Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hikmet SIRMA. Ahmet defterine büyükçe bir çarpı işareti koydu. Sonra cetvelini alarak çarpı işaretinin üzerinden geçen iki tane doğru çizdi. Ahmet defterine.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hikmet SIRMA. Ahmet defterine büyükçe bir çarpı işareti koydu. Sonra cetvelini alarak çarpı işaretinin üzerinden geçen iki tane doğru çizdi. Ahmet defterine."— Sunum transkripti:

1 Hikmet SIRMA

2 Ahmet defterine büyükçe bir çarpı işareti koydu. Sonra cetvelini alarak çarpı işaretinin üzerinden geçen iki tane doğru çizdi. Ahmet defterine büyükçe bir çarpı işareti koydu. Sonra cetvelini alarak çarpı işaretinin üzerinden geçen iki tane doğru çizdi. Çarpı işareti görmeden sadece çizdiği doğrulara baktı ve şunu farketti. İki doğrunun arasında 4 farklı yerde açıklık vardı. Çarpı işareti görmeden sadece çizdiği doğrulara baktı ve şunu farketti. İki doğrunun arasında 4 farklı yerde açıklık vardı

3 Ahmet daha sonra arkadaşları ile bir oyun oynamaya karar verdi. Hangi eşyalarda buna benzer açıklıklar varsa birlikte bulmaya çalışacaklardı. Bakalım neler bulmuşlar. Ahmet daha sonra arkadaşları ile bir oyun oynamaya karar verdi. Hangi eşyalarda buna benzer açıklıklar varsa birlikte bulmaya çalışacaklardı. Bakalım neler bulmuşlar. Zarfın nerelerinde buna benzer açıklık yada aralık görebiliriz? Zarfın nerelerinde buna benzer açıklık yada aralık görebiliriz?

4 Ahmet’in arkadaşı Melih çizgisiz bir dosya kağıdının iki ayrıtının kesiştiği yerde bir aralık olduğunu farketti. Aylin ise kitabının tam köşelerinde bu aralığı(açıklığı) farketti. Ahmet’in arkadaşı Melih çizgisiz bir dosya kağıdının iki ayrıtının kesiştiği yerde bir aralık olduğunu farketti. Aylin ise kitabının tam köşelerinde bu aralığı(açıklığı) farketti.

5 Aşağıdaki dik duran ödev defterinde alt kapak ile üst kapağın kesiştiği yerde de bir açıklık(aralık) olduğunu farkettiler. Aşağıdaki dik duran ödev defterinde alt kapak ile üst kapağın kesiştiği yerde de bir açıklık(aralık) olduğunu farkettiler.

6 Ahsen, Nilgün ve Murat büyükçe bir karton aldılar. Kartonu önce yuvarlak şekilde kestiler. Elişi kağıtlarından kestikleri ince renkli kağıtları buraya yapıştırdılar. Ahsen, Nilgün ve Murat büyükçe bir karton aldılar. Kartonu önce yuvarlak şekilde kestiler. Elişi kağıtlarından kestikleri ince renkli kağıtları buraya yapıştırdılar.

7 Bu üç arkadaş yaptıkları bu çalışmada renkli kartonların her ikisinin arasında bir aralık olduğunu gördüler. Birlikte aralıkları saydılar. Bu üç arkadaş yaptıkları bu çalışmada renkli kartonların her ikisinin arasında bir aralık olduğunu gördüler. Birlikte aralıkları saydılar.

8 Murat ile Tansel evdeki zeka küplerinin ayrıtlarının birleştiği yerde buna benzer çok sayıda aralık(açıklık) olduğunu söylediler. Murat ile Tansel evdeki zeka küplerinin ayrıtlarının birleştiği yerde buna benzer çok sayıda aralık(açıklık) olduğunu söylediler.

9 Suna ise sınıfın duvarında asılı bulunan saate tüm arkadaşlarının bakmaların istedi. Daha sonra akrep ile yelkovan arasında buna benzer açıklık(aralık) olduğunu belirtti. Suna ise sınıfın duvarında asılı bulunan saate tüm arkadaşlarının bakmaların istedi. Daha sonra akrep ile yelkovan arasında buna benzer açıklık(aralık) olduğunu belirtti.

10 Tüm bu olanları izleyen öğretmenleri öğrencilere dönerek: - Evet çocuklar işte sizin de bahsettiğiniz bu örneklerdeki aralıkların adına matematikte AÇI adı verilir, dedi. Tüm bu olanları izleyen öğretmenleri öğrencilere dönerek: - Evet çocuklar işte sizin de bahsettiğiniz bu örneklerdeki aralıkların adına matematikte AÇI adı verilir, dedi. Evde, okulda, sınıfta. çantamızda bulunan pek çok eşyada açıları görebilecekleri söyledi. Özellikle marangozların mobilya yaparken açıları çok kullandıklarını belirtti. Evde, okulda, sınıfta. çantamızda bulunan pek çok eşyada açıları görebilecekleri söyledi. Özellikle marangozların mobilya yaparken açıları çok kullandıklarını belirtti.

11 Ayrıca parmaklarımızın arasında veya ipe asılı duran bir pantolonda bile açıları görebileceğimizi söyledi. Ayrıca parmaklarımızın arasında veya ipe asılı duran bir pantolonda bile açıları görebileceğimizi söyledi.

12 Evlerimizin çatı, kapı, pencere ve duvarlarında; Trafik işaretlerinde, ulaşım araçlarında da açılara rastlamak mümkündür. Evlerimizin çatı, kapı, pencere ve duvarlarında; Trafik işaretlerinde, ulaşım araçlarında da açılara rastlamak mümkündür.

13 Açıların çizgi modelini çizebilmek için doğruları kullanırız. Açılardaki doğrular uçlarındaki oklardan tutularak istenildiği kadar uzatılabilir. Açıların çizgi modelini çizebilmek için doğruları kullanırız. Açılardaki doğrular uçlarındaki oklardan tutularak istenildiği kadar uzatılabilir.

14 Bir kitabı, kutuyu, defterimizi kağıt yüzeyine koyup iki kenarını kalemimizle çizip kaldırdığımızda ortaya bir açı çıkar. Bir kitabı, kutuyu, defterimizi kağıt yüzeyine koyup iki kenarını kalemimizle çizip kaldırdığımızda ortaya bir açı çıkar.

15 Matematik araçlarımızdan birisi olan GÖNYE ile bir açı çizebiliriz. Matematik araçlarımızdan birisi olan GÖNYE ile bir açı çizebiliriz. Gönye ile çizilen bir çizgi açı modelinde doğrular birbirine dik olarak dururlar. Birbirine göre dik duran bu açı modeline DİK AÇI denir. Gönye ile çizilen bir çizgi açı modelinde doğrular birbirine dik olarak dururlar. Birbirine göre dik duran bu açı modeline DİK AÇI denir. dik açı dik açı

16 Kitabın, defterin, dolabın, tahtamızın, televizyon bilgisayar ve masalarımızın kenarlarının oluşturduğu açı modeli hep DİK AÇIdır. Kitabın, defterin, dolabın, tahtamızın, televizyon bilgisayar ve masalarımızın kenarlarının oluşturduğu açı modeli hep DİK AÇIdır.

17 Gönyemizin dik duran kenarlarına göre içe doğru daha kapalı olan açılar da vardır. Gönyemizin dik duran kenarlarına göre içe doğru daha kapalı olan açılar da vardır. Dik açıya göre daha kapalı olan(açıklığı az olan) açılara DAR AÇI adı verilir. Dik açıya göre daha kapalı olan(açıklığı az olan) açılara DAR AÇI adı verilir. dar açı dar açı

18 Az açılmış kapı yada pencerelerin oluşturduğu açı DAR AÇIya iyi birer örnektir. Az açılmış kapı yada pencerelerin oluşturduğu açı DAR AÇIya iyi birer örnektir. dar açı dar açı

19 Gönyenin kenarından iyice uzaklaşan. Açıklığı dik açıdan daha fazla olan açılarda vardır. Gönyenin kenarından iyice uzaklaşan. Açıklığı dik açıdan daha fazla olan açılarda vardır. Açıklığı dik açıdan daha fazla olan açılara GENİŞ AÇI adı verilir. Açıklığı dik açıdan daha fazla olan açılara GENİŞ AÇI adı verilir. geniş açı geniş açı

20 Açıklığı dik açıdan daha fazla olan açılara GENİŞ AÇI adı verilir. Açıklığı dik açıdan daha fazla olan açılara GENİŞ AÇI adı verilir. Akrep ile yelkovanın durumu GENİŞ AÇIya iyi birer örnektir. Akrep ile yelkovanın durumu GENİŞ AÇIya iyi birer örnektir.

21 Açıklığı geniş açıdan daha fazla olan ve yatay olan iki doğru da bir açı oluşturur. Açıklığı geniş açıdan daha fazla olan ve yatay olan iki doğru da bir açı oluşturur. Açıklığı tam bir doğru oluşturan açılara da DOĞRU AÇI adı verilir. Açıklığı tam bir doğru oluşturan açılara da DOĞRU AÇI adı verilir. doğru açı doğru açı doğru doğru

22 Aşağıdaki saatlerin akrep ve yelkovanın açıklığı hangi açılara örnek olabilir? Aşağıdaki saatlerin akrep ve yelkovanın açıklığı hangi açılara örnek olabilir?

23 Aşağıdaki açıların adlarını söyleyiniz. Aşağıdaki açıların adlarını söyleyiniz.

24 Öğrendiğiniz bilgileri tekrar etmeyi unutmayınız. Öğrendiğiniz bilgileri tekrar etmeyi unutmayınız. m. m.


"Hikmet SIRMA. Ahmet defterine büyükçe bir çarpı işareti koydu. Sonra cetvelini alarak çarpı işaretinin üzerinden geçen iki tane doğru çizdi. Ahmet defterine." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları