Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hazırlayan : Ayşegül Sağık.   kişinin kendini anlaması,  problemlerini çözmesi,  gerçekçi kararlar alması,  kapasitesini kendine en uygun düzeyde.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hazırlayan : Ayşegül Sağık.   kişinin kendini anlaması,  problemlerini çözmesi,  gerçekçi kararlar alması,  kapasitesini kendine en uygun düzeyde."— Sunum transkripti:

1 Hazırlayan : Ayşegül Sağık

2   kişinin kendini anlaması,  problemlerini çözmesi,  gerçekçi kararlar alması,  kapasitesini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,  çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum sağlaması  böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye verilen psikolojik yardımlardır. Rehberlik;

3  Rehberlik hizmetinin hedeflerine ulaşabilmek için rehberlik programları aşağıdakileri gerçekleştirmek zorundadır:  Öğrencileri sistemli ve detaylı bir incelemeden geçirmek  Öğrencilere, kendileri ve içinde bulundukları eğitsel, mesleki ve toplumsal fırsatlar hakkında zengin bir bilgi vermek  Öğrencilerin çeşitli ihtiyaçlarını karşılamak için okul personeline, velilere ve çevredeki ilgili kuruluşlara bilgi, hizmet-içi eğitim ve araştırma konularında yardımda bulunmak

4  Eğitim sürecinde ortaya çıkan sorunların çözümüne ve bireylerin daha üst düzeyde öğrenme yaşantıları geliştirmesine dönük yapılan rehberlik hizmetidir. Eğitsel Rehberlik

5  Bireylerin kendileri ile ilgili kişisel problemlerin çözümü için yapılan rehberlik hizmetidir. Kişisel Rehberlik

6  Tüm eğitim öğretim süreçlerinde rehberlik çok önemli bir süreçtir. Özellikler uzaktan eğitim sistemlerinde iyi yapılandırılmış rehberlik hizmetleri öğrencilerin kuruma olan aidiyet duygularını artırmakta ve öğrencilerin kendilerini yalnız hissetmelerinin önüne geçmektedir. Uzaktan Eğitimde Rehberlik

7  Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojilerle birlikte öğretmen ve öğrenci rolleri de değişmiştir. Öğrenci: Kendi öğrenmesinde sorumlu aktif Öğretmen: Rehberlik etme, Uygun ortam hazırlamak.

8   Öğrenenlerle birebir ilgilenmesi  Derse katılımını sağlamada öneriler  Yol gösterme  Öğrencinin kurulan sistemden ve işleyişinden haberdar edilmesi  Empati kurma Uzaktan eğitimde rehberlik hizmetini de üstlenmesi gereken öğretmenin görevi:

9   E-posta  Anlık mesajlaşma araçları  Video konferans sistemleri gibi teknolojilerle yapılabilir.  Tek yönlü iletişim modelleri ( mektup, televizyon, radyo vb.)  Yüz-yüze danışmanlık hizmeti de yapılabilir. Uzaktan Eğitimde Rehberlik Hizmetleri

10  Tek yönlü uygulama modelleri : 1. Mektup ile uygulama modeli : Bu modelde sadece posta yolu ile materyaller gönderildiğinden uygulanacak rehberlik hizmetinin de bu modele göre oluşturulması gerekmektedir. Uygulama Modelleri ve Rehberlik

11  2. Tek Yönlü Radyo ile Uygulama Modeli: Öğrenciler, öğretmenlerinin yüzünü göremez ve karşılıklı iletişim kuramazlar. Yani tek yönlü sesli iletişim bulunmaktadır. Bu modelin içinde mektupla öğretim modeli de kullanıldığı için daha avantajlıdır.

12  3. Tek yönlü televizyon ile uygulama modeli : Öğrenci televizyon ile dağıtım modelinde öğreticiyi veya danışmanı televizyonda görebilmekte, bu nedenle aidiyet duygusunda artış sağlanabilmektedir.

13  4. Tek Yönlü Bilgisayar ile Uygulama Modeli: Bilgisayarlar uzaktan eğitim sisteminde ilk olarak yılları arasında kullanılmaya başlanmıştır.. Uzaktan eğitim kurumları için temel teknolojiyi oluşturmaktadır.

14   Elektronik Posta ve E-Posta Listesi: Öğrencilerin e- posta adreslerinin listesi oluşturularak öğretim elemanı ve öğrenciler listedeki herkese aynı anda toplu mesaj gönderebilir.

15   Ses Postası: Kişiler arasında konuşma mesajlarıyla haberleşmeyi sağlar.  Çoklu Ortam Postası: Metnin yanında; şekil, konuşma mesajı ve video mesajının bulunabildiği posta türüdür.  Tartışma Gruplar ve Formlar: İnternet kullanıcılarının değişik konularda haberler, yazılar gönderdiği bir tartışma platformudur.

16  5. Tek Yönlü Karma Uygulama Modeli: Tüm tek yönlü uygulama modellerinin bir arada kullanılmasıdır.

17  Çift yönlü uygulama modelleri : 1. Çift Yönlü Radyo İle Uygulama Modeli: Öğretmen öğrencileri ile çift yönlü sesli konferans ile iletişim kurmaktadır.

18  2. Çift Yönlü Televizyon İle Uygulama Modeli: Öğretmen öğrencileri ile çift yönlü video konferans ile iletişim kurmaktadır.

19  3. Çift Yönlü Bilgisayar İle Uygulama Modeli: Günümüzde en çok kullanılan uzaktan eğitim rehberlik hizmetidir. Burada rehberlik hizmeti internet üzerinden ve eş zamanlı olarak sağlanmaktadır. Rehberlik hizmetlerinin sağlandığı bazı teknolojiler :

20   Sohbet Odaları: Kullanıcıların birbirleriyle metin tabanlı iletişim kurmasını sağlayan araçtır.  Telekonferans: Her kullanıcı, diğer kullanıcıları duyabilir ve onlarla konuşabilir.  Video Konferans: Birden fazla kullanıcının ses ve görüntülü iletişimde bulunmasını sağlayan teknolojidir.

21   VoIP ( Voiceover IP): İnternet üzerinden telefon ve PC’ler arası sesli görüşme yapabilmeyi sağlayan teknolojidir.

22  4. Çift Yönlü Karma İle Uygulama Modeli: Çift yönlü uygulama modellerinde yer alan bütün teknolojilerin bir arada kullanıldığı modeldir. Bu modelde önemli olan bu tür teknolojilerin nerede ve nasıl kullanılacağının iyi organize edilmesidir.

23  İster tek yönlü uygulama modelleri ile sağlansın, ister çift yönlü uygulama modelleri ile sağlansın uzaktan eğitimde rehberlik, tüm uzaktan eğitim yapan kurumların dikkat etmesi gereken bir süreçtir. Yüz yüze eğitimde yapılan rehberlik hizmetlerinin tümü uzaktan eğitim öğrencilerine de sağlanmalı, aynı zamanda öğrencilerin aidiyet duygularını ve güdülenmelerini arttıracak etkinlikler tasarlanmalıdır. Sonuç olarak;

24   Uzaktan eğitimi tanıtan herhangi bir materyal veya fragmanla karşılaştınız mı? Anket Değerlendirmesi Evet hayır kısmen

25   Uzaktan eğitimde rehberlik hizmeti alıyor musunuz? Evet hayır

26   Uzaktan eğitimde rehberlik hizmetini faydalı buluyor musunuz? Evet hayır kısmen

27   Örgün eğitimde verilen rehberlik hizmetiyle uzaktan eğitimde verilen rehberlik hizmeti aynı kaliteye sahip mi? hayır kısmen

28   Sizce uzaktan eğitimdeki rehberlik hizmetinin kalitesinin arttırılması size olan faydasını attırır mı? Evet kısmen

29   Uzaktan Eğitim Prof.Dr. Aytekin İŞMAN A.Pegem Akademi 3.baskı Eylül 2008  Uzaktan Eğitimde Ders Kitapları “ Açık öğretim Lisesi Örneği” Yrd. Doç.Dr Zeki Kaya Ankara, 1996  Uzaktan Eğitim Etkin Uygulama Esasları John R.Verduin, Jr. Thomas A. Clark Çeviren İlknur Maviş, 1994  Uzaktan Eğitim İŞMAN, Aytekin Ankara Pegem Akademi, 2011  Uzaktan Eğitim Teknolojisi Özdil, İlhan Eskişehir Anadolu Üniversitesi 1985  Uzaktan eğitim Usun, Salih Ankara Nobel Yayın Dağıtım 2006   https://www.google.com.tr/search?biw=1366&bih=643&q=e%C4%9Fitim de+rehberlik+ppt&revid= &sa=X&ei=vn6LVKLdMM3YPK63gPg M&ved=0CGoQ1QIoAQ https://www.google.com.tr/search?biw=1366&bih=643&q=e%C4%9Fitim de+rehberlik+ppt&revid= &sa=X&ei=vn6LVKLdMM3YPK63gPg M&ved=0CGoQ1QIoAQ KAYNAKÇALAR


"Hazırlayan : Ayşegül Sağık.   kişinin kendini anlaması,  problemlerini çözmesi,  gerçekçi kararlar alması,  kapasitesini kendine en uygun düzeyde." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları