Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof.Dr. Osman DEMİRDÖĞEN Atatürk Üniversitesi, İİBF Öğretim Üyesi Erzurum ABİGEM A.Ş. Direktörü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof.Dr. Osman DEMİRDÖĞEN Atatürk Üniversitesi, İİBF Öğretim Üyesi Erzurum ABİGEM A.Ş. Direktörü."— Sunum transkripti:

1 Prof.Dr. Osman DEMİRDÖĞEN Atatürk Üniversitesi, İİBF Öğretim Üyesi Erzurum ABİGEM A.Ş. Direktörü

2 Potansiyel Müşteri Bulma Yöntemleri Sonsuz zincir Etki merkezleri Av köpekleri –avcılar Çat kapı ziyaretler Gösteriler Medya araçlarında şov Fikir liderlerini yakalama Yarışmalar düzenleme Kurum-kuruluşlara ulaşma Toplanma alanlarında yakalama

3 Yaratıcı Yollar İlana bakan adamlar tutularak ilana gerçekten birilerinin bakması sağlanabilir Yeni açtığınız benzin istasyonuna, cafe veya giysi mağazasında sahte bir kalabalık oluşturulabilir Benzin istasyonuna yol kenarındaki karton polis arabaları gibi karton araçlar konulabilir – Tenha değil Sigara paketlerine anlaşmalı bayilerle ilanlar yapıştırılabilir – kampanya bilgileri Facebook üzerinden çarpıcı bir video yayınlanabilir

4 Yaratıcı Yollar Otomobil firması olarak sürücü kurslarında eğitim alan kişilerin bilgileri alınabilir Belirli benzin istasyonlarında beklenip belirli model araçların plaka bilgileri alınabilir İlgisiz alanlarla ortaklığa girilebilir Oto yıkamacı ne yapabilir? Tanıtım için ….bastırsa/yaptırsa hangi satış noktalarında duyurabilir? Hangi işletmelerle ortaklığa girebilir?

5 Mağaza… Biz tüketiciler alışveriş yaparken bazı mağazaları daha çok tercih ederiz Mağaza tasarımı çok önemli Ürünler perakendecinin sunduklarının kalbi ise, mağaza ortamı ruhudur

6 Mağaza Atmosferi Bir mağazanın fiziksel özelliklerinin tüketiciler üzerinde yarattığı, estetik, bilişsel ve duyusal tepkiler toplamıdır Atmosferi oluşturan Vitrin, ses, ışık, ısı, renkler, raf düzenlemesi

7 Kıyafet Parayla Eğlence BEDAVA Entertainment – Retailing Entertailing (Eğlenceli alışveriş) Alışverişi herkes için keyifli hale dönüştürmek Las Vegas Temalı günler Victor & Rolf – Milano: ters mağaza Tavan meşe, yerde avizeler Amaç: ÇOCUKLARI VE ADAMLARI OYALAMAK

8 Mağazanın Dış Tasarımı ve Vitrin Kapının önünden geçen müşterinin ilk aklını çelen şeydir vitrin Vitrin tasarımına çok önem veriliyor Ürünler sık değişse de temalar yaklaşık 2 ay sabit kalıyor Ortalama vitrin düzenlemesi yılda 2-10 arası TEMA Belirleniyor: Gençlik, Eğlence,..

9 Tema Sevgililer gününde kalpli yastıklar Yılbaşında Noel Baba, eldiven Özel temalar

10 Vitrin Türleri

11 Yükseltilmiş Vitrin Kaldırım seviyesinden cm yükseklikte Kuyumcular, fırıncılar, optik mağazalar

12 Gölge Kutusu Vitrinler Tek başına veya büyük vitrinin bir parçası olarak kullanılan vitrinler Kutu şeklindeki vitrinin her tarafı kapalıdır Mücevherat, kozmetik ürünleri, kitaplar Küçük ürünlerin sergilendiği yerler

13 Diğer Türler Arkası açık vitrinler Arkası kapalı vitrinler Köşe vitrinler

14 TEMA oluştururken; Çizgi Ölçü Drama Mizah Gerçekçilik Tekrar Şok Çağrışım Hareket

15 TEMA oluştururken; Küvette oturmuş çıplak bir manken Bir oturma odası oluşturulmuşsa Babam ve Oğlum’daki bir sahne canlandırılmışsa Küçük mankenlerin yanına büyük pastel boyalar konulmuşsa Vitrinin her yerinden sallanan kollarda değişik çantalar varsa Bir robot sürekli geçenleri selamlıyorsa Hepsi aynı pozda çok sayıda manken varsa Çizgi Çizgi Ölçü Ölçü Drama Drama Mizah Mizah Gerçekçilik Gerçekçilik Tekrar Tekrar Şok Şok Çağrışım Çağrışım Hareket Hareket

16 Vitrinde Açı?? Müşterinin yaklaşma yönüne göre ürünlerin konumlanması

17 Vitrin Örnekleri

18

19

20

21

22

23 Mağaza Girişi Mümkünse düz ayak olmalı Kaygan olmayan bir zemin olmalı Kapı hangi yöne açılacak? İtilen kapılar – çekilen kapılar Kapıları kontrol edin bir yere girerken!!! Sıcak renkler

24 Mağaza içi Düzenlemeler Soğuk-sıcak renkler Ama genel olarak???

25 Giyinme Kabinleri Müşterinin arkasını da görebileceği ayna olmalı Kabin içinde aksesuarların vitrini olabilir Karar orada veriliyor! Çoook rahat olmalı Deneyenlerin denemeyenlerden alma olasılığı yüksek (Bu olasılığı düşürmeee) Perde-kapı Işıklandırma

26 Tuvaletler Gereksiz bir alan değil

27 Koridorlar

28 Sergileme Unsurları Çizgiler Şekiller Ebat Dokuma Ağırlık Renkler

29 Sergileme İlkeleri Vurgu Zıtlık Denge Harmoni Oran Ritim

30 Fonda Kullanılan Rengin Ürünün Algılanmasına Etkisi Ürünün RengiSiyah FonBeyaz FonBej FonKoyu Gri Fon SARIZengin, vurguDaha sönükDaha sıcakDaha parlak KIRMIZIÇok daha parlakDaha koyu, daha saf Parlak ama daha az şiddetli Daha parlak ama doygunluğu azalır MAVİDaha aydınlıkDaha zengin ve daha koyu Biraz daha aydınlıkDaha parlak YEŞİLDaha soluk, sivrilmiş Değer olarak daha derin Sarımsı bir renk tonuna bürünür Parlaklaştırır, gri renk kırmızımsı olur TURUNCUDaha aydınlıkDaha koyu ve daha kırmızı Daha açık ve sarımsı Parlaklığı arttırır MORKuvveti ve parlaklığı azalır Daha koyuDaha parlak, bej yeşilimsi olur Gri, yeşil olur

31 Renkler ANA RENKLERARA RENKLERTARAFSIZ RENKLER KırmızıTuruncuBeyaz MaviMorSiyah SarıYeşilGri

32 Nötr Renkler Beyaz Siyah Gri SICAK RENKLERSOĞUK RENKLER KırmızıYeşil TuruncuMavi SarıMor

33 Kontrast (ZIT) Renkler SarıMor KırmızıYeşil MaviTuruncu

34 Armoni (Bütünleyici) Renkler MorMavi KırmızıTuruncu SarıYeşil

35 Renkler….. Kırmızı ışık altında durursanız kan basıncınız artar, mavinin altında düşer araştırmalar da öğrencilerin mavi odalarda daha yüksek not aldığını ve haltercilerin daha ağır kaldırabildiğini gösteriyor. Pahalı, prestijli markalarda canlı renklerdense pastel renkler daha uygun olmaktadır. İlaç kutuları neden beyaz:sağlığı çağrıştırır Kontrast oranı Turuncu-mavi 1/3; sarı-mor 1/4 ; kırmızı-yeşil 1/1

36 Müzik Kuaförde bekleme zamanı Bankalar…

37 Koku Bir mağazada yapılan araştırmada…..

38 İnsan Bir Mağazadan Arkasına Bakmadan Neden Kaçar? İnsanın böğründe zonklayan müzik yayını Kasa önündeki sıra Soyunma kabinlerindeki sıra Depoya bakayım deyip ortadan kaybolan satış danışmanı Her giydiğinize çok yakıştı diyen satış danışmanı Kendini markanın yaratıcısı veya dükkan sahibi sanan satış danışmanı Birbirine pas eden kasa görevlisi Müşteriyi 1.dereceden akrabası sanan satış danışmanı Flört ederek sizi alışverişe zorlayan satış danışmanı İkazcı satış danışmanı Melankolik satış görevlisi, Soyunma kabininden içeri başını uzatmaktan kendini alamayan satış danışmanı

39 YKM’nin Yeni Alışveriş Anlayışı Türkiye’nin ilk çok katlı mağazası Mağazaya girdiğinizde çok aydınlık, hoş bir görüntüyle karşılaşıyorsunuz Mağazada kullanılan cam raflar Ürün ön planda Müşteriyi hem eğlendiren hem şaşırtan balıklar var Yerde, interaktif bir sistem; Gölgenizle çalışıyor En üst katta sanal futbol sahası ve koşu pisti var Alçak camlı açık vitrinler var

40 Fila Filativa markası için New York’un Soho kentinde Müşteriler kahvelerini yudumlarken kağıda istedikleri şeyi yazıp çiziyor Sonra bu bilgiler bilgisayara geçiriliyor Sağ alt köşesinde Fila logosu olan düz beyaz bir tişört üzerine basılıyor Ve tişörtler ücretsiz dağıtılıyor Mağazada hiçbirşey satılmıyor New York’taki Nike Town’da da amaç marka farkındalığı yaratmak

41 Koton Langırt masaları Eşlerini beklerken sıkılan erkekler için eğlence Nike ise Beyoğlu mağazasında bir alan ayrılarak basketbol potası kurulmuş

42 Zeki Triko 1957 yılında kuruldu 1960 yılında konfeksiyon yapmaya başladı 1984 yılında mayo sektöründe açık olduğunu farketti 2002 yılında iç çamaşırı üretimine başladı Bodrum Mağazası 300 m2 220 m2’si teras; 80 m2 kapalı alan Neyzen Tevfik’in yaşadığı ev Ürünler bahçede sergileniyor Mağazanın karşısı marina Terasta Lounge Bar

43 Zeki Triko Halatlar, krom borular ve yelken brandalar – dekorasyonda İçiçe girmiş mağaza ve bar

44 Vakko Suadiye Bu mağazaya ilk girildiğinde «Osmanlı Odası» ile karşılaşılır 100 yıllık bir köşk Cam tünelle modern mağazaya bağlanıyor Mağazaya girer girmez Vakko’ya özgü çiçek kokusu ile karşılaşılıyor Kasalar modern binanın girişinde; yani ortada

45 Vakko Suadiye

46 EnPlus Levent’te iki katlı bir villa Giriş katında çok özel markaların beyaz eşyaları İkinci katta ev sinema sistemleri Elektronik katında farklı atmosfere sahip odalar tasarlanmıştır Televizyon karşısındaki kanepeye oturan müşteriye hemen içecek servisi yapılmakta Odalar arasında ses izolasyonu var

47 Harrods Harrods’ın hikayesi Mohammed Al Fayad

48

49

50

51 REI Recreational Equipment Inc. Eğlence faktörünü pazarlamada başarıyla kullanan perakendecilerden biri Doğa sporlarıyla uğraşanlar için malzeme satan REI Bu mağazada alışveriş yapmak, doğal bir parkı dolaşmaktan farksız Girişte tırmanma duvarı Şelale Gore-Tex montlarının sağlamlığını test etmek için Yağmur odasının çetin koşullarıyla mücadele etmek gerek Engebeli bisiklet parkurunda dağ bisikletini deneme şansınız var Mağazanın etrafında yapılan patika, tüketicilere kışın kayak takımlarını yazın ise bisikletleri deneme olanağı sunuyor Gezi kitapları, değişik haritalar, doğa sehayat organizasyonları…

52 Mağazacılık İçin Öneriler Bir cafedeki masalarda bulunan dokunmak ekrandan müşteriler siparişlerini e-adisyon aracılığıyla verse nasıl olurdu? Ayrıca ekrandan sıradaki şarkılar oylanarak en çok oy alan şarkı çalınsa? Belli bir puanı olan müşterilere- belli tutarın üzerinde alışveriş yapan müşterilere sıradaki parçayı seçme hakkı tanınsa? Issız bir yerde banka kartları ve kredi kartı ile çalışan çalışansız bir benzin istasyonu olsa iş yapar mıydı? Bir süpermarkete gitmek yerine o marketin birebir animasyonunun olduğu bir sitede raflara bakıp sipariş versek nasıl olurdu? Mesai saatleri dışında Shell Benzin İstasyonu’nda doğalgaz kontörü alabilsek nasıl olurdu? Ya da şehrin belirli noktalarında doğalgaz otomatları olsa?

53 Mağazacılık İçin Öneriler -2 Donas’a gidip, ek ücret karşılığında istediğim malzemeden istediğim kadar koyduğum bir donas’ı kendim hazırlasam nasıl olurdu? Ya da kişinin siparişlerini alsam siparişlerini götürsem ve boşlarını toplayıp masayı sildikten sonra ücretsiz bir donas yiyip kalksam “öğrenci kimliği olanları karın tokluğuna çalıştıran bir yeri” kullansam nasıl olurdu? Örnek bir mobilya ürününün kullanım klavuzu yerine montaj gösterim CD’si olsa? Bizim bankaya surf tuvaletleri güzel diye – ücretsiz diye insanlar gelse. Birgün birşekilde bizim müşterimiz olabilir belki de?

54 Süpermarket kasalarında elektronik poşetleme sistemi olsa da, biz ödemeyi yaparken makine poşeti açıp içini doldurmamızı kolaylaştırsa? Migros’a Carrefour’a girişte market arabası almak yerine sayaç okuyucu cihazlar gibi mini cihazlar verilse müşterilere? Bu cihazla müşteri istediği ürünü raflarda işaretleyerek alışveriş listesi oluştursa ve işaretleyecekleri bittiğinde “sipariş oluştur” butonuna bastığında 10 dk içinde seçtiği ürünler market arabası içinde belirtilen kasanın yanında müşteriyi bekliyor olsa? Kasaya gitmeden ne kadar ödeyeceğini, hangi ürünlerde hangi karta kampanya olanakları sunulduğunu elindeki cihazdan görebilse? Mağazacılık İçin Öneriler -2

55 Müşteriler hakkında bilgi… Bir perakendeci, müşterilerinin hangi rafların önünde daha fazla oyalandığını saptayabilmek için küçük paketler halinde müşterilere hediye ettiği çekirdekleri mağaza içinde rahatça yiyebileceklerini hatırlatmış. Bıraktıkları izlerden sonuç çıkarmaya gayret etmiş. Uçakta kalan yemeklerin analizi,(Beğenilmeyen yemekler), müzelerde daha hızlı aşınan yer karolarının tespit edilmesi, (talebin fazla olduğu eserleri belirleme), kütüphanelerde yıpranmış ciltler popüler kitapları, servise bırakılan arabalardaki kayıtlı radyo istasyonları araba sahiplerinin tercihleri, tamire bırakılan bilgisayardaki sık kullanılanlar listesi, bir bölgedeki çöp kutularındaki market poşetlerinin oranı… Tüketici davranışlarını saptamada birer ipuçları


"Prof.Dr. Osman DEMİRDÖĞEN Atatürk Üniversitesi, İİBF Öğretim Üyesi Erzurum ABİGEM A.Ş. Direktörü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları