Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME"— Sunum transkripti:

1 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

2 TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
Çeyrek Sapma Ranja alternatif bir farklılaşma ölçüsüdür. Ranjın uç değerlerden etkilenmesi üzerine bu etkiyi azaltmak üzere öğrenci sayısının %25 i kadar sayıda yüksek puan alan ve %25 i kadar düşük puan alan öğrencinin puanı dikkate alınmaz. Q= 𝑄3−𝑄1 2

3 TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
Çeyrek Sapma Örnek: Öğrencilerin finalden aldığı notlar şu şekilde verilmiştir: 30, 41, 46, 56, 68, 71, 71, 74, 80, 80, 80, 80, 82, 88, 88, 91, 93, 98, 99 Cevap: Q1 (25. Yüzdelik) = 19 (25/100) = 4.75 yani 5. puan = 68 Q3 (75. Yüzdelik) = 19 (75/100) = yani 14. puan =88 Q = (88-68) / 2 Q= 20 / 2 = 10

4 Örnek: Öğrencilerin finalden aldığı notlar şu şekilde verilmiştir:
STANDART SAPMA (KAYMA) S ya da σ Sembolüyle gösterilir Ölçme sonuçlarının ortalamadan farklarının kareleri ortalamasının kare köküdür. Standart kaymanın karesine varyans denir. Aritmetik ortalama ile birlikte kullanılır Standart sapmanın küçük olması grubun homojen olduğunu gösterir Formülü: S = √(X – X)2 N Örnek: Öğrencilerin finalden aldığı notlar şu şekilde verilmiştir: 30, 40, 50, 60, 70 Sınıfın aritmetik ortalaması ve standart sapması kaçtır? Cevap: X = ( ) / 5 = (250/5) = 50 S = = (-20)2 = 400 s=√1000/5 40-50 = (10)2 = 100 s= √200 50-50 = (0)2 = s= 14.14 60-50 = (-10)2 = 100 70-50 = (20)2 = 400 + 1000

5 Simetrik: Normal dağılım. Ortalama=mod=medyan
ÇARPIKLIK Simetrik: Normal dağılım. Ortalama=mod=medyan Sağa çarpık: Sınıf başarısı düşük. Mod<Medyan<Ortalama. Sorular ve test zordur. Sola çarpık: Sınıf başarısı yüksek. Ortalama<Medyan<Mod. Sorular ve test kolaydır.

6 Z veya T puanı Test1’de daha yüksek. Orada başarılı
Z ve T puanlarının hesaplanması Standart puanlar (Z Puanı veya T puanı) Öğrenci puanının grup içindeki yerini gösterir. Z= öğrenci puanı – ortalama /standart sapma T=50+(öğrenci puanı-ortalama/standart sapma)*10 Hangi testte başarılı? Z veya T puanı Test1’de daha yüksek. Orada başarılı Test1 Test2 Test3 Test4 Dilara’nın puanı 45 40 35 20 Ortalama 25 55 SS 7 5 10 9

7 Merkezi Yığılma Ölçüleri
MERKEZİ EĞİLİM (YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ Puanların bir merkezde toplanma durumunu gösterir Merkezi Yığılma Ölçüleri mod medyan Aritmetik ortalama Normal Dağılımda; mod=medyan=aritmetik ortalama bir birine eşittir

8 Merkezi Dağılım Ölçüleri
MERKEZİ DAĞILIM (YAYILMA) ÖLÇÜLERİ Puanların bir merkezde etrafındaki dağılımını gösterir Merkezi Dağılım Ölçüleri Ranj Çeyrek sapma Standart sapma


"EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları