Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının."— Sunum transkripti:

1 Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması

2 İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının Nedenleri »Yaygınlaşması için Yapılabilecekler »Artı ve eksileriyle Weblog »Son söz Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

3 Weblog »Web-blog sözcükleri yerine kısaca "blog" kelimesi kullanılmaktadır ve “web’ de oluşturulan günlük ” ya da “ağ günlüğü” şeklinde tanımlanabilir. 3 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

4 Weblog »Ağ günlükleri; – İleri düzey web bilgisine sahip olmadan oluşturulabilen, – metin ve grafiklerle desteklenebilen, 4 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

5 Weblog – yazarların yazıları hakkında yorumlar alabildiği, 5 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

6 – yapılan yorumların kronolojik olarak arşivlenmesini sağlayan, – kullanıcıları belirlemenize, sınırlandırmanıza imkan sağlayan, 6 Weblog Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

7 Weblog »diğer web sayfalarına, videolara vb. uygulamalara bağlantı sağlayabilen “çevrimiçi günlükler” dir. 7 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

8 Altun’a göre, bloglara erişen kişiler, okuyucular ve yazarlar diye ayrıldığında, okuyuculara göre bloglar “web sayfalarından farksızdır” ; »ancak yazarlara göre blog, “HTML bilgisi olmadan, dosya transferi işlemlerine ve özel bir yazılıma ihtiyaç duymadan web sayfası oluşturmayı ve düzenlemeyi sağlayan yazarlık sistemidir.”

9 Weblog Sınıflandırılması 9 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Teknik Açıdan Filtreleme Özellikli Dergi Tİpi İçerdiği Medya Türüne Göre Metin Fotoğraf Video Kullanım Amaçlarına Göre Kişisel Temasal Toplumsal Şirket Eğitim Altun (2005) ‘a göre weblogları içeriği oluşturma şekli (Teknik Açıdan), medya türü ve kullanım amacına göre sınıflandırabiliriz

10 Özellikleri ? Kişisel yayınlama alanı Kayıtlar (posts) – başlık, yazı, resim, video, bağlantılar (link) Yazma anına eş zamanlı olarak yayınlama Ters kronolojik sıra -en son yazılan en başta-

11 Yorumlar ve etkileşim Bilgi yönetimi ve arşivleme Diğer web sayfalarındaki bilgilere ve haberlere bağlantılar -link- Blog takipçisi (blogroll) Etiketler (tags)

12 Oluşturma, kullanma ve güncelleme kolaylığı Profesyonel görünüm Yenilikçi teknoloji Çok sayıda servis alternatifleri Şablon düzenleme Sunucu aksaklık süresi Çok sayıdaki servis alternatifleri  

13 Neden Blog ? Birçok web yayınlama problemlerine bir çözüm. Html, java.. Vb web yazarlık dilleri bilmeyi gerektirmemesi.

14 Neden Blog ? Herhangibir zamanda herhangibir yerde yayınlama imkanı –sadece bir internet bağlantısıyla-İhtiyaçlarınıza göre geniş bir okuyucu kitlesine veya belirlediğiniz özel bir kitleye ulaşarak onlarla işbirliğine veya etkileşime geçebilirsiniz. Bloglama için ücretsiz araçlar mevcuttur. Bir web sayfası veya tartışma forumundan farklıdır.

15 Eğitimde Weblog »Ağ günlüklerinin yapıları ve yapılan araştırmalar incelendiğinde “eğitim amaçlı kullanım” için de uygun olabildikleri anlaşılmaktadır. 15 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

16 Eğitimde Weblog »Öğrenenlerin, ilkokul çağından bu yana kullandıkları defterler yerine kendilerine birçok konuda esneklik sağlayan “sanal defteri” tercih edecekleri açıktır. 16 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

17 Eğitimde Weblog 17 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! »Çevrimiçi dosyalama platformu »İşbirlikçi öğrenme alanları »Çevrimiçi tartışma »Profesyonel gelişim »Bilgi-İletişim

18 »Öğrenciler ve öğretmenler, planlarını, ders notlarını, çalışmalarını saklayarak, depolama alanı olarak kullanabilir. 18 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Eğitimde Weblog Çevrimiçi Dosyalama Platformu

19 »Öğrenciler sınıfın dışında sohbet oturumları geliştirebilirler ve davet ettikleri misafirler ile işbirlikçi çalışma alanları hazırlayabilirler. 19 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Eğitimde Weblog İşbirlikçi Öğrenme Alanları

20 »Öğrenci ve öğretim görevlileri arasında tartışma grupları oluşturularak, belirlenen konu tartışılabilir. 20 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Eğitimde Weblog Çevrimiçi Tartışma

21 »Yeni öğretmenler blogları portfolyo paylaşımı veya uzmanlarla tartışma forumu olarak kullanabilirler. 21 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Eğitimde Weblog Profesyonel Gelişim

22 »Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar. 22 Eğitimde Bir Günlük: Weblog! Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Eğitimde Weblog Bilgi-İletişim

23 Eğitimde Yaygınlaşmamasının Nedenleri Ağ günlüklerinin bu kadar geniş kullanım alanları olduğu düşünülmekle birlikte eğitim sistemimiz içerisinde günlüklerin nadiren kullanıldığı görülmektedir. Bunun sebeplerinden bazıları; – Öğrenenlerin bilgisayarı sadece sohbet, oyun, eğlence vb. etkinlikler için kullanıyor olmaları – Öğrenenlerin ya da ailelerin tutumu, – Maddi imkansızlıklar, 23 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

24 »Bilgi eksikliği, »Öğrenenlerin teşvik edilmemesi, »Öğretmenlerin ortam hakkında bilgi, beceri sahibi olmamaları, »Öğretmenlerin bilgisayara karşı olumsuz tutumları, »Donanım eksikliği, olarak sıralanabilir. 24 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Eğitimde Yaygınlaşmamasının Nedenleri

25 Yaygınlaşması için Yapılabilecekler Ağ günlüklerinin özellikle eğitim alanında etkili ve verimli biçimde kullanılması için; »Hizmet içi eğitimlerle öğretmenleri bilinçlendirme çalışmaları, »Okullarda örnek ağ günlüğü uygulamalarının gerçekleştirilmesi, 25 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

26 »Ders kitaplarında ağ günlüklerinin kullanımına uygun olan etkinliklerin tasarlanması, »Öğretmenlerin ağ günlüğü ile ilgili devamlı destek alabilmelerinin sağlanması, gibi uygulamalarla ağ günlüğünün eğitim amaçlı kullanımında artış göstereceği söylenebilir. 26 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Yaygınlaşması için Yapılabilecekler

27 Artılarıyla Weblog +Öğrencilerin aktif olması +Değerlendirme kolaylığı +Kullanıcı grubunu sınırlandırılabilme +Sınıfı duvarlar arasından çıkarma +Daha fazla katılım +Dinamik içerik 27 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

28 Artılarıyla Weblog +Çalışma ve kullanım kolaylığı +Öğrenmenin içselleştirilmesi +Düşük maliyet +İşbirliği ortamı +Bilgi yönetiminin yapılması, +Ders notları, ödevler ve her türlü sınıf içi ve okul ile ilgili etkinlik ve duyuruların yayımlama. 28 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

29 Artılarıyla Weblog +Danışmanlık ve rehberlik hizmetleri +Öğrencilerin düşünce ve başarılarını paylaşacakları bir okur gurubu oluşturma (mezunlar blogu, öğretmenler blogu, vb ) +Ailelerle iletişim kurulması (bilgilendirme, öğrenci çalışma dosyalarının paylaşımı,vb) şeklinde sıralanabilir. 29 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

30 Eksileriyle Weblog -İnternete bağlantısına ihtiyaç duyuluyor olması -Sosyal açıdan izolasyon yaratabilmesi -iletişim sorunlarına yol açması şeklinde sıralanabilir. 30 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog!

31

32 32 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Son Söz… Max Jacob : “Her gün not tutun; açık, okunaklı. Tarih atmayı da unutmayın. Hayatımın günlüğünü günü gününe tutmuş olsaydım, şimdilerde bir Larousse sözlüğü olurdu elimde. Duyulmuş, derlenmiş bir kelime, yeniden karşılaşılan bir dünyadır. Ah, neler yitiriyoruz! Bütün o yitirdiğimiz incileri düşünün! HAYATINIZIN GÜNLÜĞÜNÜ YAZIN! ”


"Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları