Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
TRAFİK TESCİL VE DENETLEME TRAFİK KAZALARI ANALİZİ
UŞAK EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİK TESCİL VE DENETLEME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 2012 YILI TRAFİK KAZALARI ANALİZİ HİZMETE ÖZEL
2
2011-2012 YILLARI ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI
HİZMETE ÖZEL
3
2011-2012 YILLARI ÖLÜ VE YARALI SAYILARI
YILLARI MADDİ HASAR MİKTARI HİZMETE ÖZEL
4
2012 YILI KAZA ANALİZ SUNUŞ PLANI
1- ÖLÜMLÜ KAZALAR 2- ÖLÜMLÜ - YARALANMALI KAZALAR 3- D-300 DEVLET KARAYOLU KAZALARI 4- BİSİKLET,-M.BİSİKLET-MOTOSİKLET KAZALARI 5- YAYA KAZALARI 6- MADDİ HASARLI KAZALAR 7- KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ KAVŞAKLAR HİZMETE ÖZEL
5
YILI ÖLÜMLÜ KAZALAR HİZMETE ÖZEL
6
2011 ÖLÜMLÜ KAZALAR 2
7
2012 ÖLÜMLÜ KAZALAR 6
8
2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE
ÖLÜMLÜ KAZALAR YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
9
ÖLÜMLÜ KAZALAR 2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARDAKİ ÖLÜ SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
10
2012 YILI ÖLÜMLÜ KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI
HİZMETE ÖZEL
11
KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
12
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
13
ÖLÜMLÜ KAZALAR YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
14
YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU
ÖLÜMLÜ KAZALAR YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL
15
ÖLÜMLÜ KAZALAR YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU
HİZMETE ÖZEL
16
KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL
17
YOL VE ÇEVRE ÖZELLİKLERİ
ÖLÜMLÜ KAZALAR YOL VE ÇEVRE ÖZELLİKLERİ VAR YOK HİZMETE ÖZEL
18
ÖLÜMLÜ KAZALAR GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL
19
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ
HİZMETE ÖZEL
20
KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL
21
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ
SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
22
SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
23
KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI EREK KADIN HİZMETE ÖZEL
24
KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
25
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZAZEDELERİN İLK YARDIM DURUMU
KAZAZEDELERİN EMNİYET KEMERİ DURUMU HİZMETE ÖZEL
26
ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL
27
KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI
ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
28
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI
ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
29
SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI
ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
30
ÖLÜMLÜ KAZALAR YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
31
ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU
SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL
32
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU
ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL
33
SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI
ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
34
ÖLÜMLÜ-YARALAMALI KAZALAR
YILI ÖLÜMLÜ-YARALAMALI KAZALAR HİZMETE ÖZEL
35
2011 KAZALARI YARALAMALI KAZALAR (320) ÖLÜMLÜ KAZA ( 2 )
36
2012 YARALAMALI KAZALAR 386 ÖLÜMLÜ KAZA ( 6 )
37
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
YILI KAZALARIN NÜFUS, ARAÇ VE BELGE SAYILARI HİZMETE ÖZEL
38
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
YILI KAZALARIN TAŞIT - NÜFUS KAZA ORANLARI NÜFUS/ARAÇ NÜFUS/ SÜRÜCÜ BELGESİ 2012 2.61 1.89 2011 2.70 1.93 NÜFUS/ KAZA NÜFUS/ YARALI SAYISI 2012 0.20 0.32 2011 0.17 0.31 HİZMETE ÖZEL
39
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
40
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
41
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
2012 YILI ÖLÜMLÜ-YARALAMALI KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
42
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
43
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
44
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
45
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL
46
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL
47
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL
48
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
YOL VE ÇEVRE ÖZELLİKLERİ VAR YOK HİZMETE ÖZEL
49
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL
50
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL
51
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
52
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL
53
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
54
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
55
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI EREK KADIN HİZMETE ÖZEL
56
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
57
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
KAZAZEDELERİN İLK YARDIM DURUMU KAZAZEDELERİN EMNİYET KEMERİ DURUMU HİZMETE ÖZEL
58
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL
59
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL
60
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
61
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
62
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
63
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL
64
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR
SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
65
D-300 DEVLET KARAYOLU ÜZERİNDE MEYDANA GELEN KAZALAR
YILI D-300 DEVLET KARAYOLU ÜZERİNDE MEYDANA GELEN KAZALAR HİZMETE ÖZEL
66
2012 YARALAMALI KAZALAR 2012 MADDİ HASARLI KAZALAR 2012 ÖLÜMLÜ KAZALAR
67
2011-2012 YILLARI D-300 ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI
D-300 KARAYOLU KAZALARI YILLARI D-300 ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI HİZMETE ÖZEL
68
2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE
D-300 KARAYOLU KAZALARI YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
69
D-300 KARAYOLU KAZALARI 2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
70
2012 YILI D-300 KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI
D-300 KARAYOLU KAZALARI 2012 YILI D-300 KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
71
KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE
D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
72
D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
73
D-300 KARAYOLU KAZALARI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
74
YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU
D-300 KARAYOLU KAZALARI YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL
75
D-300 KARAYOLU KAZALARI YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU
YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL
76
KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ
D-300 KARAYOLU KAZALARI KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL
77
D-300 KARAYOLU KAZALARI GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL
78
D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARIN OLUŞ YERLERİ
ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL
79
KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ
D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL
80
D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
81
SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
82
KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI EREK KADIN HİZMETE ÖZEL
83
KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
84
D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL
85
D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU
SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL
86
KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI
D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
87
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI
D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
88
SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI
D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
89
D-300 KARAYOLU KAZALARI YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
90
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU
D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL
91
SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI
D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
92
BİSİKLET, M.BİSİKLET VE MOTOSİKLET KAZALARI
YILI BİSİKLET, M.BİSİKLET VE MOTOSİKLET KAZALARI HİZMETE ÖZEL
93
2012 YILI MOTOSİKLET-M.BİSİKLET KAZALARI
MADDİ HASARLI MOTOSİKLET- M.BİSİKLET KAZALARI 2 YARALANMALI MOTOSİKLET- M.BİSİKLET KAZALARI 134
94
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
YILLARI D-300 ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI HİZMETE ÖZEL
95
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
96
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI 2011 2012 KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI 2011 2012 HİZMETE ÖZEL
97
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
2012 YILI D-300 KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
98
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
99
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
100
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
101
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL
102
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL
103
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL
104
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL
105
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL
106
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL
107
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
108
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
109
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
110
KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
HİZMETE ÖZEL
111
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL
112
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL
113
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
114
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
115
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
116
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
117
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL
118
M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI
SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
119
YILI YAYA KAZALARI HİZMETE ÖZEL
120
2011 TOPLAM YAYA KAZALARI (68) ÖLÜMLÜ YAYA KAZASI (1)
121
2012 TOPLAM 2012 YAYA KAZALARI (83) ÖLÜMLÜ YAYA KAZASI (4)
122
2011-2012 YILLARI YAYA KAZALARI
HİZMETE ÖZEL
123
2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE
YAYA KAZALARI YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
124
YAYA KAZALARI 2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI 2012 2011
KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI 2012 2011 HİZMETE ÖZEL
125
2012 YILI KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI
YAYA KAZALARI 2012 YILI KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
126
KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE
YAYA KAZALARI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
127
YAYA KAZALARI KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
128
YAYA KAZALARI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
129
YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU
YAYA KAZALARI YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL
130
YAYA KAZALARI YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU
HİZMETE ÖZEL
131
KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ
YAYA KAZALARI KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL
132
YAYA KAZALARI GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL
133
YAYA KAZALARI KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ
HİZMETE ÖZEL
134
KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ
YAYA KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL
135
YAYA KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ
SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
136
KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN
YAYA KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN SİGORTA DURUMU İLKYARDIM HİZMETE ÖZEL
137
SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
YAYA KAZALARI SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
138
KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
YAYA KAZALARI KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
139
KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
YAYA KAZALARI KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
140
YAYA KAZALARI SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL
141
YAYA KAZALARI SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI
HİZMETE ÖZEL
142
KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI
YAYA KAZALARI KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
143
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI
YAYA KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
144
SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI
YAYA KAZALARI SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
145
YAYA KAZALARI YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
146
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU
YAYA KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL
147
6- 2012 YILI MADDİ HASARLI KAZALARI
HİZMETE ÖZEL
148
HİZMETE ÖZEL
149
2012 MADDİ HASARLI KAZALAR
150
MADDİ HASARLI KAZALAR MADDİ HASARLI KAZALAR MADDİ HASARLI KAZALARIN
MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
151
MADDİ HASARLI KAZALARIN AYLARA
GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
152
MADDİ HASARLI KAZALAR KAZALARIN HAFTANIN GÜNLERİNE
GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
153
MADDİ HASARLI KAZALAR KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
154
MADDİ HASARLI KAZALAR YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI
KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
155
YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU
MADDİ HASARLI KAZALAR YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL
156
KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ
MADDİ HASARLI KAZALAR KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL
157
KAZALARIN OLUŞ YERLERİ
MADDİ HASARLI KAZALAR KAZALARIN OLUŞ YERLERİ HİZMETE ÖZEL
158
MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜ BELGE SINIFLARI
KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL
159
MADDİ HASARLI KAZALAR KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ
ARAÇLARIN SİGORTA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
160
MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜ BELGESİ KULLANIM ÖZELLİKLERİ
EMNİYET KEMERİ DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
161
MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE
GÖRE DAĞILIMI SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL
162
SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI
MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
163
MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL
164
SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI
MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
165
SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI
MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL
166
SÜRÜCÜLERİN EĞİTİMLERİNE GÖRE ASLİ KUSUR DAĞILIMI
MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN EĞİTİMLERİNE GÖRE ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
167
SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI
MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL
168
7- KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA
GELDİĞİ KAVŞAKLAR D-300 KARAYOLU KAVŞAKLARI ŞEHİRİÇİ KAVŞAKLARI HİZMETE ÖZEL
169
KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ ŞEHİRİÇİ KAVŞAKLAR
MADDİ HASARLI YARALAMALI HİZMETE ÖZEL
170
KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ ŞEHİRİÇİ KAVŞAKLAR
HİZMETE ÖZEL
171
KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ D-300 KARAYOLU KAVŞAKLARI
HİZMETE ÖZEL
172
KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ D-300 KARAYOLU KAVŞAKLARI
HİZMETE ÖZEL
173
2012 YILI KAZA ANALİZ RAPORU
Uşak Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü sorumluluk alanında yıllarında meydana gelen ölümlü, yaralamalı ve maddi hasarlı trafik kazalarının mukayesesi ile 2012 yılı trafik kazalarının analizi aşağıda sunulmuştur. 2011 yılı 2 adet ölümlü kaza meydana gelirken, 2012 yılında % 300 artışla 6 adet ölümlü kaza meydana gelmiş, 2011 yılında 2 kişi hayatını kaybederken, 2012 yılında 7 kişi hayatını kaybetmiştir. 2011 yılı 320 yaralamalı kaza meydana gelirken 2012 yılında % 21 artışla 386 yaralamalı kaza meydana gelmiş, 2011 yılında 541 kişi yaralanırken 2012 yılında % 13 artışla 609 kişi yaralanmıştır. 2012 yılında kaza yeri terk olarak değerlendirilen ve istatiksel olarak dikkate alınmayan kazaların Haziran ayından itibaren kaza tespit tutanağı düzenleme zorunluluğu getirilmesiyle 21 adet yaralanmalı kaza ve bu kazalarda yaralanan 25 kişi dikkate alınmadan yapılan analizde, bir önceki yılar göre 2012 de yaralanmalı kazanan % 14, yaralı sayısının ise % 8 oranında artış göstermektedir.
174
Maddi hasarlı kazalarda, 2011 yılında 260 kaza meydana gelirken, 2012 yılında %65 oranında artarak 429 kaza meydana gelmiştir. Büyük ölçüdeki bu artışın sebepleri başında yine kaza yeri terk olarak değerlendirilen kazaların, kaza tespit tutanağı düzenleme zorunluluğu getirilmesidir. Haziran ayından itibaren 85 adet kazanın istatistiksel veri olarak eklenmesi ile bir önceki yıla göre % 34 oranında ek artış getirmiştir.
175
ÖLÜMLÜ KAZALAR 2012 yılında meydana gelen 6 ölümlü kaza, 1 ilkbahar, 3 yaz aylarında ve 2 kış aylarında meydana gelmiş, bu kazalarda 1 sürücü 2 yolcu ve 4 yaya hayatını kaybetmiştir. Kazaların haftanın günlerine göre 1 Pazartesi, 1 Çarşamba, 1 Cuma, 2 Cumartesi ve 1 Pazar günü meydana gelmiş, 2 kaza 02:00-04:00, 2 kaza 08:00-10:00, 1 kaza 10:00-12:00 ve 1 kaza 18:00-20:00 saatleri arası meydana gelmiştir. Kazaların %66 sı havanın açık, % 67 nin gündüz meydana geldiği, % 66 sı zeminin kuru, %83 ise asfalt kaplama üzerinde meydana gelirken tüm kazalar düz ve eğimsiz yol bölümlerinde meydana gelmiştir. Ölümlü kazaların % 50 si kavşaklarda, % 83 D-300 Devlet Karayolu üzerinde 1 adedi Yan yolda meydana gelmiştir. Kazaya karışan araçların 2 adedi özel 5 tanesi ticari sınıf araç olup, sürücülerin tamamı erkektir. Sürücülerin asli kusurlarına göre yapılan dağılımda 1 sürücü ‘doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma’, 1 sürücü ‘kavşaklarda geçiş önceliğine uymama’ ve 1 sürücü ‘manevraları yanlış yapma’ kural ihlali yapmış, yayaların asli kusurlarında ise 1 yaya ‘ yola birden bire çıkmak’ ve 2 yaya ‘duran aracın önünden –arkasından çıkmak kural ihlali sonucu kaza meydana gelmiştir.
176
ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR NÜFUS/ YARALI % ORANLARI
Ölümlü yaralanmalı kazalarda bir önceki yıla göre istatistiksel olarak % 22 oranında bir artışın gerçekleştiği görülmekte ise de 2012 yılı Haziran ayından itibaren kaza yeri terk olarak değerlendirilen ancak istatistiksel veri olarak değerlendirilmeye kazalar için de tutanak tanziminin zorunlu hale getirilmesi ile altı aylık dönemde 21 kazada 25 kişinin yaralandığı kazalarda, 2012 yılı istatistiğini yaralanmalı kazalarda % 7 oranında, yaralı sayısında ise % 5 oranında artırmıştır. Ülke geneli ortalaması ile mukayese edildiğinde yaralanmalı kazalarda % 21 in altında gerçekleşirken, yaralı sayılarında %17 nin altında olması toplamda Ülke geneli kaza ortalamasının altında bir artışla gerçekleşmiştir. Uşak il merkezinde ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının ve bu kazalara bağlı ölüm ve yaralanma olayının yoğun olarak meydana geldiği kara nokta olarak tabir edebileceğimiz nokta yoktur. Ülke geneliyle bazı oranları Uşak il merkezi ile karşılaştırma yaparsak; NÜFUS/ ARAÇ NÜFUS/SÜRÜCÜ BELGESİ NÜFUS/ KAZA % ORANLARI NÜFUS/ YARALI % ORANLARI TÜRKİYE GENELİ 4.38 3.18 0.13 0.21 UŞAK 2.61 1.89 0.20 0.32
177
Tabloda görüldüğü gibi Ülke genelinde her 4
Tabloda görüldüğü gibi Ülke genelinde her 4.38 kişiye bir araç düşerken, Uşak’ta 2.61 kişiye bir araç düşmekte, Ülke genelinde 3.18 kişiden birinin sürücü belgesi bulunurken Uşak’ta 1.89 kişiden birinin belgesi bulunmaktadır. Ülke genelinde % 0.13 trafik kazasına maruz kalırken Uşak’ta % 0.20 trafik kazasına maruz kalmakta, Ülke genelinde % 0.21 yaralanırken Uşak’ta % 0.32 si yaralanmakta olup kaza sayısı ve yaralanma oranı Ülke geneli ortalamasının üzerinde olmasının, Uşak’ta ki araç sayısı ve sürücü belge sahibinin ortalamanın yaklaşık iki katı üzerinde olması kişi başına kaza ve yaralanma sayısının da fazla olmasına neden olmaktadır. Ölümlü ve yaralanmalı kazalarda ilkbahar aylarında 81 kaza geçekleştiği, yaz aylarında 115 kazaya yükseldiği, sonbahar aylarında ise 131 kaza ile en yüksek seviyele ulaşmakta, kış aylarında 65 kaza sayısı seviyelerine geri inmektedir. Kazaların aylara göre dağılımında da yaz aylarında yükselişe geçtiği, sonbaharda tavan yaparak kış aylarında azalmakta, buna bağlı yaralı sayıları da doğru orantılı bir şekilde artış ve azalış göstermektedir. Kazaların günlere göre dağılımında; ortalamanın (56) üzerinde olan Perşembe, Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri daha çok meydana gelmektedir.
178
Günün saatlerine göre iş ve mesai saatlerinin başlamasıyla 08:00-10:00 kazalarda önemli bir artış görülmekte, ara saatlerde nispeten daha az kazanın meydana geldiği, ancak trafikteki hareketliliğe bağlı olarak 16:00-18:00 saatlerinde en üst seviyelerine ulaştığı, hareketliliğin devamı ile 18:00-20:00 ve 20:00-22:00 saatlerinde ortalamanın (36) üzerinde kazaların meydana geldiği görülmektedir. Bu kazaların %79 u havanın açık, %68 i gündüz, %86 zeminin kuru, % 63 asfalt, % 54 bölünmüş %56 sının tek yönlü yollarda, % 92 düz, % 77 eğimsiz yol bölümlerinde meydana gelirken, kaza sebeplerinin içerisinde % 0,25 oranında yol kusurundan, % 99,75 i insan hatası nedeniyle meydana gelmektedir. Kazaya karışan sürücülerin yaşları, grafikte görüldüğü üzere en riskli yaş grubu % 18 ile yaş aralığı oluşturmakta, ve yaş aralığı da % 13 er ile ikinci derece risk grubunda bulunmaktadır. Kazazede yolcuların içerisinde ve yaş grupları en riskli grupta bulunurken 0-11 arası 25 ve yaş arası 23 çocuğun yaralanması araç içi çocuk koruma sistemlerinin ve emniyet kemeri kullanımının yeterince yaygın olmadığı anlamına gelmektedir.
179
Yaya kazalarında, kazazedelerin 0-11 ve yaş küçüklüğü olanların en riskli grupta olduğu, özellikle okul öncesi ve ilkokul çağındaki çocuklarımızın yaya asli kusurları incelendiğinde; ‘yola birden bire çıkma’ ve ‘yol içinde yürüme oynama’ kural ihlallerinin çokluğu, karşıdan karşıya geçme esnasından uyulması gereken kurallar ile karayolu üzerinde nasıl davranılması gerektiği konularının yeterince bilinmediğini göstermektedir. İkinci derece risk grubunda 70 yaş ve üzeri yayaların yaşlarına bağlı hareket, refleks ve fiziki kabiliyetlerinin azalması ile dikkat eksikliği kazalara neden olmaktadır. Kazazedelere kaza sonrası ilk yardımda % 90 nın üzerinde sağlık görevlileri müdahale etmiş, % 7 sine vatandaşlar tarafından müdahale edilmiştir. Emniyet kemeri kullanımının kaza sonrası % 94 ‘belirsiz’ olarak tespit edilmesi, kazalarda emniyet kemerinin takılı olmasına rağmen mi yoksa emniyet kemeri kullanılmadığından dolayı mı yaralanmaların meydana geldiği hususu teyit edilememektedir. Yine kazaya taraf olan sürücü ve yayaların alkol tespit işlemleri yaralananların hastaneye sevkleri ve adli bir işlem olması nedeniyle yara almayan sürücülerin de hastane doktoru tarafından alkol muayenelerinin yapılarak kaza tespit tutanağında alkol sonucunun belirtilmemesi, alkolün kazaların oluşumundaki etkisinin tespitini zorlaştırmaktadır.
180
Kazaya karışan sürücülerin % 40 ilkokul mezunu, %27 lise, %14 ortaokul, % 10 üniversite ve % 8 ise ilköğretim mezunu sürücülerden oluştuğu, sürücülerin eğitim durumlarına göre asli kusurlu davranışlarındaki oran ise; kavşaklarda geçiş önceliğine uymama kuralını sırasıyla; % 48 ile ilkokul, % 25 ile lise, 10 ile ortaokul ve üniversite mezunları ile % 6,5 ilköğretim mezunu sürücülerin ihlal ettiği, doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma kuralını, % 55 ilkokul, %24 lise, %14 ortaokul ve %4,6 üniversite mezunu sürücülerin ihlal yaptığı tespitiyle, eğitimin sürücü davranışları üzerindeki etkisi burada açıkça görülmektedir.
181
D-300 KARAYOLU ÜZERİNDE MEYDANA GELEN KAZALAR
Günlük ortalama araç geçişi ile şehiriçi araç trafiğini olumsuz yönde etkileyen D-300 Devlet Karayolu üzerinde meydana gelen 148 kaza, Uşak genelinde meydana gelen tüm kazaların % 38 ini oluşturmaktadır. 6 ölümlü kazadan 5 i D-300 karayolu üzerinde meydana gelirken, bunlardan 3 tanesi yaya kazasıdır. D-300 kazaları da ölümlü yaralamalı kazalar gibi yaz aylarında artışa geçmekte, sonbahar aylarında en yüksek seviyelerine ulaşmaktadır. Kazaların haftanın günlere göre dağılımında ortalamanın (21) üzerinde olan Salı, Cuma ve Cumartesi günleri, 08:00-10:00 saatleri ile 16:00-18:00 saatleri arasında yoğun olarak meydana gelmektedir. Kazaların %77 havanın açık, %62 gündüz, %83 zeminin kuru, % 100 ü asfalt, % 99 u bölünmüş ve tek yönlü, %94 yolun düz, % 90 eğimsiz olan yol bölümlerinde meydana gelen bu kazaların % 55 kavşaklarda olmaktadır. Sürücülerin yaş dağılımında yaş arası grubun en riskli grup olduğu, kazazede yolcularda ise yaş grubu ile yayalarda yaş grubunun en riskli grup olduğu görülmektedir.
182
Kazaların oluşuna göre % 38 yandan çarpma veya çarpışma, %22 arkadan çarpma, % 20 sabit cisme çarpma, % 9 yoldan çıkma şeklinde meydana gelmekte, sürücülerin kazaya sebebiyet veren davranışlarının başında ise % 38 ile doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma, %27 arkadan çarpma, %13 er kırmızı ışık ihlali ve kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak oluğu, sürücülerin diğer kusurlar ı ise, % 44 ile kavşaklara yaklaşırken yavaşlamamak, %21 ile aracın hızını hava ve yol durumuna uydurmamak, %10 trafiği tehlikeye düşürerek tali kural ihlali yapan sürücülerin hatalı davranışları neticesi kazalar meydana gelmektedir. Yayaların karayolu üzerindeki asli kusurları, %37 yola birden bire çıkmak, %31 araçlara ilk geçiş hakkını vermemek ve %19 kırmızı ışıkta geçmek kural ihlali yapmaları sonucu trafik kazaları meydana gelmiştir. Kazaya karışan sürücülerin eğitim durumuna göre ihlal ettiği asli kusurlu davranışlarında yaralamalı kazalarda oluğu gibi sırasıyla ilkokul, lise ve ortaokul mezunu sürücülerin daha fazla asli kusur ihlali yaptığı görülmektedir.
183
BİSİKLET M.BİSİKLET VE MOTOSİKLET KAZALARI
Bir önceki yıla oranla % 70 gibi büyük bir oranla artış gözlenen motosiklet ve m.bisiklet kazalarının yaz aylarında arttığı, sonbahar aylarında en üst seviyelere geldiği, kış aylarında düştüğü, kazazedeleri bakımından sürücülerin % 89 unun, yolcularının % 32 sinin yaralandığı görülmektedir. Yayalarında taraf olduğu kazalarda ise kazazedelerin % 10 yayalar oluşturmakta, haftanın günlerine göre ortalamanın (19) üzerinde olan Pazartesi, Salı, Cuma ve Cumartesi günleri, 16:00-18:00 ile 18:00-20:00 saat dilimi arasında en çok kazının meydana geldiği, kazaların %88 havanın açık, %78 gündüz, %92 zeminin kuru, %50 asfalt kaplama %47 parke yolda, %59 bölünmüş %42 tek yönlü yolda, %95 düz %80 eğimsiz yolda meydana geldiği, sürücülerin yaşı ortalamanın (18) üzerinde olan yaş ile arası yaş aralığının en riskli grupta bulunduğu, yolcularda ile yaş aralığındakilerin riskli grup içerisinde yer aldığı görülürken, yayaların 0-11, ve yaş aralığının yaya kazalarına karıştıkları, kazanın oluşumunda % 64 ünün yandan çarpa şeklinde gerçekleştiği, sürücülerin % 5 inin kask kullandığı % 6 kask kullanmadığı %89 ise belirsiz olarak işaretlendiği tespit edilmiştir.
184
Sürücülerin öne çıkan iki asli kusurlu davranışında % 51 kavşaklarda geçiş önceliğine uymadığı, % 32 doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yaptığı, % 49 kavşaklara yaklaşırken yavaşlamadığı, yayaların kazaya sebebiyet verdiği %44 oranla yola birden bire çıkmak ve % 22 şer duran aracın önünden-arkasından çıkmak ile yol içinde yürümek oynamak kural ihlalleri neticesi kaza meydana gelmektedir. Motosiklet ve m.bisiklet kazalarında sürücülerin eğitim durumlarının asli kusurlu davranışları üzerindeki etkisi yine sırasıyla ilkokul, lise ve ortaokul mezunu sürücülerin daha fazla asli kusurlu davranarak kazalara sebebiyet verdikleri tespit edilmiştir.
185
YAYA KAZALARI Yaya kazalarında bir önceki yıla göre toplamda % 26 artış olduğu ancak ölümlü kazalarda 2011 yılında 1 iken 2012 yılında 4 adet ölümlü yaya kazasında 4 kişi hayatını kaybetmiştir. Yaya kazasının 16 tanesi D-300 üzerinde meydana gelirken 3 ü ölümlü kaza olarak gerçekleşmiştir yılı kaza analizlerinde D-300 üzerinde yayaların karayolu üzerinden karşıya geçişlerini her noktadan ve gelişigüzel yapmaları engellenerek, belirli noktalarda yaya geçişlerine yönlendirmek amacıyla Dikilitaş kavşağı ile Ciğerdede kavşağı arasında, ferforje bariyerler ile kapatmak suretiyle karayolu üzerinde meydana gelen kazaların önüne geçilebileceği Uşak Belediye Başkanlığına ve Karayolları 25. Şube Şefliğine bildirilmiş ancak bildirilen bölümler bütünüyle kapatılmamıştır. Haftanın günlerine göre ortalamanın (12) üzerinde olan Salı ve Cumartesi günleri en çok kaza meydana gelirken, saat olarak ortalamanın (11) üzerinde olan 08:00-10:00 ile 16:00-18:00 ve 18:00-20:00 saat dilimleri arasında, %81 havanın açık, %78 gündüz, %88 zeminin kuru, %56 parke kaplama, %64 bölünmüş % 40 tek yönlü yolda, %98 düz %89 eğimsiz yol bölümlerinde meydana geldiği tespit edilmiştir.
186
Kazalarda yaralanan yayaların %87 sağlık görevlileri tarafından ilk müdahalesi yapılırken %13 vatandaşın ilk yardımı ile tedavi altına alınmışlardır. Sürücülerin yaş dağılımında %30 ile yaş aralığının diğer yüksek yaş gruplarının iki katın daha fazla oluğu, 31-35, ve yaş aralığı sürücülerin riskli grupta bulundukları, kazazede yayaların 0-11 ile 70 den büyük yaş aralığının en riskli olduğu, kıyafetlerinin % 40 açık renkli, % 59 koyu renkli olduğu tespit edilmiştir. Sürücülerin % 50 manevraların yanlış yapma ve %21 doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma asli kusurlu davranış sergilediği, yayaların ise %48 yola birden bire çıkma, %20 yol içinde yürüme koşma oynama ve %19 araçlara ilk geçiş hakkını vermeme asli kusurlu davranışı neticesi kazalar meydana gelmiştir.
187
MADDİ HASARLI KAZALAR 2012 yılı Haziran ayından itibaren kaza yerini terk edelerin maddi hasarlı kazalar üzerinde 85 adet ile bir önceki yıla göre % 34 oranında artış getirmiştir. Maddi hasarlı kazalar haftanın günlerine göre ortalamanın üzerinde (62) olan %16 Salı, %17 Çarşamba ve %15 Perşembe günleri meydana gelmekte, yoğun olarak 14:00-20:00 saatleri arasında, % 78 havanın açık %64 gündüz, %58 kaplamanın asfalt ve %82 zeminin kuru olduğu yol bölümlerinde olmaktadır. Sürücü yaşlarının risk aralığı yaşlarında olan ve % 33 Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapan, %28 manevraları yanlış yapma ve %14 arkadan çarpma asli kusurlu davranışları neticesi maddi hasarlı kazalar meydana gelmiştir.
188
KAZALARIN ENÇOK MEYDANA GELDİĞİ KAVŞAKLAR
Şehiriçi kazaların % 53 gibi büyük bir bölümünün kavşaklarda meydana geldiği, bu kavşaklardan şehir içinde sayısal çoğunluk olarak, 4 yaralamalı ve 6 yaralı ile Orhan Dengiz-Emlak Sk kavşağı, 3 yaralamalı ve 6 yaralı ile İ. Tahtakılıç -U. Mumcu kavşağı, D-300 Devlet Karayolu üzerinde ise; 8 yaralamalı ve 16 yaralı ile Eski Belediye Cami kavşağı, 8 yaralamalı ve 20 yaralı ile Stat kavşağı, 5 yaralamalı kazada 9 yaralı ile Ciğerdede kavşağı ve 5 yaralamalı kazada 7 yaralı ile Otogar kavşağı öne çıkan kavşaklar arasında yer almaktadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.