Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ 616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ 616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı."— Sunum transkripti:

1 CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ 616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

2 Oyun Analizi:Centipede Arcade Games Arcade,oyun salonlarında oynanan oyun türlerine ve bunların oynandığı salon makinelerine verilen addır. Oyuncu metalik jetonu makineye atarak doğrudan oyuna başlar. Arcade oyunlarda eylem ön plandadır. Kaydetme ve tekrar yükleme seçenekleri yoktur.Jetonlu makine ve kişisel bilgisayarlarda oynanabildiği gibi çeşitli web siteleri aracılığıyla internet üzerinden oynanabilir. Flash yazılım teknolojisi ile geliştirilen Arcade oyunlarının bazıları skor tahtalı, bazıları ise sadece online oynanır ve eğlenceli vakit geçirme aracı olabilir. Özellikle geliştirici ve eğitici içerikli arcade oyunlar gelişim çağındaki çocuklar için faydalı olabilir.

3 Arcade Games Klasik arcade oyunları 1970 sonlarında 1980 başlarında ortaya cıktı. Oyuncular oyunu ilk oynayışlarında kolaylıkla anlayabilir. Oyunu anlamak için cok fazla zaman harcamaya gerek yoktur. Oyunun nasıl işlediğini ve başarıya ulaşmak için neyin gerektiği kolay kavranır.Boylece oyuncu bir an once oyunu tekrar oynamak ister.

4 Arcade Games Teknik sınırlamalar oyunun geliştirilmesine etki etmiştir. Ram, işlemci gibi teknik özelliklerin gücü tasarımcıları oyun kurgusunu oluşturmasında etkili olmuştur. Klasik arcade oyunlarda cok ceşitli gameplay stilleri vardır.Centipede,Missile Command, Pac-Man, Frogger gibi arcade oyunlar birbirinden farklı oyun kurgularına sahiptir.

5 Arcade Games Arcade oyunlar farklı kurgulara sahip olsalar da temelde genel bir tema üzerine kuruludur. Bu tema ateş etme ve düşmanı bozguna uğratma üzerinedir.Centipede, Space Invader, Galaga ve Tempest gibi.. Modern oyun tasarımcıları arcade oyunları analiz ederek kendi oyunlarında oyuncular için daha etkileyici deneyimler oluşturabilir.

6

7

8 Classic Arcade Game Traits (Klasik Arcade Oyun Özellikleri) Single Screen Play (Tek Ekranlı Oyun) Oyuncu tek bir ekranda oyunu oynar.Bu durum teknolojik sınırlamalar ve oyun tasarımının sonucudur. Oyuncu oyun dünyasının tamamını görebilir ve karar verme aşamasında oyun dünyasının tamamıyla ilgili bilgi sahibi olmasını sağlar.

9 Classic Arcade Game Traits (Klasik Arcade Oyun Özellikleri) Infinite Play (Sonsuz Oyun) Oyuncular sonsuza kadar oyunu oynayabilir.Oyunun sonu diye bir durum söz konusu değildir. Her oyun oyuncunun ölümü ile biter bu durum bir tür trajedi olabilir. Kazanması zor olan oyunlar aşamalı olarak zorlaşma gerektirir. Oyununun sonsuz olmasını gerektiren ticari amaçlar da vardır.

10 Classic Arcade Game Traits (Klasik Arcade Oyun Özellikleri) Multiple Lives (Çoklu Canlar) Klasik arcade oyunlarda oyun bitmeden önce oyunculara sonsuz deneme hakkı ve cok sayıda can verilir. Oyuncuların sahip olduğu canlar oyun mekaniğini oyun bitmeden keşfetmelerini sağlamak için şans verecektir. Oyuncular oyunun nasıl işlediğini anlayacak ve tekrar oynamak isteyecektir.

11 Classic Arcade Game Traits (Klasik Arcade Oyun Özellikleri) Scoring/High Scores (Puanlama/Skor Elde Etme) Klasik arcade oyunların hemen hepsinde oyundaki farklı nesneler aracılığıyla puanlama sistemi vardır. Örneğin Centipede oyununda oyuncu her ortadan kaldırdığı her mantar için 1 puan, Kırkayak bölümü için 10 puan, kırkayağın kafası için 100 puan, ve her bir örümcek için 1000 puan kazanır. Yüksek skorlar oyuncular arasındaki rekabeti arttırır. Oyuncular birbirlerini geçmek için daha fazla oynarlar.

12 Classic Arcade Game Traits (Klasik Arcade Oyun Özellikleri) Easy-to-Learn, Simple Gameplay (Öğrenmesi Kolay, Basit Gameplay) Örneğin Centipede oyununu oynayan bir oyuncu üçüncü canını kullandığında oyunun nasıl işlediği ve daha iyi nasıl oynayabileceği konusunda bir fikir oluşturabilir. No Story (Hikayesizlik)

13 Centipede Centipede oyunu 1981 yılında Edd Logg ve Donna Bailey tarafından geliştirilmiştir. Input Arcade oyun tasarımcısı oyun için en iyi kontrol türünü ve sistemini(klavye,fare,konsol) belirlemelidir. Oyunucular Centipede oyununda trackball ve nişancıların ateşleme hareketini arasındaki ilişkiyi kolaylıkla anlayabilir.

14

15 Interconnectedness(Bağımsızlık) Oyunun farklı elemanlar birlikte uyumlu davranır. Kırkayak(centipede) ekranın üst bölümünden oyuncunu bulunduğu ekranın alt kısmına yatay olarak hareket eder. Örümcek(spider) ekranın alt kısmından sıcarayabilir ve capraz olarak hareket eder. Pire(flea) oyuncunun karsısından dik olarak hareket eder.

16 Interconnectedness(Bağımsızlık) Centipede-Mantar ilişkisi: Mantarlar centipede’in gelişmesini sağlar. Pire-Mantar İlişkisi: Pire ekranın alt tarafına indiğinde arkasında yeni mantarlar bırakır.Pire sadece az sayıda mantar olduğunda gelir.Eğer oyuncu bütün mantarları bitirmek üzereyse pire ortaya çıkar.

17 Interconnectedness(Bağımsızlık) Örümcek-mantar ilişkisi: Örümcek mantarları yiyerek oyuncu için büyük tehlike oluşturur. Örümceğe ateş etmek ve öldürmek yerine örümcekten kaçılırsa örümcek daha fazla mantar yiyebilir.

18 Interconnectedness(Bağımsızlık) Akrep-mantar İlişkisi Akrep ekranın üst yarı kısmından yatay hareket eder.Oyuncuları öldürebilir.Altından geçtiği mantarları zehirler. Zehirli mantarlar centipede’in farklı hareket etmesine neden olur.Zehirli mantara dokunan centipede ekranın alt kısmına oyuncuya doğru düşey olarak hareket eder.

19 Interconnectedness(Bağımsızlık) Centipede oyunun elemanları birbirleriyle uyum içinde çalıştıklarında oyuncuların başa çıkma durumlarını zorlaştırabilir. Bazı oyuncular özel stratejiler geliştirmişlerdir.Örneğin pirelerin ortaya çıkmasını durdurarak centipede’in ekranın alt kısmına gelişini yavaşlatıp oyuncuların daha uzun süre oyunda kalmalarını sağlamışlardır.

20 Escalating Tension (Yükselen Tansiyon) Centipede oyunun başarısındaki büyük etken oyunun tansiyon yükseltmesidir. Örneğin pireler aracılığıyla bir iki dakika içinde tansiyonu yükseltilebilir.Çünkü pireleri öldürmek için iki defa ateş edilmelidir. Centipede ortasından ateş edilirse ikiye ayrılır ve iki ayrı centipede gibi davranır.

21 Escalating Tension (Yükselen Tansiyon) Centipede oyuncunun bulunduğu ekranın alt kısmına ulaşırsa başka bir centipede ortaya çıkar.Oyuncu bunu engellemek için caba göstermelidir. Oyuncu mantarları bir an önce temizlerse şanslı durumdadır.Aksi halde mantarlar oyun alanını oldukça daraltacaktır.

22

23 Escalating Tension (Yükselen Tansiyon) Oyuncunun puanı arttıkça centipede daha zorlu bir canavara dönüşür. Oyuncunun skoru 5000’e ulaştığında örümceğin hızı iki katına çıkar. Oyun aynı kurallarla devam etmediği için oyuncunun gerilimi artar örneğin centipede’ın bölümleri artar,mantarlar çoğalır,oyuncu daha dar bir alanda oynamak zorunda kalır.Bu durum oyuncuyu çeker ve tekrar oynamak ister.

24 One Person, One Game (Tek Kişi,Tek Oyun) Centipede’ın yaratıldığı zamanlarda one person-one game oyun sistemleri kullanılıyordu. Oyun geliştirme takımı tek kişiden oluşuyordu (Ed Logg).Oyunun bütün ayrıntılarında kontrol tek bir kişideydi.Bu da her türlü yeteneğe sahip olan tasarımcıların varlığını gerektiriyordu. Günümüzde ise oyun geliştirmenin takım işi olduğu görüşü üzerinde birleşilmiştir.


"CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ 616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları