Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞUBAT AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ ŞUBAT AYI KAVRAMLARIMIZ ŞUBAT AYI SEBZEMİZ ŞUBAT AYI TİYATRO VE GEZİLERİMİZ ŞUBAT AYI PARTİMİZ ŞUBAT AYINDA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞUBAT AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ ŞUBAT AYI KAVRAMLARIMIZ ŞUBAT AYI SEBZEMİZ ŞUBAT AYI TİYATRO VE GEZİLERİMİZ ŞUBAT AYI PARTİMİZ ŞUBAT AYINDA."— Sunum transkripti:

1 ŞUBAT AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ ŞUBAT AYI KAVRAMLARIMIZ ŞUBAT AYI SEBZEMİZ ŞUBAT AYI TİYATRO VE GEZİLERİMİZ ŞUBAT AYI PARTİMİZ ŞUBAT AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ MART AYINDA NELER YAPACAĞIZ? MART AYI MİNİ BÜLTENİ MART AYI AİLE KATILIMI

2 TÜRKÇE : “VÜCUDUMUZ - SAĞLIĞIMIZ” -VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ -DUYU ORGANLARI VE GÖREVLERİ -İÇ ORGANLARIMIZ VE GÖREVLERİ -SİNDİRİM SİSTEMİ -SOLUNUM SİSTEMİ -SAĞLIKLI OLMAK İÇİN NE YAPMALI, NE YAPMAMALI -SAĞLIĞIMIZI KORUMAK İÇİN ÇEVREMİZE KARŞI GÖREVLERİMİZ “GÖKYÜZÜ VE UZAY” -GÖKYÜZÜNDE GECE VE GÜNDÜZ GÖRDÜKLERİMİZ -GÜNEŞİN ÖZELLİKLERİ -AYIN ÖZELLİKLERİ -UZAY NEDİR? -UZAYDA NELER BULUNUR? “YAŞAYAN DEĞERLER” “SEVGİ” -SEVGİ NEDİR? -İNSANLAR SEVGİLERİNİ NASIL GÖSTERİRLER? -SEN SEVGİNİ NASIL GÖSTERİRSİN? -SEVGİ OLMASAYDI NE OLURDU?

3 HİKAYE: “BANA DİKKATLE BAKIN”, “VÜCUDUNUZ VE SİZ”, “İNSAN VÜCUDU”, “BEDENİM İŞ BAŞINDA”, “BURUN”, “TEMİZ VE SAĞLIKLI OLMAK”, “DOKULAR”, “VİTAMİNLERLE”, YIKANMAYI SEVMEYEN KİMİ”, ESMA NEDEN HASTA OLDU?”, UYKUCU KİMİ”, “IŞIĞINI YİTİREN YILDIZ”, “IŞIK EVRENİ”, “AY İLE GÜNEŞİN OYUNU”, “YILDIZLARIN EVCİLİĞİ” isimli hikayeler okundu. “VÜCUDUMUZ-SAĞLIĞIMIZ” isimli CD izlendi. MÜZİK: “VÜCUDUMUZ”, “SPOR VE SAĞLIK”, “GÖKYÜZÜNE MERDİVEN”, “GÖKYÜZÜNDE NELER VAR?” isimli şarkılar öğrenildi. SANAT: Pastel boya ile tatilde yapılanlar konulu resim çalışması. Pastel boya ile “vücudumuz” konulu resim çalışması. İnsan modeli üzerinde kesme-yapıştırma-boyama teknikleriyle organlar çalışması. Kağıt kesme yapıştırma ile akciğer çalışması. Meyve sepeti çalışması. Artık malzemelerle güneş çalışması. Gezi sonrası “gezide gördüklerimiz” resimleri yapıldı.

4 OYUN-DRAMA: “HOPLARIZ-ZIPLARIZ”, “BEŞ DUYU” isimli oyunlar, “YİYECEKLER”, “DUVAR BOYAMA” dramaları uygulandı. OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK: Çizgi Çalışmaları, Matematik Çalışmaları isimli kitaplardan Şubat ayında alınan kavram ve konular doğrultusunda çalışmalar yapıldı. “Çizgi ve Ses Çalışmaları” kitabına devam edildi.

5

6

7

8 SESLİ-SESSİZ ALÇAK-YÜKSEK GENİŞ-DAR AĞIR-HAFİF BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA HIZLI-YAVAŞ İNCE-KALIN UZUN-KISA EN UZUN-EN KISA AYNI-FARKLI-BENZER İLK-ORTA-SON SAĞ-SOL TAZE-BAYAT GECE-GÜNDÜZ UZAK-YAKIN SAYI VE NESNE GRUBU EŞLEŞTİRME

9 PATATESİN YARARLARINI ÖĞRENEREK, TADINA BAKTIK, NELER YAPILABİLECEĞİNİ KONUŞTUK. DAHA SONRA DA PATATESLİ KEK YAPARAK AFİYETLE YEDİK.

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20 01 “ G ö ky ü z ü ve Uzay ” konumuza devam ediyoruz. Bug ü n uzaydan gelen bir s ü rprizimiz var. Astronot olarak s ü rprizin geldiği gezegene gidiyoruz. 02 “ Pelit Pastacılık ” fabrikasına geziye gidiyoruz. Uzaylı bir ç ocuk hayal ederek resmini yapıyoruz, ö zelliklerini konuşuyoruz. İnternetten uzay ile ilgili bilgi ve fotoğraf araştırması yapıyoruz. 03 G ü neş sistemi nedir? G ü neş sisteminde neler bulunur? Soruları ile ilgili sohbet ediyoruz. “ Yumi ile Sumi Uzayda ” isimli eğitim CD sini izliyoruz. 04 Bug ü n “Ç ılgın Şapkalar ” partimiz var. Evden gelirken istediğin bir şapkanı getirmeyi unutma. “ D ü şen Eşyalar ” oyunu ile yer ç ekimini ö ğreniyoruz. “Üç U ç an Ç ocuk ” isimli hikayeyi dinliyoruz. 05 Sınıfımızı yaptığımız sanat etkinliklerini kullanarak uzaya d ö n ü şt ü r ü yoruz. YARIN SAAT 10:00 ’ DA OKUL TANITIM G Ü N Ü NE (ANAOKULU- İLK Ö ĞRETİM-LİSE) T Ü M VELİLERİMİZİ BEKLİYORUZ. 08 “ Hayvanlar ve Savunma Mekanizmaları ” proje konumuza başlıyoruz. Hayvanlar kendilerini korumak i ç in ne yaparlar? Sorusu ile ilgili sohbet ediyoruz. 09 Panomuzda bulunan ve internetten dinozor fotoğraflarını inceliyoruz. Tepeg ö z ile “ Trex ” isimli hikayeyi dinliyoruz. Dinozor kalıbı kullanarak dinozorumuza savunma sistemleri ekliyoruz. 10 Hayvanlar neden kendilerini savunur, biz neden kendimizi savunuruz, tartışıyoruz. “ Karga ile Tilki ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 11 “ İstanbul Ü niversitesi Zooloji M ü zesi ” ne geziye gidiyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resimleri yapıyoruz. Yarın evden gelirken istediğin bir hayvan oyuncağını paketleyerek okula getirmeyi unutma! 12 Paketlenmiş olarak getirilen hayvan oyuncaklarımızı kullanarak “ Hayvanımı Tanı ” oyunu oynuyoruz. Hayvanların savunma mekanizmaları ile ilgili internetten araştırmalar yapıyoruz.

21 15 Hayvan oyuncaklarımızı kendilerini savunma şekillerine g ö re (dişleri ile, pen ç esi ile, kuyruğu ile vb.) Gruplama ç alışması yapıyoruz. Hayvan taklitleri yapıyoruz. 16 “ Tom ve Jerry ” isimli ç izgi filmi izliyoruz. Kedi ve Farenin arasında ge ç en savunma şekillerini bulmaya ç alışıyoruz. “ İki Kedi ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 17 Farklı hayvanların ayak izlerini araştırıyoruz ve bulduğumuz izleri kendi ayak izimiz ile karşılaştırıyoruz. Bukalemunun kendini nasıl savunduğunu ö ğrenerek sanat etkinliğimizde uyguluyoruz. 18 Bu ayın sebzesi “ Maydanoz ” Yararlarını ö ğrenerek maydanozlu havu ç salatası yapıyoruz. “ Sebzeler ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 19 Kendi savunan hayvanımızı tasarlıyoruz ve bu hayvan ile ilgili hikaye oluşturuyoruz. “ Tarih Ö ncesi Topraklarda ” isimli ç izgi filmi izliyoruz. 22 “ Sayılar ve Matematik ” Proje ç alışmamıza başlıyoruz. Nerelerde matematiği kullanıyoruz? Sorusu ile g ü nl ü k yaşamımızdaki matematiği keşfediyoruz. “ Say Bak ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 23 Verilen sayı kadar nesne bulma ç alışması yapıyoruz. “ Kayıp Sayı ” isimli oyunu oynuyoruz. Sevdiğimiz sayıyı se ç erek artık malzemelerle s ü sl ü yoruz. “ Sınıfımız en ç ok hangi sayıyı seviyor ” grafiğini oluşturuyoruz. 24 Zincirde ka ç halka olduğunu tahmin ederek tahtaya yazıyoruz, zincirleri sayarak bulduğumuz sonu ç ile karşılaştırma yapıyoruz. Baş-orta-son kavramlarını ve sıra ç alışmasını ö ğreniyoruz. 25 Abak ü s kullanarak 5 ’ erli ve 10 ’ arlı sayma ç alışması yapıyoruz. “ 2 rakamı 3 rakamından daha k üçü kt ü r ” gibi ifadelerle 1 – 20 arası sayıları b ü y ü k ve k üçü k olarak karşılaştırıyoruz. 26 “ Masal M ü zikali ” isimli tiyatro oyununu izleyerek “ 27 Mart D ü nya Tiyatrolar G ü n ü” ile ilgili sohbet ediyoruz. Sanat etkinliğinde parmak kuklaları yaparak onlara kukla sahnesi tasarlıyoruz. 29 +, -, = matematik sembollerini ö ğrenerek yazma ç alışması yapıyoruz. “ Balık Tutma ” oyunu oynayarak toplama ç alışmaları yapıyoruz. “ Toplama Yaptık ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 30 Bowling oyunu oynayarak ç ıkarma ç alışmaları yapıyoruz. Zıplayan ç ekirge ile ileri- geri, sayma, toplama ve ç ıkarma ç alışmaları yapıyoruz. 31 Mart Ayında doğan ö ğrencilerimizin doğum g ü n ü n ü kutluyoruz. K ü me nedir? Ö ğreniyoruz. Verilen k ü menin dışında kalan nesneleri uygun k ü melere yerleştiriyoruz. Okulumuzda bulunan nesnelerin şekillerini geometrik şekillerle karşılaştırıyoruz. 01 Geometrik şekillerle 2 ve 3 nesneli ö r ü nt ü ç alışmaları yapıyoruz. Şekiller konulu bilmeceleri cevaplıyoruz. Yeni bilmeceler oluşturarak arkadaşlarımıza soruyoruz. 02 K ü plerle kenarı ve k ö şesi olan şekillerin hacmini ö l çü yoruz. Ö l ç erken şeklin i ç ine ka ç tane k ü p yerleştirdiğimizi sayarak yazıyoruz. “ Sayılar ve Matematik ” Proje ç alışmamızla ilgili ö ğrendiklerimizin tekrarını yapıyoruz.

22 01 Ç ocuğunuzdan g ü neş resmi yapmasını isteyin ve birlikte g ü neşin ö zellikleri hakkında bir araştırma yapın. NOT: Bulduğun araştırmaları yarın okula getirmeyi unutma! 02 Ç ocuğunuzla gezi yerindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin. 03 Ç ocuğunuzdan g ü neş sisteminde yer alan 8 gezegenin resmini yapmasını isteyin ve D ü nya ’ nın gezegenler i ç inde ka ç ıncı sırada yer aldığını sorun. 04 Ç ocuğunuzla ç ılgın şapkalar partisindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin ve beğendiği şapkaların resmini yapmasını isteyin. 05 Ç ocuğunuzla birlikte uzayda yer alan cisimlerin (g ü neş, gezegenler, yıldızlar, ay, g ö k taşları) resimlerini yapın ve bu resimleri onun odasına asarak uzaya d ö n ü şt ü r ü n. 08 Ç ocuğunuzla birlikte dinozorlar hakkında bir araştırma yapın. NOT: Bulduğun araştırmaları yarın okula getirmeyi unutma! 09 Ç ocuğunuzla dinozorların kendilerini nasıl savundukları hakkında sohbet edin. 10 Ç ocuğunuzla hayvanların kendilerini neden savundukları hakkında sohbet edin ve insanların kendilerini nasıl savunduklarını konuşun. 11 Ç ocuğunuzla gezi yerindeki g ö zlemleri ve bu gezide g ö rd ü ğ ü hayvanlar ile ilgili sohbet edin. NOT: Ç ocuğunuzdan bir tane hayvan oyuncağını se ç mesini isteyin, se ç tiği bu oyuncağı paketleyerek yarın okula getirebilmesi i ç in yardımcı olun. 12 Ç ocuğunuzla onun hayvan oyuncaklarını bir sepete koyun adını s ö ylemeden hayvanların ö zelliklerini anlatın ve ç ocuğunuzdan bu hayvanı bulmasını isteyin.

23 15 Ç ocuğunuzla birlikte gazete, dergi ya da mecmualardan kestiğiniz hayvanları savunma şekillerine g ö re gruplayın. ( dişleriyle, kuyruğuyla, dikenleriyle, boynuzlarıyla v.b. savunanlar ) 16 Ç ocuğunuzla birlikte bir g ü n ö nceden grupladığınız hayvanlardan kendini savunan hayvanlar alb ü m ü oluşturun. 17 Ç ocuğunuzla birlikte ailenizde bulunan kişilerin ayak izlerini ç ıkartın ve bu ayak izlerini karşılaştırarak k üçü kten b ü y ü ğe doğru sıralayın. 18 Ç ocuğunuzla maydanozun yararları hakkında sohbet edin ve akşam yemeği i ç in i ç inde maydanozda bulunan bir salatayı birlikte hazırlayın. 19 Ç ocuğunuzdan bir hayvan resmi yapmasını ve bu hayvanın kendisini nasıl savunduğunu size anlatmasını isteyin. 22 Bug ü n ç ocuğunuzla birlikte bir markete alış verişe gidin ve ağırlık, adet, para gibi birimleri vurgulayarak matematiğin yaşamımızdaki ö nemi hakkında sohbet edin. 23 Ç ocuğunuzla birlikte bir kağıt ü zerine 1 ’ den 10 ’ a kadar olan rakamları yazın ve ç ocuğunuzdan rakamların karşısına rakam kadar top ç izmesini isteyin. 24 Ç ocuğunuzla birlikte evinizde bulunan ç eşitli nesneleri (kaşık, ç atal, tabak, bardak v.b) yan yana dizerek baş- orta-son kavramları ü zerinde ç alışın. 25 Ç ocuğunuzla birlikte onun oyuncaklarını 5 ’ li ve 10 ’ lu gruplara ayırarak, 5 ’ erli ve 10 ’ arlı sayma ç alışmaları yapın 26 Ç ocuğunuzla tiyatro nedir? Tiyatro nasıl izlenilir? Soruları ile ilgili sohbet edin. Hafta sonu birlikte onun yaşına uygun bir tiyatroyu izlemeye gidin. 29 Ç ocuğunuzla birlikte +, -, = matematik sembollerini bir kağıda ç izin ve “ 3 balonum vardı 2 tane daha aldım toplam ka ç balonum oldu ” gibi ifadelerle basit toplama işlemleri yapın. 30 Ç ocuğunuzla evinizde ulunan şişeleri kullanarak bowling oyunu oynayın. Her oyun sonunda ka ç tane şişe devirdiğinizi not edin. Oyun sonunda en ç ok şişe deviren kişiyi bulun. 31 Ç ocuğunuzla birlikte ip par ç alarını kullanarak evinizin zeminine daireler oluşturun. Ç ocuğunuzdan oyuncaklarını bu daireler i ç ine yerleştirerek gruplamasını isteyin. (arabalar, bebekler, Legolar, pazılar v.b.) 01 Ç ocuğunuzla evinizde bulunan nesneleri inceleyerek hangi şekillerde oldukları ile ilgili sohbet edin. 02 Ç ocuğunuzla birlikte 6 tane kare şeklini bir araya getirerek bir k ü p oluşturun. K ü p ü n y ü zeyi, kenarları, k ö şeleri hakkında sohbet edin.


"ŞUBAT AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ ŞUBAT AYI KAVRAMLARIMIZ ŞUBAT AYI SEBZEMİZ ŞUBAT AYI TİYATRO VE GEZİLERİMİZ ŞUBAT AYI PARTİMİZ ŞUBAT AYINDA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları