Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2012-2015 İLİMİZDE UYGULANAN AB PROJELERİNDEN ÖRNEKLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2012-2015 İLİMİZDE UYGULANAN AB PROJELERİNDEN ÖRNEKLER."— Sunum transkripti:

1 İLİMİZDE UYGULANAN AB PROJELERİNDEN ÖRNEKLER

2 Tell Me About your Culture and I will Tell You About Mine BG1-COM numaralı ve "Tell Me About your Culture and I will Tell You About Mine " isimli proje yılları arasında kurumumuzca başarıyla yürütülmüştür. Bulgaristan koordinatörlüğünde gerçekleşen projenin ortakları Letonya, Türkiye, İtalya, İspanya ve Polonya olmuştur. 19 Mayıs İlköğretim Okulu 8 öğrencisi ve 16 öğretmeni ile toplam 24 hareketlilik gerçekleştirmiştir. Ayrıca okulumuz projenin websitesini düzenlemekle yükümlü olmuştur (www.ourculturalmeltingpot.com). The partnership develops into seven thematic stages: A. Traditional folk costumes. B. Traditional foods. Diet in the past and now. C. History and Geography of Regions. D. Traditional folk music and dance. E. Traditional jewelry, arts and crafts. F. Traditional folk festivals and holidays. G. Old houses(castles) and household. Way of life in the past and now.

3 Tell Me About your Culture and I will Tell You About Mine

4 Medieval Era Evolves Today’ M.E.E.T Atatürk İlkokulu/Toroslar Dönemi Comenius Çok Taraflı Okul Ortaklığı Konu: ‘Bugünü geliştiren Ortaçağ dünyası’ Proje Koordinatörü: Aytaç Alkan Amaç: Projemizin amacı öğrencilerimizin karşısına tarihin tasvirini (imgesini) getirmek, onu yeniden canlandırmak, geçmişten kalanları araştırmak, tipik gelenekleri yeniden canlandırmak veya onların sanattaki ve günlük hayattaki teknikleri keşfederek ortaçağı yeniden yaşamak, sanat tarihi, resim, mimari, moda ve ortaçağ müziği dallarındaki becerilerini geliştirmektir. Koordinatör:Romanya Ortaklar:Türkiye,Polonya,Litvanya,Yunanistan Her ortak kendi okulunu,şehrini,ortaçağ mimarisini,geleneklerini,müziğini anlatan bir sunum yaptı.Burda her okul daha önceden tasarlamış olduğu logo ve marş çalışmalarını sundu,yapılan oylama sonucu proje logosu ve bizim tasarladığımız marş seçildi.Resim sergileri,okul gezileri,video gösterileri,atölye çalışmaları,eğitim kursu ve tarihi yerlere gezilere katıldık.Müze gezisi ve müzik konserlerine katılmanın yanısıra okulda e-twinning üzerinden sitemizi oluşturduk(1.proje ürünü),bu amaçla bir workshop yaptık.

5 Medieval Era Evolves Today’ M.E.E.T

6 Developing Empathy for Animals (Hayvanlar için Empati Geliştirme) Koordinatör Ülke: Türkiye Koordinatör Okul: Toroslar Anadolu Lisesi Proje adı: Developing Empathy for Animals (Hayvanlar için Empati Geliştirme) Ortaklar: Galler, Polonya, Litvanya, Almanya, Bulgaristan, Türkiye Hibe: Euro Hareketlilik: 24 Süre: Amaç: Bu proje ile ilk amacımız öğrencilerde hayvanlara karşı empati geliştirmek, onlara hayvan sevgisini aşılamak ve farkındalık kazanmalarına katkıda bulunmaktır. Diğer yandan ülkemizde ve ilimizde genel bir sorun olan sokak hayvanlarının ve barınakta yaşayan hayvanların zorlu yaşam koşullarına dikkat çekmek, bütçe ve sponsor yardımıyla bunların düzeltilmesine yardımcı olmaktır. Ayrıca, bu proje sayesinde hareketliliklere katılan öğretmen ve öğrenciler, yabancı dillerini geliştirip, kültür ve eğitim farklılıklarını ve benzerliklerini yakından görme şansını yakalayacaklardır. Geçtiğimiz yıl Mersin hayvan barınağına bütçeden 10 köpek kulübesinden oluşan yavru köpekler için ayrı bir bölüm yaptırdık ve mama yardımında bulunduk. Bu yılki etkinlik hedefimiz ise, sponsorlar yardımcılığı ve belediye desteği ile sokak hayvanlarına yeme içme odakları yaptırmaktır.

7 Developing Empathy for Animals (Hayvanlar için Empati Geliştirme)

8 Acting Against Dropouts in VET (Mesleki Eğitim Kurumlarında Erken Okul Terki Önleme) Koordinatör Ülke: Finlandiya Koordinatör Okul: Toroslar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Proje adı: Acting Against Dropouts in VET (Mesleki Eğitim Kurumlarında Erken Okul Terki Önleme) Ortaklar: Finlandiya, Almanya, Hollanda, Türkiye Hibe: Euro Hareketlilik: 12 Süre: Amaç: Bu projenin temel amacı, okul terki öğrenci sayılarını azaltmak için öğrencilerin çalışma motivasyonunu artırmak ve daha destekleyici bir okul ortamları oluşturmak için yeni yöntemler bulmaktır. Proje, genç Avrupa vatandaşları arasında Hayat boyu Öğrenme için motivasyonu ve hazırlığı artırmayı hedeflemektedir. Öğrencilerin motivasyonunu nasıl artıracağımız konusunda yeni model etkinlikler, Avrupa'nın her yerinden deneyimlerini paylaşma temelinde her bir ortak kurumun ihtiyaçları için özel olarak geliştirilmiş olacaktır. www. Proje faaliyetleri, bilgi paylaşımı ve en iyi uygulama modellerini analiz, bunları karşılaştırarak ve her bir ortağın kendi etkinlikleri ve çevreye adapte olmayı içerecektir. Deneyimler ve yeni çözümler Avrupa Mesleki Eğitim sağlayıcıları arasında transfer edilecektir. Proje faaliyetleri, sadece Mesleki eğitim personelince uygulanmayacak, aynı zamanda öğrenciler ve kursiyerlere de uygulanacaktır. Öğrenciler ve kursiyerler okul terkini önleme konusu ile ilgili olarak kendi veya arkadaşlarının sorunlarına duyarlı alacak ve Mesleki Eğitim kurumlarındaki değerli akran desteğini sağlamak mümkün olacaktır.

9 Acting Against Dropouts in VET (Mesleki Eğitim Kurumlarında Erken Okul Terki Önleme)

10 Social Entrepreneurship – acting social in local economy Koordinatör Ülke: Romanya Koordinatör Okul: Akdeniz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Proje adı: Social Entrepreneurship- acting social in local economy (Sosyal Girişimcilik- Yerel Ekonomide Girişimcilik Ortaklar: Romania, Estonia, Italy and Turkey Hibe: Euro Hareketlilik: 12 Süre: projemiz, Sivil Toplum Kuruluşları ile işbirliğini ve sosyal girişimciliği yerelde hareketlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmalar kapsamında sosyal girişimciliğin geliştirilmesi ve yerelde daha aktif çalışmaların yapılabilmesi için bir dizi faaliyet planlanmıştır. Yerelde başarılı olmuş sosyal girişimlerin ziyaret edilerek faaliyetleri hakkında bilgi alınması ve kamuoyunda farkındalığın artırılması gibi faaliyetlerin ön planda olacağı projede Sosyal Girişimciliğin alternatif bir yatırım olması vurgusu da yapılmaktadır www. We focused on 4 main aspects: 1.to develop an inclusive cooperation among persons interested in social entrepreneurship; 2.to increase the impact of the learning process not only for the participants and for organizers, but for the community too; 3.to increase the level of cooperation both at the local level, between the organization and the participants, as well as at an European level; 4.to create a sustainable partnership in the field of social entrepreneurship by creating an online platform during the project.

11

12 Pediatry Practices in EU Dimension and Training of Nurses in Europe ( AB Boyutunda Pediatri Uygulamaları ve Hemşirelerin Avrupa´da Stajı ) Koordinatör Ülke: Türkiye Koordinatör Okul: Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Proje adı: AB Boyutunda Pediatri Uygulamaları ve Hemşirelerin Avrupa´da Stajı Ortaklar: İspanya, Türkiye Hibe: Euro Hareketlilik: 32+5 Süre: Amaç: Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanıp koordine edilen “AB Boyutunda Pediatri Uygulamaları ve Hemşirelerin Avrupa´da Stajı” adlı Erasmus+ LDV projesi son buldu. Projenin hareketliliği 1-28 Haziran 2014 tarihleri arasında İspanya’nın Madrid kentine yapılmıştı. mudurlugu-saglik-meslek-liselerindeki-hemsirelik-egitiminin- kalitesini-yukseltiyor/icerik/489 mudurlugu-saglik-meslek-liselerindeki-hemsirelik-egitiminin- kalitesini-yukseltiyor/icerik/489 Proje kapsamında, AB ülkelerinde verilen pediatri alanındaki hemşirelik eğitimlerinin incelenerek, öğrencilerin daha kaliteli bir eğitim alması ve iş hayatına sahip olmasını sağlamak, iş dünyasının ihtiyaçları ile mesleki eğitimin ihtiyaçlarını karşılıklı gidermek, alanında tercih edilen öz güvenleri ve nitelikleri yüksek bireyler yetiştirmektir. Proje kapsamında, Anamur- Silifke-Erdemli-Mezitli İlçelerindeki Anadolu Sağlık Meslek Lisesi Hemşirelik Bölümünde eğitim görmekte olan yaş aralığında olan 32 öğrenciye yurtdışında staj imkânı sunulmuştur. Öğrenciler yurtdışındaki hastanelerde gözlem ve staj yapmışlar, akademisyenlerden alanları ile ilgili kurslar almışlar bunların yanında Flamenko ve İspanyolca kursu gibi kültürel aktivitelere de katılmışlardır.

13

14 Let’s Help Students in Education and Career Guidance Koordinatör Ülke: Romanya Koordinatör Kurum: Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Proje adı: Kariyer Eğitimi ve Rehberlik Danışmanlık Eğitimi OrtaklarRomanya, Türkiye Hibe: Euro Hareketlilik: 24 Süre: Okullardaki kariyer planlanması ve rehberlik çalışmalarına yeni bir bakış açısı getirilmesinin amaçlandığı,sadece PDR veya sınıf öğretmeni değil tüm derslerin öğrencinin meslek seçimi ve kariyer planlama konularına katkıda bulunan yönlerinin özellikle geliştirilmesi öngörülmektedir.

15


"2012-2015 İLİMİZDE UYGULANAN AB PROJELERİNDEN ÖRNEKLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları