Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı."— Sunum transkripti:

1 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı

2 Karayolu trafik kazaları, dünya çapında ölüm, yaralanma ve sakatlıklar için başlıca sebep ve büyük bir kamu sağlığı sorunudur. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

3 Her yıl, trafik kazaları sonucunda yaklaşık 1.3 milyon insan ölmekte; 20 ila 50 milyondan fazla insan ise sakatlanmaktadır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

4 Bu ölümlerin %90’ından fazlası, dünya üzerindeki araçların yarısından daha azına sahip düşük ve orta gelirli ülkelerde gerçekleşmektedir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

5 Karayolu trafik yaralanmaları, 5-44 yaş arası insanlar için başlıca üç ölüm sebebi arasındadır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

6 Karayolu trafik hasarlarından kaynaklı ekonomik, sosyal ve tıbbi kayıplar kaçınılmaz değildir. Karayolu trafik hasarlarının önlenebildiğini doğrulayan kayda değer olgular mevcuttur. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

7 Uygunsuz ve aşırı hız, emniyet kemeri ve çocuk korumasının kullanılmaması, alkollü araç kullanımı, motosikletliler tarafından kask kullanılmaması, zayıf ve yetersiz altyapı yaşlı, bakımsız ve güvenlik önlemleri yetersiz araç kullanımı dahil bir dizi etken; trafik hasarları riskini artırıcı unsurlar olarak belirlenmiştir KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

8 Yol Cinsi Bölünmüş Yol Uzunluğu (km.) Toplam Yol Uzunluğu (km.) Otoyol2.080 Devlet Yolu İl Yolu TOPLAM Kaynak: Karayolları Genel Müdürlüğü Ülkemiz genelinde otoyollar ile devlet ve il karayolu uzunluğu km, toplam yol uzunluğu ise km civarında olup, şehir içi yollarının uzunluğunun toplam yol ağının 3 katı kadar olduğu değerlendirilmektedir. EĞİTİMİN TRAFİK GÜVENLİĞİNE ETKİSİ**

9 Son üç yılda yıllık ortalama ; Tescil edilen araç sayısı , Belgelendirilen sürücü sayısı ise civarındadır. EĞİTİMİN TRAFİK GÜVENLİĞİNE ETKİSİ

10 MEVCUT DURUM MEVCUT DURUM Ülkemizde 2013 yılı Eylül ayı sonu itibariyle; sürücü belgesi hamili bulunmaktadır. SÜRÜCÜ BELGE SAYILARI SÜRÜCÜ BELGE SINIF SAYILARI A A B C D E F G H TOPLAM SERTİFKA SAYISI TOPLAM SÜRÜCÜ SAYISI

11 11

12 MEVCUT DURUM MEVCUT DURUM Ülkemizde 2013 yılı Eylül ayı sonu itibariyle; sürücü belgesi hamili bulunmaktadır. SÜRÜCÜ BELGE SAYILARI SÜRÜCÜ BELGE SINIF SAYILARI A A B C D E F G H TOPLAM SERTİFKA SAYISI TOPLAM SÜRÜCÜ SAYISI

13 BAŞLICA SÜRÜCÜ KUSURLARI (Ölümlü ve yaralanmalı kazaların 2012 Eylül ayı sonu itibari ile ) (Polis Sorumluluk Bölgesi) % Araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak 30,1 Kavşak,geçit ve kaplamanın dar old.yerlerde geçiş önc.uymamak 17,6 Doğrultu değiştirme (dönüş) kurallarına uymama 15,2 Arkadan çarpma 10,4 Ülke Genelinde Meydana gelen ölümlü ve yaralanmalı trafik kazaları incelendiğinde; sürücü kusurlarının oranının % 90 civarında olduğu görülmektedir. TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ

14 Ülkemizde, 2012 yılı Eylül ayı sonu itibariyle meydana gelen; Ölümlü ve Yaralanmalı trafik kazasında, kişi kaza yerinde hayatını kaybetmiş, kişi yaralanmış veya sakat kalmıştır. TRAFİK KAZALARI VE SONUÇLARI KAZA SAYISI : Ölümlü ve Yaralanmalı kaza sayılarını ifade etmektedir. YIL KAZA SAYISI ÖLÜSAYISIYARALISAYISIARAÇSAYISISÜRÜCÜSAYISI

15 İNSAN (Sürücü, yaya ve yolcu) ÇEVRE (Yol ve meteorolojik faktörler) ARAÇ TRAFİĞİN UNSURLARI EĞİTİMİN TRAFİK GÜVENLİĞİNE ETKİSİ

16 16 Karayollarında trafik güvenliğinin sağlanması, dört ana hizmet faaliyetinin birbirleri ile ahenkli bir şekilde sürdürülmesi ile mümkündür. Uluslararası trafik literatüründe 4-E faktörleri veya trafik güvenliği enstrümanları olarak da adlandırılan bu faktörler; TRAFİK GÜVENLİĞİNİN SAĞLANMASINDA ETKEN FAKTÖRLER EĞİTİMİN TRAFİK GÜVENLİĞİNE ETKİSİ

17 Bu risk etkenlerine değinen düzenleyici ve diğer tedbirler sayesinde, birçok ülkedeki trafik kazalarında bariz düşüş görülmüştür. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

18 Son yıllarda, Dünyadaki trafik kayıplarını azaltmak için birçok bölgesel ve küresel karayolu güvenliği çalışmaları başlatılmıştır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

19 2009 yılında İçişleri Bakanımız’ın heyet başkanı olarak katıldığı Birleşmiş Milletler çatısı altında düzenlenen Moskova Karayolu Güvenliği Bakanlar Konferansında Moskova Deklarasyonu kabul edilmiş bu amaçla karayolu trafik kayıplarının dünya genelinde %50 azaltılması hedeflenmiştir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

20 2011–2020 yılları Karayolu Güvenliği için 10 yıllık Eylem Dönemi olarak kabul edilmiştir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

21 Karayolu Güvenliğine ilişkin 2009’da imzalanan Moskova Deklarasyonu ışığında belirlenen temel hedeflere ulaşmak için, Trafik Güvenliği ile ilgili Kurum ve Kuruluşların katkıları ile Karayolu Trafik Güvenliği On Yıllık Eylem Planı hazırlanmıştır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

22 Bu bağlamda Karayolu Güvenliğine ilişkin kendi ulusal önceliklerimizi belirleyip örnek uygulamaları takip etmek ve 2009’da imzalanan Moskova Deklarasyonu ışığında belirlediğimiz temel hedefler ve bu hedefleri gerçekleştirmek amacıyla yürütülecek faaliyetler şunlardır: KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

23 1.Eğitim faaliyetleri 2.Denetim faaliyetleri 3.Altyapı geliştirme çalışmaları 4.Sağlık hizmetlerini geliştirme çalışmaları 5.Üretim standartlarına ilişkin çalışmalar KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

24 6. Araştırma ve Geliştirme faaliyetleri 7. Mevzuat çalışmaları 8. Bilimsel çalışmaları 9. Trafik Güvenliği kampanyaları 10. Kaza analizi çalışmaları 11. İstatistik çalışmaları 12.Ulusal ve uluslararası sempozyum, kongre ve çalıştaylardır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

25 10 yıllık Eylem Planında Sürücü Kurslarını doğrudan ilgilendiren maddeler: Sürücü Kurslarında verilen eğitimlerin Avrupa Birliği Standartlarına göre yeniden düzenlenmesi: Trafik kazalarında sürücü hatalarının çok yüksek bir orana sahip olması nedeniyle, Milli Eğitim Bakanlığı kaliteli ve bilinçli sürücüler yetiştirebilmek için gerekli tüm tedbirlerin alınması önerilmektedir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

26 30/05/2012 tarihinde Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında toplanan Karayolları Güvenliği Yüksek Kurulunun 3. Toplantısında alınan kararlar ilgili maddeler KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

27 Daha iyi sürücüler yetiştirebilmek için, sürücü eğitimi ve sınav sisteminin yeniden yapılandırılması amacıyla gerekli mevzuat çalışmasının yapılmasına, bu kapsamda; Sürücü kurslarının derslikleri ile eğitim alanlarının yoğun bir şekilde denetlenerek şartlara uymayanların kapatma yoluna gidilmesine, KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

28 Sürücü sınavlarının Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yetkilendirilecek bağımsız bir kuruluşa yaptırılmasına, Sürücü sınavlarında profesyonel sınav yapıcıların görev almasına, Direksiyon sınavında başarılı olma kriterlerinin yükseltilmesine, KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

29 İlk defa sürücü belgesi alacakların iyi birer sürücü olmalarını sağlamak ve trafik kurallarına uyma alışkanlığı kazandırmak amacıyla, mevzuatta gerekli düzenlemelerin yapılarak (1) yıl süre ile aday sürücülük uygulamasının başlatılmasına, KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

30 Ülkemizin 8 Kasım 1968 tarihli Karayolu Trafiği Konvansiyonu’na taraf olmasına ilişkin tarihli ve 6299 sayılı “Karayolu Trafiği Konvansiyonu ile Bu Konvansiyonu Tamamlayıcı Avrupa Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun” tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır

31 Sözleşmenin TBMM’de onaylanmasını takiben Birleşmiş Milletler’e bildirilecek ve Konvansiyonun 47 inci maddesinde belirtildiği gibi onay ya da katılma belgesinin verildiği tarihten on iki ay sonra yürürlüğe girecektir KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

32 Sürücü belgelerimizin Viyana Konvansiyonu ve AB müktesebatına uyumlu hale getirilmesi amacıyla, belgelerin şekil ve üzerindeki güvenlik unsurları yeniden belirlenerek polikarbonat malzemeden üretilmesi konusundaki çalışmalar son aşamaya getirilmiştir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

33 Yeni tip sürücü belgelerinin son şeklinin belirlenmesi, mevzuat değişikliklerinin yapılması ve gerekli olan yazılım programlarının tamamlanmasına müteakip yeni sürücü belgelerinin merkezi sistem ile basılması ve ilgililerin adreslerine teslim edilmesi işlemlerine 2013 yılı içerisinde başlanması planlanmaktadır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

34 Sözleşmenin yürürlüğe girmesi ile birlikte sözleşmeye taraf 80 ülkeye gidecek olan veya bu ülkelerde yaşayan vatandaşlarımız, “Uluslararası Sürücü Belgesi” almaksızın ülkemiz sürücü belgeleri ile araç kullanabilecekler ve ülkemizden bu ülkelere götürdükleri araçları için de “Uluslararası Taşıt Belgesi” almak zorunda kalmayacaklardır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

35


"T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları