Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MART AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ MART AYI KAVRAMLARIMIZ MART AYI SEBZEMİZ MART AYI GEZİLERİMİZ MART AYI ÖZEL GÜN KUTLAMALARIMIZ MART AYI PARTİMİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MART AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ MART AYI KAVRAMLARIMIZ MART AYI SEBZEMİZ MART AYI GEZİLERİMİZ MART AYI ÖZEL GÜN KUTLAMALARIMIZ MART AYI PARTİMİZ."— Sunum transkripti:

1 MART AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ MART AYI KAVRAMLARIMIZ MART AYI SEBZEMİZ MART AYI GEZİLERİMİZ MART AYI ÖZEL GÜN KUTLAMALARIMIZ MART AYI PARTİMİZ MART AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ NİSAN AYINDA NELER YAPACAĞIZ? NİSAN AYI MİNİ BÜLTENİ NİSAN AYI AİLE KATILIMI

2 TÜRKÇE : “GÖKYÜZÜ VE UZAY” -GÜNEŞ SİSTEMİ NEDİR? -GÜNEŞ SİSTEMİNDE NELER BULUNUR? -DÜNYA İLE DİĞER GEZEGENLERİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR? -YERÇEKİMİ NEDİR? -UZAYDA YERÇEKİMİ VAR MIDIR? -ASTRONOT NEDİR? GÖREVLERİ NELERDİR? “HAYVANLAR VE SAVUNMA MEKANİZMALARI” -HAYVANLAR KENDİLERİNİ KORUMAK İÇİN NE YAPARLAR? -HAYVANLAR KENDİLERİNİ NEDEN SAVUNURLAR? -BİZLER NEDEN KENDİMİZİ SAVUNURUZ? -DİNAZORLARIN SAVUNMA MEKANİZMALARI NELERDİR? -DİĞER HAYVANLARIN SAVUNMA MEKANİZMALARI NELERDİR? -BUKALEMUNUN ÖZELLİKLERİ NELERDİR? KENDİNİ NASIL SAVUNUR? “SAYILAR VE MATEMATİK” -GÜNLÜK YAŞAMIMIZDA MATEMATİĞİ NASIL VE NERELERDE KULLANIYORUZ? -SAYI VE NESNE EŞLEŞTİRME ÇALIŞMALARI -SINIFIMIZIN EN SEVDİĞİ RAKAM ÇALIŞMASI -BAŞ-ORTA-SON KAVRAMI ÇALIŞMALARI GİBİ SIRA ÇALIŞMALARI -ABAKÜS NEDİR? ABAKÜS İLE NELER YAPILABİLİR?

3 -SAYILARI BÜYÜK-KÜÇÜK SAYI OLARAK KARŞILAŞTIRMA ÇALIŞMALARI -(+) (-) (x) (=) MATEMATİK SEMBOLLERİNİ TANIMA VE YAZMA ÇALIŞMASI -TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMLERİ -KÜME NEDİR? DENK VE EŞİT KÜMENİN ELEMANLARI NASIL OLUR? -GEOMETRİK ŞEKİLLER VE ÖZELLİKLERİ -ÖRÜNTÜ ÇALIŞMALARI -KÜPLERLE KENAR VE KÖŞESİ OLAN ŞEKİLLERİN HACİM ÖLÇÜMÜ ÇALIŞMALARI HİKAYE: “AY’DA”, “ÜÇ UÇAN ÇOCUK”, “KİMİN YATAĞI UÇUYOR”, “TREX VE YAVRU DİNAZOR”, “IŞIK EVRENİ”, “DİNAZOR”, “BENİM DÜNYAM”, “EĞLENCE DÜNYASINI ARAYAN DİNAZOR”, “SİNCAP SİNİ’NİN KURABİYELERİ”, “ŞEKİLLERİN EĞLENCESİ”, “ALTIN UÇURTMA”, “KİTAPLAR NEDEN AĞLAR”, “SAYILARLA OYUN”, “İLKBAHARIN SESİ”, LAKLAK LEYLEK GELİYOR” isimli hikayeler okundu. “TARİH ÖNCESİ TOPRAKLARDA DİNAZORLAR” isimli CD izlendi. MÜZİK: “SAY BAK”, “TOPLAMA YAPTIK”, “İKİ KEDİ”, “SEBZELER”, “SAYILARI SAYALIM BERABER”, “KARGA İLE TİLKİ”, “DİNAZOR”, UZAYDAN GELENLER” isimli şarkılar öğrenildi. SANAT: Pastel boya ile kesme-yapıştırma astronot çalışması. Artık malzemelerle güneş çalışması Yavru dinozora istenilen savunma mekanizmaları ekleme çalışmalar. “ooobleck gezegeninden gelen sıvı” ile resim çalışması.

4 İlk-son uzay resmi çalışması. Gezi sonrası “gezide gördüklerimiz” resimleri yapıldı. Artık malzemeler ile uzay çalışması. Artık malzemelerle dinozor çalışması. Strafor ile üç boyutlu dinozor çalışması. Boyama ve renkli kum, sim kullanarak bukalemun çalışması arası sayılar ile artık malzeme kullanarak sayı-nesne eşleştirme çalışması. Boyama ve kesme ile kukla, tiyatro sahnesi çalışması. Artık malzemelerle “en sevilen rakam” süsleme çalışması. Kağıt kesme-yapıştırma ile “lale” çalışması. OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK: Çizgi Çalışmaları, Matematik Çalışmaları, Dikkat Çalışmaları isimli kitaplardan Mart ayında alınan kavram ve konular doğrultusunda çalışmalar yapıldı. “Çizgi ve Ses Çalışmaları” kitabına devam edildi.

5

6

7

8

9

10 ALÇAK-YÜKSEK İÇ-DIŞ İÇİNDE-DIŞINDA SERT-YUMUŞAK AÇIK-KAPALI CANLI-CANSIZ SAĞINDA-SOLUNDA İLERİ-GERİ ARASINDA AÇ-TOK HAREKETLİ-HAREKETSİZ SESLİ-SESSİZ AÇIK-KOYU TERS-DÜZ LİLA RENGİ TANIMA RENK TONLARINI TANIMA(AÇIK VE KOYU) İKİŞERLİ RİTMİK SAYMA 10’DAN GERİYE SAYMA ARASI SAYILARI TANIMA VE YAZMA RENK ÖRÜNTÜ-ŞEKİL ÖRÜNTÜ ALTIGEN ŞEKLİNİ TANIMA VE ÇİZME OVAL ŞEKLİNİ TANIMA GRAFİK OLUŞTURMA NEDEN-SONUÇ DİKKAT ÇALIŞMASI İLİŞKİ KURMA

11 MAYDANOZUN YARARLARINI ÖĞRENEREK, TADINA BAKTIK, NELER YAPILABİLECEĞİNİ KONUŞTUK. DAHA SONRA DA MAYDANOZLU HAVUÇ SALATASI YAPARAK AFİYETLE YEDİK.

12 27 MART DÜNYA TİYATROLAR GÜNÜ

13

14

15

16

17 ADA KUTAY MANKIR

18

19 5 İSTEK OKULLARI 25 YAŞINDA İstek tiş ö rtleri yapıyoruz. Bir parti ile İstek Vakfının kuruluşunu kutluyoruz. 6 İlkbaharla birlikte doğadaki değişiklikleri g ö zlemlemek i ç in Atat ü rk Ormanı ’ na gidiyoruz. Sınıfımızdaki ağacımızı ilkbahar ağacına d ö n ü şt ü r ü yoruz. İlkbaharda Bir G ü n isimli CD yi izliyoruz. 7 Bitki ç imlendirme ç alışmaları yaparak bitki g ü nl ü ğ ü m ü ze başlıyoruz. Bitki B ü y ü yor isimli drama ç alışmasını yapıyoruz. Not: Evden gelirken sorumluluğunu alabileceğin bir saksı ç i ç eği getirmeyi unutma. 8 Deneyler yaparak bitkilerin nelere ihtiya ç ları olduğunu ö ğreniyoruz. Üç boyutlu pazılarla bitkilerin b ö l ü mlerini inceliyoruz. Lale S ü mb ü l isimli m ü zikli rond oyununu oynuyoruz. 9 Botanik Bah ç esi ’ ne geziye gidiyoruz. Gezi sonrasında Yıldız Parkı ’ nda piknik yapıyoruz. Not: Piknik i ç in evinden istediğin yiyecekleri getirebilirsin. YARIN YAPILACAK OLAN RANDEVULU VELİ TOPLANTISINA RANDEVU SAATİNİZDE KATILAMYI UNUTMAYINIZ. 12 Dağlarda bulunan bitkileri kimler ekti sorusuna cevap arıyoruz. Kavram haritalarını inceleyerek Ü reme nedir ö ğreniyoruz. Mantarlar isimli m ü zikli rond oyununu oynuyoruz. 13 Pamuk kullanarak bah ç emizde bulunan ç i ç eklerin polenlerini topluyoruz. Ç eşitli bitkilere ait tohumları inceliyoruz. Sanat etkinliğinde kil kullanarak ç i ç ekler oluşturuyoruz. “ Elma Kurdu ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 14 R ö lyef tekniği ile İlkbahar grup ç alışmamızı yapıyoruz. Sebze ve meyveleri yetiştikleri yerlere g ö re grupluyoruz. Kivinin yararlarını ö ğrenerek kivili pasta yapıyoruz. 15 Atat ü rk ü n kişisel ö zelliklerini ö ğreniyoruz. Atat ü rk ”ü n ç ocuklarla ç ektirmiş olduğu fotoğrafları inceleyerek ç ocuklara verdiği değer hakkında sohbet ediyoruz NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE Ç OCUK BAYRAMI i ç in sanat etkinliğinde yapmış olduğumuz ç alışmalar ile sınıfımızı ve okulumuzu s ü sl ü yoruz.

20 19 Atat ü rk ve Ç ocuk konulu alb ü m ü m ü z ü oluşturuyoruz. “ Atat ü rk Olmak ” isimli hikayeyi dinliyoruz. Not: Evden gelirken Atat ü rk ” e ait ç eşitli fotoğraflar getirmeyi unutma. 20 Sınıf arkadaşlarımızın bizlerle ilgili d ü ş ü ncelerini bir panoda sergiliyoruz. “ 23 Nisan ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE Ç OCUK BAYRAMI ” NI Ç eşitli eğlencelerle kutluyoruz. Not: Evden gelirken kırmızı-beyaz renklerde giysiler giyinerek gelmeyi unutma. 22 Atat ü rk ’ e ne s ö ylemek isterdin? Sorusunu cevaplıyoruz. Atat ü rk ile ilgili ç eşitli resim ç alışmaları yapıyoruz NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE Ç OCUK BAYRAMI nedeniyle resmi tatil. Not: İlk ö ğretim okulumuzun hazırladığı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Ç ocuk Bayramı t ö renimize ç ocuğunuz ile birlikte izleyici olarak katılabilirsiniz. 26 D ü nya Turuna Başlıyoruz. Ü lkemizin ç eşitli ö zelliklerini ö ğrenerek Asya Kıtasını inceliyoruz. G ö lgelendirme tekniği ile T ü rk Bayrağı ç alışması yapıyoruz. Not: Evinizde bulunan ü lkemize ve diğer ü lkelere ait fotoğraf, giysi, kitap, eşya v.b. malzemeler getirebilirsin. 27 Bug ü n Avrupa Kıtasındayız. D ü nya maketimize başlıyoruz. Farklı ü lkelere ait bayrakları inceliyoruz. 28 Bug ü n Amerika Kıtasındayız. Sanat etkinliğinde ç eşitli Kızılderili kost ü mleri hazırlayarak “ Kızılderili Dansı ” yapıyoruz. “ Bayrak Yarışı ” isimli oyunu oynuyoruz. 29 Bug ü n Afrika Kıtasındayız. Farklı ü lke m ü ziklerini dinleyerek dans ediyoruz. D ü nya Kocaman Bir Kovan isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. 30 Bug ü n Antarktika Kıtasındayız. D ü nya ç ocuklarının resimlerini boyuyoruz. Nisan Ayında doğan ö ğrencilerimizin doğum g ü nlerini kutluyoruz. NOT: Mini programdaki etkinlikler o g ü n yapılacak birka ç etkinliği i ç ermektedir.

21 5 Ç ocuğunuzdan okulunun resmini yapmasını isteyin 6 Ç ocuğunuz ile bir parka giderek y ü r ü y ü ş yapın ve ilkbahar mevsiminin gelişi ile doğada oluşan değişiklikleri g ö zlemleyerek sohbet edin. 7 Ç ocuğunuzla lale soğanı ekin. 8 Ç ocuğunuz ile bitkilerin b ö l ü mlerini konuşun ve bir ç i ç ek resmi ç izmesini isteyin. 9 Ç ocuğunuz ile gezi sırasındaki g ö zlemleri hakkında sohbet edin. 12 Ç ocuğunuzdan ilkbahar mevsimini anlatan bir resim yapmasını isteyin. 13 Evinizde bulunan bitkilerin tohumlarının ö zellikleri hakkında konuşun. 14 Ç ocuğunuz ile birlikte evinizde bulunan sebze ve meyveleri inceleyerek yetiştikleri zaman ile yerler ile ilgili sohbet edin. 15 Ç ocuğunuz ile Atat ü rk ’ü n kişisel ö zellikleri hakkında sohbet edin. 16 Ç ocuğunuz ile 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Ç ocuk Bayramı ’ nın ö nemi ile ilgili sohbet edin. 19 Ç ocuğunuz ile ü lkemizin ö zellikleri hakkında sohbet edin. 20 Ç ocuğunuzdan okulda ö ğrendiği “ 23 Nisan ” isimli şarkıyı s ö ylemesini isteyin. 21 Ç ocuğunuz ile birlikte evinize bayraklar asarak s ü sleyiniz. 22 Ç ocuğunuzdan “ 23 Nisan ” ı anlatan bir resim yapmasını isteyin. 23 Bug ü n ç ocuğunuz ile birlikte okulumuzdaki t ö reni izleyebilir, sonrasında onun ç ok sevdiği bir etkinliği (sinema, tiyatro, parka gitme,...) yaparak bayramını kutlayabilirsiniz. 26 Ç ocuğunuz ile ü lkemizin ö zellikleri hakkında sohbet edin. 27 Ç ocuğunuz ile com adresinden farklı ü lkelerin d ü nyadaki yerlerini bulun. com 28 Bug ü n ç ocuğunuz ile Amerika kıtasındaki ü lkeleri inceleyin. 29 Bug ü n ç ocuğunuz ile Afrika kıtasındaki ü lkeleri inceleyin. 30 Bug ü n ç ocuğunuz ile Antarktika kıtasını inceleyin.


"MART AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ MART AYI KAVRAMLARIMIZ MART AYI SEBZEMİZ MART AYI GEZİLERİMİZ MART AYI ÖZEL GÜN KUTLAMALARIMIZ MART AYI PARTİMİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları