Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ – 27 Kasım 2007 Inovatif Şirket Oturum Başkanı : Erhan Saylan, CFO, Deloitte Türkiye Şirketlerde İnovatif Yapılanma: Dr. Gregg.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ – 27 Kasım 2007 Inovatif Şirket Oturum Başkanı : Erhan Saylan, CFO, Deloitte Türkiye Şirketlerde İnovatif Yapılanma: Dr. Gregg."— Sunum transkripti:

1 İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ – 27 Kasım 2007 Inovatif Şirket Oturum Başkanı : Erhan Saylan, CFO, Deloitte Türkiye Şirketlerde İnovatif Yapılanma: Dr. Gregg S. Bennett, 3M Türkiye Genel Müdürü Üründe Inovasyon : Tolga Yalçınkaya, Orsem Ortopedi YK Başkanı Süreçte Inovasyon : Müjdat Altay, Nortel Netaş Genel Müdürü Pazarlamada Inovasyon : Ekrem Akyiğit, Akyiğit Tekstil Konfeksiyon YK Başkanı

2 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 2 Erhan Saylan Deloitte Türkiye Finans Direktörü, CFO 1960 yılında Bigadiç’te doğdu yılında İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği’nden mezun oldu. 1982–2000 tarihleri arasında Arçelik’de Yönetici, 2000–2003 tarihleri arasında Arçelik LG’de Yönetici, 2003–2005 tarihleri arasında Arctic’de Genel Müdür Yardımcısı ve 2005–2007 tarihleri arasında Beko LLC’de Genel Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. Deloitte Türkiye’de Finans Direktörü görevini yürüten Saylan, evli ve bir kız çocuğu babasıdır.

3 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 3 Dr. Gregg S. Bennett 3M Türkiye Genel Müdürü - Şirketlerde İnovatif Yapılanma 1964 yılında Wisconsin’de doğdu. Wisconsin Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü’nde B.S. (1987), Massachusetts-Amherst Üniversitesi Polimer Bilimi ve Mühendisliği alanında ise M.S (1989) ve PhD. (1991) derecelerine sahip oldu. 3M’in Endüstri ve Tüketim Sektörü Araştırma Laboratuarı’na 1991 yılında katıldı yılları süresince bir dizi eşsiz yapıştırıcı ve bant teknolojisi geliştirdi yılları arasında 3M’in Neuss, Almanya’da bulunan Eurolab’ında teknoloji transferi görevinin bir parçası olarak çalıştı. Bennett, A.B.D’ye dönmesiyle birlikte, Yapıştırıcı Teknolojileri Merkezi’ne katıldı ve teknik yönetimde çalışmaya başladı yıllarında artan sorumluluklarıyla birlikte teknik yönetimin çeşitli pozisyonlarında görev aldı yılının Mayıs ayında, floropolimer üretimi ve satışından sorumlu olarak 3M Dyneon’a Global Teknik Müdür olarak tayin edildi. Ekim 2003’te Uluslararası Teknik Müdür olarak atanan Dr. Gregg S. Bennett, 3M Uluslararası Laboratuarları’nın işletme sorumluluğunu aldı. 3M Türkiye’ye Genel Müdür olarak tayin edilene kadar bu pozisyondaki görevini sürdürdü. Bennett’in Amerika’da kayıtlı 21 adet patenti bulunmaktadır.

4 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 4 Dr.Tolga Yalçınkaya Orsem Ortopedi Yönetim Kurulu Başkanı - Üründe İnovasyon yılında Ankara’da doğdu. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Kadın Doğum üzerine ihtisas yılları arasında Plato Group’ta Kurucu Ortak 2005’den beri ORSEM Ortopedi Yönetim Kurulu Başkanı

5 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 5 C. Müjdat Altay Nortel Netaş Genel Müdürü - Süreçte inovasyon 1954 yılında Merzifon’da doğdu. İstanbul Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Bölümü'nü bitirdikten sonra Boğaziçi Üniversitesi'nde Yüksek Lisans yaptı. Nortel Netaş'ta 1981 yılında Ar-Ge mühendisi olarak çalışmaya başladı. Türkiye'nin telekomünikasyon alanında en büyük araştırma-geliştirme bölümünde değişik kademelerde 16 yıl görev yapan Altay birimin başarı ile büyümesinde önemli rol aldı. Müjdat Altay yılları arasında sürdürdüğü Ar-Ge Grup Direktörlüğü'nün ardından, 1997 yılında Nortel İngiltere grubu bünyesinde görev aldı, 1998 yılında Lisanslı İşletmeciler Grup Direktörlüğü'ne atandı. Şirketin Lisanslı İşletmeciler pazarının oluşturulmasını ve bu alanda faaliyetlerinin artırılmasını sağlayan Müjdat Altay, 2001 yılında Nortel tarafından "Masters" ödülüne layık görüldü yılı başında Türk Telekom Satış ve Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı'na atanan Müjdat Altay, 2004 yılı Aralık ayından bu yana görevine Genel Müdür olarak devam etmektedir. C. Müjdat Altay evli ve 2 çocuk babasıdır.

6 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 6 Ekrem Akyiğit Akyiğit Tekstil Konfeksiyon YK Başkanı - Pazarlamada inovasyon 1956 yılında Elazığ’da doğdu. Ekrem Akyiğit 70’li yıllarda vitrincilik yaparak tekstil sektöründe faaliyet göstermeye başladı. 23 Ağustos 1987 yılında Collezione markası adı altında mağazalaşmaya başladı. Bugün tamamı yerli sermaye ile ülke ekonomisine önemli katkı sağlayan Collezione; merkez, mağazalar ve üretim tesislerinde toplam metrekare üzerinde, yaklaşık personeliyle faaliyette bulunmakta ve Türkiye genelinde 93 mağaza, 130 bayi; yurt dışında ise 18 ülkede 32 satış noktası ile hedef kitlesiyle buluşmaktadır. Ekrem Akyiğit, Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve Türk Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) üyesidir. İstanbul Sanayi Odası (İSO) Meclis Üyesi; Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), İTKİB (İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon ihracatçı Birlikleri) ve İHKİB Eğitim Vakfı’nda ise Yönetim Kurulu Üyesidir.

7 Kurumsal Düzeyde Innovasyon. Erhan Saylan, CFO, Deloitte Türkiye İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ, 27 Kasım 2007

8 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 8 Kurumsal Düzeyde Innovasyon İş dünyasının liderleri her zaman büyümeyi gündemlerinin ilk sıralarına koymuşlardır. Kimi zaman ekonomik sıkıntıların gündeme getirdiği diğer kaygılar, maliyet indirimleri, tasarruf tedbirleri, küçülmeler ön sıralara yükselse bile, büyüme, gündemdeki ilk sıralarına tekrar yükselmeyi başarmıştır. Hele sermaye piyasaları söz konusu olunca istikrarlı bilançolar dahi yatırımcıları tatmin etmemektedir. Büyüme ilk gözlenen ve aranan faktör olmaktadır. Bununla birlikte, eğer gerçek bir büyüme elde edilecekse, yeni pazarlardan yararlanmak için yeni ürünlerin, hizmetlerin ve iş modellerinin tasarlanması ve geliştirilmesi kaçınılmazdır. En verimli işyeri bile, eğer sürekli olarak yeni ve gelişen fikirler üretemez ise başarılı olamaz. İşte bu yüzden Innovasyon, kurumsal gündemde daha belirgin bir yer edinmeye başlamıştır. Deloitte’un yakın zamanda, üretim şirketleri üzerine yaptığı dünya çapında araştırma CEO’ların ezici bir çoğunluğunun yenilikçi yeni ürünlerin ve hizmetlerin gelecek üç yıl içinde gelir büyümesinin ana motoru olacağına inandıklarını göstermiştir. Eğer Innovasyon yine genel eğilim haline geliyorsa, o zaman bu, yöneticiler ve çalışanlar için de iyi bir haberdir. Yenilikçi bir işyerinde çalışmak gider tasarrufu yapan bir yerde çalışmaktan çok daha ödüllendiricidir. Çalışanlar için yeni iş yapma yolları icat etmek, sadece eskilerinin verimliliğini artırmaktan çok daha fazla teşvik edicidir. Bununla birlikte, kurumlarda tıpkı Innovasyon ihtiyacının daha zorlayıcı hale geldiği gibi, yeniliğin nasıl meydana geldiğine ilişkin algılar da gelişmektedir. Şirketlerin innovasyonun ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve kurumsal düzeyde nasıl teşvik edileceğini, yönetileceğini ve bunlardan nasıl yararlanılacağını anlaması büyük önem taşımaktadır.

9 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 9 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Sunum Planı - İnnovasyonun Gerekliliğini Algılamak –Innovasyonu Tanımlamak - 360°lik Bakış –Neden Innovasyon? -Fikirler Üretmek – Ağın Gücü –Büyük Mucit Miti –Bilgi Ağları Gerçeği -Kurumsal Düzeyde Fikirleri Değere Dönüştürmek –Etkili Innovasyonun Yedi Alışkanlığı –Yedi Alışkanlığı Kurumsallaştırmak

10 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 10 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Innovasyonu Tanımlamak Yenilikçiliğin üstesinden gelmenin ilk adımı yenilikçiliğin ne olduğunu iyi anlamaktır Genelde Şirket bünyesinde bir ARGE bölümü varsa, büyük bir olasılıkla yenilikçiliğe yeni ürün geliştirmenin bir alt kümesi olarak sahip çıkacaklar ve bütün tartışmayı bastıracaklardır 360 derecelik bakış açısı ile Innovasyon, ‘mevcut iş sisteminin bir ya da daha fazla boyutunu çarpıcı biçimde değiştirerek ya da tamamen yeni iş sistemleri yaratarak, müşteriler ve organizasyon için dikkat çekici ya da radikal, yeni değer yaratılması’ olarak tanımlanır.

11 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 11 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Innovasyonu Tanımlamak Lojistik/ Tedarik Zinciri Müşteri Deneyimi ÇözümlerAğ Kurma Değer Zinciri AR-GEPlatformlar Gelir Modeli Kanallar (NEREDE) Müşteriler (KİM) Ürünler (NE) Süreçler (NASIL) KapsamlıKöklü Kanallar Müşteriler Ürünler Süreçler Küçük

12 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 12 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Innovasyonu Tanımlamak Özet olarak : Innovasyonu bir işin her yönü ile ilgili olabilen ve değer yaratmaya odaklanan, geniş tabanlı bir faaliyet olarak düşünmeliyiz. Innovasyon, mevcut uygulamalar ya da mevcut ürünlerin aşamalı iyileştirmelerinden ziyade, yeni fikirler ve kavramlar oluşturmak üzerine odaklanmalı ve sadece iyi fikirler geliştirmekle kalmamalı aynı zamanda bu iyi fikirlerin hayata geçeceği süreci de kapsamalıdır.

13 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 13 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Neden Innovasyon Belki de Innovasyonla ilgili en önemli soru şu: “Innovasyonun peşine düşmek neden bu kadar önemli?” Denenmiş ve test edilmiş ürünlere ve süreçlere güvenmek var iken İnnovasyon arayışı gerçekten riskli olabilir,pahalı olabilir ve bu arayışın önceden tahmin edilemeyen bazı istenmeyen sonuçları da olabilir!!!!! –Innovasyon ile şirket büyümeleri (ve hatta hayatta kalması) arasındaki güçlü bağı ispatlayan ve gittikçe artan kanıtlar ; –Müşterinin daha fazla yenilik talebi yönündeki baskısı; –Şirket varlıklarının kıymetini artırmaya yönelik alternatif yöntemlerin tükenmesi Innovasyonu zorunlu kılmaktadır.

14 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 14 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Büyümek için Innovasyon Innovasyon için ilk ve en güçlü neden büyümektir İngiltere perakende giyim sektörü buna iyi bir örnektir. Marks and Spencer 1980’lerdeki sözde çürütülemez temelinden, 1990’ların sonlarında kârlarda düşüş yaşadığı, iş kesintileri yaptığı ve yaygın müşteri memnuniyetsizliğinin haber bültenlerinin devamlı özelliği haline geldiği noktaya gerilemiştir. Mağaza, değişen tedarik zincirlerine, tasarımcı etiketlerine gösterilen artan talebe ve büyük ‘tek durak’ giyim satış yerlerine karşı duyulan antipatiye zamanında uyum sağlamayı başaramamıştı. Eskiden en iyi giyim perakendecilerinden biri olan Hollanda menşeli grup C&A’nın başına daha da kötüsü geldi ve 2000 yılında İngiltere’den tamamen çekildi. Littlewoods gibi başka geleneksel giyim perakendecilerinin de akıbetleri kötü oldu. Bununla birlikte, onların yerinde bazı yeni galipler ortaya çıktı – New Look ya da Next gibi daha küçük ve modaya uygun mağazalar ve yakın bir zamanda oldukça esnek tedarik zinciriyle İspanyol şirketi Zara gibi mağazalar Ancak daha yenilikçi şirketlerin bu kaderden kaçabileceğini göstermek için bir sürü kanıt vardır. Eğer ürünlerin ve süreçlerin sürekli yenilenmesi kurumsal kültür içinde yerleşik hale gelirse, mükemmel sonuçlara ulaşılabilir. Telekomünikasyon sanayinde Nokia bu tür şirketlerden biridir Microsoft, Harley Davidson, Nike, Intel Compaq dahil olmak üzere yıldız aktörlerin hepsi, iş yapma şekillerini ya da pazarlarını radikal biçimde değiştirmişlerdir

15 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 15 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Büyümek için Innovasyon Design Council (Tasarım Konseyi), 2002 Design Facts and Figures (Tasarım Gerçekleri ve Rakamlar) araştırmasında Innovasyon ve şirket büyümesi arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Geçmiş 12 ayda en hızlı büyüyen şirketlerin aynı zamanda Innovasyonu ve tasarımı iş modellerinin vazgeçilmezleri olarak belirleyen şirketler olduğu anlaşılmıştır Yeniliği ve tasarımı iş modellerinin tamamlayıcıları olarak belirleyen şirketler Hızlı Büyüyen Şirketler Milli Ortalama

16 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 16 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Müşteri Memnuniyeti için Innovasyon Yenilik yapmanın ikinci nedeni müşterilerin gittikçe artan kararsız doğasıdır. Taleplerini karşılamazsanız giderler ve bunu durdurmanın tek yolu yeni ürünler ya da hizmetler sunmaktır.

17 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 17 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Geride Az sayıda Alternatifiniz Kaldığı için Innovasyona yatırım yapmaya ilişkin son sav şudur: Birçok şirketin, hissedarlarına daha iyi gelirler sunabilmeleri için başka seçenekleri kalmamıştır. Birleşmeler, başka şirketleri devir almalar ve gider tasarrufu, hissedar değerini yükseltmenin bir yolu olarak geçmiş yıllara göre daha az çekici görünmektedir. Ayrıca, rahatça su yüzünde kalmak ve hisse fiyatını da yukarı çekmek için artık borsaya bel bağlanamaz. Onun yerine şirketlerin gerçek değer yaratması gerekmektedir. Deloitte’un TMT (Teknoloji, Medya, Telekomünikasyon) Fast 500, 2003 Global CEO Araştırması bu gidişatı doğrular yöndedir... Dünyanın en hızlı büyüyen TMT şirketlerinin her 100 CEO’sundan 70’si, büyümeyi başarmak için artık şirket birleşmelerine bel bağlamamaktadır. Onun yerine büyümenin iç kaynaklardan geleceğini ummaktadır CEO’ların büyüme planları İç kaynaklar yoluyla büyümeM&A / Halka Açık Piyasalar Yoluyla Büyüme

18 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 18 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Neden Innovasyon Sonuç: Şirketlerin performanslarını iyileştirmek için son on yıldır attığı adımlar artık doğal sınırlarına ulaşmıştır. Borsadaki hızlı büyümenin sağladığı kolay gidişat artık tekrar yaşanmayacaktır. Ayrıca giderleri kısmak artık gelirleri azaltma noktasına ulaşmıştır Lineer olmayan yeni büyüme stratejileri keşfetmek için yeni yenilikler yapmak ve yeni değerler yaratmak kaçınılmazdır. Kanıtlar, bunu yapan organizasyonların en başarılı organizasyonlar olacaklarını geçmişte göstermiştir Bu zorunluluk bir kere anlaşıldı mı, bir sonraki adım yeni fikirlerin nasıl yaratıldığına ve yönetildiğine, organizasyonların gelecekte büyümeyi sağlayacak ana motorları nerede aramaları gerektiğine dönmektir. Kurumsal düzeyde yenilik işte burada büyük önem taşır ve bunun için başlangıç noktası yeni fikirlerin yaratılmasında saklıdır

19 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 19 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Fikirler Üretmek – Eko Sistemin Gücü IDEO Tasarım Danışmanlığı Easy Group Hava yolu,araba kiralama, İnternetcafe, Sinema... Ecademy Innovasyon Birliği NOKİA Mobil iletişim Cisco Veri iletişimi DVLA Araç Lisanslama Mondi Kağıt ve paketleme malzeme üretimi Shell Enerji şirketi Büyük fikirler nadiren dahilerden çıkmaktadır!!!!!!! Büyük fikirler Eko-sistem içindeki çalışanlar,iş ortakları,tedarikçiler ve hatta rakipler arasındaki fikir alışverişinden çıkmaktadır!!!!!!

20 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 20 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Büyük Mucit Efsanesi Alexander Graham Bell, Guglielmo Marconi, Henry Ford......çalıştıkları sanayi kolunu değiştiren hatta yeni sanayiiler yaratan yalnız dahiler. Bu mucitlerin en iyi oldukları konu,gerçekten iyi bir “bilgi simsarı” olmalarıdır. Bir dizi kaynaktan gelen fikirleri kullanmak,onları birleştirmek,oluşturulan fikirlerin yeni biçimler ve yerler içinde nasıl uygulanabileceğini anlamak ve bu yaratıcı yeni birleşimlerin kabul görmesini sağlamak için yeni ağlar inşa etmek!!!!

21 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 21 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Fikir Üretmede Ağın Gücü Geleneksel innovasyon görüşü geçerliliğini yitirmiştir. Innovasyon, mucitlerin, hatta araştırma ve geliştirme bölümlerinin ambargosunda değildir. Hatta, dahiler nadiren değerli şeyler üretirler. Bunun yerine, organizasyonlar, iyi fikirlerin, çalışanlar ile stratejik ortakları, tedarikçileri ve hatta rakipleri arasındaki sürekli fikir alışverişi sonucu ortaya çıktığını anlamaya başlamışlardır. Günümüzde en başarılı yenilikçiler, bu gerçeği fark edenler ve bundan yararlanmak için çalışanlardır. Beyin fırtınası, innovasyon süreçleri ya da ekosistemlerin hepsi aynı şeye odaklanırlar – iç ve dış ağların gücünden yararlanmaya ve onlardan yeni fikirleri meydana çıkarmaya çalışırlar. İyi bir yenilikçinin en önemli ayırt edici özelliği, çalışanları, iş ortakları ve akademi dünyası arasındaki iletişimi aktif olarak desteklemesidir

22 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 22 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Kurumsal Düzeyde Fikirleri Değere Dönüştürmek İyi bir fikre sahip olmak, yenilik sürecinin sadece başlangıç noktasıdır. Fikirlerin, değer üretebilecek şekilde, planlanarak, üretimin içine nasıl itileceğini anlamak çok önemlidir. Marconi, Bell, Ford ve Dyson bunu anladılar. Sadece icat etmediler, hepsi de yeniliklerini ticari kazanca çeviren şirketler kurdular. Wireless Telegraph & Signal Company, Bell Company, Ford Company ve Dyson Group bunun sonucuydu. Örneklememizdeki en iyi yenilikçilerin ortak yenilik davranışları olduğunu bulduk – her biri fikirleri planlı bir yolla ürettiler, süzgeçten geçirdiler, test ettiler, uyguladılar ve yönettiler. Ağa bağlı fikir üretiminden yararlanmak için aktif olarak çalıştılar ve hepsinden önemlisi bunu sadece şansa bırakmadılar.

23 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 23 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Etkili Yenilikçiliğin Yedi Alışkanlığı Fikirlerin Üretimi Güçlü Liderlik Üst yönetimin katılımını sağlamak Stratejik yenilik emri geliştirmek Ödül ve performans sistemlerini paralel hale getirmek Fikirler Üretme Sunumu İzlemek Faydaların gerçekleşmesini izlemek Uygulamak Olurluk incelemesi Sorumluluk vermek Kritik miktarı kazanmak için M&A/JV’yi göz önünde tutmak Test Potansiyeli olan fikirleri geliştirmek Fikirlerin prototipini hazırlamak ve test Fikirleri Ele Geçirmek Organizasyon içinden fikir üretimini teşvik etmek Dışarıdan gelen fikirleri birleştirmek Piyasadan ve rakiplerden gelen fikirleri belirlemek Fikirleri seçmek Fikirleri elemek ve önceliklendirmek

24 ©2006 Deloitte Türkiye Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan 24 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Sonuç Kurumsal düzeyde Innovasyon kurumların hayatta kalması ve büyümesi için çok önemlidir. Kurumsal düzeyde innovasyon sadece teknoloji ile ilgili değildir. Her organizasyonda bulunan çalışanları, ortakları, müşterileri ve hatta rakipleri bağlayan resmi veya gayriresmi bağlantılar yani ekosistem aynı derecede önemlidir. Fikirler ancak geniş bir topluluk içinde tartışıldıklarında, beslendiklerinde ve test edildiklerinde tüm potansiyelerini ortaya koyarlar. Yine de fikirler yeterli değildir. Başarılı Yenilikçiler bu fikirleri değere dönüştürmeyi iyi bilenlerdir. Sonuç olarak resmi ve gayriresmi ağların yenilikçi bir kültür oluşturmadaki önemi Kurumsal Innovasyonu yaratan temel unsurdur.

25 Deloitte Turkey Member of Deloitte Touche Tohmatsu


"İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ – 27 Kasım 2007 Inovatif Şirket Oturum Başkanı : Erhan Saylan, CFO, Deloitte Türkiye Şirketlerde İnovatif Yapılanma: Dr. Gregg." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları