Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TRAFİK TESCİL VE DENETLEME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ UŞAK EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 2012 YILI TRAFİK KAZALARI ANALİZİ HİZMETE ÖZEL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TRAFİK TESCİL VE DENETLEME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ UŞAK EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 2012 YILI TRAFİK KAZALARI ANALİZİ HİZMETE ÖZEL."— Sunum transkripti:

1 TRAFİK TESCİL VE DENETLEME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ UŞAK EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 2012 YILI TRAFİK KAZALARI ANALİZİ HİZMETE ÖZEL

2 YILLARI ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI HİZMETE ÖZEL

3 YILLARI ÖLÜ VE YARALI SAYILARI YILLARI MADDİ HASAR MİKTARI HİZMETE ÖZEL

4 4 1- ÖLÜMLÜ KAZALAR 2- ÖLÜMLÜ - YARALANMALI KAZALAR 3- D-300 DEVLET KARAYOLU KAZALARI 4- BİSİKLET,-M.BİSİKLET-MOTOSİKLET KAZALARI 5- YAYA KAZALARI 6- MADDİ HASARLI KAZALAR 7- KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ KAVŞAKLAR HİZMETE ÖZEL

5 5

6 2011 ÖLÜMLÜ KAZALAR 2

7 2012 ÖLÜMLÜ KAZALAR 6

8 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

9 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI KAZALARDAKİ ÖLÜ SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

10 YILI ÖLÜMLÜ KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

11 11 KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

12 12 KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

13 13 KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

14 14 YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

15 15 YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

16 16 KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

17 17 YOL VE ÇEVRE ÖZELLİKLERİ VAR YOK VAR YOK HİZMETE ÖZEL

18 18 GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

19 19 KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

20 20 KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

21 21 KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

22 22 SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

23 23 KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI EREK KADIN EREK KADIN HİZMETE ÖZEL

24 24 KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

25 25 KAZAZEDELERİN İLK YARDIM DURUMU KAZAZEDELERİN EMNİYET KEMERİ DURUMU HİZMETE ÖZEL

26 26 SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

27 27 KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

28 28 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

29 29 SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

30 30 YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

31 31 SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

32 32 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

33 33 SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

34 34 HİZMETE ÖZEL

35 2011 KAZALARI YARALAMALI KAZALAR (320) ÖLÜMLÜ KAZA ( 2 )

36 2012 YARALAMALI KAZALAR 386 ÖLÜMLÜ KAZA ( 6 )

37 YILI KAZALARIN NÜFUS, ARAÇ VE BELGE SAYILARI HİZMETE ÖZEL

38 YILI KAZALARIN TAŞIT - NÜFUS KAZA ORANLARI HİZMETE ÖZEL NÜFUS/ARAÇ NÜFUS/ SÜRÜCÜ BELGESİ NÜFUS/ KAZA NÜFUS/ YARALI SAYISI

39 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

40 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

41 YILI ÖLÜMLÜ-YARALAMALI KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI 2012 YILI ÖLÜMLÜ-YARALAMALI KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

42 42 KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

43 43 KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

44 44 KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

45 45 YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

46 46 YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

47 47 KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

48 48 YOL VE ÇEVRE ÖZELLİKLERİ VAR YOK VAR YOK HİZMETE ÖZEL

49 49 GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

50 50 KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

51 51 KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

52 52 KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

53 53 KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

54 54 SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

55 55 KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI EREK KADIN EREK KADIN HİZMETE ÖZEL

56 56 KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

57 57 KAZAZEDELERİN İLK YARDIM DURUMU KAZAZEDELERİN EMNİYET KEMERİ DURUMU HİZMETE ÖZEL

58 58 SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

59 59 SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

60 60 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

61 61 SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

62 62 YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

63 63 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

64 64 SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

65 65 HİZMETE ÖZEL

66 2012 YARALAMALI KAZALAR 2012 MADDİ HASARLI KAZALAR 2012 ÖLÜMLÜ KAZALAR

67 YILLARI D-300 ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI HİZMETE ÖZEL

68 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

69 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

70 YILI D-300 KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

71 71 KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

72 72 KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

73 73 KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

74 74 YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

75 75 YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

76 76 KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

77 77 GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

78 78 KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

79 79 KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

80 80 KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

81 81 SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

82 82 KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI EREK KADIN EREK KADIN HİZMETE ÖZEL

83 83 KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

84 84 SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

85 85 SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

86 86 KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

87 87 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

88 88 SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

89 89 YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

90 90 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

91 91 SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

92 92 HİZMETE ÖZEL

93 YARALANMALI MOTOSİKLET- M.BİSİKLET KAZALARI 134 MADDİ HASARLI MOTOSİKLET- M.BİSİKLET KAZALARI YILI MOTOSİKLET-M.BİSİKLET KAZALARI

94 YILLARI D-300 ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI HİZMETE ÖZEL

95 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

96 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

97 YILI D-300 KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

98 98 KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

99 99 KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

100 100 KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

101 101 YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

102 102 YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

103 103 KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

104 104 GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

105 105 KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

106 106 KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

107 107 KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

108 108 SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

109 109 KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

110 110 KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

111 111 SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

112 112 SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

113 113 KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

114 114 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

115 115 SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

116 116 YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

117 117 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

118 118 SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

119 119 HİZMETE ÖZEL

120 YAYA KAZALARI (68) 2011 TOPLAM ÖLÜMLÜ YAYA KAZASI (1)

121 2012 YAYA KAZALARI (83) ÖLÜMLÜ YAYA KAZASI (4) 2012 TOPLAM

122 YILLARI YAYA KAZALARI HİZMETE ÖZEL

123 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

124 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

125 YILI KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

126 126 KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

127 127 KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

128 128 KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

129 129 YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

130 130 YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

131 131 KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

132 132 GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

133 133 KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

134 134 KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

135 135 KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

136 136 KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN SİGORTA DURUMU KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN SİGORTA DURUMU HİZMETE ÖZEL İLKYARDIM

137 137 SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

138 138 KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

139 139 KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

140 140 SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

141 141 SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

142 142 KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

143 143 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

144 144 SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

145 145 YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

146 146 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

147 147 HİZMETE ÖZEL

148 148 HİZMETE ÖZEL

149 2012 MADDİ HASARLI KAZALAR 429

150 150 MADDİ HASARLI KAZALAR MADDİ HASARLI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI MADDİ HASARLI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

151 151 MADDİ HASARLI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI MADDİ HASARLI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

152 152 KAZALARIN HAFTANIN GÜNLERİNE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN HAFTANIN GÜNLERİNE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

153 153 KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

154 154 KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

155 155 YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

156 156 KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

157 157 KAZALARIN OLUŞ YERLERİ HİZMETE ÖZEL

158 158 KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ SÜRÜCÜ BELGE SINIFLARI HİZMETE ÖZEL

159 159 KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ ARAÇLARIN SİGORTA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI ARAÇLARIN SİGORTA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

160 160 SÜRÜCÜ BELGESİ KULLANIM ÖZELLİKLERİ EMNİYET KEMERİ DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI EMNİYET KEMERİ DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

161 161 SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

162 162 SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

163 163 SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

164 164 SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

165 165 SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

166 166 SÜRÜCÜLERİN EĞİTİMLERİNE GÖRE ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

167 167 SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

168 168 HİZMETE ÖZEL D-300 KARAYOLU KAVŞAKLARI ŞEHİRİÇİ KAVŞAKLARI

169 169 HİZMETE ÖZEL MADDİ HASARLI YARALAMALI MADDİ HASARLI YARALAMALI

170 170 HİZMETE ÖZEL

171 171 HİZMETE ÖZEL

172 172 HİZMETE ÖZEL

173 2012 YILI KAZA ANALİZ RAPORU Uşak Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü sorumluluk alanında yıllarında meydana gelen ölümlü, yaralamalı ve maddi hasarlı trafik kazalarının mukayesesi ile 2012 yılı trafik kazalarının analizi aşağıda sunulmuştur yılı 2 adet ölümlü kaza meydana gelirken, 2012 yılında % 300 artışla 6 adet ölümlü kaza meydana gelmiş, 2011 yılında 2 kişi hayatını kaybederken, 2012 yılında 7 kişi hayatını kaybetmiştir yılı 320 yaralamalı kaza meydana gelirken 2012 yılında % 21 artışla 386 yaralamalı kaza meydana gelmiş, 2011 yılında 541 kişi yaralanırken 2012 yılında % 13 artışla 609 kişi yaralanmıştır yılında kaza yeri terk olarak değerlendirilen ve istatiksel olarak dikkate alınmayan kazaların Haziran ayından itibaren kaza tespit tutanağı düzenleme zorunluluğu getirilmesiyle 21 adet yaralanmalı kaza ve bu kazalarda yaralanan 25 kişi dikkate alınmadan yapılan analizde, bir önceki yılar göre 2012 de yaralanmalı kazanan % 14, yaralı sayısının ise % 8 oranında artış göstermektedir. 173

174 Maddi hasarlı kazalarda, 2011 yılında 260 kaza meydana gelirken, 2012 yılında %65 oranında artarak 429 kaza meydana gelmiştir. Büyük ölçüdeki bu artışın sebepleri başında yine kaza yeri terk olarak değerlendirilen kazaların, kaza tespit tutanağı düzenleme zorunluluğu getirilmesidir. Haziran ayından itibaren 85 adet kazanın istatistiksel veri olarak eklenmesi ile bir önceki yıla göre % 34 oranında ek artış getirmiştir. 174

175 ÖLÜMLÜ KAZALAR 2012 yılında meydana gelen 6 ölümlü kaza, 1 ilkbahar, 3 yaz aylarında ve 2 kış aylarında meydana gelmiş, bu kazalarda 1 sürücü 2 yolcu ve 4 yaya hayatını kaybetmiştir. Kazaların haftanın günlerine göre 1 Pazartesi, 1 Çarşamba, 1 Cuma, 2 Cumartesi ve 1 Pazar günü meydana gelmiş, 2 kaza 02:00-04:00, 2 kaza 08:00- 10:00, 1 kaza 10:00-12:00 ve 1 kaza 18:00-20:00 saatleri arası meydana gelmiştir. Kazaların %66 sı havanın açık, % 67 nin gündüz meydana geldiği, % 66 sı zeminin kuru, %83 ise asfalt kaplama üzerinde meydana gelirken tüm kazalar düz ve eğimsiz yol bölümlerinde meydana gelmiştir. Ölümlü kazaların % 50 si kavşaklarda, % 83 D-300 Devlet Karayolu üzerinde 1 adedi Yan yolda meydana gelmiştir. Kazaya karışan araçların 2 adedi özel 5 tanesi ticari sınıf araç olup, sürücülerin tamamı erkektir. Sürücülerin asli kusurlarına göre yapılan dağılımda 1 sürücü ‘doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma’, 1 sürücü ‘kavşaklarda geçiş önceliğine uymama’ ve 1 sürücü ‘manevraları yanlış yapma’ kural ihlali yapmış, yayaların asli kusurlarında ise 1 yaya ‘ yola birden bire çıkmak’ ve 2 yaya ‘duran aracın önünden –arkasından çıkmak kural ihlali sonucu kaza meydana gelmiştir. 175

176 ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR Ölümlü yaralanmalı kazalarda bir önceki yıla göre istatistiksel olarak % 22 oranında bir artışın gerçekleştiği görülmekte ise de 2012 yılı Haziran ayından itibaren kaza yeri terk olarak değerlendirilen ancak istatistiksel veri olarak değerlendirilmeye kazalar için de tutanak tanziminin zorunlu hale getirilmesi ile altı aylık dönemde 21 kazada 25 kişinin yaralandığı kazalarda, 2012 yılı istatistiğini yaralanmalı kazalarda % 7 oranında, yaralı sayısında ise % 5 oranında artırmıştır. Ülke geneli ortalaması ile mukayese edildiğinde yaralanmalı kazalarda % 21 in altında gerçekleşirken, yaralı sayılarında %17 nin altında olması toplamda Ülke geneli kaza ortalamasının altında bir artışla gerçekleşmiştir. Uşak il merkezinde ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının ve bu kazalara bağlı ölüm ve yaralanma olayının yoğun olarak meydana geldiği kara nokta olarak tabir edebileceğimiz nokta yoktur. Ülke geneliyle bazı oranları Uşak il merkezi ile karşılaştırma yaparsak; 176 NÜFUS/ ARAÇ NÜFUS/SÜRÜCÜ BELGESİ NÜFUS/ KAZA % ORANLARI NÜFUS/ YARALI % ORANLARI TÜRKİYE GENELİ UŞAK

177 Tabloda görüldüğü gibi Ülke genelinde her 4.38 kişiye bir araç düşerken, Uşak’ta 2.61 kişiye bir araç düşmekte, Ülke genelinde 3.18 kişiden birinin sürücü belgesi bulunurken Uşak’ta 1.89 kişiden birinin belgesi bulunmaktadır. Ülke genelinde % 0.13 trafik kazasına maruz kalırken Uşak’ta % 0.20 trafik kazasına maruz kalmakta, Ülke genelinde % 0.21 yaralanırken Uşak’ta % 0.32 si yaralanmakta olup kaza sayısı ve yaralanma oranı Ülke geneli ortalamasının üzerinde olmasının, Uşak’ta ki araç sayısı ve sürücü belge sahibinin ortalamanın yaklaşık iki katı üzerinde olması kişi başına kaza ve yaralanma sayısının da fazla olmasına neden olmaktadır. Ölümlü ve yaralanmalı kazalarda ilkbahar aylarında 81 kaza geçekleştiği, yaz aylarında 115 kazaya yükseldiği, sonbahar aylarında ise 131 kaza ile en yüksek seviyele ulaşmakta, kış aylarında 65 kaza sayısı seviyelerine geri inmektedir. Kazaların aylara göre dağılımında da yaz aylarında yükselişe geçtiği, sonbaharda tavan yaparak kış aylarında azalmakta, buna bağlı yaralı sayıları da doğru orantılı bir şekilde artış ve azalış göstermektedir. Kazaların günlere göre dağılımında; ortalamanın (56) üzerinde olan Perşembe, Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri daha çok meydana gelmektedir. 177

178 Günün saatlerine göre iş ve mesai saatlerinin başlamasıyla 08:00-10:00 kazalarda önemli bir artış görülmekte, ara saatlerde nispeten daha az kazanın meydana geldiği, ancak trafikteki hareketliliğe bağlı olarak 16:00-18:00 saatlerinde en üst seviyelerine ulaştığı, hareketliliğin devamı ile 18:00-20:00 ve 20:00-22:00 saatlerinde ortalamanın (36) üzerinde kazaların meydana geldiği görülmektedir. Bu kazaların %79 u havanın açık, %68 i gündüz, %86 zeminin kuru, % 63 asfalt, % 54 bölünmüş %56 sının tek yönlü yollarda, % 92 düz, % 77 eğimsiz yol bölümlerinde meydana gelirken, kaza sebeplerinin içerisinde % 0,25 oranında yol kusurundan, % 99,75 i insan hatası nedeniyle meydana gelmektedir. Kazaya karışan sürücülerin yaşları, grafikte görüldüğü üzere en riskli yaş grubu % 18 ile yaş aralığı oluşturmakta, ve yaş aralığı da % 13 er ile ikinci derece risk grubunda bulunmaktadır. Kazazede yolcuların içerisinde ve yaş grupları en riskli grupta bulunurken 0-11 arası 25 ve yaş arası 23 çocuğun yaralanması araç içi çocuk koruma sistemlerinin ve emniyet kemeri kullanımının yeterince yaygın olmadığı anlamına gelmektedir. 178

179 Yaya kazalarında, kazazedelerin 0-11 ve yaş küçüklüğü olanların en riskli grupta olduğu, özellikle okul öncesi ve ilkokul çağındaki çocuklarımızın yaya asli kusurları incelendiğinde; ‘yola birden bire çıkma’ ve ‘yol içinde yürüme oynama’ kural ihlallerinin çokluğu, karşıdan karşıya geçme esnasından uyulması gereken kurallar ile karayolu üzerinde nasıl davranılması gerektiği konularının yeterince bilinmediğini göstermektedir. İkinci derece risk grubunda 70 yaş ve üzeri yayaların yaşlarına bağlı hareket, refleks ve fiziki kabiliyetlerinin azalması ile dikkat eksikliği kazalara neden olmaktadır. Kazazedelere kaza sonrası ilk yardımda % 90 nın üzerinde sağlık görevlileri müdahale etmiş, % 7 sine vatandaşlar tarafından müdahale edilmiştir. Emniyet kemeri kullanımının kaza sonrası % 94 ‘belirsiz’ olarak tespit edilmesi, kazalarda emniyet kemerinin takılı olmasına rağmen mi yoksa emniyet kemeri kullanılmadığından dolayı mı yaralanmaların meydana geldiği hususu teyit edilememektedir. Yine kazaya taraf olan sürücü ve yayaların alkol tespit işlemleri yaralananların hastaneye sevkleri ve adli bir işlem olması nedeniyle yara almayan sürücülerin de hastane doktoru tarafından alkol muayenelerinin yapılarak kaza tespit tutanağında alkol sonucunun belirtilmemesi, alkolün kazaların oluşumundaki etkisinin tespitini zorlaştırmaktadır. 179

180 Kazaya karışan sürücülerin % 40 ilkokul mezunu, %27 lise, %14 ortaokul, % 10 üniversite ve % 8 ise ilköğretim mezunu sürücülerden oluştuğu, sürücülerin eğitim durumlarına göre asli kusurlu davranışlarındaki oran ise; kavşaklarda geçiş önceliğine uymama kuralını sırasıyla; % 48 ile ilkokul, % 25 ile lise, 10 ile ortaokul ve üniversite mezunları ile % 6,5 ilköğretim mezunu sürücülerin ihlal ettiği, doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma kuralını, % 55 ilkokul, %24 lise, %14 ortaokul ve %4,6 üniversite mezunu sürücülerin ihlal yaptığı tespitiyle, eğitimin sürücü davranışları üzerindeki etkisi burada açıkça görülmektedir. 180

181 D-300 KARAYOLU ÜZERİNDE MEYDANA GELEN KAZALAR Günlük ortalama araç geçişi ile şehiriçi araç trafiğini olumsuz yönde etkileyen D-300 Devlet Karayolu üzerinde meydana gelen 148 kaza, Uşak genelinde meydana gelen tüm kazaların % 38 ini oluşturmaktadır. 6 ölümlü kazadan 5 i D-300 karayolu üzerinde meydana gelirken, bunlardan 3 tanesi yaya kazasıdır. D-300 kazaları da ölümlü yaralamalı kazalar gibi yaz aylarında artışa geçmekte, sonbahar aylarında en yüksek seviyelerine ulaşmaktadır. Kazaların haftanın günlere göre dağılımında ortalamanın (21) üzerinde olan Salı, Cuma ve Cumartesi günleri, 08:00-10:00 saatleri ile 16:00-18:00 saatleri arasında yoğun olarak meydana gelmektedir. Kazaların %77 havanın açık, %62 gündüz, %83 zeminin kuru, % 100 ü asfalt, % 99 u bölünmüş ve tek yönlü, %94 yolun düz, % 90 eğimsiz olan yol bölümlerinde meydana gelen bu kazaların % 55 kavşaklarda olmaktadır. Sürücülerin yaş dağılımında yaş arası grubun en riskli grup olduğu, kazazede yolcularda ise yaş grubu ile yayalarda yaş grubunun en riskli grup olduğu görülmektedir. 181

182 Kazaların oluşuna göre % 38 yandan çarpma veya çarpışma, %22 arkadan çarpma, % 20 sabit cisme çarpma, % 9 yoldan çıkma şeklinde meydana gelmekte, sürücülerin kazaya sebebiyet veren davranışlarının başında ise % 38 ile doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma, %27 arkadan çarpma, %13 er kırmızı ışık ihlali ve kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak oluğu, sürücülerin diğer kusurlar ı ise, % 44 ile kavşaklara yaklaşırken yavaşlamamak, %21 ile aracın hızını hava ve yol durumuna uydurmamak, %10 trafiği tehlikeye düşürerek tali kural ihlali yapan sürücülerin hatalı davranışları neticesi kazalar meydana gelmektedir. Yayaların karayolu üzerindeki asli kusurları, %37 yola birden bire çıkmak, %31 araçlara ilk geçiş hakkını vermemek ve %19 kırmızı ışıkta geçmek kural ihlali yapmaları sonucu trafik kazaları meydana gelmiştir. Kazaya karışan sürücülerin eğitim durumuna göre ihlal ettiği asli kusurlu davranışlarında yaralamalı kazalarda oluğu gibi sırasıyla ilkokul, lise ve ortaokul mezunu sürücülerin daha fazla asli kusur ihlali yaptığı görülmektedir. 182

183 BİSİKLET M.BİSİKLET VE MOTOSİKLET KAZALARI Bir önceki yıla oranla % 70 gibi büyük bir oranla artış gözlenen motosiklet ve m.bisiklet kazalarının yaz aylarında arttığı, sonbahar aylarında en üst seviyelere geldiği, kış aylarında düştüğü, kazazedeleri bakımından sürücülerin % 89 unun, yolcularının % 32 sinin yaralandığı görülmektedir. Yayalarında taraf olduğu kazalarda ise kazazedelerin % 10 yayalar oluşturmakta, haftanın günlerine göre ortalamanın (19) üzerinde olan Pazartesi, Salı, Cuma ve Cumartesi günleri, 16:00-18:00 ile 18:00-20:00 saat dilimi arasında en çok kazının meydana geldiği, kazaların %88 havanın açık, %78 gündüz, %92 zeminin kuru, %50 asfalt kaplama %47 parke yolda, %59 bölünmüş %42 tek yönlü yolda, %95 düz %80 eğimsiz yolda meydana geldiği, sürücülerin yaşı ortalamanın (18) üzerinde olan yaş ile arası yaş aralığının en riskli grupta bulunduğu, yolcularda ile yaş aralığındakilerin riskli grup içerisinde yer aldığı görülürken, yayaların 0-11, ve yaş aralığının yaya kazalarına karıştıkları, kazanın oluşumunda % 64 ünün yandan çarpa şeklinde gerçekleştiği, sürücülerin % 5 inin kask kullandığı % 6 kask kullanmadığı %89 ise belirsiz olarak işaretlendiği tespit edilmiştir. 183

184 Sürücülerin öne çıkan iki asli kusurlu davranışında % 51 kavşaklarda geçiş önceliğine uymadığı, % 32 doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yaptığı, % 49 kavşaklara yaklaşırken yavaşlamadığı, yayaların kazaya sebebiyet verdiği %44 oranla yola birden bire çıkmak ve % 22 şer duran aracın önünden-arkasından çıkmak ile yol içinde yürümek oynamak kural ihlalleri neticesi kaza meydana gelmektedir. Motosiklet ve m.bisiklet kazalarında sürücülerin eğitim durumlarının asli kusurlu davranışları üzerindeki etkisi yine sırasıyla ilkokul, lise ve ortaokul mezunu sürücülerin daha fazla asli kusurlu davranarak kazalara sebebiyet verdikleri tespit edilmiştir. 184

185 YAYA KAZALARI Yaya kazalarında bir önceki yıla göre toplamda % 26 artış olduğu ancak ölümlü kazalarda 2011 yılında 1 iken 2012 yılında 4 adet ölümlü yaya kazasında 4 kişi hayatını kaybetmiştir. Yaya kazasının 16 tanesi D-300 üzerinde meydana gelirken 3 ü ölümlü kaza olarak gerçekleşmiştir yılı kaza analizlerinde D-300 üzerinde yayaların karayolu üzerinden karşıya geçişlerini her noktadan ve gelişigüzel yapmaları engellenerek, belirli noktalarda yaya geçişlerine yönlendirmek amacıyla Dikilitaş kavşağı ile Ciğerdede kavşağı arasında, ferforje bariyerler ile kapatmak suretiyle karayolu üzerinde meydana gelen kazaların önüne geçilebileceği Uşak Belediye Başkanlığına ve Karayolları 25. Şube Şefliğine bildirilmiş ancak bildirilen bölümler bütünüyle kapatılmamıştır. Haftanın günlerine göre ortalamanın (12) üzerinde olan Salı ve Cumartesi günleri en çok kaza meydana gelirken, saat olarak ortalamanın (11) üzerinde olan 08:00-10:00 ile 16:00-18:00 ve 18:00-20:00 saat dilimleri arasında, %81 havanın açık, %78 gündüz, %88 zeminin kuru, %56 parke kaplama, %64 bölünmüş % 40 tek yönlü yolda, %98 düz %89 eğimsiz yol bölümlerinde meydana geldiği tespit edilmiştir. 185

186 Kazalarda yaralanan yayaların %87 sağlık görevlileri tarafından ilk müdahalesi yapılırken %13 vatandaşın ilk yardımı ile tedavi altına alınmışlardır. Sürücülerin yaş dağılımında %30 ile yaş aralığının diğer yüksek yaş gruplarının iki katın daha fazla oluğu, 31-35, ve yaş aralığı sürücülerin riskli grupta bulundukları, kazazede yayaların 0-11 ile 70 den büyük yaş aralığının en riskli olduğu, kıyafetlerinin % 40 açık renkli, % 59 koyu renkli olduğu tespit edilmiştir. Sürücülerin % 50 manevraların yanlış yapma ve %21 doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma asli kusurlu davranış sergilediği, yayaların ise %48 yola birden bire çıkma, %20 yol içinde yürüme koşma oynama ve %19 araçlara ilk geçiş hakkını vermeme asli kusurlu davranışı neticesi kazalar meydana gelmiştir. 186

187 MADDİ HASARLI KAZALAR 2012 yılı Haziran ayından itibaren kaza yerini terk edelerin maddi hasarlı kazalar üzerinde 85 adet ile bir önceki yıla göre % 34 oranında artış getirmiştir. Maddi hasarlı kazalar haftanın günlerine göre ortalamanın üzerinde (62) olan %16 Salı, %17 Çarşamba ve %15 Perşembe günleri meydana gelmekte, yoğun olarak 14:00-20:00 saatleri arasında, % 78 havanın açık %64 gündüz, %58 kaplamanın asfalt ve %82 zeminin kuru olduğu yol bölümlerinde olmaktadır. Sürücü yaşlarının risk aralığı yaşlarında olan ve % 33 Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapan, %28 manevraları yanlış yapma ve %14 arkadan çarpma asli kusurlu davranışları neticesi maddi hasarlı kazalar meydana gelmiştir. 187

188 KAZALARIN ENÇOK MEYDANA GELDİĞİ KAVŞAKLAR Şehiriçi kazaların % 53 gibi büyük bir bölümünün kavşaklarda meydana geldiği, bu kavşaklardan şehir içinde sayısal çoğunluk olarak, 4 yaralamalı ve 6 yaralı ile Orhan Dengiz-Emlak Sk kavşağı, 3 yaralamalı ve 6 yaralı ile İ. Tahtakılıç -U. Mumcu kavşağı, D-300 Devlet Karayolu üzerinde ise; 8 yaralamalı ve 16 yaralı ile Eski Belediye Cami kavşağı, 8 yaralamalı ve 20 yaralı ile Stat kavşağı, 5 yaralamalı kazada 9 yaralı ile Ciğerdede kavşağı ve 5 yaralamalı kazada 7 yaralı ile Otogar kavşağı öne çıkan kavşaklar arasında yer almaktadır. 188


"TRAFİK TESCİL VE DENETLEME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ UŞAK EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ 2012 YILI TRAFİK KAZALARI ANALİZİ HİZMETE ÖZEL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları