Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Nasıl olmalı?........... Nasıl bir öğretmen? Nasıl bir öğretmen? Sorgulayan, soru sorduran, düşündüren, tartıştıran, yönlendiren, öğrenmeyi öğreten..

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Nasıl olmalı?........... Nasıl bir öğretmen? Nasıl bir öğretmen? Sorgulayan, soru sorduran, düşündüren, tartıştıran, yönlendiren, öğrenmeyi öğreten.."— Sunum transkripti:

1 1 Nasıl olmalı? Nasıl bir öğretmen? Nasıl bir öğretmen? Sorgulayan, soru sorduran, düşündüren, tartıştıran, yönlendiren, öğrenmeyi öğreten.. Sorgulayan, soru sorduran, düşündüren, tartıştıran, yönlendiren, öğrenmeyi öğreten.. Öğretmenin Bilgisi = Alan Bilgisi + Alanı Öğretme Bilgisi + Genel kültür Öğretmenin Bilgisi = Alan Bilgisi + Alanı Öğretme Bilgisi + Genel kültür Alanı Öğretme Bilgisi (pedagogical content knowledge) Alanı Öğretme Bilgisi (pedagogical content knowledge) a- Öğreteceği müfredatı tanımaa- Öğreteceği müfredatı tanıma b-Öğrenciyi tanıma,b-Öğrenciyi tanıma, b- Öğretimi planlama,b- Öğretimi planlama, c- Materyal geliştirme,c- Materyal geliştirme, d- Öğretimi tasarlama,d- Öğretimi tasarlama, e- Öğretimi yönetme,e- Öğretimi yönetme, f- Tasarımı ölçme ve değerlendirmef- Tasarımı ölçme ve değerlendirme Bu alt bileşenler her bir alan için çok özel olmalıdır.Bu alt bileşenler her bir alan için çok özel olmalıdır.

2 2 Öğretmenin Sahip Olması Gereken Bilgi Matematik Öğretmeni için Özelleştirelim Alan Bilgisi Alanı Öğretme Bilgisi Öğreteceği müfredatı bilme Müfredatın öğrenme alanlarını bilme ve ilişkilendirme Alt öğrenme alanlarının kazanımlarını bilme Öğrencinin nasıl anladığını bilme Konuya özgü öğrencinin mevcut işlemsel ve kavramsal bilgisini bilme Konuya özgü özel öğretim yöntemlerini bilme Konuya özgü materyal tasarlayabilme Konuya özgü öğrenme etkinliklerini düzenleyebilme Öğrencinin öğrenmelerini ölçme ve değerlendirme Genel Kültür

3 3 Bilmek ve öğretmek ile bilen öğretir çok farklı şeylerdir!..... Öğretme alan bilgisini öğrenciye kazandırma sürecidir bu süreçte didaktik üçgenin başarılı bir şekilde tamamlanması gerekir. Öğretme alan bilgisini öğrenciye kazandırma sürecidir bu süreçte didaktik üçgenin başarılı bir şekilde tamamlanması gerekir. ÖğretmenÖğrenci Matematik Didaktik Üçgen

4 4 Alan bilgisinin öğrenciye kazandırılması sürecinde didaktik üçgenin başarılı bir şekilde tamamlanması doğrudan öğretmenlik bilgisinin niteliğine bağlıdır. Alan bilgisinin öğrenciye kazandırılması sürecinde didaktik üçgenin başarılı bir şekilde tamamlanması doğrudan öğretmenlik bilgisinin niteliğine bağlıdır. Matematik Bilgisi Matematiği Öğretme Bilgisi Öğrenci Öğrencinin mevcut matematik bilgisi ön bilgisi.anlaması.inancı.kavram yanılgısı Konunun sunuluşu örnekler gösterimler analojiler açıklamalar Özel öğretim yöntem ve stratejileri Matematikte düzenli öğretilen konuların öğrenci için kavranabilir anlaşılabilir hale getirilmesi bilgisi Konunun matematik müfredatındaki yeri ve diğer konularla ilişkisi Planlama ve Değerlendirme Konuyu öğrenciler niçin öğrenmeli? Hangi kazanımlar kazanıldı? Eksikler ve bir sonraki adımda yapılacaklar Matematiği öğretme için gerekli olan bu donanım 2 yarıyılda verilebilir mi?

5 5 Nasıl olmalı……. School-based training School-based training 1998’in en önemli yeniliği okul-fakülte işbirliği idi. Çağdaş öğretmen yetiştirme yaklaşımlarının benimsediği gibi öğretmen adayı en az 36 hafta okulda gerçek sınıf ortamlarında deneyim kazanmaktaydı. 1998’in en önemli yeniliği okul-fakülte işbirliği idi. Çağdaş öğretmen yetiştirme yaklaşımlarının benimsediği gibi öğretmen adayı en az 36 hafta okulda gerçek sınıf ortamlarında deneyim kazanmaktaydı. Alan Bilgisi Alanı Öğretme Bilgisi Öğrenci Öğretmen Eğitiminde Didaktik Üçgen


"1 Nasıl olmalı?........... Nasıl bir öğretmen? Nasıl bir öğretmen? Sorgulayan, soru sorduran, düşündüren, tartıştıran, yönlendiren, öğrenmeyi öğreten.." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları