Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mağazacılık. Potansiyel Müşteri Bulma Yöntemleri Sonsuz zincir Etki merkezleri Av köpekleri –avcılar Çat kapı ziyaretler Gösteriler Medya araçlarında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mağazacılık. Potansiyel Müşteri Bulma Yöntemleri Sonsuz zincir Etki merkezleri Av köpekleri –avcılar Çat kapı ziyaretler Gösteriler Medya araçlarında."— Sunum transkripti:

1 Mağazacılık

2 Potansiyel Müşteri Bulma Yöntemleri Sonsuz zincir Etki merkezleri Av köpekleri –avcılar Çat kapı ziyaretler Gösteriler Medya araçlarında şov Fikir liderlerini yakalama Yarışmalar düzenleme Kurum-kuruluşlara ulaşma Toplanma alanlarında yakalama

3 Extreme Cube

4 Yaratıcı Yollar İlana bakan adamlar tutularak ilana gerçekten birilerinin bakması sağlanabilir Yeni açtığınız benzin istasyonuna, cafe veya giysi mağazasında sahte bir kalabalık oluşturulabilir Benzin istasyonuna yol kenarındaki karton polis arabaları gibi karton araçlar konulabilir – Tenha değil Sigara paketlerine anlaşmalı bayilerle ilanlar yapıştırılabilir – kampanya bilgileri Facebook üzerinden çarpıcı bir video yayınlanabilir

5 Yaratıcı Yollar Otomobil firması olarak sürücü kurslarında eğitim alan kişilerin bilgileri alınabilir Belirli benzin istasyonlarında beklenip belirli model araçların plaka bilgileri alınabilir İlgisiz alanlarla ortaklığa girilebilir Oto yıkamacı ne yapabilir? Tanıtım için ….bastırsa/yaptırsa hangi satış noktalarında duyurabilir? Hangi işletmelerle ortaklığa girebilir?

6 Can Bey.. Elektronik mühendisliği bölümünden mezun oldu 2 yıl Amerika’da perakendecilik üzerine master yaptı Yeni mezun olduğu için idealleri çok büyüktü Kendi işini kurmak istiyordu Elektronik ürünleri «tüketicilere farklı bir ortamda ve unutamayacakları deneyimler» eşliğinde sunmak istiyordu Anne-babası kabul etmedi Şiddetli rekabetin olduğu bir Pazar Farklılığı anlatınca ailesi ikna oldu ve bankadan kredi çekerek işini kurdu «EnPlus»

7 Mağaza… Biz tüketiciler alışveriş yaparken bazı mağazaları daha çok tercih ederiz Mağaza tasarımı çok önemli Ürünler perakendecinin sunduklarının kalbi ise, mağaza ortamı ruhudur

8 Mağaza Atmosferi Bir mağazanın fiziksel özelliklerinin tüketiciler üzerinde yarattığı, estetik, bilişsel ve duyusal tepkiler toplamıdır Atmosferi oluşturan Vitrin, ses, ışık, ısı, renkler, raf düzenlemesi

9 Kıyafet Parayla Eğlence BEDAVA Entertainment – Retailing Entertailing (Eğlenceli alışveriş) Alışverişi herkes için keyifli hale dönüştürmek Sellfridges mağazası – İngiltere Las Vegas Temalı günler Victor & Rolf – Milano: ters mağaza Tavan meşe, yerde avizeler Amaç: ÇOCUKLARI VE ADAMLARI OYALAMAK

10 Mağazanın Dış Tasarımı ve Vitrin Kapının önünden geçen müşterinin ilk aklını çelen şeydir vitrin Vitrin tasarımına çok önem veriliyor Ürünler sık değişse de temalar yaklaşık 2 ay sabit kalıyor Ortalama vitrin düzenlemesi yılda 2-10 arası TEMA Belirleniyor: Sofistike, seksi ve güçlü kadın

11 Louis Vuittion Vitrin Düzenlemesi 151. yıl kutlamaları için yapıldı 900 metre dış yüzey kaplama 11 metre yükseklik 3 boyutlu kulplar

12 Louis Vuittion Vitrin Düzenlemesi

13 Tema Sevgililer gününde kalpli yastıklar Yılbaşında Noel Baba, eldiven Özel temalar

14 Vitrin Türleri

15 Yükseltilmiş Vitrin Kaldırım seviyesinden cm yükseklikte Kuyumcular, fırıncılar, optik mağazalar

16 Gölge Kutusu Vitrinler Tek başına veya büyük vitrinin bir parçası olarak kullanılan vitrinler Kutu şeklindeki vitrinin her tarafı kapalıdır Mücevherat, kozmetik ürünleri, kitaplar Küçük ürünlerin sergilendiği yerler

17 Diğer Türler Arkası açık vitrinler Arkası kapalı vitrinler Köşe vitrinler

18 TEMA oluştururken; Çizgi Ölçü Drama Mizah Gerçekçilik Tekrar Şok Çağrışım Hareket

19 TEMA oluştururken; Küvette oturmuş çıplak bir manken Bir oturma odası oluşturulmuşsa Babam ve Oğlum’daki bir sahne canlandırılmışsa Küçük mankenlerin yanına büyük pastel boyalar konulmuşsa Vitrinin her yerinden sallanan kollarda değişik çantalar varsa Bir robot sürekli geçenleri selamlıyorsa Hepsi aynı pozda çok sayıda manken varsa Çizgi Çizgi Ölçü Ölçü Drama Drama Mizah Mizah Gerçekçilik Gerçekçilik Tekrar Tekrar Şok Şok Çağrışım Çağrışım Hareket Hareket

20 Vitrinde Açı?? Müşterinin yaklaşma yönüne göre ürünlerin konumlanması

21 Vitrin Örnekleri

22

23

24

25

26

27

28

29 Mağaza Girişi Mümkünse düz ayak olmalı Kaygan olmayan bir zemin olmalı Kapı hangi yöne açılacak? İtilen kapılar – çekilen kapılar Kapıları kontrol edin bir yere girerken!!! Sıcak renkler

30 Mağaza içi Düzenlemeler Soğuk-sıcak renkler Ama genel olarak???

31 Giyinme Kabinleri Müşterinin arkasını da görebileceği ayna olmalı Kabin içinde aksesuarların vitrini olabilir Karar orada veriliyor! Çoook rahat olmalı Deneyenlerin denemeyenlerden alma olasılığı yüksek (Bu olasılığı düşürmeee) Perde-kapı Işıklandırma

32 Tuvaletler Gereksiz bir alan değil

33 Koridorlar

34 Sergileme Unsurları Çizgiler Şekiller Ebat Dokuma Ağırlık Renkler

35 Sergileme İlkeleri Vurgu Zıtlık Denge Harmoni Oran Ritim

36 Fonda Kullanılan Rengin Ürünün Algılanmasına Etkisi Ürünün RengiSiyah FonBeyaz FonBej FonKoyu Gri Fon SARIZengin, vurguDaha sönükDaha sıcakDaha parlak KIRMIZIÇok daha parlakDaha koyu, daha saf Parlak ama daha az şiddetli Daha parlak ama doygunluğu azalır MAVİDaha aydınlıkDaha zengin ve daha koyu Biraz daha aydınlıkDaha parlak YEŞİLDaha soluk, sivrilmiş Değer olarak daha derin Sarımsı bir renk tonuna bürünür Parlaklaştırır, gri renk kırmızımsı olur TURUNCUDaha aydınlıkDaha koyu ve daha kırmızı Daha açık ve sarımsı Parlaklığı arttırır MORKuvveti ve parlaklığı azalır Daha koyuDaha parlak, bej yeşilimsi olur Gri, yeşil olur

37 Renkler ANA RENKLERARA RENKLERTARAFSIZ RENKLER KırmızıTuruncuBeyaz MaviMorSiyah SarıYeşilGri

38 Nötr Renkler Beyaz Siyah Gri SICAK RENKLERSOĞUK RENKLER KırmızıYeşil TuruncuMavi SarıMor

39 Kontrast (ZIT) Renkler SarıMor KırmızıYeşil MaviTuruncu

40 Armoni (Bütünleyici) Renkler MorMavi KırmızıTuruncu SarıYeşil

41 Renkler….. Kırmızı ışık altında durursanız kan basıncınız artar, mavinin altında düşer araştırmalar da öğrencilerin mavi odalarda daha yüksek not aldığını ve haltercilerin daha ağır kaldırabildiğini gösteriyor. Pahalı, prestijli markalarda canlı renklerdense pastel renkler daha uygun olmaktadır. İlaç kutuları neden beyaz:sağlığı çağrıştırır Kontrast oranı Turuncu-mavi 1/3; sarı-mor 1/4 ; kırmızı-yeşil 1/1

42 Müzik Kuaförde bekleme zamanı Bankalar…

43 Koku Bir mağazada yapılan araştırmada…..

44 Sorular Sorular??? Küçücük bir cafem var. Geniş görülsün istiyorum. Hangi renkler kullanılsın? Pahalı ve lüks mağaza görünsün istiyorum. Yer kaplaması açık tonlar mı koyu tonlar mı olsun? Asansörde halının kalınlığının önemi var mı? İndirimli market açacağım ya da gençlere yönelik bir mağaza. Tavan asma tavan şeklinde kapatılsın mı? Borular, elektrik kabloları ne olacak peki?

45 Sorular Sorular??? Duvarda ayna kullanılsın mı? Soyunma kabininde perde olur mu? Beyaz eşya neden köşeli hatlara sahip ve neden beyaz? Siyah-Beyaz Iphone aynı ağırlıkta mı? Uçak ve gemilerde neden siyah yok? Su ambalajlarında neden mavi var? İndirim kartları ne renk olur?

46 Sorular Sorular??? Nescafe bardağı neden kırmızı? Elektrikli sobalarda mavi-yeşil-beyaz niye yok? Kargocular niye maviyi kullanıyor? Köprü korkulukları ne renk olmalı? Yapı Kredi ve Finansbank laciverti niye kullanıyor? Süt ürünlerinde (yoğurt) mavinin işi ne? Kasaplarda yeşil olur mu? Mor-beyazın anlamı ne?

47 Sorular Sorular??? Oval şekilli resim çerçeveleri oval şekilli bir sergileme ünitesinin üzerinde sergilenirse çok satar mı? Ufak bir teşhir ünitesinin üzerinde büyük boy bir ürün sergilendiğinde ilgi çeker mi? Çeşitli renklerdeki (kırmızı, mavi, yeşil pembe, mor, sarı, siyah, gri) kurabiye kutularını gösterseler ve «sizce en iyi kurabiyeler hangi kutuda» deseler? Pahalı bir mağazasınız ve bu yüzden bazı müşteriler kapıdan içeri bile girmeye çekiniyor. Girişte hangi renk kullanmalısınız?

48 Sorular Sorular? Bilet satış ofisindeki bekleme odaları hangi renge boyanmalı? Fast-Food’çuların duvarında beyaz var mıydı? Messenger, Facebook, Twitter neden mavi? Kumarhanelerde niye kırmızı var? Deterjanlarda mavinin işi ne? Müzik yayını ile harcanan para arasında ilişki var mı? Kumarhanede kokuyla müşteriden daha çok para alınır mı? Sony-Scent Air işbirliği Kahve paketinin dışına kahve kokusu koysak??? Vodafone ne kokar?

49 Sorular Sorular??? Bankalardaki işlem bankolarında kullanılan yatay çizgiler ne anlama gelir? Kahvelerde niye yuvarlak masalar yok? Spor salonlarında çapraz çizgiler ve şekiller niye var? Teknoloji marketlerde büyük ekran LED TV’lerin yanında küçük ev aletlerinin ya da kişisel bakım araçlarının ne işi var? El ilanlarında mavi neden ağırlıktadır? Mağazada klasik müzik çalsak mı? Mağazada DJ kabini olur mu? Toyota 4X4’e deniz, kum ve ıslak toprak kokusu neden sıkılmış?

50 İnsan Bir Mağazadan Arkasına Bakmadan Neden Kaçar? İnsanın böğründe zonklayan müzik yayını Kasa önündeki sıra Soyunma kabinlerindeki sıra Depoya bakayım deyip ortadan kaybolan satış danışmanı Her giydiğinize çok yakıştı diyen satış danışmanı Kendini markanın yaratıcısı veya dükkan sahibi sanan satış danışmanı Birbirine pas eden kasa görevlisi Müşteriyi 1.dereceden akrabası sanan satış danışmanı Flört ederek sizi alışverişe zorlayan satış danışmanı İkazcı satış danışmanı Melankolik satış görevlisi, Soyunma kabininden içeri başını uzatmaktan kendini alamayan satış danışmanı

51 YKM’nin Yeni Alışveriş Anlayışı Türkiye’nin ilk çok katlı mağazası Mağazaya girdiğinizde çok aydınlık, hoş bir görüntüyle karşılaşıyorsunuz Mağazada kullanılan cam raflar Ürün ön planda Müşteriyi hem eğlendiren hem şaşırtan balıklar var Yerde, interaktif bir sistem; Gölgenizle çalışıyor En üst katta sanal futbol sahası ve koşu pisti var Alçak camlı açık vitrinler var

52 Fila Filativa markası için New York’un Soho kentinde Müşteriler kahvelerini yudumlarken kağıda istedikleri şeyi yazıp çiziyor Sonra bu bilgiler bilgisayara geçiriliyor Sağ alt köşesinde Fila logosu olan düz beyaz bir tişört üzerine basılıyor Ve tişörtler ücretsiz dağıtılıyor Mağazada hiçbirşey satılmıyor New York’taki Nike Town’da da amaç marka farkındalığı yaratmak

53 Koton Langırt masaları Eşlerini beklerken sıkılan erkekler için eğlence Nike ise Beyoğlu mağazasında bir alan ayrılarak basketbol potası kurulmuş

54 Zeki Triko 1957 yılında kuruldu 1960 yılında konfeksiyon yapmaya başladı 1984 yılında mayo sektöründe açık olduğunu farketti 2002 yılında iç çamaşırı üretimine başladı Bodrum Mağazası 300 m2 220 m2’si teras; 80 m2 kapalı alan Neyzen Tevfik’in yaşadığı ev Ürünler bahçede sergileniyor Mağazanın karşısı marina Terasta Lounge Bar

55 Zeki Triko Halatlar, krom borular ve yelken brandalar – dekorasyonda İçiçe girmiş mağaza ve bar

56 Vakko Suadiye Bu mağazaya ilk girildiğinde «Osmanlı Odası» ile karşılaşılır 100 yıllık bir köşk Cam tünelle modern mağazaya bağlanıyor Mağazaya girer girmez Vakko’ya özgü çiçek kokusu ile karşılaşılıyor Kasalar modern binanın girişinde; yani ortada

57 Vakko Suadiye

58 EnPlus Levent’te iki katlı bir villa Giriş katında çok özel markaların beyaz eşyaları İkinci katta ev sinema sistemleri Elektronik katında farklı atmosfere sahip odalar tasarlanmıştır Televizyon karşısındaki kanepeye oturan müşteriye hemen içecek servisi yapılmakta Odalar arasında ses izolasyonu var

59 Harrods Harrods’ın hikayesi Mohammed Al Fayad

60

61

62

63 REI Recreational Equipment Inc. Eğlence faktörünü pazarlamada başarıyla kullanan perakendecilerden biri Doğa sporlarıyla uğraşanlar için malzeme satan REI Bu mağazada alışveriş yapmak, doğal bir parkı dolaşmaktan farksız Girişte tırmanma duvarı Şelale Gore-Tex montlarının sağlamlığını test etmek için Yağmur odasının çetin koşullarıyla mücadele etmek gerek Engebeli bisiklet parkurunda dağ bisikletini deneme şansınız var Mağazanın etrafında yapılan patika, tüketicilere kışın kayak takımlarını yazın ise bisikletleri deneme olanağı sunuyor Gezi kitapları, değişik haritalar, doğa sehayat organizasyonları…

64 Mağazacılık İçin Öneriler Bir cafedeki masalarda bulunan dokunmak ekrandan müşteriler siparişlerini e-adisyon aracılığıyla verse nasıl olurdu? Ayrıca ekrandan sıradaki şarkılar oylanarak en çok oy alan şarkı çalınsa? Belli bir puanı olan müşterilere- belli tutarın üzerinde alışveriş yapan müşterilere sıradaki parçayı seçme hakkı tanınsa? Issız bir yerde banka kartları ve kredi kartı ile çalışan çalışansız bir benzin istasyonu olsa iş yapar mıydı? Bir süpermarkete gitmek yerine o marketin birebir animasyonunun olduğu bir sitede raflara bakıp sipariş versek nasıl olurdu? Mesai saatleri dışında Shell Benzin İstasyonu’nda doğalgaz kontörü alabilsek nasıl olurdu? Ya da şehrin belirli noktalarında doğalgaz otomatları olsa?

65 Mağazacılık İçin Öneriler -2 Donas’a gidip, ek ücret karşılığında istediğim malzemeden istediğim kadar koyduğum bir donas’ı kendim hazırlasam nasıl olurdu? Ya da kişinin siparişlerini alsam siparişlerini götürsem ve boşlarını toplayıp masayı sildikten sonra ücretsiz bir donas yiyip kalksam “öğrenci kimliği olanları karın tokluğuna çalıştıran bir yeri” kullansam nasıl olurdu? Örnek bir mobilya ürününün kullanım klavuzu yerine montaj gösterim CD’si olsa? Bizim bankaya surf tuvaletleri güzel diye – ücretsiz diye insanlar gelse. Birgün birşekilde bizim müşterimiz olabilir belki de?

66 Süpermarket kasalarında elektronik poşetleme sistemi olsa da, biz ödemeyi yaparken makine poşeti açıp içini doldurmamızı kolaylaştırsa? Migros’a Carrefour’a girişte market arabası almak yerine sayaç okuyucu cihazlar gibi mini cihazlar verilse müşterilere? Bu cihazla müşteri istediği ürünü raflarda işaretleyerek alışveriş listesi oluştursa ve işaretleyecekleri bittiğinde “sipariş oluştur” butonuna bastığında 10 dk içinde seçtiği ürünler market arabası içinde belirtilen kasanın yanında müşteriyi bekliyor olsa? Kasaya gitmeden ne kadar ödeyeceğini, hangi ürünlerde hangi karta kampanya olanakları sunulduğunu elindeki cihazdan görebilse? Mağazacılık İçin Öneriler -2

67 Müşteriler hakkında bilgi… Bir perakendeci, müşterilerinin hangi rafların önünde daha fazla oyalandığını saptayabilmek için küçük paketler halinde müşterilere hediye ettiği çekirdekleri mağaza içinde rahatça yiyebileceklerini hatırlatmış. Bıraktıkları izlerden sonuç çıkarmaya gayret etmiş. Uçakta kalan yemeklerin analizi,(Beğenilmeyen yemekler), müzelerde daha hızlı aşınan yer karolarının tespit edilmesi, (talebin fazla olduğu eserleri belirleme), kütüphanelerde yıpranmış ciltler popüler kitapları, servise bırakılan arabalardaki kayıtlı radyo istasyonları araba sahiplerinin tercihleri, tamire bırakılan bilgisayardaki sık kullanılanlar listesi, bir bölgedeki çöp kutularındaki market poşetlerinin oranı… Tüketici davranışlarını saptamada birer ipuçları

68 -İnci Cafe Bistro için önerileriniz neler? Mağazacılık için önerileriniz var mı?


"Mağazacılık. Potansiyel Müşteri Bulma Yöntemleri Sonsuz zincir Etki merkezleri Av köpekleri –avcılar Çat kapı ziyaretler Gösteriler Medya araçlarında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları