Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgisayar Oyunları Tasarımı BCO 623 Konu 7 : The Elements of Gameplay (Bilgisayar Oyunun Bileşenleri) HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgisayar Oyunları Tasarımı BCO 623 Konu 7 : The Elements of Gameplay (Bilgisayar Oyunun Bileşenleri) HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ."— Sunum transkripti:

1 Bilgisayar Oyunları Tasarımı BCO 623 Konu 7 : The Elements of Gameplay (Bilgisayar Oyunun Bileşenleri) HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ

2 Gercekten iyi bir oyun ortaya çıkarmayı sağlayan bileşenler nelerdir?

3  Unique Solutions - Eşsiz çözümler  Non-Linearity - Doğrusal Olmamak  Modeling Reality - Gerçekliği Modellemek  Teaching the Player - Oyuncuyu Eğitmek  Input/Output – Girdi/Çıktı

4 1-) Eşsiz çözümler Oyuncular bazen yaratıcılıklarıyla bir bilmeceden,bir düşmandan yada başka zor durumdan kurtulabiliyorlar ise yapımcıyla beraber oyunu oluşturmayı beraber tecrübe ediyorlar demektir.Bu yapımcının kuralları dikte etmesinden çok daha iyidir.  Alternatifleri oluşturmak mı, karışık sistemler mi?  Tahmin edilemeyen durumlar

5 Alternatifleri oluşturmak mı, karışık sistemler mi?  Kaya,kutu veya silahlar  Ağırlık tanımlaması

6 Tahmin edilemeyen durumlar  Oyuncuların oyunlarda yapımcının bile bilmediği, tahmin edilemeyen bir çözüm bulması yapımcıları zor durumlara düşürebilir.Keşfedilen bu öngörülmeyen taktikler bazen oyunun amaç ve zevkini bozabildiği gibi bazen ise oyunculara ekstra keyif verebilirler.  Ör: Age of Empire – Rush taktiği

7 2-) Doğrusal Olmamak / Farklı Durumlar Bir oyun ne kadar farklılıklar içeren bölümlerden oluşur ise o kadar iyi bir oyundur.

8 Doğrusallık nedir?  Çizgi  Kitap okumak Oysa Satranç!

9 Peki dogrusal olmamak tam olarak ne demek? Oyunculara seçenekler sunmaktır  oyunun hikayesine göre,  oyuncunun karşılaştığı zorlukları nasıl çözdüğüne göre,  oyuncunun karşılaştığı zorlukları hangi sırada çözdüğüne göre,  veya hangi zorluklar ile karşılaşmayı seçtiğine göre

10  Storytelling  Multiple Solutions  Order  Selection

11 Storytelling  Çok önemlı bir parçasıdır ve oyunun yapısı ile oldukça ilişkilidir.  Doğrusallıktan çıkma açısından oyun tasarımlarında en ihmal edilen öğedir.

12 Multiple Solutions  Farklı oyunculara kendilerine özgü farklı çözümler sunabilecek yapıda olmalıdır  A noktasından B noktasına farklı yollardan ulaşmalarına olanak sağlar.

13 Order  Bilmece veya zorluk ile ne sırada karşılaşmak isterse o sırada karşılaşma özgürlüğünü vermek  Birçok macera oyunu bu hataya düşmektedir  Oyuncunun bir bilmeceye takılı kalıp çıldırmasını yada oyunu bırakmasını önler

14 Selection  Oyunculara bilmece seçim şansı vermek  Oyunu seçtiği yol için pişmanlık hissetmemeli  Gerçek endüstiride durumlar biraz daha farklıdır

15 Örnekler  Odyssey: The Legend of Nemesis (Yazarın)  Star Wars The Old Republic

16 3-) Modeling Reality - Gerçekliği Modellemek  Bazı yapımcılar "oyunlar ne kadar gerçekci olur ise o kadar oyuncuyu oyunun icine alan,zorlayici bir oyun olur" derler.  Age of Empire daha mı zevkli olurdu ?  Oyunlar hayatın eğlenceli ve güzel yanlarını alıp,sıkıcı ve pek sevilmeyen yonlerinin çıkarılmış halleri gibidir.

17  RPG oyununda yemek ekleme durumu  Oysa Sims  Özetle : Oyuncular sadece oynadıkları gercekliklerde çok daha eglenceli şeyler yapabilecekleri gerçeklikleri isterler.

18 Net bir gerçeklik modelleme tanımlaması var mıdır?  Tasarımınızda gerçeklik ve sanal arasında iyi bır denge kurulmalıdır.  Modellemenizi :  oynununuzun oynanabilirliği,  hikayeniz,  ayarlarınız,  oyun moturunuz Neyi kaldırıyor veya neyi gerektiriyor ise one göre yapmalısınız.

19 Teaching the Player - Oyuncuyu Eğitmek  Her oyunun bir öğrenme süreci vardır ve bu oyun için en kritik safhalardan biridir.  Eskiden kılavuzlar vardı.

20  Oyunların başlarında oyunlardaki temel hareketleri öğreten bolümler tercih edilmeli.  Bu öğrenme alanları ve aşaması oyuncuları zorlayıcı olmamalı.  Half-life ve Prince of Persia başarılı örnekler olarak anılır

21  Öğrenme aşamasında oyuncuları ödüllendirmek önemlidir.  Oyuncular oyunları ne çok kolay nede çok zor bulmamalılar  Başlarda kolay sonlara doğru zorlaşan bir yol

22 Tutorial – Eğitim Bölümleri  Bu bölumlere genellikle menüde ayrı bir sekmeden girilerek çalıştırılır yada oyuna ilk kez başlandığında sorulur.  Oyunun kontrollerini ve çeşitli öğeleri güvenli bir ortamda etkileşimli bir şekilde öğrenmelerini sağlıyor  Özellikle bayan oyuncular tutorial aşamalarını çok faydalı bulmuşlardır

23 4-) Input/Output – Girdi/Çıktı  Girdi ve çıktı sistemlerini iyi bir şekilde ayarlanması oyuncuların oyunları sorunsuz bir şekilde kontrol etmeleri açısından çok önemlidir.

24  Günümüzde oyunların kontrolleri gittikçe karmaşık haller almaya başladı  Oysa oyun dünyasında kontrollerin olabildiğince basit olması gerektiği her zaman söylenir  Diablo,Sims ve Command & Conqure

25  Mouse çok öneli bir girdi kaynağıdır  Arayüz eski bir windows programı gibi ciddi ve donuk olmamalı  Arayüzdeki buttonların grafikleri bilindik ve kolay anlaşılabilir figürlerdem oluşmalı

26  Arayüz tasarımlarında en büyük hatalarda biri çok fazla öğe konulmaya çalışılmasıdır.  fazla öğe = fazla kontrol  "less is more"

27  Starcraft kontrollerin kullanımı açısından başarılı bir örnektir  Mouse`ın sol ve sağ tuşları ile neredeyse herseyi yapabilir  Tecrübeli oyuncular için ise kısayol tuşları

28  Oyun tasarımında yaratıcılığınızı kullanabileceğiniz birçok alan vardır fakat oyun kontrolleri bu seceneklerden en iyisi değildir.  Oyununuz hikaye,oynanbilirlik ve diğer yönlerden yaratıcı olabilir ama kontroller açısından buna gerek yoktur.

29 Çıktı ve Oyun dünyası geri dönüşleri  Oyun dünyasındaki önemli durumlar oyuncuya iletilmeli  Örnegin bir strateji oyunuda  Veya bir shooter oyununda

30  GUI (Graphical user interface) ve HUD (Head up display)  Oyun görüş alanını sınırlar  Genellikle ekranın en alt bölümünde olur  Oyun veya oyuncu ile ilgili çeşitli bilgileri veya düğmeleri barındırır  GUI tasarımında en önemli nokta button,gösterge v.b elemanların mümkün olduğunca görünür olmasıdır

31  Oyunculara verilen bu geri bildirimlerde ses kullanımı bazen hafife alınan veya yeteri kadar kullanılmayan bir öğedir.  Oysa oldukça etkilidir ve gerektiği ölçüde kullanılması oyun etkisi açısından çok önemlidir.  Başarılı bir GUI ve çıktı tasarımı çok iyi farkedilmez, fakat başarısız bir tasarım çok kolay farkedilir ve oyunuzda ciddi değer kaybı yaşatır.

32 Beni Dinlediğiniz için Teşekkür Ederim


"Bilgisayar Oyunları Tasarımı BCO 623 Konu 7 : The Elements of Gameplay (Bilgisayar Oyunun Bileşenleri) HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları