Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 1 BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 1 BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası."— Sunum transkripti:

1 Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası olmak için amacı anlamak gerekir.” Warrel Dane

2 Odak  Odağın belirlenmesi  Odağın fonksiyonu  Odağın sürdürülmesi  Odağı ayrıntılarıyla anlamak  Odağın değiştirilmesi  Alt odaklar  Odağın kullanılması BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu

3 Güçlü bir oyun 3

4 Üstünde çalıştığınız oyuna dönük hayal gücünüzü tek noktada toplayabilmeniz mümkün müdür? BTÖ6164 Bu oyunu eğlenceli, ilgi uyandıran, farklı kılan bir bakış açınız var mıdır?

5 Güçlü bir oyun tasarımcısı 5

6 Odağın belirlenmesi  Oyunla ilgili olarak en çok merak uyandıran  Oyunun üstesinden gelmeye çalıştığı şey  Oyuncunun yaşayacağı deneyimin türü  Oyuncuda harekete geçireceği duyguların türü  Oyuncunun oyundan kazanması gereken şeyler  Oyunu farklı kılan  Diğer oyunlardan ayıran  Oyuncunun oyun dünyasında yaşayacağı kontrolün türü NEDİR? 6

7 7  Proje üstünde birileri çalışmaya başlamadan  Burn-rate harcanmaya başlamadan  Pazarlama departmanı içeriğe ve gidişata müdahale etmeye başlamadan önce ÖNCE Odağın belirlenmesi

8 NE KADAR UZUN? 8

9 Odağın belirlenmesi NASIL? 9

10 Odağın belirlenmesi NASIL? 10

11 Odağın belirlenmesi NASIL? 11

12 Odağın belirlenmesi NASIL? 12

13 Odağın belirlenmesi NASIL? 13

14 Odağın sürdürülmesi 14

15 Kişileri erken beyin fırtınası aşamasına dahil etmek onlarda düşüncenin doğuşuna katkı getirdikleri inancını doğuracaktır. Odağın sürdürülmesi 15

16 Güçlü bir focusa sahip olmak takım arkadaşlarınız üzerinde sürekli etkiniz olduğu anlamına gelmez ancak farklı yöne gitmelerini engelleyebilmenize olanak sağlayacaktır. Odağın sürdürülmesi 16

17 Oyuncular iyi odaklanmış bir oyun ile odaklanmamış bir oyun arasındaki farkı sözcüklere dökmeseler de bileceklerdir. Odağın sürdürülmesi 17

18 Kökten bir değişiklikse focusta yaptığınız takım arkadaşlarınız bu değişlik konusunda hem fikir olmalıdır. Odağın sürdürülmesi 18

19 Odağın sürdürülmesi Değişiklik bağlamında alacağınız en kötü karar yeni odağınıza bağlı olarak yeni varlıklara (assets) ihtiyaç duymanız. 19

20 Alt Odaklar 20

21 Alt Odaklar BTÖ61621  Oyunun ne tür oyunculara hitap ettiği  Oyunun grafik özelliklerinin neler olduğu  Oyunun ortalama bitirme süresinin ne kadar olduğu ...

22 Alt Odaklar BTÖ61622 Unutulmaması gereken nokta fazla ayrıntıdan kaçınılması gerektiğidir.

23 Alt Odaklar BTÖ61623

24 Odağın Kullanılması BTÖ61624 Odağınız pazar yaratmak amacıyla oluşturulmuş bir araç olmamalıdır.

25 Odağın Kullanılması BTÖ61625

26 Odak, şanstan daha fazlasını sunar. BTÖ61626


"Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 1 BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları