Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2/A -2/G SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ. GÜNDEM MADDELERİ 1.Açılış, Yoklama 2. Öğrencilerin genel durumları. 2.Derslerde işlenecek konular hakkında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2/A -2/G SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ. GÜNDEM MADDELERİ 1.Açılış, Yoklama 2. Öğrencilerin genel durumları. 2.Derslerde işlenecek konular hakkında."— Sunum transkripti:

1

2 2/A -2/G SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.

3 GÜNDEM MADDELERİ 1.Açılış, Yoklama 2. Öğrencilerin genel durumları. 2.Derslerde işlenecek konular hakkında bilgi verilmesi, 3.Okuma ve yazma çalışmalarının üzerinde durulması, 4.Ders başarısı için alınacak tedbirler 5.Evde okuma saati uygulaması, 6.Sınıf kitaplığından yararlanma durumu, 7.Öğrencilerin sosyal etkinliklere katılımının önemi ve bu konudaki istek ve beklentiler 7.Okul idaresinin duyuruları 10.Dilek ve temenniler

4 AMACIMIZ Hayatta kendine güvenen Ayakları üstünde durabilen Diğer insanlarla iyi ilişkiler geliştiren Sosyal ve kültürel yönden gelişmiş Olumlu davranış özelliklerine sahip katılımcılığı benimsemiş Zamanı kullanmasını bilen Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkelerini benimseyen, Sistemli, üretici, sorumluluk duygusuna sahip sağlıklı bireyler yetiştirmektir.

5 iyi birey iyi insan iyi vatandaş İyi tüketici İyi üretici Dünya ile rekabet edebilen bireyler Temel Hedef

6 Sabahları mutlaka kahvaltı yaptırılmalı Kılık kıyafetlerine dikkat, gerekli kontrolleri yapma Günlük ve haftalık yapılması gereken bakımlarını kontrol

7 Zaruri bir durum olmadıkça devamın sağlanması Keyfi gecikmelere meydan vermeme Devamsızlığın derslere etkisi

8 DERS ARAÇ GEREÇLERİNİ,OKUL KIYAFETLERİNİ DÜZENLİ VE TERTİPLİ KULLANIM KONUSUNDA BİLGİLENDİRMEDERS ARAÇ GEREÇLERİNİ,OKUL KIYAFETLERİNİ DÜZENLİ VE TERTİPLİ KULLANIM KONUSUNDA BİLGİLENDİRME TASARRUF ALIŞKANLIĞI, SAVURGANLIĞI ÖNLEMETASARRUF ALIŞKANLIĞI, SAVURGANLIĞI ÖNLEME

9 Ders çalışma ortamının düzeni ?Ders çalışma ortamının düzeni ? Etkili ders çalışma ama nasıl?Etkili ders çalışma ama nasıl?

10

11 OKUL GİRİŞ ÇIKIŞ SAATLERİ Okulumuz ders başlama saati 08:00’dır. Öğrenciler öğlen 13:05’de dersten çıkmaktadır. Buna rağmen bazı öğrenciler ders başladıktan sonra geldikleri için derse geç başlanıyor veya ders bölünmüş oluyor. Bu konu ile ilgili olarak yardımcı olunması.

12 OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ OKUL VE AİLENİN AMACI ÖĞRENCİYE EN İYİ ORTAMI HAZIRLAMAK OLDUĞUNDAN,OKUL VE AİLELER ARASI İŞ BİRLİĞİ, HEM ÖĞRETMENİN İŞİNİ KOLAYLAŞTIRACAK HEMDE ÇOCUKLARDAN BEKLENEN OLUMLU DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN KALICI OLMASINI SAĞLAYACAKTIR.

13 ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL BAŞARILI OLMAK İÇİN!

14 Çocuğunuzun motivasyonunu dağıtacak etkenleri en aza indirin. TV Yatarak çalışma

15

16 NASIL BAŞLAYACAĞINI BİLMİYOR OLABİLİRLER YÖNLENDİRMEMİZ GEREKİR

17 HER GÜN DÜZENLİ OLARAK 10 DAKİKA SESLİ OKUMAHER GÜN DÜZENLİ OLARAK 10 DAKİKA SESLİ OKUMA ÇOCUKTAN İSTEDİĞİMİZ ŞEYLERİ BİZİMDE YAPMAMIZÇOCUKTAN İSTEDİĞİMİZ ŞEYLERİ BİZİMDE YAPMAMIZ ÖRNEK OLMAÖRNEK OLMA

18 Televizyonun Etkileri Televizyon izleyen öğrencilerin hafızaları dağınık olur. Ders çalışırken hayal kurmalar artar. Geriye ket vurma yaptığından öğrenmeyi olumsuz etkiler. Çocuk tv. dizileri vs. gibi yerlerdeki dağınık, serseri ve düzensizliği düzen kabul eden tiplemeleri örnek alarak hayatına uydurmaya çalışır. Öğrencinin vaktini çalar. Öğrencinin derse başlamasını, hazır hale gelmesini zorlaştırır. Aile içi iletişimi zayıflatır.

19 Eski Çizgi Filmler

20 Velilerden Beklentilerimiz Ders Çalışma Programının Takibi Çocuklara Değer Verilmesi İletişim Kurma Sorumluluk Duygusu Verme Tüm Derslere Eşit Değer Verme Öğrencilerin Kardeş ve Arkadaşlarıyla Karşılaştırılmaması KARŞILIKSIZ SEVGİİİİİİ…….

21

22 Kitap Okuma Saatinin Konulması Çocuklarımızın okuma alışkanlığı edinmeleri adına onlarla beraber, mümkünse ailecek kitap okuma saati belirlemeliyiz.

23 Bizi sadece olumsuz durumlarda değil, olumlu durumlarda da haber verebilirsiniz.Bizi sadece olumsuz durumlarda değil, olumlu durumlarda da haber verebilirsiniz. “Durumu nasıl?” diye sormak yerine, “Şöyle bir problemi var nasıl çözelim?” diye gelebilirsiniz.“Durumu nasıl?” diye sormak yerine, “Şöyle bir problemi var nasıl çözelim?” diye gelebilirsiniz.

24 AİLE İÇİ İLETİŞİM Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!...

25

26

27

28 Yüzünüz ona dönük olsun. Söylediklerini başınızla tekrar edin. Duygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Davranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin.

29

30

31

32

33 OKUL BAŞARISIZLIĞI; Çocuğun var olan potansiyelini tam olarak kullanmayarak ders ve diğer faaliyetlerde yeteneğinin altında başarı göstermesi olarak tanımlanabilir.

34 Çocukların okul ba ş arısını etkileyen temel faktörler ş unlardır: 1)Bireysel Sebepler 2) Aileye Bağlı Sebepler 3)Okula Bağlı Sebepler

35  Çocuğunuzun yaşına göre gelişimini tamamlamadan okula başlaması.  Çocukların ders çalışma konusunda zamanı iyi kullanmamaları.  Kendilerine amaç ve hedef belirlememeleri.  Motivasyon eksikliği ve ders çalışırken konsantre olamamaları.  Özgüven eksiliği.  Derslere karşı önyargılı olmaları.  Arkadaş ilişkileri.  Düzenli uyumama, dengeli beslenmeme.  Görme ve işitme gibi fiziksel rahatsızlıklar

36

37 o Anne babanın çocuktan kendi kabiliyeti üzerinde başarı beklemesi ve bu konuda çocuğa baskı kurması. o Anne baba arasındaki geçimsizlik ve iletişimsizlik problemlerinin çocuğa yansıtılması. o Çocuğun başarıları ile arkadaş ve kardeşlerinin arasındaki başarının kıyaslanması. o Anne babanın çocuğuna zamanı kullanma konusunda örnek olmaması. Aile bireylerinden birinin sürekli hasta olması.

38 Evde sadece anne ya da babanın çocukla ilgilenmesi. Ders dışı sosyokültürel etkinliklere zaman ayrılmaması ve arkadaşlarıyla birlikte vakit geçirmelerine izin verilmemesi. Anne babanın okulla ilgili olumsuz düşüncelerini çocuğa yansıtmaları. Çocuğa sürekli anne baba tarafından ‘ders çalış’ emir cümlelerinin verilmesi. Ailedeki sosyoekonomik durumun düşük olması ve çocukların dışarıda çalışmak zorunda kalması.

39

40 Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler. Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler. Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar. Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar. Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar. Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar.

41 “Ben önemliyim” “Ben değerliyim” “Beni kabul edin”

42 AİLELERE ÖNERİLER AİLELERE ÖNERİLER

43 1.Çocuk başkalarının yanında kesinlikle eleştirilmemelidir. (Abisi ve kardeşi de dahil)

44 2.Kardeşi ve başkaları ile kıyaslanmamalıdır.

45 3.Anne ve baba aile ortamında çocuğa sevgi gösterisinde bulunmalı, açık onay ve açık ilgi göstermeli, fiziksel temas ( Kucaklama, okşama vb.) tan kaçınmamalıdır.

46 4.Çocuğun gösterdiği her olumlu davranış ve yaklaşım ödüllendirilmeli ( Sözel ödül veya maddi ödül), olumsuz davranışları görmezlikten gelinmemeli, üzerinde durulmalıdır.

47 5.Çalışmaya başlayamama gibi bir zaafı olan çocuğun çalışma için isteklendirilmesi, çalışmaya başlamak için uygun ortam hazırlanması ve ilk çalışma saatlerinde dikkatini dağıtacak etmenlerin ortadan kaldırılması gerekir. (Televizyon sesi, gürültü vs.)

48 6.Soyut işlemleri kavramakta güçlük çektiğinden matematik, fen gibi derslerde somut materyallerden faydalanılması gerekmektedir. Çizerek, yazarak ve kolaydan zora bir yol izlenmeli, ders çalışırken yumuşak bir ses tonu kullanılmalı., başaramadığı konular veya işlerin nedenleri araştırılmalıdır.

49 7.Anne-baba çocuğun yanında tartışmaya girmekten kaçınmalı, çocuk konusunda tutarlı ve uyumlu davranmalıdır. (birinin olmaz dediğine birisi olur dememelidir.)

50 8.Çocuğunuzu sevdiğinizi, değerli olduğunu, sizin için önemli olduğunu ona açıkça dile getirin, hissettirin.

51 9.Çocuğa inanın ve güvenin. Ondan iyi şeyler beklerseniz, iyi şeyler görürsünüz.

52 10.Evde kurallar olmalı. Televizyon saatleri herkes tarafından belirlenmeli ve buna uyulmalı. Siz televizyon seyrederken o ders çalışamaz. Hangi film veya programların seyredileceğine birlikte karar verin ve buna uyun.

53 11.Çocuğun hatalarını fazla büyütmeyin, hatalarını birlikte tartışın ve doğruyu bulması için ona rehberlik edin. Çocuğun doğrularına değer gösterin. Fikirlerini dinleyin ve önem verdiğinizi hissettirin.

54 12.Fiziksel cezalardan kesinlikle kaçının. Ona vereceğiniz ceza; Sevdiği bir etkinlikten maruz kalmasını sağlamak olsun

55 13.Çocuklar arasında ayrım yapmadığınızı ona kanıtlayın. ”Hepiniz ayrı ayrı insanlarsınız. Farklı özellikleriniz var. Seni olumlu veya olumsuz tüm özelliklerinle ayrı bir birey olarak değerlendiriyor ve seviyorum. Kardeşini de aynı şekilde değerlendiriyorum.” Şeklinde yaklaşımlarınızı ona söyleyin.

56 14.Çocuğunuza zaman ayırın. Sadece ders çalışmak için değil, eğlence için, sohbet için.

57 15. Onunla “sen dili” ile konuşmayın. Sen dili iticidir ve olumsuz etkileri vardır. “Çok gürültü yapıyorsun, yerine ; bu gürültüden rahatsız oluyorum şeklinde duygularınızı dile getirin.

58 16.Öğretmeni/Öğretmenleri ile sık sık görüşün ve yapabilecekleriniz konusunda yardım isteyin. Bir ekip çalışmasını gerçekleştirin.

59 17.Çocuğunuzun kendi gelişimine uygun doğal olan, geçici sinirlilik,inatçılık, bencillik gibi duygular anlayışla karşılanmadığı zaman pekişir ve davranış bozukluğu olarak kalır. Fazla telaşlanmadan soğukkanlı davranışlar ve yaklaşımlar gösterin. Aydın BİLGİNCeyhan Yaltır Kardeşler İ.Ö.O.

60 18.Çocuğunuzun uygun yollarla saldırganlık duygularını boşaltmasına (Spor vb.) fırsat tanıyın. Aşırı disiplin ve cezadan kaçının. Anne-baba olarak saldırganlık örneği oluşturmayın.

61 19.Çocuğun evde sorumluluk almasını sağlayın, Ona verdiğiniz küçük sorumluluklar “kendisine güvenildiğini, önem verildiğini” anlatır.

62 20.Yapılan incelemede belli ölçüde stres ve kaygıları olduğu anlaşılmıştır. Onu üzen, rahatsız eden şeyleri anlamaya çalışın. Sizi sevmesine karşın “değersizlik duyguları” görülmüştür. Kendisini evin yegane problemi ve en değersiz bireyi olarak algılamaktadır.Böyle olmadığını kanıtlamak için acele etmeden, abartmadan yavaş yavaş onun önemli olduğunu, ona değer verdiğinizi ve onu sevdiğinizi hissettirin.

63 21. Belli bir çalışma alışkanlığı geliştiremediği anlaşılmaktadır. Evdeki herkes “Verimli çalışma ve öğrenme yolları” konusunda yararlı olacak bilgileri edinmelidir.

64 22.Dikkatini toplamak ve belli bir süre devam ettirmek konusunda güçlüğü olan çocuğun dikkat süresini ve yoğunluğunu geliştirmek için Fen, Türkçe gibi derslerde konuyu size de yüksek sesle okumasını ve anlatmasını isteyebilirsiniz. Az sayfalı hikaye ve romanlar olmak üzere okumaya teşvik edin ve size de konuyu anlatmasını rica edin. (Konuyu öğrenmek istediğinizi, merak ettiğinizi hissettirin)

65 23. Çocuğun en önemli sorunu Kendisi ile ilgili olarak geliştirmiş olduğu “Olumsuz benlik tasarımıdır” Yani çocuk kendisini olumsuz bir gözle değerlendirmektedir.

66 Bu durum onun savaşı daha baştan kaybetmesine neden olmaktadır. Onun olumlu özellikleri olduğunu anlatın ve bunları görmesine yardımcı olun.

67 Çocuk kendisini olumsuz algıladığı sürece çevreden gelecek uyaranlara da olumsuz tepkiler verecektir. Bu nedenle ondaki iyi tarafları görün ve ona da gösterin.

68 23. Çocuğun en önemli sorunu Kendisi ile ilgili olarak geliştirmiş olduğu “Olumsuz benlik tasarımıdır” Yani çocuk kendisini olumsuz bir gözle değerlendirmektedir. Bu durum onun savaşı daha baştan kaybetmesine neden olmaktadır. Onun olumlu özellikleri olduğunu anlatın ve bunları görmesine yardımcı olun. Çocuk kendisini olumsuz algıladığı sürece çevreden gelecek uyaranlara da olumsuz tepkiler verecektir.Bu nedenle ondaki iyi tarafları görün ve ona da gösterin.

69 24.Kardeş ile arasını düzeltmesi için uygun ortam hazırlayın. Abiden çocuğu kazanması için gerekirse fedakarlık isteyin

70 SEVGİLİ ANNE BABABALAR UNUTMAYINIZ ! HER ÇOCUK FARKLI BİR DÜNYA DEMEKTİR.

71 BU NEDENLE… ANNE VE BABANIN DA KAÇ ÇOCUĞU VAR İSE O KADAR DÜNYASI VAR DİYE ANLAMALIYIZ.

72 HER BİR ÇOCUĞUMUZU KENDİ VE KARDEŞLERİNİN DÜNYASINDAN AYRI DÜŞÜNMELİ BU DURUMU PROBLEM DEĞİL, ZENGİNLİĞİMİZ OLARAK KABUL ETMELİYİZ.

73 SEVGİ HER ŞEYİN ANASIDIR. SEVİLEN VE SEVİLDİĞİNİ BİLEN ÇOCUKLARIMIZ OLSUN

74 GÖSTERDİĞİNİZ İLGİYE TEŞEKKÜR EDERİM… AYDIN BİLGİN YALTIR KARDEŞLER İLKÖĞRETİM OKULU SINIF ÖĞRETMENİ

75  Sorumluluk bilincini kazanmasını sağlayın  Öncelikle çocuğunuzun okuldaki başarısızlığının altında yatan temel etkenleri araştırın ve çocuğunuzla birlikte ortak çözümler bulun.  Anne baba olarak çocuğunuzun kapasitesinin farkında olmalısınız ve bu kapasitesini zorlayıcı beklentiler içinde olmamalısınız ya da ‘Nasıl olsa bu işi halleder.’ düşüncesiyle serbest de bırakmayınız.  Çocuğunuzu ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirin. Ona bu konularda destek olun.

76 o Çocuğunuzun başarılı davranışlarını ödüllendirin. sen kötüsün, o iyi o Çocuğunuzu arkadaşları ve kardeşleriyle asla kıyaslamayın. ‘sen kötüsün, o iyi’ mesajını alan çocuk özgüvenine karşı, ‘ben yeteneksizim, ben başaramam’ gibi olumsuz duygular geliştirecektir. o Çocuğunuza kendi odasında ders çalışacak imkanlar sunun ve çalışmalarını takip edin. o Çocuğunuzun günlük faaliyetlerini (ders çalışma, televizyon izleme, oyun oynama) düzenli bir şekilde yapması için birlikte ortak bir çalışma planı hazırlayarak zamanı iyi kullanmasını sağlayabilirsiniz.

77 Eğer çocuğunuzun bir çalışma odası yoksa ona evin bir yerinde ders çalışma köşesi hazırlayabilirsiniz Sınavlarda başarılı olamazsa yaşayacaklarını ceza gibi göstermeyin  Çocuklarınıza ödev konularında yardım edin.  Çocuğunuzun başarısı ile ilgili motivasyonunu artırıcı faaliyetlerde bulunun.

78  Kazanamazsan “Biz Yıkılırız” gibi sözlerden kesinlikle uzak durun.  Çocuğunuzun uyku saatlerini düzenleyin ve gereken uykusunu günlük olarak düzenli bir şekilde almasını sağlayın.  Düzenli yemek yeme ve beslenme alışkanlığına dikkat etmelisiniz.  Anne babalar sınıf ve ders öğretmenleri ile iletişim kurarak çocuğunun ders durumlarını takip etmeli, çocuğun başarısı için öğretmeni ile birlikte ortak kararlar almalı ve hareket etmelidir.

79 VELİ GÖRÜŞME SAATLERİ Öğretmeninizle telefon yoluyla sabah 08:00 den öğlen 14:00 a kadar görüşebilirsiniz. Okula gelmek isterseniz teneffüs saatlerinde görüşebiliriz ama bu görüşme kısa ve etkisiz olur. Ya da uzun görüşmek için önceden sınıf annemizle iletişim kurup Çarşamba günleri saat ile arası randevu alırsanız daha verimli olacaktır.

80 KAYNAK KİTAP VE YETİŞTİRME KURSLARI Ders kitaplarındaki etkinliklerin yetersiz olması nedeniyle kaynak kitaplara duyulan ihtiyaç. Matematik ders saatinin az olması nedeniyle konuların zamanında yetişmemesi ve az soru çözümü. Yetiştirme kurslarının gerekliliği.

81 OKUL KATKI PAYLARI Okul idaresi tarafından belirlenen katkı paylarının nasıl ödeneceği.

82 VELİLERDEN BEKLENTİLERİMİZ: Okul ile sürekli iletişim içinde olunarak ortak dilin oluşturulması Sınıf ve okul kurallarına uyulması konusunda öğretmen ve okul yönetiminin desteklenmesi Gönderilen evrak ve duyuruların takip edilmesi Veli-öğretmen görüşme gün ve zamanına özen gösterilmesi

83 VELİLERDEN BEKLENTİLERİMİZ Öğrencilerimizin yanındaki konuşmalarımıza dikkat…. Okul-aile birliği çalışmalarına katkı. Öğrenci ile ilgili bilmem gerekenlerin paylaşılması.

84 VELİLERDEN BEKLENTİLERİMİZ: Planlı çalışma Kitap okumayı sevdirmek Geziler,sosyal etkinlikler,Öğrenci ailelerini kaynaştırıcı etkinlikler

85 Velilerimizin Beklentileri ve Önerileri

86 KATILDIĞINIZ VE SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"2/A -2/G SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ. GÜNDEM MADDELERİ 1.Açılış, Yoklama 2. Öğrencilerin genel durumları. 2.Derslerde işlenecek konular hakkında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları