Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ – 27 Kasım 2007 Inovatif Şirket

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ – 27 Kasım 2007 Inovatif Şirket"— Sunum transkripti:

1 İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ – 27 Kasım 2007 Inovatif Şirket
Oturum Başkanı : Erhan Saylan, CFO, Deloitte Türkiye Şirketlerde İnovatif Yapılanma: Dr. Gregg S. Bennett, 3M Türkiye Genel Müdürü Üründe Inovasyon : Tolga Yalçınkaya, Orsem Ortopedi YK Başkanı Süreçte Inovasyon : Müjdat Altay, Nortel Netaş Genel Müdürü Pazarlamada Inovasyon : Ekrem Akyiğit, Akyiğit Tekstil Konfeksiyon YK Başkanı Hoşgeldiniz Sayın Konuklar, Bugün bize ayrılan 2 saat boyunca Inovatif Şirket yani Yenilikçi Şirket üzerine konuşacağız.. Panelimizin son 20 dakikası soru-cevap bölümüne ayrılmıştır. Konuşmacılara sormak istediğiniz sorularınız olursa sizlere dağıtılmış olan soru formlarını doldurup bana iletebilirsiniz. Panelimize başlamadan önce konuşmacılarımızı size takdim etmek istiyorum. Dr. Gregg Bennett Mehmet Tanyolaç Müjdat Altay Ekrem Akyiğit

2 Erhan Saylan Deloitte Türkiye Finans Direktörü, CFO
1960 yılında Bigadiç’te doğdu yılında İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği’nden mezun oldu. 1982–2000 tarihleri arasında Arçelik’de Yönetici, 2000–2003 tarihleri arasında Arçelik LG’de Yönetici, 2003–2005 tarihleri arasında Arctic’de Genel Müdür Yardımcısı ve 2005–2007 tarihleri arasında Beko LLC’de Genel Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. Deloitte Türkiye’de Finans Direktörü görevini yürüten Saylan, evli ve bir kız çocuğu babasıdır. Chartı oku. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

3 Dr. Gregg S. Bennett 3M Türkiye Genel Müdürü - Şirketlerde İnovatif Yapılanma
1964 yılında Wisconsin’de doğdu. Wisconsin Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü’nde B.S. (1987), Massachusetts-Amherst Üniversitesi Polimer Bilimi ve Mühendisliği alanında ise M.S (1989) ve PhD. (1991) derecelerine sahip oldu. 3M’in Endüstri ve Tüketim Sektörü Araştırma Laboratuarı’na 1991 yılında katıldı yılları süresince bir dizi eşsiz yapıştırıcı ve bant teknolojisi geliştirdi yılları arasında 3M’in Neuss, Almanya’da bulunan Eurolab’ında teknoloji transferi görevinin bir parçası olarak çalıştı. Bennett, A.B.D’ye dönmesiyle birlikte, Yapıştırıcı Teknolojileri Merkezi’ne katıldı ve teknik yönetimde çalışmaya başladı yıllarında artan sorumluluklarıyla birlikte teknik yönetimin çeşitli pozisyonlarında görev aldı yılının Mayıs ayında, floropolimer üretimi ve satışından sorumlu olarak 3M Dyneon’a Global Teknik Müdür olarak tayin edildi. Ekim 2003’te Uluslararası Teknik Müdür olarak atanan Dr. Gregg S. Bennett, 3M Uluslararası Laboratuarları’nın işletme sorumluluğunu aldı. 3M Türkiye’ye Genel Müdür olarak tayin edilene kadar bu pozisyondaki görevini sürdürdü. Bennett’in Amerika’da kayıtlı 21 adet patenti bulunmaktadır. Chartı oku. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

4 Dr.Tolga Yalçınkaya Orsem Ortopedi Yönetim Kurulu Başkanı - Üründe İnovasyon
yılında Ankara’da doğdu. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Kadın Doğum üzerine ihtisas yılları arasında Plato Group’ta Kurucu Ortak 2005’den beri ORSEM Ortopedi Yönetim Kurulu Başkanı Chartı oku. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

5 C. Müjdat Altay Nortel Netaş Genel Müdürü - Süreçte inovasyon
1954 yılında Merzifon’da doğdu. İstanbul Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Bölümü'nü bitirdikten sonra Boğaziçi Üniversitesi'nde Yüksek Lisans yaptı. Nortel Netaş'ta 1981 yılında Ar-Ge mühendisi olarak çalışmaya başladı. Türkiye'nin telekomünikasyon alanında en büyük araştırma-geliştirme bölümünde değişik kademelerde 16 yıl görev yapan Altay birimin başarı ile büyümesinde önemli rol aldı. Müjdat Altay yılları arasında sürdürdüğü Ar-Ge Grup Direktörlüğü'nün ardından, 1997 yılında Nortel İngiltere grubu bünyesinde görev aldı, 1998 yılında Lisanslı İşletmeciler Grup Direktörlüğü'ne atandı. Şirketin Lisanslı İşletmeciler pazarının oluşturulmasını ve bu alanda faaliyetlerinin artırılmasını sağlayan Müjdat Altay, 2001 yılında Nortel tarafından "Masters" ödülüne layık görüldü yılı başında Türk Telekom Satış ve Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı'na atanan Müjdat Altay, 2004 yılı Aralık ayından bu yana görevine Genel Müdür olarak devam etmektedir. C. Müjdat Altay evli ve 2 çocuk babasıdır. Chartı oku. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

6 Ekrem Akyiğit Akyiğit Tekstil Konfeksiyon YK Başkanı - Pazarlamada inovasyon
1956 yılında Elazığ’da doğdu. Ekrem Akyiğit 70’li yıllarda vitrincilik yaparak tekstil sektöründe faaliyet göstermeye başladı. 23 Ağustos 1987 yılında Collezione markası adı altında mağazalaşmaya başladı. Bugün tamamı yerli sermaye ile ülke ekonomisine önemli katkı sağlayan Collezione; merkez, mağazalar ve üretim tesislerinde toplam metrekare üzerinde, yaklaşık personeliyle faaliyette bulunmakta ve Türkiye genelinde 93 mağaza, 130 bayi; yurt dışında ise 18 ülkede 32 satış noktası ile hedef kitlesiyle buluşmaktadır. Ekrem Akyiğit, Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve Türk Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) üyesidir. İstanbul Sanayi Odası (İSO) Meclis Üyesi; Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), İTKİB (İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon ihracatçı Birlikleri) ve İHKİB Eğitim Vakfı’nda ise Yönetim Kurulu Üyesidir. Chartı oku. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

7 Kurumsal Düzeyde Innovasyon.
Erhan Saylan, CFO, Deloitte Türkiye İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ , 27 Kasım 2007 Evet değerli konuklar, konuşmacılarımızı tanıdığımıza göre artık panelimize başlayabiliriz. Bu ilk bölümde sizlere Deloitte’ un yaptığı bazı araştırmaların bazı bölümlerinden de faydalanarak hazırladığım “Kurumsal İnovasyon” kavramı üzerine bazı bilgiler aktarmak istiyorum. Günümüzde İnnovasyon artık bir zorunluluk, bir gereklilik haline gelmiştir.Kurum karlılıklarına olan doğrudan etkisi, orta ve uzun vadede ise hayatta kalabilmelerine veya sahneden çekilmelerine kadar kurumları etkileyebilecek bir unsurdur İnnovasyon. Hissedarlar ve sermaye piyasaları firmalardan sürekli büyüme ve daha fazla karlılık beklemektedirler. Bu durum Kurumsal Düzeyde İnnovasyonun daha iyi anlaşılmasını, planlanmasını ve yönetilmesini zorunlu kılmaktadır.

8 Kurumsal Düzeyde Innovasyon
İş dünyasının liderleri her zaman büyümeyi gündemlerinin ilk sıralarına koymuşlardır. Kimi zaman ekonomik sıkıntıların gündeme getirdiği diğer kaygılar, maliyet indirimleri, tasarruf tedbirleri, küçülmeler ön sıralara yükselse bile, büyüme, gündemdeki ilk sıralarına tekrar yükselmeyi başarmıştır. Hele sermaye piyasaları söz konusu olunca istikrarlı bilançolar dahi yatırımcıları tatmin etmemektedir. Büyüme ilk gözlenen ve aranan faktör olmaktadır. Bununla birlikte, eğer gerçek bir büyüme elde edilecekse, yeni pazarlardan yararlanmak için yeni ürünlerin, hizmetlerin ve iş modellerinin tasarlanması ve geliştirilmesi kaçınılmazdır. En verimli işyeri bile, eğer sürekli olarak yeni ve gelişen fikirler üretemez ise başarılı olamaz. İşte bu yüzden Innovasyon, kurumsal gündemde daha belirgin bir yer edinmeye başlamıştır. Deloitte’un yakın zamanda, üretim şirketleri üzerine yaptığı dünya çapında araştırma CEO’ların ezici bir çoğunluğunun yenilikçi yeni ürünlerin ve hizmetlerin gelecek üç yıl içinde gelir büyümesinin ana motoru olacağına inandıklarını göstermiştir. Eğer Innovasyon yine genel eğilim haline geliyorsa, o zaman bu, yöneticiler ve çalışanlar için de iyi bir haberdir. Yenilikçi bir işyerinde çalışmak gider tasarrufu yapan bir yerde çalışmaktan çok daha ödüllendiricidir. Çalışanlar için yeni iş yapma yolları icat etmek, sadece eskilerinin verimliliğini artırmaktan çok daha fazla teşvik edicidir. Bununla birlikte, kurumlarda tıpkı Innovasyon ihtiyacının daha zorlayıcı hale geldiği gibi, yeniliğin nasıl meydana geldiğine ilişkin algılar da gelişmektedir. Şirketlerin innovasyonun ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve kurumsal düzeyde nasıl teşvik edileceğini, yönetileceğini ve bunlardan nasıl yararlanılacağını anlaması büyük önem taşımaktadır. Büyüme her zaman gündemin ilk sırasındadır. Sermaye piyasaları söz konusu olunca istikrarlı bilançolar dahi yatırımcıyı tatmin etmemektedir. Gerçek büyüme, yeni ürün, yeni hizmet, yeni iş modellerinin tasarlanması ve geliştirilmesi sonucu sağlanabilir. Deloitte-CEO araştırması sonuçlarına göre gelecek 3 yıl içinde yeni ürün ve hizmetler büyümenin ana motoru olacağını göstermektedir. Çalışanlar açısından da yenilikçi bir işyerinde çalışma ayrı bir motivasyon unsurudur. Tabi bütün bunların gerçekleşebilmesi için Inovasyonun ne olduğu ve nasıl yararlanılabileceği iyi anlaşılmalıdır. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

9 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Sunum Planı
- İnnovasyonun Gerekliliğini Algılamak Innovasyonu Tanımlamak - 360°lik Bakış Neden Innovasyon? Fikirler Üretmek – Ağın Gücü Büyük Mucit Miti Bilgi Ağları Gerçeği Kurumsal Düzeyde Fikirleri Değere Dönüştürmek Etkili Innovasyonun Yedi Alışkanlığı Yedi Alışkanlığı Kurumsallaştırmak Chartı oku Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

10 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Innovasyonu Tanımlamak
Yenilikçiliğin üstesinden gelmenin ilk adımı yenilikçiliğin ne olduğunu iyi anlamaktır Genelde Şirket bünyesinde bir ARGE bölümü varsa, büyük bir olasılıkla yenilikçiliğe yeni ürün geliştirmenin bir alt kümesi olarak sahip çıkacaklar ve bütün tartışmayı bastıracaklardır 360 derecelik bakış açısı ile Innovasyon, ‘mevcut iş sisteminin bir ya da daha fazla boyutunu çarpıcı biçimde değiştirerek ya da tamamen yeni iş sistemleri yaratarak, müşteriler ve organizasyon için dikkat çekici ya da radikal, yeni değer yaratılması’ olarak tanımlanır. Herşeyden önce Yöneticiler, İnnovasyonun geleneksel olarak bir ürün geliştirmesi olduğu inancından ekiplerini kurtarıp, iş modellerinin tümünü kapsayacak şekilde-yani 360 derecelik bir bakış açısı ile konuya yaklaşmaları gerekliliğine inandırmalıdırlar. Odak noktada da değer yaratma ve müşterilere değer aktarma olmalıdır.Yani sadece icad etme veya iyi fikir olması yetmez. İnnovasyonu gerçekleştiren iyi bir fikir babası olduğu kadar iyi de bir yönetici ve bunları birlikte gerçekleştiren kişi olmalıdır. Kurumlar ise,İnnovasyonun gerçekleşmesi halinde ortaya çıkacak ödülün ne olabileceğini iyi algılamalıdırlar. Bunlardan bazıları Rekabetçi ortamda yaşantının sürdürülmesi,sürekli büyüme,ciddi karlar,müşteri memnuniyeti.vs..vs. İnnovasyonu tariflemeye gelince;genellikle şirketlerin bünyelerindeki ARGE bölümlerinde yapılan ürün geliştirmesi ile kısıtlı olmayan bu aktyiviteyi 360 derecelik bakış açısı ile şöyle tarifleyebiliriz: ‘mevcut iş sisteminin bir ya da daha fazla boyutunu çarpıcı biçimde değiştirerek ya da tamamen yeni iş sistemleri yaratarak müşteriler ve organizasyon için dikkat çekici ya da radikal yeni değer yaratılması’ Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

11 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Innovasyonu Tanımlamak
Ürünler Ürünler (NE) AR-GE Platformlar Ağ Kurma Çözümler Kanallar Kanallar (NEREDE) Küçük Kapsamlı Köklü Müşteriler (KİM) Müşteriler Lojistik/ Tedarik Zinciri Müşteri Deneyimi Bu tarifi bir diyagramla açıklamak istiyorum. Innovasyon bir iş modeli olarak 12 boyutta temsil edilebilir. Ürünler,Müşteriler,Süreçler,ve Kanallar.Bunların hepsi innovasyon yapmak için geçerli alanlar. Ve İnnovasyon yapmak için bu alanların hepsi sürekli olarak yeni değerler yaratabilmek için sürekli olarak gözlemlenmeli,incelenmeli ve sorgulanmalıdırlar. İnnovasyon,Müşteriler ve Organizasyonlar için yeni ve boyutlu katma değer yartacak nitelikte olmalıdır. Bir icad bir fikir, fonlanmaz, test edilmez ve pazara sunulmaz ise, İnnovasyon açısından bir değeri yoktur. Değer Zinciri Gelir Modeli Süreçler (NASIL) Süreçler Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

12 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Innovasyonu Tanımlamak
Özet olarak : Innovasyonu bir işin her yönü ile ilgili olabilen ve değer yaratmaya odaklanan, geniş tabanlı bir faaliyet olarak düşünmeliyiz. Innovasyon, mevcut uygulamalar ya da mevcut ürünlerin aşamalı iyileştirmelerinden ziyade, yeni fikirler ve kavramlar oluşturmak üzerine odaklanmalı ve sadece iyi fikirler geliştirmekle kalmamalı aynı zamanda bu iyi fikirlerin hayata geçeceği süreci de kapsamalıdır. Chartı oku Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

13 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Neden Innovasyon
Belki de Innovasyonla ilgili en önemli soru şu: “Innovasyonun peşine düşmek neden bu kadar önemli?” Denenmiş ve test edilmiş ürünlere ve süreçlere güvenmek var iken İnnovasyon arayışı gerçekten riskli olabilir,pahalı olabilir ve bu arayışın önceden tahmin edilemeyen bazı istenmeyen sonuçları da olabilir!!!!! Innovasyon ile şirket büyümeleri (ve hatta hayatta kalması) arasındaki güçlü bağı ispatlayan ve gittikçe artan kanıtlar ; Müşterinin daha fazla yenilik talebi yönündeki baskısı; Şirket varlıklarının kıymetini artırmaya yönelik alternatif yöntemlerin tükenmesi Innovasyonu zorunlu kılmaktadır. 2000 li yıllardaki dot.com akımını düşünelim.Hemen hemen her fikir interneti kulandığı sürece büyük bir İnnovasyon olarak görülür idi.Eski ekonomiden bahis edenler günün gerçeklerinden bi-haber kişiler olarak görülür ve nerede ise yanlarına pek kimseler uğramaz olmuş idi.Lakin gerçekler su yüzüne çıkmakta gecikmedi,şirket iflasları,küçülmeler,yatırım ertelemeleri,ve tüm şirketler için bir hayatta kalma mücadelesi şirket gündemlerinin ön sıralarını aldı.Yenilikçi fikirler ve İnnovasyon sınıfın arka sıralarına saklandılar.Ama aradan geçen süre içerisinde durum ciddi boyutlarda tekrar değişmeye başladı: -yapılan tüm araştırmalar şirket büyümeleri ile İnnovasyon arasında çok ciddi bir bağ olduğunu -müşteri taleplerinin sürekli artması İnnovasyona olan ihtiyacı yeni boyutlara taşımış -şirket değerini arttırıcı çabaların çeşitlerinin bir doyuma ulaşması İnnovasyonu gene gerçekçi olarak gündeme sokmuştur. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

14 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Büyümek için Innovasyon
Innovasyon için ilk ve en güçlü neden büyümektir İngiltere perakende giyim sektörü buna iyi bir örnektir. Marks and Spencer 1980’lerdeki sözde çürütülemez temelinden, 1990’ların sonlarında kârlarda düşüş yaşadığı, iş kesintileri yaptığı ve yaygın müşteri memnuniyetsizliğinin haber bültenlerinin devamlı özelliği haline geldiği noktaya gerilemiştir. Mağaza, değişen tedarik zincirlerine, tasarımcı etiketlerine gösterilen artan talebe ve büyük ‘tek durak’ giyim satış yerlerine karşı duyulan antipatiye zamanında uyum sağlamayı başaramamıştı. Eskiden en iyi giyim perakendecilerinden biri olan Hollanda menşeli grup C&A’nın başına daha da kötüsü geldi ve 2000 yılında İngiltere’den tamamen çekildi. Littlewoods gibi başka geleneksel giyim perakendecilerinin de akıbetleri kötü oldu. Bununla birlikte, onların yerinde bazı yeni galipler ortaya çıktı – New Look ya da Next gibi daha küçük ve modaya uygun mağazalar ve yakın bir zamanda oldukça esnek tedarik zinciriyle İspanyol şirketi Zara gibi mağazalar Ancak daha yenilikçi şirketlerin bu kaderden kaçabileceğini göstermek için bir sürü kanıt vardır. Eğer ürünlerin ve süreçlerin sürekli yenilenmesi kurumsal kültür içinde yerleşik hale gelirse, mükemmel sonuçlara ulaşılabilir. Telekomünikasyon sanayinde Nokia bu tür şirketlerden biridir Microsoft, Harley Davidson, Nike, Intel Compaq dahil olmak üzere yıldız aktörlerin hepsi, iş yapma şekillerini ya da pazarlarını radikal biçimde değiştirmişlerdir İnnovasyon için ilk ve en güçlü neden büyümektir. innovasyonun bu sahada gerekliliğini göstermek için 2 yöntem kullanılabilir.Birincisi iş modelimizi değiştirmediğimiz sürece başımıza gelecekleri hesaplamak,diğeri ise tamamen aksi yönde İnnovasyonun kazandıracağı ekonomik değerlere dikkati çekmek. Öncelikle İnnovasyon yapmamanın risklerini 1-2 örnek ile görelim:Hepimiz M&S biliriz.80 li yılarda İngilterenin tartışmasız en büyük parekende satış mağazası durumundan 90 lı yılların sonunda kar sıkıntısı çeken ve küçülmeyi hedefleyen bir kurumhaline gelen M&S.Aynı sektörden başka bir isim C&A aynı yıllarda M&S kadar şanslı olamayıp pazarı tümüyle terk etmiştir.Her 2 kurum da Design Etiketli mallara olan talebi iyi değerlendirememişler ve yine Tedarik zincirinlerinde müşteri taleplerine hızlı cevap verebilecek yapıyı kuramamışlardır. Bunun yanında ise NEXT,New Look,ZARA gibi daha küçük ama daha şık giysilerin ve çok dinamik bir tedarik zincirinin pazardaki hakimiyetleri herkesi şaşırtır boyutlara ulaşmıştır. Öte yandan innovasyonu devamlı gündemde tutan ve iş modellerini devamlı olarak gözden geçiren kurumların başarıları ise kıskandırıcı boyutlardadır.NOKİA bu tür bir kurumdur yıları arasında yılda 26 milyondan 400milyona çıkan mobil telekom pazarında GSM teknolojisine 1 yıl daha önce ulaşan NOKİA Pazar lideri konumundaki MOTOROLA nın önüne geçmiştir. NOKİA bunu gerçekleştiririken,kurumsal olarak,İnnovasyonu devamlı teşvik etmiş,hiyerarşik yapıdan uzak durmuş çılgın sayılabilecek fikirleri destekleyen bir şirket kültürü geliştirmiştir.2000 yıllarda duralayan Pazar koşullarına rağmen Nokia 2001 yılında 15 yeni model 2002 yılında ise 30 yeni modeli pazara sunar iken rakipleri cameralı telefonlarını pazara sunduklarında Nokianın cameralı telefonları 8 aydır pazarda satışta idiler. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

15 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Büyümek için Innovasyon
Design Council (Tasarım Konseyi), 2002 Design Facts and Figures (Tasarım Gerçekleri ve Rakamlar) araştırmasında Innovasyon ve şirket büyümesi arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Geçmiş 12 ayda en hızlı büyüyen şirketlerin aynı zamanda Innovasyonu ve tasarımı iş modellerinin vazgeçilmezleri olarak belirleyen şirketler olduğu anlaşılmıştır Yeniliği ve tasarımı iş modellerinin tamamlayıcıları olarak belirleyen şirketler Design Konsül İngilterede yaptığı bir araştırmada İnnovasyonu iş yapışlarının bir parçası haline getiren kurumların büyüme hızlarının ülke ortalamasının çok üstünde seyrettiği anlaşılmıştır. Deloitte olarak 2006 yılında Türkiyede gerçekleştirdiğimiz bir çalışmada Hızlı büyüyen Türk Teknoloji şirketlerinin 5 yıllık ortalama büyüme hızlarının %680 olduğu görülmüştür.( bu arada araştırmadaki maksimum büyümenin de 5 yıl için %6800 olduğunu belirtmek isterim) Hızlı Büyüyen Şirketler Milli Ortalama Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

16 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Müşteri Memnuniyeti için Innovasyon
Yenilik yapmanın ikinci nedeni müşterilerin gittikçe artan kararsız doğasıdır. Taleplerini karşılamazsanız giderler ve bunu durdurmanın tek yolu yeni ürünler ya da hizmetler sunmaktır. İnnovasyonun 2 nci önemli gerekçesi müşterilerin yeniliğe doymak bilmeyen iştahlarıdır. Bunu karşılayamaz iseniz sizi terk edeceklerdir. Bu acı gerçek karşısında müşteriyi tutalbilmenin yolu yeni ürün ve yeni iş modelleri geliştirmenizdir. Yine NOKİA dan bir örnek vermek gerekirse kıran kırana rekabetin yaşandığı mobil pazarda rakipleri ile benzeş ürünleri pazara sunmanın kendilerine yarar sağlamayacağını görmüşler ve ürün geliştirme süreçlerini ciddi ölçüde kısaltmışlardır. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

17 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Geride Az sayıda Alternatifiniz Kaldığı için
Innovasyona yatırım yapmaya ilişkin son sav şudur: Birçok şirketin, hissedarlarına daha iyi gelirler sunabilmeleri için başka seçenekleri kalmamıştır. Birleşmeler, başka şirketleri devir almalar ve gider tasarrufu, hissedar değerini yükseltmenin bir yolu olarak geçmiş yıllara göre daha az çekici görünmektedir. Ayrıca, rahatça su yüzünde kalmak ve hisse fiyatını da yukarı çekmek için artık borsaya bel bağlanamaz. Onun yerine şirketlerin gerçek değer yaratması gerekmektedir. Deloitte’un TMT (Teknoloji, Medya, Telekomünikasyon) Fast 500, 2003 Global CEO Araştırması bu gidişatı doğrular yöndedir... Dünyanın en hızlı büyüyen TMT şirketlerinin her CEO’sundan 70’si, büyümeyi başarmak için artık şirket birleşmelerine bel bağlamamaktadır. Onun yerine büyümenin iç kaynaklardan geleceğini ummaktadır CEO’ların büyüme planları Chartı oku İç kaynaklar yoluyla büyüme M&A / Halka Açık Piyasalar Yoluyla Büyüme Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

18 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Neden Innovasyon
Sonuç: Şirketlerin performanslarını iyileştirmek için son on yıldır attığı adımlar artık doğal sınırlarına ulaşmıştır. Borsadaki hızlı büyümenin sağladığı kolay gidişat artık tekrar yaşanmayacaktır. Ayrıca giderleri kısmak artık gelirleri azaltma noktasına ulaşmıştır Lineer olmayan yeni büyüme stratejileri keşfetmek için yeni yenilikler yapmak ve yeni değerler yaratmak kaçınılmazdır. Kanıtlar, bunu yapan organizasyonların en başarılı organizasyonlar olacaklarını geçmişte göstermiştir Bu zorunluluk bir kere anlaşıldı mı, bir sonraki adım yeni fikirlerin nasıl yaratıldığına ve yönetildiğine, organizasyonların gelecekte büyümeyi sağlayacak ana motorları nerede aramaları gerektiğine dönmektir. Kurumsal düzeyde yenilik işte burada büyük önem taşır ve bunun için başlangıç noktası yeni fikirlerin yaratılmasında saklıdır Chartı oku Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

19 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Fikirler Üretmek – Eko Sistemin Gücü
IDEO Tasarım Danışmanlığı Easy Group Hava yolu,araba kiralama, İnternetcafe, Sinema... Ecademy Innovasyon Birliği NOKİA Mobil iletişim Cisco Veri iletişimi DVLA Araç Lisanslama Mondi Kağıt ve paketleme malzeme üretimi Shell Enerji şirketi Büyük fikirler nadiren dahilerden çıkmaktadır!!!!!!! Büyük fikirler Eko-sistem içindeki çalışanlar,iş ortakları,tedarikçiler ve hatta rakipler arasındaki fikir alışverişinden çıkmaktadır!!!!!! Peki , -innovasyon nasıl gerçekleşecek? -iş modelimin çeşitli sahalarında fikirlerin gelişmesi için ne yapmalıyız ? Sayın Konuklar, Deloitte 2003 yılında uluslararası İnnovasyon yetkinlikleri ile bilinen 10 kurum ile yapmış olduğu çalışmada varmış olduğu sonuç söyle. Büyük fikirler nadiren dahilerden çıkmaktadır Büyük fikirler Ekosistem içindeki çalışanlar,iş ortakları,tedarikçiler ve hatta rakipler arasındaki fikir alışverişinden çıkmaktadır Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

20 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Büyük Mucit Efsanesi
Alexander Graham Bell , Guglielmo Marconi, Henry Ford......çalıştıkları sanayi kolunu değiştiren hatta yeni sanayiiler yaratan yalnız dahiler. Bu mucitlerin en iyi oldukları konu,gerçekten iyi bir “bilgi simsarı” olmalarıdır. Bir dizi kaynaktan gelen fikirleri kullanmak,onları birleştirmek,oluşturulan fikirlerin yeni biçimler ve yerler içinde nasıl uygulanabileceğini anlamak ve bu yaratıcı yeni birleşimlerin kabul görmesini sağlamak için yeni ağlar inşa etmek!!!! Herşeyden önce bazı efsanelere açıklık kazandıralım isterseniz. Eğer son 2 asıra bakacak olur isek GrahamBell gibi, HenryFord gibi,içinde bulundukları endüstriyi ve dünyamızı değiştirme başarısını göstermiş olan dahilerin yaptıkları işleri incelediğimizde ortaya başka bir gerçek çıkmaktadır. Bu dahilerin esasında çok iyi birer bilgi simsarı oldukları görülmektedir. Çeşitli kaynaklardan edindikleri bilgileri,birbirleri ile bütünleştirerek,sonuçlarını başkalarına aktararak yeni teknik gelişmelerin önünü açmışlardır.Güzel bazı fikirleri,başka sahalarda nasıl sonuçlar vereceğini görerek yeni bilgi ağları kurarak İnnovasyonlarının kabul görmesini sağlamışlardır. Henry Ford seri üretim teknolojisi ile bir devrim yaratırken, mezbahalardaki yürüyen askı sisteminden esinlenerek otomotiv üretim bandı sistemini geliştirmiştir. Graham Bell,değişik alanlardaki birçok büyük buluşu ve fikri,başka alanlarda bir araya getirerek,çok değişik bir alanda önemli bir innovasyonu gerçekleştirmiştir.Akustik uzmanı Herman Von Helmholtz,Morse,Thomas.A.Watson nun katkıları ve yetenekleri olmasa idi telefon icad olunamaz idi. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

21 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Fikir Üretmede Ağın Gücü
Geleneksel innovasyon görüşü geçerliliğini yitirmiştir. Innovasyon, mucitlerin, hatta araştırma ve geliştirme bölümlerinin ambargosunda değildir. Hatta, dahiler nadiren değerli şeyler üretirler. Bunun yerine, organizasyonlar, iyi fikirlerin , çalışanlar ile stratejik ortakları, tedarikçileri ve hatta rakipleri arasındaki sürekli fikir alışverişi sonucu ortaya çıktığını anlamaya başlamışlardır. Günümüzde en başarılı yenilikçiler, bu gerçeği fark edenler ve bundan yararlanmak için çalışanlardır. Beyin fırtınası, innovasyon süreçleri ya da ekosistemlerin hepsi aynı şeye odaklanırlar – iç ve dış ağların gücünden yararlanmaya ve onlardan yeni fikirleri meydana çıkarmaya çalışırlar. İyi bir yenilikçinin en önemli ayırt edici özelliği, çalışanları, iş ortakları ve akademi dünyası arasındaki iletişimi aktif olarak desteklemesidir Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

22 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Kurumsal Düzeyde Fikirleri Değere Dönüştürmek
İyi bir fikre sahip olmak, yenilik sürecinin sadece başlangıç noktasıdır. Fikirlerin, değer üretebilecek şekilde, planlanarak, üretimin içine nasıl itileceğini anlamak çok önemlidir. Marconi, Bell, Ford ve Dyson bunu anladılar. Sadece icat etmediler, hepsi de yeniliklerini ticari kazanca çeviren şirketler kurdular. Wireless Telegraph & Signal Company, Bell Company, Ford Company ve Dyson Group bunun sonucuydu. Örneklememizdeki en iyi yenilikçilerin ortak yenilik davranışları olduğunu bulduk – her biri fikirleri planlı bir yolla ürettiler, süzgeçten geçirdiler, test ettiler, uyguladılar ve yönettiler. Ağa bağlı fikir üretiminden yararlanmak için aktif olarak çalıştılar ve hepsinden önemlisi bunu sadece şansa bırakmadılar. Sevgili konuklar, İç ve dış kaynaklardan gelen fikirlerin İnnovasyon sürecinin ilk adımı olduğunu söylemiş idik.Değer yaratabilmeleri için bu fikirlerin üretim sürecine girerek pazara sunulmaları gerekmektedir. Bell,Ford gibi Innovatörler bunu en iyi uygulayan kişiler olmuşlar ve fikirlerini ticari başarıya tahvil edebilmişlerdir. Hatta bazıları bu işler için şirketler de kurmuşlardır. Bu bölümde sizlere fikirlerin geliştirilmesi, filtrelenmesi, test edilmesi ,uygulanması ve yönetilmesi ile ilgili global organizasyonların ortak noktalarını “etkin innovatörlerin 7 alışkanlığı” başlığı altında özetlemek istiyorum. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

23 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Etkili Yenilikçiliğin Yedi Alışkanlığı
Güçlü Liderlik Üst yönetimin katılımını sağlamak Stratejik yenilik emri geliştirmek Ödül ve performans sistemlerini paralel hale getirmek Fikirleri Ele Geçirmek Organizasyon içinden fikir üretimini teşvik etmek Fikirleri seçmek Fikirleri elemek ve önceliklendirmek Test Potansiyeli olan fikirleri geliştirmek Fikirlerin prototipini hazırlamak ve test Uygulamak Olurluk incelemesi Sorumluluk vermek Kritik miktarı kazanmak için M&A/JV’yi göz önünde tutmak Sunumu İzlemek Faydaların gerçekleşmesini izlemek Dışarıdan gelen fikirleri birleştirmek Piyasadan ve rakiplerden gelen fikirleri belirlemek Fikirler Üretme Fikirlerin Üretimi Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

24 Kurumsal Düzeyde Innovasyon Sonuç
Kurumsal düzeyde Innovasyon kurumların hayatta kalması ve büyümesi için çok önemlidir. Kurumsal düzeyde innovasyon sadece teknoloji ile ilgili değildir. Her organizasyonda bulunan çalışanları, ortakları, müşterileri ve hatta rakipleri bağlayan resmi veya gayriresmi bağlantılar yani ekosistem aynı derecede önemlidir. Fikirler ancak geniş bir topluluk içinde tartışıldıklarında, beslendiklerinde ve test edildiklerinde tüm potansiyelerini ortaya koyarlar. Yine de fikirler yeterli değildir. Başarılı Yenilikçiler bu fikirleri değere dönüştürmeyi iyi bilenlerdir. Sonuç olarak resmi ve gayriresmi ağların yenilikçi bir kültür oluşturmadaki önemi Kurumsal Innovasyonu yaratan temel unsurdur. Değerli konuklar, Innovasyon konusundaki bu genel bilgilendirmeden sonra, “ Şirketlerde İnovatif yapılanma” konusunda kendisinden bilgi almak üzere Dr. Bennett’i kürsüye davet etmek istiyorum. Kurumsal Düzeyde Innovasyon/ Erhan Saylan

25 Member of Deloitte Touche Tohmatsu Deloitte Turkey


"İSO – 6. SANAYİ KONGRESİ – 27 Kasım 2007 Inovatif Şirket" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları