Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. İ ZM İ R VAL İ L İĞİ İ l Halk Sa ğ lı ğ ı Müdürlü ğ ü İDARİ VE MALİ İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ; Satın Alma Birimi, İdari Büro, Maaş Birimi, Aile Hekimliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. İ ZM İ R VAL İ L İĞİ İ l Halk Sa ğ lı ğ ı Müdürlü ğ ü İDARİ VE MALİ İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ; Satın Alma Birimi, İdari Büro, Maaş Birimi, Aile Hekimliği."— Sunum transkripti:

1 T.C. İ ZM İ R VAL İ L İĞİ İ l Halk Sa ğ lı ğ ı Müdürlü ğ ü İDARİ VE MALİ İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ; Satın Alma Birimi, İdari Büro, Maaş Birimi, Aile Hekimliği Maaş Birimi,Yolluk Birimi, Ulaştırma Birimi, Teknik Bakım ve Emlak Kiralama Birimi, Gelir Tahakkuk, Ambar Birimi, Ek Ödeme Birimi, Arşiv Birimi, Yemekhane Yönetimi, Fotokopi Birimi, Tahakkuk Birimi ile Müdürlüğümüzün Lojistik hizmet sunan şubelerinden biridir. 1

2 İ DAR İ BÜRO İdari ve Mali İşler Şubesine gelen evrakları Evrak Kayıt Programında kayıt altına alır, ilgili birimlere gönderir. Resmi Mühür yazışmalarını yapar. Mali ve İdari konulardaki diğer yazışmaları yapar. Her ay düzenli olarak Nakit Talep Formunu Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumuna gönderir. 2

3 MAAŞ B İ R İ M İ  İl dışı ve İl içi tayin gelen Doktor, Hemşire, Ebe, Sağlık Memuru vs. kişilerin göreve başlatılması, bordro girişleri ve saymanlık işlemlerinin yapılması, başlama yazıları, tayin onayı SGK giriş belgesi, Banka hesap no gibi belgelerin takibi  Aile Hekimliği maaşlarının yapılması, Aile hekimliğine geçen, istifa eden kişilere borç çıkarma,  Kıdem terfi işlemlerinin girişleri, geçmişe dönük terfilerin yapılması, yabancı diller belgelerinin işleme girmesi,  Sendika giriş çıkışlarının yapılması,  Doğum yardımı, ölüm yardımı, aile ve çocuk yardımı, özürlü indirimi, icra ve nafaka takibi, lojman giriş ve çıkış işlemleri

4 4  Saymanlıkta maaşların kapatılması ve bankadan kişilerin hesaplarına aktarılması,  SGK’ ya emekli keseneklerinin gönderilmesi,  4-B maaşlarının yapılması sözleşmeli personellerin göreve başlatılması SGK giriş ve çıkışları, sigorta primlerinin gönderilmesi,  4-C sözleşmeli personellerin başlatılması SGK giriş ve çıkışları, sigorta primlerinin gönderilmesi,  Stajyer örgencilerin maaşları  Banka promosyonlarının yapılması  Giyim kuşam ödemeleri  Key ödemeleri  Yurt dışı terfiler.

5 KULLANILAN PROGRAMLAR  Personel Bilgi Sistemi  Evrak Kayıt  Kamu Bilgi Sistemi  ÇKYS( Çekirdek Kaynak Yönetim Sistemi )

6 YOLLUK BİRİMİ  Yolluk birimi 6245 sayılı Harcırah Kanunu’na göre işlemleri yürütmektedir.  6245 Sayılı Kanuna göre harcırah hak eden personel birime görev Makam Oluru ile bireysel başvuruda bulunur. Başvuru belgeleri eksiksiz teslim alınır.  Tayin yolluğu, emekli yolluğu, mesaili geçici görev yolluğu, nöbetli sistem geçici görev yolluğu, tam günlü geçici görev yolluğu, seyyar görev yolluğu işlemleri için Personel Bilgi Sistemi, Probel Tahakkuk Modülü, Kamu Bilgi Sistem,Harcama Yönetim Sistemi kullanılarak veri girişleri yapılmaktadır. Ek ders e ğ itici e ğ itimleri ödemesi yapılır

7  Halk sağlığı Müdürlüğümüz ve Laboratuarlarımızca; kurumlara özel ve tüzel kişilere verilen hizmetler (su analizi, kan tahlili, işyeri hekimliği hizmetleri, eğitim hizmetleri,vs.) faturalandırılmaktadır.  Hizmet detay belgesi çalışmaları yapılmaktadır.( Ay içerisinde Toplum Sağlığı Merkezlerimizce verilen kişiye yönelik muayene, pansuman, ilaç ve sarf malzemesi, tahlil ve Diş hekimliği çalışmaları)  Aile Hekimlerine verdiğimiz laboratuar ve görüntüleme tetkiklerinin bedelinin Döner Sermayeye gelir kaydedilmesi işlemleri Personel Bilgi Sistemi, Probel Tahakkuk Modülü, Evrak Kayıt Programı kullanılarak yapılmaktadır. FATURALANDIRMA

8 İ NŞAAT EMLAK  1. Basamak Sağlık Binalarının tadilatları ve eksikleri kapsamında Kamu İhale Kanununun 4734 ve 4735 sayılı kanun gereği,keşif yapmak, yaklaşık maliyet hazırlamak, teknik şartname yazmak, proje çizmek, ihalelerin teknik altyapısını hazırlayıp ihale komisyonlarında görev almak, işin gerçekleşmesi aşamasında kontrollük yapmak, geçici kabul, kesin kabul, muayene kabul komisyonlarında görev almak.  Yeni Sağlık binalarının yapılması aşamasında yaklaşık maliyet, hazırlamak, teknik şartname yazmak, proje çizmek, ihalelerin teknik altyapısını hazırlayıp ihale komisyonlarında görev almak, işin gerçekleşmesi aşamasında kontrollük yapmak, geçici kabul, kesin kabul komisyonlarında görev almak. sıfır bina projeleri ve keşfi için yapılan proje hizmeti alım ihalelerinde görev almak ve ihale dokümanlarının hazırlanmasında kontrollük yapmak.  Teknik konularda güncel gelişmeleri takip etmek, ihale ve teknik konularda mevzuatları takip etmek.  Arsa araştırması, bağış binalarıyla ilgili protokol hazırlanması, 1 basamak sağlık tesislerinin ÇKYS girişlerini yapmak.  ASM’lerdeki aile hekimleri ile ilgili 5258 sayılı kanun gereği Aile Hekimlerinin kira sözleşmelerini yapmak.

9  1. Basamak sağlık tesislerinin deprem tahkik çalışmasının yapılması.  Engelli vatandaşların 1. Basamak Sağlık Tesislerinde ulaşılabilirlik çalışmalarının yapılması.  1. Basamak sağlık tesislerinin bina envanter çalışmalarını, OSKA Yaklaşık Maliyet ve Hakediş Hazırlama Programı, Autocad Proje Çizim Programı, Acrobat Reader Programının kullanılarak yapılması.

10  Edilen Taşınırları teslim almak, Kullanıma verilen Taşınırları teslim etmek,  Giriş ve çıkış kayıtlarını MKYS Programı kullanarak yapmak,  Sayım yapmak, ihtiyaç planlamasını yapmak,  Taşınırların korunmasına ilişkin tedbirleri almak, kaybolan veya çalınanları harcama yetkilisine bildirmek,  Taşınır yönetim hesabını hazırlamak. AMBAR

11 EK ÖDEME  Her ayın son iş günü Müdürlü ğ ümüze ba ğ lı birim ve şubelerden gelen Ek Ödeme Döner sermaye ve Sabit ödeme forumları 3 iş günü içerisinde PROBEL tarafından yapılan programa birim ve şube bazlı girişlerinin yapılması, Eksik gün girişi var ise kontrolünün yapılması, Ayrılış yapan personellerin tespiti, Vergi matrahlarının kontrolünün yapılması, Askeri geçim indirimi bilgisinin girilmesi.  Şube müdürü ve birim sorumluları, Halk Sa ğ lı ğ ı Lab. Bir.Sor. ile TSM sorumlu tabiplerinin girişi.  Piyasa Denetim Gözetim,Ayniyat Saymanları,Taşınır Kayıt Yetkilisi,Şoför vb. yetki verilen personellerin girişi ve kontrolünün yapılması.  Müdürlü ğ ümüz ve ba ğ lı birimlere açıktan atama,tayin ve geçici görevlendirilen personel bilgi girişinin yapılması.

12  Sabit Ödeme, Ek Ödeme alıp denge tazminatı alamayanların tespiti, Denge tazminatı alıp Ek Ödeme alamayanların tespiti, Kadro yeri farklı olan personellerin tespiti, Denge ve Ek Ödeme alıp eksik gün çalışan personellerin tespiti, Kurumdan ayrılan ve geçici görevle gelen personellerin kontrolünün Personel Bilgi Sisteminden yapılması. Bakanlığa gönderilmesi ve N.P.P. puanın hesaplanması. Muhasebe programından ödeme emri tahakkukunun kesilmesi, 1 nolu DSS ye gönderilmesi ayın 15 inde Sabit ödeme yapılması. Bakanlıktan gelen kat sayıya göre hesaplama yapılarak Ek Ödeme Döner Sermaye ödemesinin ilgili ayın en geç 20’ ne kadar yapılması.

13  İlgili dönem yazışmaları olan;  Sağlık Kurumları Saymanlığına personellerden kesilen icra kesintilerinin bildirilmesi,  Geçici görevle gelen personellerin aylık matrahları ile brüt ve net ücretlerin kadrosu bulunduğu kurumlara bildirilmesi,  Kadrosu Müdürlüğümüz’ de olup geçici görevle diğer kurumlarda çalışan personellere yapılan ödemelerden aylık matrahları ile brüt ve net bilgilerinin işlenmesi ve ödeme yapılacak ödeme ile muhasebe kayıtlarının kapatılması için mahsup yapılması,  Tahakkuk eden kişi borçlarının tespiti ve tahsilinin yapılması,  Sehven ödeme yapılmayan personellerin tespiti ve ödeme yapılması gereken ek bordroların yapılması,  Fazla ve sehven ödeme yapılan personellerin tespiti ve personelden geri alınması. 13

14  Banka ve 1 Nolu DSS ile yapılması gereken yazışma ile muhasebe kayıtlarının yapılması.  SGK doktor sabitlerinden kesilen pirimler bildirilir ve muhasebe kayıtlarına alınır.  Tüm bu işlemler Probel Muhasebe modülü, Maaş Modülü, ÇKYS, PBS, E-SGK programları üzerinden yapılır.

15  Birimlerde bekleme süreleri dolan dosyaların mevzuat çerçevesinde teslim alınır,  Teslim alınan dosyaların standart dosya planına uygun olup olmadı ğ ı kontrol edilir,  Dosyalar Konu ve Tarih sırasına göre arşiv dolaplarına sıralanır,  Her yılın başında Ayıklama ve İ mha Komisyonu oluşturularak, bekleme süresi dolan dosyalar ayıklanarak bir liste halinde Halk Sa ğ lı ğ ı Kurumuna onaylanmak üzere gönderilir.Halk Sa ğ lı ğ ı Kurumu onayından sonra anlaşmalı firmaya teslim edilerek imhası sa ğ lanır,  Halk Sa ğ lı ğ ı Müdürlü ğ üne ba ğ lı Toplum Sa ğ lı ğ ı Merkezlerinin Arşivleri Arşiv mevzuatına uygun olup olmadı ğ ı arşiv birimimizce takip edilir. ARŞİV

16 İ L KONSOL İ DE  Taşınır kayıt kontrol yetkililerinin onay ve değişikliği,  Yıl sonunda İldeki kodlu malzeme ve ilaçların hesaplarının düzenlenerek Sayıştay ve Bakanlığa gönderilmesi,  Saymanlıkla Döner sermaye ve Genel bütçe hesaplarının takip edilmesi,  Birimler ve kurumlar arası demirbaş malzemelerinin devir işlerini takibi

17  Halk sağlığına bağlı kurumlardaki tıbbi malzeme ve ilaçların muayene kabul işlemleri  Halk sağlığına bağlı kurumlarda ki tıbbı malzeme ve ilaçların taleplerinin toplanması ve ihaleye hazır hale getirilmesi  Birimler ve kurumlar arası ilaç ve tıbbı malzemelerinin devir işlemlerinin takibi  Halk sağlığı deposunda mevcut olan ilaçların miad takibi miadı yaklaşan ürünlerin kullanılmasını sağlamak

18 ULAŞTIRMA BİRİMİ  Taşıt talepleri doğrultusunda hizmet aracı ihtiyacının karşılanabilmesi için planlama yapmak,  Probel Araç Takip Programı üzerinden Taşıtların bakım, onarım ve arıza durumlarını takip etmek, Taşıtların muayene, vize, ruhsat, sigorta, vb. işlemlerinin zamanında yapılmasını sağlamak,  Taşıtların herhangi bir kazaya karışması durumunda yasal süreçleri ile durumu takip etmek.

19 TAHAKKUK TAHAKKUK  Aboneye ba ğ lı telefon ödemeleri,  İ ta amiri mutemet avansları  İ cralar, firmalara ait fatura ödemeleri  Aboneye ba ğ lı elektrik-su-telefon-adsl – cep telefonu ödemeleri  Aile Sa ğ lı ğ ı Merkezi giderleri, radyoloji teknikleri, tıbbı atık ödemesi,  Kurum avansları,

20  Kişi avansları, ketem ödemesi  Analiz ücret bedelleri  Tüberküloz ödemeleri, kablolu tv ödemesi, kontur alımı  Posta pulu alımı, kira ödemeleri, iade paralar

21 1- Müdürlü ğ ümüz Şube ve birimlerinden gelen talepleri inceleyerek, de ğ erlendirmeye almak. 2- De ğ erlendirmeye alınan taleplerin satın alınması için hangi ihale yönteminin izlenece ğ ini saptamak. 3- Bu do ğ rultuda ihale dökümanını oluşturan idari şartname, sözleşme tasarısı ve di ğ er standart formların hazırlanması talepler ekinde talep eden Şube ve birim tarafından hazırlanmış olan teknik şartnameyi ihale dökümanına eklemek. 4- Satın alınacak malzemeler için yaklaşık maliyetin oluşması için ilgili firma ve Ticaret odalarına yazı yazarak yaklaşık maliyeti toplamak. 5- Yaklaşık maliyet komisyonunca 4734 sayılı kamu ihale kanuna uygun olarak hazırlanan yaklaşık maliyet do ğ rultusunda ihale yöntemini belirleyerek ihale onay belgesini düzenlemek SATINALMA

22 6- İ hale dokümanını oluşturan İ dari Şartname, Sözleşme Tasarısı ve Standart formları ihale türü ve usulüne göre hazırlamak. 7- Satınalma işlemlerini 4734 sayılı Kamu İ hale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İ hale Sözleşmeleri Kanunu çerçevesinde yürütmek. 8- Mal ve Hizmet alımlarında muayene ve kabul işlemlerini Muayene ve Kabul Yönetmelikler do ğ rultusunda yürütmek. 9- Taşınır Mal Yönetmeli ğ i do ğ rultusunda taşınır işlem fişinin oluşturulmasını sa ğ lamak 10- Ödemeye esas oluşturacak evrakları hazırlamak

23 11- İ ş deneyim belgesi talep eden yüklenicilere iş deneyim belgesi hazırlamak. 12- Hizmet ihalelerinde İ lgili sigorta kurumuna yazışmalar yaparak teminat çözümünü sa ğ lamak. 13- Bankalardan gelen teminatlarla ilgili teyit veya iptalinin yapılmasını sa ğ lamak. 14- Döner Sermaye gelir ve gider bütçesinin takibini yapmak ve gerekti ğ inde aktarma işlemlerini gerçekleştirmek

24 İ LG İ L İ YASAL MEVZUATLAR : sayılı Kamu İ hale Kanunu ve ikincil mevzuat sayılı Kamu İ hale Şözleşmeleri Kanunu ve ikincil mevzuat sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ikincil mevzuat 4- Taşınır Mal Yönetmeli ğ i


"T.C. İ ZM İ R VAL İ L İĞİ İ l Halk Sa ğ lı ğ ı Müdürlü ğ ü İDARİ VE MALİ İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ; Satın Alma Birimi, İdari Büro, Maaş Birimi, Aile Hekimliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları