Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Acıbadem Türk Telekom İ.Ö.O. 2/B SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGEDİNİZ. Nevin METİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Acıbadem Türk Telekom İ.Ö.O. 2/B SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGEDİNİZ. Nevin METİN."— Sunum transkripti:

1

2 Acıbadem Türk Telekom İ.Ö.O. 2/B SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGEDİNİZ. Nevin METİN

3 GÜNDEM MADDELERİ GÜNDEM 1.Toplantı açılışı ve saygı duruşu. 2. Veli yoklamalarının alınması. 3.Toplantı tutanağını yazacak kişinin belirlenmesi. 4.Toplantı gündeminin okunması, eklenmesi veya çıkarılması gereken maddelerin belirlenmesi Eğitim Öğretim Yılının değerlendirilmesi. 6. Sınıf aile işbirliğini sağlayacak velilerin seçimi. 7. Velilerin okula katkı sağlamalarının önemi, okul-öğrenci-veli ilişkileri, 8. Değişen ilköğretim okulları haftalık ders saatleri çizelgesinin incelenmesi 9. Serbest Etkinlikler dersinin amaç ve içeriğinin anlatılması.

4 GÜNDEM MADDELERİ GÜNDEM 10. Proje, performans ödevleri ve ürün dosyası konusunda bilgilendirme. 11. Etkili ders çalışma ve yöntemleri öğretim yılında kullanılacak ders araç ve gereçleri hakkında bilgi verilmesi. 13.Öğrencilere temizlik, tertip ve beslenme alışkanlıklarının kazandırılması için alınacak önlemler. 14.Sınıf kitaplığının zenginleştirilmesi ve öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanması için yapılacak çalışmalar. 15.Öğrencilerin okula devam durumları. 16. Sınıf internet sitemizin takip edilmesi, mesaj sistemi hakkında bilgi verilmesi ve değişen telefon bilgilerinin güncellenmesi, 16.Okulumuzda açılacak kurslar hakkında bilgi verilmesi, 17. Dilek ve temenniler.

5 AMACIMIZ Hayatta kendine güvenen Ayakları üstünde durabilen Diğer insanlarla iyi ilişkiler geliştiren Sosyal ve kültürel yönden gelişmiş Olumlu davranış özelliklerine sahip katılımcılığı benimsemiş Zamanı kullanmasını bilen Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkelerini benimseyen, Sistemli, üretici, sorumluluk duygusuna sahip sağlıklı bireyler yetiştirmektir. Nevin METİN

6 iyi birey iyi insan iyi vatandaş İyi tüketici İyi üretici Dünya ile rekabet edebilen bireyler Temel Hedef Nevin METİN

7 OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ OKUL VE AİLENİN AMACI ÖĞRENCİYE EN İYİ ORTAMI HAZIRLAMAK OLDUĞUNDAN,OKUL VE AİLELER ARASI İŞ BİRLİĞİ, HEM ÖĞRETMENİN İŞİNİ KOLAYLAŞTIRACAK HEMDE ÇOCUKLARDAN BEKLENEN OLUMLU DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN KALICI OLMASINI SAĞLAYACAKTIR. Nevin METİN

8 Sabahları mutlaka kahvaltı yaptırılmalı Kılık kıyafetlerine dikkat, gerekli kontrolleri yapma Günlük ve haftalık yapılması gereken bakımlarını kontrol

9 Zaruri bir durum olmadıkça devamın sağlanması Keyfi gecikmelere meydan vermeme Devamsızlığın derslere etkisi

10 DERS ARAÇ GEREÇLERİNİ,OKUL KIYAFETLERİNİ DÜZENLİ VE TERTİPLİ KULLANIM KONUSUNDA BİLGİLENDİRMEDERS ARAÇ GEREÇLERİNİ,OKUL KIYAFETLERİNİ DÜZENLİ VE TERTİPLİ KULLANIM KONUSUNDA BİLGİLENDİRME TASARRUF ALIŞKANLIĞI, SAVURGANLIĞI ÖNLEMETASARRUF ALIŞKANLIĞI, SAVURGANLIĞI ÖNLEME Nevin METİN

11 Ders çalışma ortamının düzeni ?Ders çalışma ortamının düzeni ? Etkili ders çalışma ama nasıl?Etkili ders çalışma ama nasıl? Nevin METİN

12 ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL BAŞARILI OLMAK İÇİN! Nevin METİN

13 Çocuğunuzun motivasyonunu dağıtacak etkenleri en aza indirin. TV Yatarak çalışma Nevin METİN

14 NASIL BAŞLAYACAĞINI BİLMİYOR OLABİLİRLER YÖNLENDİRMEMİZ GEREKİR

15 HER GÜN DÜZENLİ OLARAK 10 DAKİKA SESLİ OKUMAHER GÜN DÜZENLİ OLARAK 10 DAKİKA SESLİ OKUMA ÇOCUKTAN İSTEDİĞİMİZ ŞEYLERİ BİZİMDE YAPMAMIZÇOCUKTAN İSTEDİĞİMİZ ŞEYLERİ BİZİMDE YAPMAMIZ ÖRNEK OLMAÖRNEK OLMA Nevin METİN

16 Televizyonun Etkileri Televizyon izleyen öğrencilerin hafızaları dağınık olur. Ders çalışırken hayal kurmalar artar. Geriye ket vurma yaptığından öğrenmeyi olumsuz etkiler. Çocuk tv. dizileri vs. gibi yerlerdeki dağınık, serseri ve düzensizliği düzen kabul eden tiplemeleri örnek alarak hayatına uydurmaya çalışır. Öğrencinin vaktini çalar. Öğrencinin derse başlamasını, hazır hale gelmesini zorlaştırır. Aile içi iletişimi zayıflatır. Nevin METİN

17 Velilerden Beklentilerimiz Ders Çalışma Programının Takibi Çocuklara Değer Verilmesi İletişim Kurma Sorumluluk Duygusu Verme Tüm Derslere Eşit Değer Verme Öğrencilerin Kardeş ve Arkadaşlarıyla Karşılaştırılmaması Nevin METİN

18 Kitap Okuma Saatinin Konulması Çocuklarımızın okuma alışkanlığı edinmeleri adına onlarla beraber, mümkünse ailecek kitap okuma saati belirlemeliyiz. Nevin METİN

19 Bizi sadece olumsuz durumlarda değil, olumlu durumlarda da haber verebilirsiniz.Bizi sadece olumsuz durumlarda değil, olumlu durumlarda da haber verebilirsiniz. “Durumu nasıl?” diye sormak yerine, “Şöyle bir problemi var nasıl çözelim?” diye gelebilirsiniz.“Durumu nasıl?” diye sormak yerine, “Şöyle bir problemi var nasıl çözelim?” diye gelebilirsiniz. Nevin METİN

20 AİLE İÇİ İLETİŞİM Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!... Nevin METİN

21 Yüzünüz ona dönük olsun. Söylediklerini başınızla tekrar edin. Duygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Davranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin.

22

23 OKUL BAŞARISIZLIĞI; Çocuğun var olan potansiyelini tam olarak kullanmayarak ders ve diğer faaliyetlerde yeteneğinin altında başarı göstermesi olarak tanımlanabilir. Nevin METİN

24 Çocukların okul ba ş arısını etkileyen temel faktörler ş unlardır: 1)Bireysel Sebepler 2) Aileye Bağlı Sebepler 3)Okula Bağlı Sebepler Nevin METİN

25  Çocuğunuzun yaşına göre gelişimini tamamlamadan okula başlaması.  Çocukların ders çalışma konusunda zamanı iyi kullanmamaları.  Kendilerine amaç ve hedef belirlememeleri.  Motivasyon eksikliği ve ders çalışırken konsantre olamamaları.  Özgüven eksiliği.  Derslere karşı önyargılı olmaları.  Arkadaş ilişkileri.  Düzenli uyumama, dengeli beslenmeme.  Görme ve işitme gibi fiziksel rahatsızlıklar Nevin METİN

26

27 o Anne babanın çocuktan kendi kabiliyeti üzerinde başarı beklemesi ve bu konuda çocuğa baskı kurması. o Anne baba arasındaki geçimsizlik ve iletişimsizlik problemlerinin çocuğa yansıtılması. o Çocuğun başarıları ile arkadaş ve kardeşlerinin arasındaki başarının kıyaslanması. o Anne babanın çocuğuna zamanı kullanma konusunda örnek olmaması. Aile bireylerinden birinin sürekli hasta olması. Nevin METİN

28 Evde sadece anne ya da babanın çocukla ilgilenmesi. Ders dışı sosyokültürel etkinliklere zaman ayrılmaması ve arkadaşlarıyla birlikte vakit geçirmelerine izin verilmemesi. Anne babanın okulla ilgili olumsuz düşüncelerini çocuğa yansıtmaları. Çocuğa sürekli anne baba tarafından ‘ders çalış’ emir cümlelerinin verilmesi. Ailedeki sosyoekonomik durumun düşük olması ve çocukların dışarıda çalışmak zorunda kalması. Nevin METİN

29

30 Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler. Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler. Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar. Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar. Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar. Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar. Nevin METİN

31 “Ben önemliyim” “Ben değerliyim” “Beni kabul edin” Nevin METİN

32  Sorumluluk bilincini kazanmasını sağlayın  Öncelikle çocuğunuzun okuldaki başarısızlığının altında yatan temel etkenleri araştırın ve çocuğunuzla birlikte ortak çözümler bulun.  Anne baba olarak çocuğunuzun kapasitesinin farkında olmalısınız ve bu kapasitesini zorlayıcı beklentiler içinde olmamalısınız ya da ‘Nasıl olsa bu işi halleder.’ düşüncesiyle serbest de bırakmayınız.  Çocuğunuzu ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirin. Ona bu konularda destek olun. Nevin METİN

33 o Çocuğunuzun başarılı davranışlarını ödüllendirin. sen kötüsün, o iyi o Çocuğunuzu arkadaşları ve kardeşleriyle asla kıyaslamayın. ‘sen kötüsün, o iyi’ mesajını alan çocuk özgüvenine karşı, ‘ben yeteneksizim, ben başaramam’ gibi olumsuz duygular geliştirecektir. o Çocuğunuza kendi odasında ders çalışacak imkanlar sunun ve çalışmalarını takip edin. o Çocuğunuzun günlük faaliyetlerini (ders çalışma, televizyon izleme, oyun oynama) düzenli bir şekilde yapması için birlikte ortak bir çalışma planı hazırlayarak zamanı iyi kullanmasını sağlayabilirsiniz. Nevin METİN

34 Eğer çocuğunuzun bir çalışma odası yoksa ona evin bir yerinde ders çalışma köşesi hazırlayabilirsiniz Sınavlarda başarılı olamazsa yaşayacaklarını ceza gibi göstermeyin  Çocuklarınıza ödev konularında yardım edin.  Çocuğunuzun başarısı ile ilgili motivasyonunu artırıcı faaliyetlerde bulunun. Nevin METİN

35  Kazanamazsan “Biz Yıkılırız” gibi sözlerden kesinlikle uzak durun.  Çocuğunuzun uyku saatlerini düzenleyin ve gereken uykusunu günlük olarak düzenli bir şekilde almasını sağlayın.  Düzenli yemek yeme ve beslenme alışkanlığına dikkat etmelisiniz.  Anne babalar sınıf ve ders öğretmenleri ile iletişim kurarak çocuğunun ders durumlarını takip etmeli, çocuğun başarısı için öğretmeni ile birlikte ortak kararlar almalı ve hareket etmelidir. Nevin METİN

36 VELİLERDEN BEKLENTİLERİMİZ: Okul ile sürekli iletişim içinde olunarak ortak dilin oluşturulması Sınıf ve okul kurallarına uyulması konusunda öğretmen ve okul yönetiminin desteklenmesi Gönderilen evrak ve duyuruların takip edilmesi Veli-öğretmen görüşme gün ve zamanına özen gösterilmesi Nevin METİN

37 VELİLERDEN BEKLENTİLERİMİZ Öğrencilerimizin yanındaki konuşmalarımıza dikkat…. Öğrenci ile ilgili bilmem gerekenlerin paylaşılması. Nevin METİN

38 VELİLERDEN BEKLENTİLERİMİZ: Planlı çalışma Kitap okumayı sevdirmek Geziler,sosyal etkinlikler,Öğrenci ailelerini kaynaştırıcı etkinlikler Nevin METİN

39 KATILDIĞINIZ VE SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"Acıbadem Türk Telekom İ.Ö.O. 2/B SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGEDİNİZ. Nevin METİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları