Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane."— Sunum transkripti:

1 BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN

2 “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane

3 20 kişilik bir takımla 2 yıl boyunca bir oyun inşa etmek, sanat yaratmaktan çok bir savaşa benzer. Birçok kişi bu kadar büyük bir çelişkinin, özellikle modern ticari bilgisayar oyunları gibi ortak formlarda büyük bir sanata öncülük ettiğini söyler.

4 Güçlü bir oyun; takım üyelerinin bir oyunun en iyi hangi yolla tamamlanacağı konusundaki tartışmalarının küllerinden ortaya çıkabilir.

5 Bir oyunun focus’ u, tasarımcının oyun hakkındaki en önemli düşüncesidir. Yani tasarımcının oyun ile ilgili en önemli nedir sorusuna verdiği cevaptır.

6 * Oyunda asıl amacını ortaya koyar. * Oyunu tasarlayan kişi yada grubun kısaca oyunun özelliklerini anlatmasına dayanır. * Focus’ u oluşturmak için yöneltilen sorulara bu bölümde cevap verilir.

7 Tasarımcı oyunun Focus’ unu oluştururken kendine bir dizi soru sormalıdır: * Bu oyun hakkında en önemli zorlayıcı sebep nedir? * Bu oyun neyi başarmaya çalışır? * Oyuncular hangi tip tecrübelere sahip olacaktır?

8 * Oyuncularda hangi tip duyguları harekete geçirmeye çalışır? * Oyuncuların bu oyundan kazançları ne olacaktır? * Bu oyun nasıl eşsiz olur? Diğer oyunlardan farkı ne olur? * Oyun dünyasında oyuncuların hangi tip kontrolleri olur?

9 Bu sorular üzerine, yaratmayı planladığınız oyunun focus’ unu saptayabilirsiniz. Eğer bu soruları cevaplamada sorunlarınız varsa, soruların cevapları belli olana kadar düşünmeniz gerekmektedir.

10 “ Winter Carnival Whirlwind” hız ve öfke içeren bir oyundur. Oyuncular bir buz karnavalı etrafında hareket ederler. Ayrıca, uygun olmayan mevsim şartları altında olabildiğince uzun süre dayanmak durumundadırlar. Kar altında heyecan verici bir oyun ortamı sunulmaktadır. Riskli çevre koşulları içerisinde yönlendirme yapılarak oyuncunun ilerlemesi sağlanmaktadır.”

11 Oyununuz örneğin Tomb Raider gibi bir başka oyuna benzeyebilir, fakat siz focusunuzda bu oyunun sahip olduğu terimler üzerine karşılaştırmadan kaçınarak bir oyun tanımlamak istersiniz. Tomb Raider

12 Oyunun Focus’ unda konuyla ilgili en önemli bilgilere dış referanslar olmadan yer verilmelidir. Oyunun Focus’ unu kurmak, oyunu sınırlamak anlamına gelmez. Oyunda karmaşıklık varsa dahi, bu karmaşıklığı tanıyabilmek ve Focus’ ta bundan bahsetmek gerekir.

13 Oyun geliştirme uzun bir süreci kapsar ve bu süreçte kalabalık bir ekiple çalışmayı gerektirir. Ancak bu durumun beraberinde getirdiği bazı olumsuzluklar olabilir. Bunlar:

14 * Ortaya atılan yeni fikirler karmaşaya yol açabilir. * Esas amaçtan sapılabilir. * Ortaya çıkan oyunun bölümlerinin birbirinden bağımsız olma olasılığı vardır. * Sürecin başında tasarlanan oyun yerine bambaşka bir oyun ortaya çıkabilir.

15 Bu olumsuzlukları önleyebilmek için tasarımcı, tüm bu ihtimalleri gözönünde bulundurarak, oyunun temel özelliklerini belirleyerek diğer takım elemanlarına sunmalıdır.

16 Eğer bir oyun tasarımı projesinde, oyuna sizden daha az katkısı olan insanlarla çalışıyorsanız, belirlediğiniz focus’ u diğerlerine beğendirmek zorunda değilsinizdir. Ama eğer oyun ekibinde tasarımcısı olarak görev yapıyorsanız, bu durumda oyunun focusunun doğasını anlamalı ve diğerlerini inandırmalısınız.

17 Bunun için, * Tasarımcı tasarlanacak oyun hakkındaki vizyonunu netleştirmelidir. * Oyunun temel özelliklerini belirleyen sorulara yanıt bulmalıdır. * Oluşturduğu vizyon ve verdiği cevaplara kendisi de inanmalıdır.

18 Bu bilgiler ışığında belirlenen özellikler; * İnce ayrıntılara girilmeden * Herkesçe anlaşılır * Anlamsız uzatmalardan kaçınılarak * Ve bir paragraf halinde Sunulmalıdır.

19 Focus oluşturulduktan sonra, takımdaki diğer elemanlara sunulmalıdır. Eğer oluşturduğunuz Focus takım elemanlarınca onaylanmıyorsa, bu duruma üç seçenek sebep olabilir: * Oyun tasarımında sorun vardır. * Oyun tasarımı yeterlidir fakat Focus’ a yansıtılamamıştır. * Takım elemanlarının seçimi yanlıştır.

20 Eğer sorun Focus’ un oyunu yansıtamamasından kaynaklanıyorsa, Focus’ u değiştirme yoluna gidilir. Bu değişikliği sürecin ortasında yapıyorsanız, bu değişikliğin önce ve sonrasını hesaba katmanız gerekir. Ayrıca böyle bir değişiklik durumunda zaman ve bütçe hesabına da dikkat edilmelidir.

21 Oyunun alt Focus’ ları kesinlikle zorunlu olmamakla birlikte odak fikri için yardımcı olabilirler. Bir oyunun alt Focus’ u, esas Focus’tan ayrı fakat onun tarafından desteklenebilir olmalıdır. Alt Focus’ lar oyunun özel parçaları hakkında ayrıntıyı vermelidir.

22 Alt Focus kendi başına oyun tasarımı için yeterli değildir.

23 TEŞEKKÜRLER…


"BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları