Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kurumsal Üniversite-Sanayi İşbirliği: Seramik Araştırma Merkezi Deneyimi SAM SERAMİK ARAŞTIRMA MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kurumsal Üniversite-Sanayi İşbirliği: Seramik Araştırma Merkezi Deneyimi SAM SERAMİK ARAŞTIRMA MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1 Kurumsal Üniversite-Sanayi İşbirliği: Seramik Araştırma Merkezi Deneyimi SAM SERAMİK ARAŞTIRMA MERKEZİ

2 SANAYİ KURULUŞLARI İÇİN REKABET EVRİMİ  1960’lar ÜRETİM üstünlüğü ile rekabet  1970’ler MALİYET üstünlüğü ile rekabet  1980’ler KALİTE üstünlüğü ile rekabet  1990’lar HIZ üstünlüğü ile rekabet  2000’ler BİLGİ üstünlüğü ile rekabet

3 TEKNOLOJİ / EKONOMİ ABD % 50 Japonya % 55 İngiltere % 73 Fransa % 76 Almanya % 78 G.R. Mitchell, “The Global Context for U.S. Technology Policy” Teknolojinin ülkelerin ekonomik büyümesine son 50 yıldaki etkisi

4 Bilgi üretimi Üniversiteler Üniversiteler Araştırma Merkezleri Araştırma Merkezleri Sanayi Sanayi

5

6

7 Avrupa Komisyonu Raporu TrendChart European Trend Chart on Innovation

8

9 Yaklaşımlar / Araçlar TTGV Teydeb Üsamp Teknoloji platformları İşbap San-tez Endüstriyel Doktora Programı (DPT) 5746 sayılı yeni Ar-Ge kanunu YÖK stratejisi Yükseköğretim sisteminin toplumun ve emek piyasasının taleplerine duyarlılığının arttırılması Ulusal yenilik stratejiisiyenilikçilik

10 Çıkış Kurumsal ve sürdürülebilir üniversite-sanayi işbirliği Kurumsal ve sürdürülebilir üniversite-sanayi işbirliği Global rekabet için avantaj unsuru olabilir

11 ÜNİVERSİTE-SANAYİ Stratejik Ortak (?) Bilginin üretildiği yer üniversite (bilim), ürüne dönüştürüldüğü yer sanayi (inovasyon) olduğuna göre; stratejik ortak olmamak için neden yoktur hatta zorunluluk vardır. Çok zor bir işbirliği -anlayış farklılıkları -yerleşik olumsuz fikirler

12 TÜBİTAK ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SERAMİK ÜRETİCİLERİ SAM SERAMİK ARAŞTIRMA MERKEZİ Mart 1998’de kuruldu

13 Kuruluş gerekçesi Arama-Diyalog-Karar toplantıları sonucunda seramik sektörü araştırma merkezi ihtiyacı olduğunu belirledi Sektörel talep, yönlendirme ve sahip çıkma Sektörel talep, yönlendirme ve sahip çıkma yani istekli bir sanayi sektörü mevcuttu Anadolu Üniversitesi altyapısı Tübitak ÜSAMP programı

14 İlk diyalogların oluşturulması için gereklilik Uygun politikaların belirlenmesi ve uygulanması Uygun politikaların belirlenmesi ve uygulanması Sanayicilerin katılımcı olmasının sağlanması Sanayicilerin katılımcı olmasının sağlanması Farklılıklar çöpe, birlikte ortak hedefe Farklılıklar çöpe, birlikte ortak hedefe

15 YÖNETİM Sanayicilerin etkin ve sürükleyici olduğu yönetim anlayışı Yönetim Kurulu 1 Üniversite temsilcisi 8 Sanayici temsilcisi Birlikte çalışma kültürü Akademi-sanayi ortak teknik ve çalışma kurulları

16 YÜRÜTME Üniversite ile sanayi arasındaki diyalogu kurabilecek (yılmayan, alçak gönüllü, motivasyon sahibi, güven veren) ÜNİVERSİTE Toplumsal misyonu gereği kucaklayıcı

17 Sabır! Uzun, ince bir yoldayız

18 Türkiye’de üretimin %85’ini yapan firmalar SAM’ a üyedir Toplam üyelik aidatı: ABD Doları

19 Stratejik SAM çıktısı: ENDÜSTRİYEL DOKTORA PROGRAMI

20 GELECEĞE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER  Değişen ve gelişen teknolojilere adaptasyonu hızlandırılmış, yeni yetenekler kazandırılmış işgücü  Sektöre 30 doktoralı eleman

21 Yaygın sektörel katılım 2 milyon YTL sektör desteği 16 değişik firma programa katıldı 30 öğrenci kontenjanı doldu Bu, özellikle geleneksel seramik sektöründe muazzam bir taleptir Neden?

22 Paydaşların memnuniyeti Üniversite  Alt yapı için kaynak, tam zamanlı araştırıcı (8 milyon YTL Anadolu Üniversitesine altyapı kaynağı) Endüstri  Daha geniş alt yapı olanaklarına ulaşım, ar-ge projesi için maddi destek, yetişmiş eleman, katma değer Öğrenci  Doktora derecesi, maddi destek, istihdam garantisi (2 milyon YTL sektörden burs desteği) Öğr. Üyesi  Tam zamanlı araştırıcı, bireysel maddi destek

23 EDP ulusal etkileri In 2004 the “Industrial Doctorate Programme in Ceramics” was initiated as a project in Anadolu University. The project was financed by the State Planning Organization (SPO) (with the contribution of 5,2 million USD) and received 1 million USD contribution from the industry sector. The project aims at training researchers who received graduate education in the fields needed by the industry, and thus contributing to the ceramics industry of the region. BOLOGNA PROCESS TEMPLATE FOR NATIONAL REPORTS: Another programme in which courses are delivered by flexible methods is industrial Doctorate programme in ceramics offered by Anadolu University. The students studying in this programme spend 25% of their time working at the industrial sector (See item 8). FLEXIBLE LEARNING PATHS IN HIGHER EDUCATION TÜRKİYE’NİN YÜKSEK ÖĞRETİM STRATEJİSİ BELGESİ Sanayi Doktora Programı: Bu program kapsamında sanayi desteği ile sanayinin ihtiyaç duyduğu alanlarda lisansüstü eğitim almış araştırmacılar yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Program bütçesinin kamu –sanayi tarafından ortak karşılanması ve mezun olan araştırmacıların programı destekleyen sanayi kuruluşlarında araştırmacı olarak görev alması öngörülmektedir. Anadolu Üniversitesi’nde yürütülen Seramik Sanayi Doktora Programı bu kapsamda yer almaktadır. DPT ULUSAL DESTEK PROGRAMI

24 İnovasyon Rekabet Gelişme için Üniversite-Sanayi İşbirliği


"Kurumsal Üniversite-Sanayi İşbirliği: Seramik Araştırma Merkezi Deneyimi SAM SERAMİK ARAŞTIRMA MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları