruyemişleri hazırlayın. 11 Ç ocuğunuzla birlikte buzdolabınızda bulunan yiyecekleri inceleyin. Bu yiyeceklerden hangilerini fillerin yediğini size s ö ylemesini isteyin. 12 Ç ocuğunuzla birlikte gezi yerindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin. 13 Ç ocuğunuzla birlikte elmanın yararları hakkında sohbet edin. Akşam yemeği sonrasında elmaları birlikte dilimleyerek yiyin. 16 Ç ocuğunuzla birlikte evinizin yakınında bulunan bir ağacı inceleyin. Daha sonra ç ocuğunuzdan bu ağacın resmini yapmasını isteyin. 17 Ç ocuğunuzdan evinizde bulunan kahverengi renkteki nesneleri bulmasını isteyin. 18 Sonbaharda doğadaki değişiklilerle ilgili sohbet edin. Ç ocuğunuzdan sonbahar mevsimini anlatan bir resim yapmasını isteyin. 19 Ç ocuğunuzla birlikte ağa ç ta yaşayan hayvanlar hakkında bir araştırma yapın. Not: Bulduğunuz resim ve bilgileri yarın okula g ö nderiniz. 20 Ç ocuğunuzla partideki izlenimleri hakkında sohbet edin. Partide hangi renkleri g ö rd ü ğ ü n ü size s ö ylemesini isteyin. 23 Ç ocuğunuza onun istediği bir hikaye kitabını okuyun. Ç ocuğunuzdan başka bir hikaye kitabını resimlerine bakarak size anlatmasını isteyin. 24 Ç ocuğunuzla birlikte ağacın yararları hakkında sohbet edin. 25 Ç ocuğunuzla birlikte b ü y ü k bir kutudan kağıt atık kutusu yapın. Evinizde ç ıkan kağıt çö plerinizi kağıt atık kutusunda biriktirin. Biriktirdiğiniz kağıtları belediyeye ait kağıt konteynırlarına bırakın. 26 Ç ocuğunuzla birlikte bayram i ç in hazırlık yapın. 27 Ç ocuğunuzla birlikte bayramın yararları hakkında sohbet edin. Bayram boyunca birlikte aile b ü y ü klerinizi ziyaret edin.


"EYLÜL-EKİM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ EYLÜL-EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI MEYVESİ EKİM AYI SEBZESİ GEZİLERİMİZ 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları